پرش به محتوا

آموزش بازی سندباکس از نصب تا نحوه بازی

امروزه متاورس‌ها بسیار محبوب شده‌اند و افراد و شرکت‌های نام‌آشنا نیز با حضور در آن‌ها علاوه بر اعتباربخشیدن به این دنیاهای مجازی، افراد بیشتری را به این سمت جذب کرده و می‌کنند. یکی از موفق‌ترین پروژه‌های متاورس که پیشرفت زیادی نیز داشته، متاورس Sandbox است که پس از دیسنترالند، تتا نتورک و Axie Infinity در رتبه چهارم متاورس‌ها قرار گرفته است، اما چنانچه دوست دارید در این متاورس فعالیت کنید و علاوه بر لذت حضور در آن به درآمد نیز برسید، این مقاله را تا پایان دنبال کنید؛ چراکه جزئیات بازی سندباکس را به زبان بسیار ساده برای شما بیان کرده‌ایم.
فهرست این مقاله
معرفی تیم سازنده

بنیان‌گذاران توکن SAND، آرتور مادرید (Arthur Madrid) و سباستین بورگه (Sebastien Borget)، همان مؤسسان کمپانی پیکسول (pixowl) هستند. این دو فرد در سال ۲۰۱۲ بازی سندباکس را طراحی کردند. با وجود استقبال خوبی که از آن بازی شده بود، بازی سندباکس سال ۲۰۱۲ با سندباکسی که امروزه به‌عنوان متاورس می‌شناسیم تفاوت‌های عمده‌ای دارند؛ برای مثال آن بازی دوبعدی و برای موبایل طراحی شده بود؛ درحالی‌که ورژن جدید آن برای سیستم‌های کامپیوتری و به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده است. ناگفته نماند که قرار است نسخه‌های موبایل و حتی نسخه مخصوص کنسول‌های بازی نیز برای این Sandbox طراحی شوند.

آرتور مادرید (Arthur Madrid)

آرتور مادرید به عنوان مدیراجرایی پروژه در حال فعالیت است. آرتور سال ۲۰۰۰ از دانشگاه دوفین پاریس فارغ‌التحصیل شد.

سباستین بورگه (Sebastien Borget)

سباستین بورگه نیز به عنوان مدیر عامل و ‌هم‌بنیان‌گذار بازی سندباکس معرفی شده است. سباستین با ۴ سال تجربه‌ی کاری در زمینه‌ی بلاک چین و ۹ سال تجربه در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی توانسته است دانش و تجربه‌ی خود را برای توسعه‌ی پروژه‌ی Sandbox به شکل امروزی خود به کار گیرد. هرچند آرتور مادرید و سباستین بورگه به عنوان موسسان اصلی بازی سندباکس شناخته شده‌اند، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در سراسر جهان به طرق مختلف در حال توسعه‌ی این بازی هستند.
مخاطبان این بازی

توسعه‌دهندگان بازی

توسعه‌دهندگان بازی‌ها، گروهی از کاربران این متاورس هستند که با ساخت بازی و تعیین ورودی برای آن می‌توانند کسب درآمد کنند.

اما خود گیمرها نیز بخشی مهمی از کاربران این پلتفرم را تشکیل می‌دهند که با بازی خوب خود می‌توانند درآمدی در ضمن بازی و لذت بردن از آن داشته باشند.

اگر علاقه و توانایی طراحی دارید، می‌توانید با استفاده از نرم افزار VoxEdit که کار با آن بسیار ساده است، به راحتی آیتم‌هایی را برای سندباکس طراحی کرده و در بخش مارکت آن به فروش برسانید.
“همچنین برای تشویق کاربران، جوایزی که حتی می‌تواند شامل LAND در متاورس سندباکس باشد نیز در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب کیفیت در محیط متاورس حفظ شود.”
آموزش کامل بازی به صورت گام به گام
شما می‌توانید برای شناخت بهتر هر رمز ارزی با مراجعه به وبسایت CoinmarketCap تمام اطلاعات از جمله قیمت لحظه‌ای، بالاترین و کمترین قیمت، وبسایت پروژه، وایت پیپر آن و همچنین اخبار مربوط به پروژه را دنبال کنید.
با مراجعه به صفحه‌ی Sandbox در کوین مارکت کپ و با کلیک بر روی آدرس سایت نیز می‌توانید به سایت پروژه متصل شوید.

ثبت نام در وبسایت
پس از ورود به سایت می‌توانید در صفحه‌ی اصلی با کلیک بر روی گزینه‌ی Create Account یک حساب کاربری در این پلتفرم برای خود ایجاد کنید، اما در صورتی که پیش از این حساب کاربری خود را ایجاد کرده باشید کافی است که با کلیک بر روی گزینه‌ی Sign in و وارد کردن نام کاربری و رمزعبور خود وارد پلتفرم شوید، اما فرض می‌کنیم که شما حساب کاربری ندارید و قصد ایجاد یک حساب کاربری در سایت را دارید.
برای این کار ابتدا بر روی گزینه‌ی Create Account کلیک کنید.

سپس در صفحه‌ای که پیش روی شما قرار می‌گیرد باید انتخاب کنید که قصد دارید حساب کاربری خود را با کمک کیف پول متامسک خود، شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل بسازید که ما برای مثال ایمیل را انتخاب کردیم.

حالا کافی است که یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده (کادر Username)، ایمیل خود را وارد کنید (در کادر Email)، یک رمزعبور انتخاب کنید (دوبار یک بار در کادر Password و سپس در کادر Confirm Password به معنای تایید رمزعبور) و در نهایت با کلیک بر روی گزینه‌ی Continue کار به انتها می‌رسد. البته در صورتی که شما از روش کیف پول متامسک برای ثبت‌نام استفاده کنید این مزیت برای شما وجود خواهد داشت که پس از شروع فعالیت و کسب توکن SAND دیگر نیازی نیست که شما دارایی‌های خود را به کیف پول انتقال دهید و این کار به صورت خودکار برای شما انجام می‌شود.

پس از ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی آواتار خود می‌توانید اطلاعات حساب خود را بررسی کنید. به عنوان مثال یکی از امکانات که در تب Profile تعبیه شده است، Refferal است. شما می‌توانید از این طریق با ارسال یک لینک دعوت به دوستان خود، آنها را ترغیب به ساخت حساب کاربری در این متاورس و فعالیت در آن کنید. در صورتی که دوستان شما اقدام به خرید دارایی در متاورس کنند، سندباکس بخشی از کارمزد را به عنوان پاداش در معرفی این پلتفرم برای شما در نظر می‌گیرد.

پس از ورود به پلتفرم The Sandbox در ابتدا با تصویری همچون تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید. با اسکرول به پایین صفحه می‌توانید اطلاعات گوناگونی را راجع به متاورس SandBox و سوابق آن تا به امروز کسب کنید. به عنوان مثال متوجه خواهید شد که در فصل دوم نسخه‌ی آلفای این بازی قرار است شاهد چه تغییراتی باشید.

و یا اینکه در صورتی که قصد خرید یک Land را در این متاورس داشته باشید می‌توانید با اسکرول به پایین صفحه و کلیک بر گزینه‌ی Buy Land، زمین مورد نیاز خود را خریداری کنید. همچنین در اگر بر روی گزینه‌ی Discover The Map کلیک کنید نیز نقشه‌ی کلی متاورس برای شما به نمایش در خواهد آمد که با مشاهده‌ی آن متوجه خواهید شد هر قسمت از این متاورس متعلق به کدام شخص یا شرکت است و همچنین زمین‌هایی که قابلیت خرید دارند را نیز مشاهده می‌کنید.
(البته فراموش نکنید از طرق مختلف می‌توانید به این بخش‌ها دسترسی داشته باشید)

اما از دیگر امکاناتی که در صفحه‌ی اصلی پلتفرم و با اسکرول به آن خواهید رسید، امکان استیک کردن توکن SAND است تا به این ترتیب بتوانید با سپرده‌گذاری توکن‌های سند خود، پاداشی را دریافت کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که مشاهده‌ی این بخش‌ها حتی وقتی وارد حساب کاربری خود نشده‌اید هم امکان‌پذیر است که خب طبیعتا اگر قصد انجام هر نوع فعالیتی را داشته باشید باید پیش از آن یک حساب کاربری ایجاد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

MARKET
تمام آیتم‌های موجود در بازی‌ها قابیلیت خرید و فروش در این بخش را دارند، درواقع شما با مراجعه به این بخش از سایت می‌توانید NFTهای موجود ساخته شده را مشاهده کنید و یا NFTهایی که ساختید را به فروش برسانید. در این تصویر NFTها بر اساس جدیدترین‌ها مرتب شده‌اند که البته شما می‌توانید به عنوان مثال ترتیب را بر روی گران‌ترین و یا ارزان ترین هم بگذارید. اما همان‌طور که در تصویر هم مشخص شده است قیمت هر NFT در قسمت پایینی آن و به واحد SAND آورده شده است. البته قیمت بر حسب دلار هم در زیر قیمت اصلی درج شده است.
هر آیتمی که در زمین‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد قابلیت ساخت و خرید و فروش در این بخش را دارد. به عنوان مثال یک ماشین، آب‌نما، موتورسیکلت، کاراکتری در حال نواختن موسیقی، کشتی، هواپیما و…

CREATE
در این بخش امکان بازی کردن، ساخت و طراحی آیتم‌ها در نرم افزار VoxEdit و همچنین ساخت آواتار تعبیه شده است.
شروع بازی
ابتدا بر روی گزینه‌ی Create در ستون سمت چپ کلیک می‌کنیم. و سپس در صفحه‌ای که پیش روی ما باز می‌شود بر روی گزینه‌ی دانلود (Download) که در تصویر هم مشخص شده است کلیک می‌کنیم. (شما برای بازی در متاورس سندباکس باید پلتفرم بازی سندباکس را دانلود کنید)

همان‌طور که در جای‌جای سایت هم مشاهده کردید، این پروژه نسخه‌ی ALPHA (آلفا) است، پس عجیب نیست که هنوز ایراداتی را حین بازی و فعالیت تجربه کنیم، البته باید بدانید که این بازی در حال حاضر تنها قابل دانلود در نسخه‌ی ویندوز است و هنوز نسخه‌ی مک آن ارائه نشده است، هرچند وعده‌ داده شده است که در آینده افراد می‌توانند بازی سندباکس را علاوه بر سیستم‌های کامپیوتری برای گوشی‌های تلفن همراه و کنسول‌های بازی هم دریافت کنند.
اما در حال حاضر دارندگان سیستم ویندوز می‌توانند با کلیک بر روی گزینه‌ی Windows کار را پیش ببرند.

پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده، به راحتی نصب کرده و اجرا ‌کنید. این مرحله برای بار اول به دلیل آنکه نیاز به دانلود فایل‌های موردنیاز است، کمی طول خواهد کشید که بارهای بعد چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

برای انجام بازی سندباکس باید نام کاربری و رمزعبوری که در سایت Sandbox ساخته بودید را وارد کنید و سپس بر روی گزینه‌ی آبی‌رنگ LOGIN کلیک کنید.

در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود می‌توانید بنا به نیاز و سلیقه‌ی خود محیطی برای بازی ایجاد کنید. با کلیک بر روی علامت به علاوه (+) می‌توانید بنا به نیاز و با سلیقه‌ی خودتان محیطی برای بازی طراحی کنید و آیتم‌های مختلف را به آن اضافه کنید. همچنین شما می‌توانید ابعاد زمین را نیز خودتان مشخص کنید.

البته با کلیک بر روی تب Templates و یا Drafts Gallery نیز می‌توانید به ترتیب به قالب‌های موجود و یا زمین‌های بازی که افراد دیگر طراحی و ایجاد کرده‌اند دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که در بخش تعداد صفحات مشاهده می‌کنید بیش از ۴۰۰ صفحه از زمین‌های آماده‌ای که دیگران ساخته‌اند در بخش Drafts Gallery وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

و اما تصویری که مشاهده می‌کنید نمونه‌ای از فضای این بازی است. همان‌طور که می‌بینید بازی سندباکس شباهت زیادی به Minecraft دارد.
همچون اکثر بازی‌ها با دکمه‌های کیبورد W، A، S، D می‌توان در این بازی حرکت کرده و فعالیت‌های ممکن را انجام داد. برای پریدن نیز باید دکمه‌ی اسپیس بر روی کیبورد را فشار دهید. اگر قصد دویدن در محیط بازی را داشته باشید می‌توانید این کار را با فشردن دکمه Shift انجام دهید و امکان حمله (Attack) با کلیک چپ ماوس برای شما تعبیه شده است و با با کلیک راست نیز سپری در برابر کاراکتر شما ظاهر می‌شود‌. همچنین با فشردن دکمه‌ی Tab باز هم به بخش ادیت هدایت خواهید شد که می‌توانید آیتم‌های موردنظر موردنظر خود را به بازی اضافه کنید و به طور کلی بازی را ویرایش کنید.
خلاصه عملیات در بازی

دکمه‌های D,S,A,W حرکت
دکمه‌ی اسپیس، پریدن
دکمه‌ی Shift، دویدن
کلیک چپ ماوس، حمله
کلیک راست ماوس، سپر

MAP
شما می‌توانید با مشاهده‌ی نقشه یا همان MAP متاورس سندباکس، لندهای مختلف آن را ببینید. این بخش به خصوص اگر قصد خرید یک زمین را داشته باشید به شما کمک شایانی خواهد کرد. با کلیک بر روی OpenSea می‌توانید توکن زمین موردنظر خود را در صرافی Open Sea خریداری کنید. البته زمین‌ها نیز مثل هر آیتم دیگری در این متاورس قابل خریداری در بخش Market نیز هستند. همان‌طور که پیش از این نیز بیان کردیم در صفحه‌ی اصلی سایت و با اسکرول به بخشی می‌رسیم که امکان خرید زمین را برای ما فراهم کرده است. (قسمت Home یعنی صفحه‌ی اصلی سایت، بخش Buy Land)
می‌بینید که امکان فعالیت‌های مشابه از مسیرهای مختلف در این سایت فراهم شده است.

با زوم کردن بر روی قسمتی از نقشه، شرکت‌ها یا افراد شناخته‌ شده‌ای را می‌بینیم که در متاورس سندباکس اقدام به خرید زمین (LAND) کرده‌اند. صرافی بایننس با خرید چندین زمین در متاورس سندباکس از پیشتازان بوده است. برای قرار دادن عکس بر روی Land خود باید حداقل ۹ Land در کنار هم داشته باشید، به عبارت دیگر امکان گذاشتن عکس حداقل برای زمین‌هایی ۳ در ۳ فراهم شده است. گاهی نیز افرادی که دارای زمین هستند می‌توانند با گرفتن مبلغی، عکس شرکت خاصی را در زمین خود بگذارند و به این ترتیب برای شرکت مذکور تبلیغات انجام دهند. نمونه‌ی این کار را شرکت تسلا انجام داده است، چیزی شبیه به بیلبوردهای تبلیغاتی.
در انتها بد نیست بدانید هر زمین یا LAND در این متاورس به طول و عرض ۹۶  و با ارتفاع ۱۲۰ بلاک است. و از کنار هم قرار گرفتن چند Land یک استیت به وجود می‌آید.

ABOUT
“عکس”
با رفتن به تب ABOUT می‌توانید بخش‌های مختلف را دیده و به صورت کلی با این متاورس آشنا شوید.

VoxEdit
اگر قصد طراحی در متاورس سندباکس را داشته باشید می‌توانید با مراجعه به پلتفرم VoxEdit در محیط متاورس این کار را انجام دهید. شما به این ترتیب با ساخت NFT با استفاده از ابزار رایگانی که متاورس در اختیار شما قرار داده است می‌توانید کسب درآمد کنید.
Marketplace
مکانی برای خرید و فروش NFTهای مختلف است.
Game Maker
درواقع برای بازی کردن باید به این بخش مراجعه کرده، نرم افزار مربوطه را دانلود کنید و شروع به بازی کنید.

با کلیک بر روی تب SAND در بخش ABOUT قابلیت خرید توکن SAND که یک توکن ERC-20 است و یا استیک آن برای کاربران فراهم شده است. توکن SAND که توکن اصلی پلتفرم سندباکس است برای انجام فعالیت‌های مختلف در محیط متاورس موردنیاز است. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک NFT در مارکت را داشته باشید، مبلغ NFT را با SAND پرداخت خواهید کرد.

در بخش LAND نیز قابلیت دسترسی به خرید زمین و یا مشاهده‌ی نقشه فراهم شده است، علاوه بر آن به شما توضیح داده شده است که چه کارهایی را می‌توانید با یک توکن LAND انجام دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید LAND خود را برای همایش و هر موقعیتی در اختیار دیگر افراد قرار داده و از آنها اجاره دریافت کنید، LAND خود را به فروش برسانید و یا آیتم‌های مختلف را به زمین خود اضافه کنید و به این ترتیب ارزش دارایی خود را بالا ببرید. همچنین با داشتن LAND حق رای در تصمیم ‌گیری‌ها در رابطه با متاورس برای شما ایجاد خواهد شد.

و در نهایت در بخش بلاگ می‌توانید آخرین و مهم‌ترین اخبار در رابطه با بازی سندباکس و متاورس آن را مشاهده کنید.
سخن آخر
متاورس یا جهان مجازی یک موقعیت جذاب برای بسیاری از افراد به خصوص گیمرها فراهم کرده است. درواقع متاورس‌ها به دلیل جذابیتی که برای بسیاری از افراد دارند، می‌توانند افراد زیادی را از این طریق وارد دنیای ارزهای دیجیتال کنند و به این ترتیب به بزرگ‌تر و عمیق‌تر شدن این بازار به طور کلی کمک کنند. در این میان متاورس و بازی سندباکس توانسته‌اند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند تا جایی که افراد و شرکت‌های شناخته‌شده همچون Snoop Dogg، بایننس، اقدام به خرید زمین (Land) در نسخه‌ی آلفای این پروژه کرده‌اند که همین موضوع می‌تواند به اعتبار آن و جذب افراد بیشتر کمک کند.
در این مقاله سعی کردیم به شما به صورت قدم به قدم آموزش دهیم که چطور حساب کاربری برای خود ساخته و از بازی سندباکس لذت ببرید. همچنین با معرفی بخش‌های مختلف این پروژه سعی شد ابهامی برای فعالیت در این متاورس برای شما باقی نماند. (البته باید بدانید که هنوز نسخه‌ی نهایی بازی سندباکس منتشر نشده است)
سوالات متداول
آیا بازی سندباکس در سایت آن انجام می‌شود؟
خیر شما برای بازی باید ابتدا به سایت متاورس Sandbox مراجعه کرده و فایل بازی آن را بر روی سیستم خود نصب کنید.
آیا نسخه‌ی نهایی این بازی منتشر شده است؟
خیر در حال حاضر افراد با نسخه‌ی آلفا (َAlpha) که می‌تواند ایراداتی هم داشته باشد فعالیت می‌کنند.
بازی سندباکس برای چه دستگاه‌هایی طراحی شده است؟
در حال حاضر این بازی تنها برای نسخه‌ی ویندوز طراحی و ارائه شده است که البته تیم پروژه قرار است نسخه‌ی مک را نیز ارائه دهند. همچنین گفته شده است که در آینده‌ قرار است این بازی در نسخه‌های موبایلی و کنسول بازی نیز قابل دسترسی باشد.
آیا تنها امکان بازی در Sandbox وجود دارد؟
خیر، اگر شما توانایی ساخت بازی آن هم بدون کدنویسی و با استفاده از قابلیت درون متاورس را داشته باشید و یا به ساخت آیتم‌های مختلف بازی (آن هم در محیط متاورس) علاقه داشته باشید و یا قصد سرمایه‌ گذاری با خرید زمین و همچنین استیک آن را داشته باشید نیز امکان فعالیت برای شما فراهم شده است.
متاورس Sandbox چه نوع پلتفرمی است؟
سندباکس یک پلتفرم Play To Earn است. به این ترتیب کاربران این متاورس می‌توانند ضمن بازی در این پلتفرم، کسب درآمد کنند.
از چه راه‌هایی در متاورس سندباکس می‌تواند کسب درآمد کرد؟

خرید و فروش زمین (LAND)
اجاره‌ی زمین
ساخت بازی و گرفتن ورودی از گیمرها
ساخت آیتم‌های بازی
بازی کردن

البته با استیک کردن توکن SAND نیز پاداشی برای شما درنظر گرفته خواهد شد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *