پرش به محتوا

آموزش صرافی کوین بیس از ثبت نام تا خرید و فروش

.
سرفصل‌های این مقاله
آشنایی با صرافی کوین بیس
صرافی کوین بیس یکی از باسابقه‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سطح جهان است که فردی به نام برایان آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده ایجاد کرد. این صرافی در دو شاخه‌ی کوین بیس و کوین بیس پرو فعالیت می‌کند. امکانات خرید و فروش در کوین بیس کمتر از کوین‌بیس پرو است و توصیه می‌شود افرادی که به تازگی قصد ورود به دنیای رمزارزها را دارند ابتدا کار خود را در کوین بیس شروع کنند و پس از کسب تجربه شروع به ترید در کوین بیس پرو کرده تا ضمن پرداخت کارمزد کمتر از امکانات بیشتر در ثبت سفارش‌های خود بهره‌مند شوند. ما در این مقاله آموزش صرافی کوین بیس از ثبت نام تا خرید و فروش در آن را به طور کامل در اختیار شما قرار داده‌ایم.
تفاوت Coinbase و Coinbase Pro
امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم در Coinbase و هم Coinbase Pro برای کاربران فراهم شده است، اما تفاوت چیست؟ زمانی که شما در کوین بیس اقدام به خرید یا فروش ارز خود می‌کنید درواقع سفارش خرید یا فروش شما به Coinbase Pro ارسال می‌شود و صرافی برای شما خرید یا فروش را انجام  می‌دهد. اما در صورتی که خودتان در Coinbase Pro خرید یا فروش را انجام دهید، شما با پرداخت کارمزد کمتر می‌توانید خرید یا فروش خود را انجام دهید.
به علاوه در Coinbase Pro شما می‌توانید سفارش‌های مختلفی برای خرید یا فروش خود ثبت کنید، (در coinbase pro شما امکان ثبت سفارش Market، Limit و Stop را خواهید داشت) در صورتی که در کوین بیس در این زمینه با محدودیت رو به رو خواهید بود و فقط خرید و فروش Market انجام‌پذیر خواهد بود.
امنیت در صرافی کوین‌بیس
صرافی کوین بیس برای اطمینان خاطر مشتریان خود بیش از ۹۸ درصد دارایی‌های کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند، و دو درصد باقی‌مانده که می‌تواند شامل ارزهای دیجیتال و همچنین ارزهای فیات مورد تایید صرافی کوین بیس باشد، به صورت آنلاین نگه‌داری می‌شوند.
نکته‌ای که احتمالا شما را دلگرم‌تر می‌کند این است که بیمه‌ی FDIC دارایی کاربران تا مبلغ ۲۵۰ هزار دلار را بیمه می‌کند، در نتیجه حتی کلاه‌برداری یا ورشکستگی این صرافی نیز دارایی‌های شما در این صرافی را تهدید نمی‌کند.
همچنین این صرافی با استفاده از سیستم ورود دو مرحله‌ای به این اطمینان می‌رسد این شما هستید که سعی در ورود به حساب کاربری خود را دارید.
پیدا کردن رمزارز با بنیاد قوی با کمک صرافی کوین بیس
برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بهتر است بررسی و تحقیقات کافی را در رابطه‌ با ارز مورد نظر خودمان انجام دهیم. Coinbase Pro برای پشتیبانی از هر ارزی، آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و در صورت مناسب بودن آن ارز را لیست می‌کند.
یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی ارزهایی که ارزش سرمایه‌گزاری را دارند بررسی رمزارزهای لیست شده در Coinbase Pro است.
برای این کار وارد وبسایت کوین مارکت کپ به آدرس https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/ شوید، با رفتن به زبانه‌ی Exchanges به معنای صرافی‌ها و کلیک بر روی Spot، لیستی از برترین صرافی‌ها را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌بینید Coinbase Pro در رتبه‌ی دوم جای گرفته است. با کلیک بر روی Coinbase pro به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که لیستی از ارزهای دیجیتال لیست شده در این صرافی به چشم می‌خورد. با بررسی‌های خود می‌توانید ارز مورد نظر خود را از این لیست انتخاب کنید.

 
Coinbase برای فراهم کردن امنیت بالا برای کاربران خود مراحل احراز هویت را بسیار سختگیرانه اجرا می‌کند.
به دلیل تحریم بودن ایران ما از درون کشور امکان معامله در این صرافی را نداریم و برای این کار نیاز به یک VPN نیاز داریم که IP ما را از کشور دیگری نشان دهد.  پس در مرحله‌ی ثبت‌نام و احراز هویت حساب خود حتما به این نکات توجه کنید.
ثبت‌نام در صرافی کوین بیس
قدم اول آموزش صرافی کوین بیس، پس از ورود به وبسایت کوین بیس با کلیک بر روی گزینه‌ Get started عملیات ثبت نام شما شروع خواهد شد.

در صفحه‌ پیش رو طبق تصویر، نام، نام خانوادگی یک آدرس ایمیل را وارد کنید. سپس با تایید اینکه سن شما بالای ۱۸ سال است و قوانین کوین بیس را می‌پذیرید، روی دکمه‌ Create account کلیک کنید.

Coinbase در این مرحله یک ایمیل حاوی لینکی برای تایید ارسال خواهد کرد.
با باز کردن ایمیل و کلیک روی لینک ارسالی عملیات ثبت‌نام و احراز هویت شما ادامه پیدا می‌کند.

در این مرحله با وارد کردن شماره تماس خود، صرافی کوین بیس یک کد را به گوشی شما ارسال خواهد کرد که با وارد کردن آن کد در صفحه‌ پیش رو به مرحله بعد می‌رسیم.

در این مرحله نیز طبق تصویر، نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس دقیق، هدف از ایجاد حساب، منبع درآمد و در نهایت وضعیت شغلی خود را وارد می‌کنید و با کلیک روی Continue به مرحله‌ بعد هدایت می‌شویم.
سپس در صفحه‌ جدید باید انتخاب کنید که می‌خواهید احراز هویت شما با کارت شناسایی، پاسپورت و یا گواهینامه‌ رانندگی انجام شود.

سپس باید با استفاده از یکی از روش‌های آپلود تصویر و یا استفاده از دوربین گوشی یا وبکم به کوین بیس ثابت کنید که این خود شما هستید که مدارک را ارسال کرده‌اید.

و در نهایت کوین‌بیس پیامی مبنی بر دریافت اطلاعات شما را نشان خواهد داد و اعلام می‌دارد که در چند ساعت آینده نتیجه را برای شما ارسال خواهد کرد.
خرید و فروش در صرافی کوین‌بیس
در رابطه با Coinbase، سهولت در انجام معاملات یکی از شناخته شده‌ترین ویژگی‌ها یا مزایای این صرافی به حساب می‌آید، با این حال مروری بر آموزش صرافی کوین بیس خالی از لطف نیست.

ابتدا با کلیک روی Buy/Sell یکی از ارزهایی که قصد خرید یا فروش آن را داریم را انتخاب می‌کنیم.
سپس با انتخاب یک روش برای پرداخت در بخش Payment Method و در نهایت کلیک روی Buy Bitcoin عملیات خرید را تکمیل می‌کنیم. خرید رمزارزهای موجود دیگر نیز به همین روش انجام می‌پذیرد.
برای انجام فروش نیز مراحل را به همین ترتیب انجام می‌دهیم با این تفاوت که در بالای کادر خرید و فروش به جای Buy روی زبانه‌ Sell کلیک می‌کنیم.
در اولین تجربه‌ کار با کوین‌بیس باید پول یا رمز ارز را به حساب خود در کوین‌بیس ارسال کنید.
برای این کار در نوار ابزار روی قسمت Account کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات حساب مورد نظر خودتان (حساب بانکی/ دبیت کارت/ پی‌پل) می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را به حساب کوین بیس منتقل کنید.

برای برداشت دارایی‌های خود روی Withdraw در کنار ارز مورد نظر خود کلیک کنید و سپس از صفحه‌ای که پیش روی شما گذاشته می‌شود روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
کوین‌ بیس پرو
افرادی که به صورت حرفه‌ای ترید رمزارزها را انجام می‌دهند می‌توانند به جای بخش Coinbase از Coinbase pro استفاده کنند تا ضمن پرداخت کارمزد کمتر از روش‌های ثبت سفارش موجود در این بخش نیز بهره‌مند شوند. در ادامه کار با کوین‌بیس پرو به صورت کامل شرح داده شده است.
واریز پول به کوین‌ بیس پرو
قاعدتا اولین بار که وارد حساب خود در کوین بیس پرو می‌شویم ما دارایی در صرافی نداریم، پس اجازه دهید در اولین قدم آموزش صرافی کوین بیس ببینیم که چطور می‌توانیم به حساب خود در Coinbase Pro پول واریز کنیم.
در Coinbase Pro امکان معامله هم از طریق چند ارز فیات و هم از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرد.

با کلیک روی Portfolios به صفحه‌ای هدایت می‌شویم. در صفحه‌ پیش رو با کلیک بر روی گزینه‌ Deposit و سپس انتخاب ارزی که قصد واریز با آن واحد داریم را انتخاب می‌کنیم.

از لیست موجود ارز مورد نظر خود را پیدا می‌کنیم.

در این مرحله از شما سوال می‌شود که آیا قصد واریز پول از کوین‌بیس به کوین‌بیس پرو را دارید یا اینکه می‌خواهید از حساب بانکی خود که قبلا به صرافی معرفی کرده بودید عمل واریز را انجام دهید.

در صورتی که انتقال از بانک را انتخاب کنید، بین یک تا سه روز کاری طول خواهد کشید که این دارایی به حساب شما در کوین بیس پرو منتقل شود، و در صورت انتقال دارایی از کوین بیس به کوین بیس پرو انتقال دارایی در همان لحظه انجام خواهد شد.

در این مرحله اطلاعاتی راجع به محدودیت‌های برداشت، مدت‌زمان انتقال که همان‌طور که گفته شد بین یک تا سه روز کاری طول خواهد کشید و کارمزد انتقال به شما نشان داده خواهد شد.

اما در صورتی که در کوین بیس دارایی داشته باشید می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت کارمزد، دارایی خود را به کوین‌بیس پرو منتقل کنید.
علاوه بر رایگان بودن انتقال، در لحظه انجام شدن آن نیز از مزیت‌های انتخاب این روش می‌باشد.

با وارد کردن مقداری که می‌خواهیم از کوین‌بیس به کوین‌بیس پرو انتفال دهیم در فیلد Amount و سپس کلیک بر روی Deposit کار انتقال دارایی به اتمام می‌رسد و حالا شما به راحتی می‌توانید به معامله‌ دارایی خود بپردازید.
توجه کنید که در صورتی که در فیلد Amount روی Max کلیک کنید، تمام دارایی شما در کوین بیس به کوین بیس پرو منتقل می‌شود که مقدار این دارایی در قسمت AVAILABLE TO DEPOSIT قابل مشاهده است.
همان‌طور که می‌بینید، با انتخاب این روش، کارمزدی پرداخت نمی‌کنید، برای برداشت دارایی خود محدودیتی نخواهید داشت و انتقال دارایی در همان لحظه انجام خواهد شد.

پس از واریز با کلیک روی گزینه‌ Trade یا سه خط عمودی آبی که در تصویر مشخص شده است به صفحه‌ اصلی برای معامله کردن برمی‌گردیم.

خرید
همان‌طور که مشاهده می‌کنید دارایی ما به کیف‌پول ما اضافه شده است، از آنجایی که دارایی ما یورو بوده است به مقدار ۱۸.۰۱ یورو داریم در حالی که مقدار بیت‌کوین ما صفر است.
حال می‌خواهیم با موجودی یورو که در کیف پول داریم، بیت‌کوین بخریم.
برای انجام معاملات در کوین‌بیس پرو می‌توان از سه روش ثبت معاملات استفاده کرد.

ابتدا با انتخاب گزینه‌ Buy و یا Sell و سپس انتخاب یکی از روش‌های ثبت سفارش می‌توان اقدام به خرید یا فروش کرد.
با انتخاب Market ما فقط قادر به تعیین مقدار خرید هستیم، به عنوان مثال ۲ واحد بیت‌کوین، که با این کار، خرید با قیمت آخرین معامله‌ انجام شده در بازار صورت می‌گیرد.
با انجام معامله دارایی‌های ما نیز تغییر خواهند کرد، همچنین لیستی از معاملات موفق و ناموففق ما در لیستی به نمایش درخواهند آمد.
در زمانی که معامله ما با موفقیت انجام شده باشد، عبارت Filled و در زمانی که معامله‌ به هر دلیلی انجام نشود عبارت Canceled را رو به روی معامله‌ خود می‌بینیم.

با انتخاب LIMIT ما می‌توانیم علاوه بر مقدار، قیمت را نیز مشخص ‌کنیم، درواقع ما به صرافی دستور می‌دهیم که سفارش ما را در این قیمت (Limit Price) ثبت کند.

و اما اگر STOP را انتخاب کنیم، به صرافی دستور می‌دهیم در صورتی که قیمت ارزی که قصد خرید یا فروش آن را داریم از قیمتی که مشخص کرده‌ایم عبور کرد (Stop Price)، سفارش ما در قیمت تعیین شده (Limit Price) ثبت شود.
با تحلیل و وارد کردن قیمت مناسب برای هر فیلد، در نهایت روی دکمه‌ سبز Place buy order کلیک می‌کنیم.
فروش
انجام عملیات فروش کاملا شبیه به معاملات خرید است، با این تفاوت که در اولین مرحله به جای Buy روی زبانه‌ Sell کلیک می‌کنیم تا امکانات فروش را مشاهده کنیم.

به عنوان مثال در بخش STOP با پر کردن فیلدهای Stop Price، Amount و Limit Price و در نهایت کلیک روی دکمه‌ PLACE SELL ORDER معامله‌ فروش ما انجام خواهد شد.

برداشت از حساب کوین‌بیس پرو
در ادامه‌ی آموزش صرافی کوین بیس، بهتر است که شیوه‌ی برداشت از حساب را نیز آموزش ببینیم. برای این کار با کلیک روی Portfolios و سپس روی Withdraw به معنی برداشت، که در کنار Deposit قرار گرفته است، کار را شروع می‌کنیم.

در این مرحله باید با کلیک روی ارز مورد نظر خود، مشخص کنیم که قصد برداشت کدام ارز را داریم.

در این مرحله امکان ارسال دارایی به کیف‌پول رمز ارز و یا حساب کوین‌بیس وجود دارد. اگر قصد ارسال دارایی به کیف‌پول خود را دارید، آدرس کیف پول را به دقت بررسی کنید، که اشتباهی رخ ندهد.

آدرس کیف‌پول را وارد کرده و مقداری که قصد دارید انتقال دهید را نیز مشخص کنید. شما می‌توانید با کلیک روی MAX تمام دارایی ارزی که مشخص کرده بودید را به کیف‌پول منتقل کنید.
در نهایت با کلیک روی گزینه‌ Withdraw کار تمام است.

در صورتی که قصد برداشت از حساب کوین‌بیس پرو را به کوین‌بیس داشته باشید، کار راحت‌تر و باز هم بدون کارمزد انجام خواهد شد.
ابتدا به جای کیف‌پول، کوین بیس را انتخاب می‌کنیم و سپس مقداری که می‌خواهیم برداشت کنیم را نیز در فیلد Amount وارد کرده و در نهایت روی Withdraw کلیک می‌کنیم.

سخن آخر
صرافی کوین‌بیس جز بهترین صرافی‌ها در سراسر دنیا است که امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. متاسفانه استفاده از این صرافی برای تعدادی از کشورها ممنوع است که ایران نیز جز این کشورها است.
این صرافی به دو بخش تقسیم شده است که در بخش Coinbase شما فقط امکان خرید یا فروش رمزارز را دارید. کار کردن با این بخش بسیار ساده است و به کاربران تازه‌وارد توصیه می‌شود کار خود را با این بخش شروع کنند.
در صورتی که قصد ترید ارزهای دیجیتال را داشته باشید نیز این امکان برای شما در قسمت Coinbase Pro وجود دارد که با مطالعه‌ی آموزش صرافی کوین بیس که برای شما تهیه شده است می‌توانید به راحتی از این صرافی استفاده کرده و از امنیت بالای آن بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *