پرش به محتوا

آموزش کامل بازی اکسی اینفینیتی از نصب تا نحوه بازی

در صورتی که در فضای ارزهای دیجیتال و بازی‌های بلاکچین حضور داشته باشید، احتمالا شما هم حداقل یکبار اسم بازی اکسی اینفینیتی را شنیده‌اید اما نمی‌دانید که اکسی اینفینیتی چیست؟ برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که به ازای انجام بازی‌هایی در سبک پوکمون می‌توانستید درآمد کسب کنید! بازی اکسی اینفینیتی بخشی از یک ترند جدید در دنیای بازی است که تحت عنوان Play-to-Earn شناخته می‌شود و با ترکیب رمزارزها و دنیای بازی خلق شده است. این بازی اولین بار در کشور فیلیپین مشهور شد. در حالی که اقتصاد این کشور به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به شدت آسیب دیده بود و مردم به دلیل قرنطینه نمی‌توانستند به فعالیت‌های روزمره خودشان بپردازند، خیلی از افراد از این بازی به عنوان یک منبع درآمد استفاده کردند. این محبوبیت به اندازه‌ای افزایش یافت که حتی پس از قرنطینه هم خیلی از افراد از شغل روزمره خودشان استعفا دادند و ترجیح دادند به بازی کردن برای کسب درآمد ادامه دهند.
اما نحوه کار بازی اکسی اینفینیتی چطور است و چرا در ازای بازی کردن به شما پول می‌دهد؟
فهرست این مقاله
اکسی اینفینیتی چیست؟
اکسی اینفینیتی یک جامعه متشکل از حیوانات خانگی دیجیتالی است که در آن شما موجوداتی به اسم «اکسی» را خریداری می‌کنید و از آن‌ها برای مبارزه، کشف قسمت‌های مختلف بازی و همچنین تولید مثل استفاده خواهید کرد. این بازی توسط شرکت بازی سازی Sky Mavis توسعه یافت و بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. محدودیت سنی بازی اکسی اینفینیتی +۱۸ سال است اما به دلیل نداشتن پروسه تایید هویت مشخص و همچنین سبک آن که شبیه بازی‌های پوکمون است، خیلی از افراد جوان‌تر نیز به آن علاقه نشان داده‌اند.
برای انجام این بازی شما باید قبل از هرکاری سه عدد «اکسی» را از طریق اتریوم خریداری کنید. بسته به نژاد اکسی‌های موردنظر این کار ممکن است بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای شما هزینه داشته باشد. البته تیم توسعه دهنده در حال خلق یک نسخه رایگان از این بازی است که کاربران می‌توانند از طریق گوگل پلی یا اپ استور آن را دانلود کنند.
دو روش کلی برای انجام این بازی وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها یک نوع رمزارز به شما پرداخت خواهد شد. یکی از این رمزارزها SLP یا Smooth Love Potion نام دارد و می‌توانید با شرکت در نبردهای روزانه یا مبارزه با دیگر کاربرها و همچنین با تکمیل کردن تسک‌های روزانه این رمزارز را به دست بیاورید. برای تولید مثل اکسی‎ها شما به SLP نیاز دارید. همچنین SLP به صورت نامحدود ایجاد می‌شود و هیچگونه محدودیت عرضه‌ای در ساختار آن‌ها وجود ندارد.
رمزارز دیگر این بازی AXS یا اکسی نام دارد. این توکن محدودیت عرضه دارد و فقط ۲۷۰ میلیون واحد از آن داخل بازی ایجاد خواهد شد. AXS یک توکن اتریومی است و دارندگان آن در بازی دارای حق رای هستند. یعنی اگر مقدار مشخصی از این توکن را در اختیار داشته باشید، می‌توانید در مورد آینده بازی تصمیم گیری کنید. همچنین در صورت پیشرفت بازی، دارندگان توکن AXS می‌توانند سهام Sky Mavis را هم خریداری کنند و بازی را به صورت کاملا غیرمتمرکز مدیریت کنند. امکان خرید زمین هم از دنیای مجازی بازی که تحت عنوان لوناسیا شناخته می‌شود نیز وجود دارد.
شما می‌توانید اکسی‌هایی که در اختیار دارید را بفروشید و در ازای آن‌ها توکن AXS دریافت کنید. سپس می‌توانید این توکن‌ها را با انواع رمزارزها و ارزهای فیات دیگر مبادله کنید و در دنیای واقعی از آن‌ها استفاده نمایید.
خرید و فروش اکسی در بازی اکسی اینفینیتی
هر کدام از اکسی های موجود در بازی کاملا منحصر به فرد هستند و به صورت NFT عرضه می‌شوند. در دنیای رمزارزها، NFT به سرمایه‌ای گفته می‌شود که کاملا غیرقابل جایگزین است و در صورتی که یک NFT خریداری کنید، فقط خود شما مالک آن خواهید بود. حتی در صورتی که کسی بتوانید به هر شکلی به تصویر NFT موردنظر دستیابی پیدا کند، به هیچ عنوان نمی‌تواند شناسه مشخص کننده آن را به دست بیاورد و شناسه آن تا زمان فروش متعلق به خود شما خواهد بود. در بازی اکسی اینفینیتی، حتی در صورتی که بازی نکنید هم خود شما مالک کاراکترهای خریداری شده خواهید بود و می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید از آن‌ها استفاده کنید.
شرکت سازنده بازی اکسی اینفینیتی
سازنده بازی اکسی اینفینیتی شرکت بازی سازی Sky Mavis است که توانست به لطف محبوبیت بالای این بازی، درآمد چشمگیری کسب کند. در سال ۲۰۲۱ این شرکت از محل کارمزد تراکنش‌های داخل بازی حدودا ۷۰۰ میلیون دلار درآمد داشت و انتظار می‌رود در سال آینده این درآمد به یک میلیارد دلار نیز برسد. این در حالی است که این استارتاپ ویتنامی فقط سه سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد و توانسته در این مدت کوتاه از مرز دو میلیون کاربر روزانه عبور کند.
آموزش مرحله به مرحله بازی اکسی اینفینیتی
دسترسی به بازی اکسی اینفینیتی خیلی راحت است و با استفاده از آموزشی که در ادامه این مقاله مشاهده می‌کنید می‌توانید به راحتی این بازی را انجام دهید.
قبل از شروع: نصب متامسک
شما می‌توانید از طریق کیف پول متامسک و اتصال آن به رونین از بازی اکسی اینفینیتی لذت ببرید. رونین یک زنجیره جانبی برای بلاکچین اتریوم است که به صورت افزونه فایرفاکس یا کروم قابل استفاده است.
۱. برای نصب متامسک به آدرس metamask.io مراجعه کنید و افزونه آن را برای مرورگر مدنظر خودتان دانلود کنید. پس از نصب افزونه، لوگوی آن که به صورت یک روباه نارنجی است در قسمت بالا سمت چپ مرورگر شما نمایان خواهد شد. با کلیک روی این لوگو، مراحل نصب و راه اندازی افزونه متامسک را دنبال کنید تا به صورت کامل روی مرورگر شما نصب شود.۲. پس از اینکه متامسک را به صورت کامل ثبت کردید، باید آن را به سایت اکسی اینفینیتی نیز متصل کنید. برای این کار ابتدا به مارکت پلیس بازی اکسی اینفینیتی (https://marketplace.axieinfinity.com/) مراجعه کنید و در گوشه بالا سمت راست، روی کلید Login کلیک کنید.۳. در مرحله بعدی به صفحه لاگین بازی منتقل خواهید شد که می‌توانید با استفاده از کیف پول متامسک یا فقط با استفاده از ایمیل و پسورد لاگین کنید. روی گزینه متامسک کلیک کنید تا یک پنجره پاپ آپ برای شما باز شود. به دقت مراحل را دنبال کنید تا متامسک را به بازی وصل کنید و در نهایت درخواست را با استفاده از امضای دیجیتالی خودتان ثبت کنید (این پروسه رایگان است).۴. پس از تکمیل این پروسه، اکانت شما قابل استفاده خواهد بود اما بهتر است برای آن ایمیل، یوزرنیم و پسورد تعیین کنید و سپس از طریق کدی که به ایمیل شما فرستاده می‌شود نیز آن را تایید کنید.
مرحله دوم: دانلود و نصب رونین
اکنون حساب کاربری شما قابل استفاده است اما برای اینکه بتوانید بازی کنید باید بازی را برای سیستم عامل موردنظر خودتان دانلود کنید. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:
۱. با سایت com مراجعه کنید و روی کلید Getting Started کلیک کنید.
۲. کیف پول رونین خودتان را ایجاد نمایید و آن را به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر یا گوشی موبایل خودتان نصب کنید

۳. پس از نصب و راه اندازی کیف پول رونین، باید اولین اکسی های خودتان را بخرید تا بتوانید از آن‌ها داخل بازی استفاده کنید. در مرحله سوم روی صفحه نمایش یک لینک وجود دارد که با کلیک کردن روی آن به مارکت پلیس رسمی بازی منتقل خواهید شد. روی این لینک کلیک کنید
۴. در صفحه باز شده، روی گزینه Marketplace در بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید
۵. به صفحه مزایده منتقل خواهید شد و می‌توانید تمامی اکسی‌هایی که برای فروش گذاشته شده‌اند را در این صفحه ببینید.

۶.  قبل از اینکه اکسی مورد نظر خودتان را برای بازی اکسی اینفینیتی بخرید باید با انواع اکسی‌های موجود در بازی آشنا شوید. به صورت کلی ۹ کلاس مختلف در بازی وجود دارد که عبارتند از Reptile, Plant, Dusk, Aquatic, Bird, Dawn, Beast و Bug. هر اکسی هم دارای ۶ رفتار متفاوت است و چهار امتیاز مختلف نیز مقدار قدرت آن را نشان می‌دهد.
این امتیازها تا ۱۶۵ قابل افزایش هستند و به شرح زیر می‌باشند:

HP: HP مخفف عبارت Health Points است و نشان دهنده جان اکسی موردنظر می‌باشد.
Speed: مشخص کننده سرعت اکسی موردنظر در زمان حمله است و همچنین ترتیب حمله براساس سرعت اکسی‌ها نیز تعیین کننده سرعت مبارزه خواهد بود. هر اکسی که سرعت بیشتری داشته باشد در هر راند سریعتر حمله خواهد کرد.
Skill: Skill به معنی مهارت می‌باشد و هرچقدر که این امتیاز بیشتر باشد، اکسی شما در زمان حمله آسیب بیشتری به حریف وارد می‌کند. همچنین در صورتی که از کارت‌های خودتان به صورت ترکیبی یا زنجیره‌ای استفاده کنید هم Skill باعث ایجاد یک لایه محافظ خواهد شد.
Morale: این امتیاز شانس وارد کردن آسیب بیشتر یا ضربه Critical را افزایش خواهد داد و همچنین میزان آسیبی که از طریق این نوع حمله به حریف وارد می‌شود هم بیشتر خواهد بود. Morale به صورت مستقیم تعیین کننده تعداد جان اکسی شما در حالت Last Stand نیز خواهد بود.بسته به میزان Morale اکسی شما، زمانی که HP آن صفر باشد ممکن است وارد حالت Last Stand شود و بین یک تا پنج نوار بالای سر آن نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در این حالت به اندازه تعداد نوارهای بالای سر اکسی خودتان از کارت‌هایی که در اختیار دارید استفاده کنید. برای مثال اگر سه عدد نوار بالای سر اکسی باشد می‌توانید از سه عدد کارت استفاده کنید.

اکنون که به صورت کامل با نحوه کار اکسی ها و عناصر مختلف تاثیرگذار روی قدرت آن‌ها آشنا شده‌اید، می‌توانید اکسی های موردنظر خودتان را بخرید و با دانلود بازی اکسی اینفینیتی شروع به بازی کنید. برای ادامه آموزش ما از نسخه دسکتاپ بازی اکسی اینفینیتی استفاده خواهیم کرد.

نحوه بازی اکسی اینفینیتی
۱. پس از اینکه بازی را دانلود و نصب کردید وارد آن شوید. در منوی سمت راست گزینه‌های مختلفی مثل Arena، Adventure، Leaderboard و… وجود دارد. بالای صفحه سمت چپ نیز اسم شما به همراه تسک‌های روزانه و انرژی باقیمانده نمایش داده شده است.
انرژی یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در بازی است و برای شرکت در نبردها از آن استفاده می‌شود. همچنین برای دریافت XP در حالت Adventure و پاداش در حالت Arena نیز به انرژی نیاز خواهید داشت. مقدار ماکزیمم انرژی نیز به تعداد اکسی‌هایی که در اختیار دارید بستگی دارد و هر روز نیمه شب به وقت جهانی دوباره شارژ می‌شود.۲. در پایین صفحه یک گزینه تحت عنوان Axies وجود دارد. با کلیک روی این گزینه می‌توانید آمار مربوط به هر اکسی مثل سطح آن، مقدار HP، سرعت، مهارت، Morale و اجزای مختلف بدن آن را مشاهده کنید. اعضای بدن اکسی هم روی کارت‌هایی که در اختیار دارید تاثیرگذار خواهند بود. در این صفحه در قسمت پایین اکسی خودتان یک شماره مشاهده می‌کنید. این شماره همان آیدی NFT در بلاکچین است.۳. به صورت کلی گیم پلی بازی شامل دو حالت Adventure و Arena است. در حالت Adventure باید در ۳۶ مرحله مختلف با موجودات مختلف مبارزه کنید. با انجام این مبارزه‌ها، روزانه حدود ۵۰ توکن SLP کسب خواهید کرد.
یکی دیگر از روش‌های کسب SLP از طریق Farming است. در Farming به ازای انجام دادن تسک‌های روزانه پاداش دریافت خواهید کرد. برای مثال یکی از تسک‌هایی که ممکن است به شما اختصاص داده شود این است که در ۱۰ نبرد Adventure و ۵ نبرد Arena پیروز شوید. با تکمیل این تسک‌ها نیز روزانه حدود ۲۵ عدد SLP دریافت خواهید کرد.۴. در هر دو حالت بازی شما در روبروی حریف‌های مختلفی قرار می‌گیرید و باید به صورت نوبتی و با استفاده از یک استراتژی قوی به آن‌ها حمله کنید. در پایین صفحه لیستی از کارت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با ترکیب آن‌ها به حریف خودتان حمله کنید. پس از اینکه کارت‌های خودتان را به ترتیب چیدید، روی کلید End Turn کلیک کنید تا حمله خودتان را انجام دهید. استراتژی‌های مختلفی برای بازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پیروزی در نبردهای بازی اکسی اینفینیتی استفاده کنید.
۵. پس از تکمیل بازی هم می‌توانید SLP دریافت شده خودتان را در قسمت Quest دریافت کنید.یکی دیگر از حالت‌های بازی، حالت Arena است. در این حالت شما باید با پلیرهای دیگر مبارزه کنید و هر پلیر هم براساس یک رتبه بندی تحت عنوان رتبه بندی MMR یا Matchmaking Rating توکن SLP دریافت خواهد کرد. پلیری که رنک بهتری داشته باشد سهم بیشتری هم از SLPهای بازی خواهد داشت و می‌تواند به ازای هر برد تا ۲۱ عدد SLP دریافت نماید.
۶. برای شروع بازی در این حالت فقط کافیست در منوی اصلی بازی روی گزینه Arena Mode کلیک کنید. شما به صورت خودکار به یکی از پلیرهای آنلاین متصل خواهید شد و می‌توانید با او بازی کنید. در صورتی که ببازید حدودا ۱۵ تا ۲۰ جام کسب خواهید کرد اما اگر ببازید هم همین مقدار جام را از دست خواهید داد.
تولید مثل در بازی اکسی اینفینیتی
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در بازی اکسی اینفینیتی از طریق تولید مثل و ایجاد اکسی های جدید است. هر اکسی دارای برخی رفتارهای خاص است که او را از دیگر اکسی‌ها متمایز می‌کند و می‌تواند آن را به نسل‌های بعدی خودش هم منتقل کند. با این وجود پروسه تولید مثل در بازی اکسی اینفینیتی رایگان نیست و به توکن‌های SLP و AXS برای اینکار نیاز خواهید داشت. مقدار این توکن‌ها نیز به این بستگی دارد که هر اکسی چندبار تولید مثل کرده است. همچنین هر اکسی فقط تا ۷ بار توانایی تولید مثل دارد و بعد از این تعداد فقط می‌توانید از آن برای شرکت در نبردها استفاده کنید.
در بازی اکسی اینفینیتی ارزش هر اکسی نیز به سطح رفتارهای آن و موضوعاتی مثل مقدار Purity یا اصالت، اجزای بدن و نایاب بودن آن بستگی دارد. برخی از اکسی‌ها به قیمت هزاران یا ده ها هزار دلار خرید و فروش می‌شود و گران ترین اکسی به فروش رفته تا به امروز به قیمت ۳۰۰ اتر یا ۲۵۰ هزار دلار در آن زمان به فروش رفته است.
شما می‌توانید اکسی‌های خودتان را در مارکت پلیس اکسی برای فروش قرار دهید اما برای این کار باید ابتدا کیف پول رونین خودتان را به اکانتی که داخل این سایت دارید وصل کنید.
سخن نهایی
با توجه به موفقیت بالای بازی اکسی اینفینیتی، این بازی ثابت کرده است که می‌‎توانید از طریق بازی کردن هم به درآمدهای چشمگیری برسید. این بازی در حال حاضر محبوب‌ترین بازی Play-to-Earn تاریخ است و ماهیانه میزبان میلیون‌ها پلیر از سراسر دنیا می‌باشد.
سوالات متداول
۱. اکسی اینفینیتی چیست؟
اکسی اینفینیتی یک جامعه متشکل از حیوانات خانگی دیجیتالی است که در آن شما موجوداتی به اسم «اکسی» را خریداری می‌کنید و از آن‌ها برای مبارزه، کشف قسمت‌های مختلف بازی و همچنین تولید مثل استفاده خواهید کرد.
۲. سازنده بازی اکسی اینفینیتی کیست؟
سازنده بازی اکسی اینفینیتی شرکت بازی سازی Sky Mavis است که توانست به لطف محبوبیت بالای این بازی، درآمد چشمگیری کسب کند.
۳. چطور بازی اکسی اینفینیتی را انجام دهم؟
دسترسی به بازی اکسی اینفینیتی خیلی راحت است و با استفاده از آموزشی که در ادامه این مقاله مشاهده می‌کنید می‌توانید به راحتی این بازی را انجام دهید.
۴. تولید مثل در بازی اکسی اینفینیتی چطور است؟
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در بازی اکسی اینفینیتی از طریق تولید مثل و ایجاد اکسی های جدید است. هر اکسی دارای برخی رفتارهای خاص است که او را از دیگر اکسی‌ها متمایز می‌کند و می‌تواند آن را به نسل‌های بعدی خودش هم منتقل کند

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *