پرش به محتوا

آموزش گام به گام بازی کوین انجین (Coin Enjin)

در این روزها کسی نمی‌تواند بلاک چین و متاورس را نادیده بگیرد. افراد در سراسر جهان با استقبال از این دنیاهای مجازی احتمالاً آینده روشنی برای آن رقم خواهند زد. البته توسعه‌دهندگان نیز بیکار نیستند و ما همیشه شاهد متاورس و بازی‌های جالبی بوده و هستیم که بیشتر آن‌ها بسیار سریع در میان کاربران شناخته شده و به محبوبیت می‌رسند.
فهرست این مقاله
بازی کوین انجین چیست؟
بازی کوین انجین یکی از پلتفرم‌هایی است که در حوزه متاورس و بازی‌های بلاک چینی فعالیت زیادی دارد و به طرق مختلف سعی می‌کند به کاربرانی که در دسته‌های مختلف (از گیمر گرفته تا توسعه‌دهنده) قرار گرفته‌اند کمک کند.
البته انجین بازی نیست و پلتفرمی است که بستری را برای بازی‌های مختلف و دیگر کاربردها فراهم کرده است. افرادی که قصد ورود و انتقال به سمت بلاک چین را داشته باشند، می‌توانند کسب و کار خود را در این پلتفرم با بلاک چین و NFT ترکیب کنند. در ادامه این پروژه را به‌صورت کامل معرفی کرده و پلتفرم آن را به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد.
معرفی تیم سازنده بازی کوین انجین
زمانی که متاورس‌ها هنوز ساخته نشده بودند و مفهومی غریب بودند، توسعه‌دهندگان بازی کوین انجین در حال فکرکردن و ساخت زیرساختی برای متاورس‌ها و بازی‌های بلاک چینی بودند. حتماً می‌دانید که شبکه اتریوم، استانداردهای مختلفی از جمله ERC-20، ERC-721 و ERC-1155 را دارد. برای ایجاد توکن‌های NFT که منحصر‌به‌فرد هستند، از استاندارد ERC-721 کمک گرفته می‌شود. قراردادهای هوشمند معمولی نیز به‌کمک استاندارد ERC-20 ساخته می‌شوند، اما زمانی را در نظر بگیرید که در پروژه‌ای هم به استاندارد ERC-20 نیاز دارید و هم استاندارد ERC-721 می‌تواند به شما کمک کند.
برای درک بهتر این موضوع می‌توان پروژه‌ای را در نظر گرفت که در آن هم به NFT نیاز باشد که می‌تواند اسلحه‌ای خاص در بازی یا هر چیز دیگری باشد و هم به توکن‌های معمولی که مثلاً به‌عنوان پول رایج در پلتفرم استفاده می‌شوند. اینجا همان نقطه‌ای است که استاندارد ERC-1155 به‌کمک توسعه‌دهندگان بازی‌ها و متاورس‌ها آمده است. سازندگان بازی کوین انجین این استاندارد کاربردی یعنی ERC-1155 را به وجود آوردند. در ادامه این دو شخص را معرفی خواهیم کرد.

ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov)

ماکسیم بلاگوف به‌عنوان مدیرعامل در این پروژه همکاری دارد و نقش بسزایی در پیشرفت آن داشته است.

ویتک رادومسکی (Radomski)

رادومسکی شخصی بود که پس از آشنایی با بیت کوین بسیار به آن علاقه‌مند شد، اما پس از آن با شناختن شبکه اتریوم و قراردادهای هوشمند بیشتر جذب این پروژه شد؛ به‌طوری‌که افراد شرکت را که پیش از این بر پایه بلاک چین نبود، متقاعد کرد پروژه بلاک چین شرکت خودشان را ایجاد کنند؛ البته جز ماکسیم بلاگوف و ویتک رادومسکی افراد دیگری نیز در این پروژه همکاری داشتند که نام آن‌ها در ادامه آمده است: Caleb Applegate، Ilija Rolovic، Alex Solomon، Bryana Kortendick، Charu Sethi، Simon Kertonegoro.
مخاطبان بازی کوین انجین

اگر شما به بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی علاقه‌مند باشید، می‌توانید با بازی‌هایی که در این پلتفرم قرار گرفته‌اند، علاوه بر لذت‌بردن از زمان خود، درآمدی نیز داشته باشید. شیوه کار به این صورت است که شما بازی‌ها را انجام می‌دهید و با کسب امتیاز و دریافت توکن‌ها می‌توانید آن‌ها را در مارکت به فروش برسانید و به این ترتیب درآمد داشته باشید.

توسعه‌دهندگان

اگر شما جزء افراد خلاقی باشید که به طراحی علاقه‌مند هستند، می‌توانید با ایجاد توکن‌های معمولی و NFT در این پلتفرم و لیست‌کردن آن‌ها در بخش فروشگاه (Market Place) پلتفرم به درآمد برسید. امکان استفاده از ابزارهایی که در پلتفرم قرار گرفته‌اند، برای توسعه‌دهندگان وجود دارد تا به این ترتیب بتوانند پروژه‌های خود را با NFT و بلاک چین ادغام کنند.

اگر شما یک بازی رایانه‌ای مستقل از بلاک چین داشته باشید که طرفداران زیادی دارد و تصمیم بگیرید این بازی را با دنیای بلاک چین و NFT ها منطبق کنید، پلتفرم بازی کوین انجین همان‌ جایی است که باید به آن مراجعه کنید. البته این موضوع تنها به بازی محدود نمی‌شود و افراد، شرکت‌ها، وب سایت‌ها و… نیز می‌توانند برای گسترش شغل خود به این پلتفرم مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنند.
آموزش بازی کوین انجین
این پلتفرم بازی‌‌سازی با امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد بخش بزرگی از کاربران را جذب خود کرده است. در حال حاضر، بیش از ۱۸ میلیون کاربر از بازی کوین انجین استفاده می‌کنند. با توجه به امکان ساخت NFT و توکن در این پلتفرم و ادغام آن‌ها با برنامه‌ها و بازی‌های مختلف، این میزان از استقبال اصلاً عجیب نیست.
با اضافه‌شدن افینیتی (Efinity) به انجین که به‌تازگی صورت گرفته، استقبال از این پلتفرم بیشتر نیز شده است. افینیتی یک شبکه بلاک چین است که توسط تیم پروژه بازی کوین انجین طراحی و ارائه شد. افینیتی شبکه لایه دوم پولکادات است؛ به زبان ساده می‌توان گفت افینیتی یک شبکه مستقل است، اما از قدرت محاسباتی شبکه مرکزی (پولکادات) استفاده می‌کند. توانایی ارتباطات میان ‌زنجیره‌ای برای NFT ها به‌کمک افینیتی فراهم شده است؛ از این‌رو بسیاری این شبکه را به‌عنوان اینترنت NFT ها می‌شناسند. افینیتی درواقع راهکاری بود که تیم پروژه برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری ارائه داد که یک راهکار لایه دومی (مثل شبکه لایتنینگ بیت کوین) به شمار می‌آید.
در شبکه لایتنینگ بیت کوین برای سرعت‌بخشیدن به تراکنش‌ها، برخی از آن‌ها نه در شبکه اصلی که در یک لایه دیگر انجام می‌شوند و نتیجه تراکنش برای ثبت‌شدن به شبکه اصلی ارسال می‌شود. درواقع شبکه اصلی و شبکه لایه دوم با هم ارتباط دارند، اما به‌دلیل ازدحام زیاد و با هدف سرعت‌بخشیدن به تراکنش‌ها که سبب کاهش هزینه کارمزد نیز می‌شود، برخی تراکنش‌ها در لایه دوم شبکه اصلی انجام می‌شوند.
از دیگر اقدامات این تیم برای سرعت‌بخشیدن به تراکنش‌ها جامپ نت (JUMPNET) است. تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین اتریوم بسیار پرهزینه هستند؛ درنتیجه جامپ نت (Jumpnet) به‌عنوان ورژن خصوصی از بلاک چین شبکه اتریوم عمل خواهد کرد که کارمزد تراکنش‌ها در آن حذف شده است.
انجین برای اشخاص
کاربردهای مختلفی برای کاربران عادی در پلتفرم بازی کوین انجین نهادینه شده است، اما پیش از هر چیز شما باید کیف پول انجین را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. برای این کار با کلیک روی زبانه Individuals و سپس Google Play یا App Store (با توجه به سیستم عامل گوشی هوشمندتان) به لینک مناسب برای دانلود کیف پول انجین دسترسی خواهید داشت.
پس از نصب کیف پول، بارکد آمده‌شده در این صفحه (صفحه اصلی پلتفرم و بخش Individuals) را از طریق برنامه کیف پول اسکن کنید؛ به این ترتیب شما صاحب یک توکن Enjin خواهید شد. در کیف پول انجین بخش بارکدخوان وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.
همان‌طور که گفته شد، یکی از راه‌هایی که می‌تواند در کسب درآمد از پلتفرم انجین به شما کمک کند، انجام بازی‌های موجود در این پلتفرم است. شما با توجه به بازی خود و کسب امتیازات بالا می‌توانید توکن‌های مخصوص بازی یا حتی توکن Enjin را دریافت کنید. پس از دریافت توکن‌ها می‌توانید آن‌ها را بفروشید یا ذوب کنید و از این طریق به درآمد برسید. برای مشاهده لیست بازی‌های موجود در این پلتفرم روی گزینه Play Now کلیک کنید. در بخش‌های بعدی چند بازی موجود در این قسمت از پلتفرم را معرفی خواهیم کرد.در بخش قبلی هم توضیح دادیم که اگر حین انجام بازی بتوانید توکن‌هایی را به دست آورید، می‌توانید با فروش آن‌ها به درآمد برسید. همچنین امکان جمع‌آوری توکن‌های خاص برای کاربران فراهم شده است که انجام این کارها با مراجعه به بخش بازار پلتفرم و جست‌وجوی آن مهیا شده است. برای این کار روی گزینه Explore the Marketplace کلیک کنید تا بتوانید تعداد انبوهی از NFT های مختلف را مشاهده کنید و در صورت نیاز خریداری کرده یا حتی توکن‌های خود را بفروشید.

انجین برای کسب و کارها
ابتدا با کلیک روی زبانه Businesses در نوار بالایی و سپس ثبت‌نام از طریق لینک Sign UP که در شکل نیز مشخص شده است، باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری‌تان به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که امکان ایجاد NFT را برای شما فراهم کرده است. در بخش ساخت NFT این مطلب را کاملاً بیان کردیم. با ساخت NFT و دادن ویژگی و کاربرد به آن‌ها (برای مثال تخفیف یا هر مورد دیگری) این NFT ها را ارزشمند کرده و درنتیجه کاربران با دیدن آن‌ها تصمیم به خریدشان خواهند گرفت.

می‌توانید کدهای QR مربوط به NFT هایی را که ایجاد کردید، در جاهای مختلف به‌صورت آنلاین و حتی آفلاین قرار دهید تا به این ترتیب خود را به کاربران جدید معرفی و کاربران فعلی خود را حفظ کنید. درنهایت می‌توانید مانند یک توسعه‌دهنده (Developer) NFT ‌ها را با برنامه‌ها، بازی‌ها و حتی وب‌ سایت‌ خود ادغام کنید که برای این کار می‌توانید از لینکی که در این بخش تعبیه شده است، استفاده کنید.

می‌توانید NFT های خود را از طریق کیف پول Enjin یا پلتفرم خودتان و حتی در حین بازی معامله کنید. زمانی که این NFT ها در میان کاربران خرید و فروش شوند، درآمدی برای شما در نظر گرفته می‌شود. برای آشنایی با بازار انجین می‌توانید روی گزینه Explore Marketplace که در شکل نیز مشخص شده است، کلیک کنید.

انجین برای توسعه‌دهندگان
در گام اول باید کیف پول انجین را روی موبایل خود نصب کنید. برای این کار باید ابتدا پس از کلیک روی زبانه Developers به معنای توسعه‌دهندگان، با توجه به گوشی تلفن همراه خود، نسخه سازگار با موبایلتان را دانلود کنید. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، امکان دانلود این کیف پول در نسخه‌های اندروید و IOS وجود دارد. اگر گوشی موبایل شما اندرویدی باشد، باید روی آیکون گوگل پلی (Google Play) کلیک کنید و اگر گوشی آیفون داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی آیکون App Store کیف پول انجین را دانلود کنید.
پس از نصب کیف پول باید یک حساب کاربری در پلتفرم برای خود ایجاد کنید. شیوه کار بسیار ساده است، کافی است به پلتفرم مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی Create Account یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای این کار باید نام، آدرس ایمیل و رمز عبور برای خود انتخاب کنید.
حالا می‌توانید از یک API قدرتمند که مبتنی بر GraphQL است، برای اهداف مختلف از جمله ادغام NFT ها با وب‌ سایت‌، بازی و برنامه‌های خود استفاده کنید، اما اگر نمی‌دانید API و GraphQL چیستند، این بخش را به‌دقت مطالعه کنید. حتماً برای شما هم پیش آمده که یک خرید اینترنتی داشته یا حتی در صرافی‌های ایرانی رمز ارز قصد واریز پول را داشته باشید.
برای ارائه خدمات مختلف مثلاً خدمات بانکی از طریق وب‌ سایت‌ها، نیاز است سرور سایت‌ها با هم در ارتباط باشند که API این کار را برای وب‌ سایت‌ها انجام می‌دهد، اما API همواره با ایرادهایی همراه بوده است که GraphQL برای رفع همین مشکلات به وجود آمد و امروزه به صورت متن‌باز در اختیار برنامه‌نویسان قرار گرفته است. درواقع GrapgQL ساختاری جدید برای API ها به حساب می‌آید.
همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین کاربردهای Enjin فراهم‌کردن بستری برای برنامه‌های مختلف است که بر بستر بلاک چین نیستند و قصد کوچ به این بخش را دارند. Enjin با فراهم‌کردن ابزارهای مختلف برای توسعه‌دهندگان و کسب و کارها، همچون کیت‌های SDK که ابزاری برای توسعه نرم‌افزار هستند، این موقعیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند که بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.
برای این کار پس از ایجاد حساب کاربری روی گزینه آبی‌رنگ Playground کلیک کنید تا به صفحه‌ای منتقل شوید که بتوانید از بستر فراهم‌شده برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.
اگر برای طراحی کارهای خود ایده خاصی ندارید، می‌توانید با مراجعه به ویترین بازی کوین انجین (Showcase) پروژه‌ها و بازی‌های افراد دیگر را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. در این بخش شما شاهد تعداد زیادی از پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف خواهید بود که می‌توانید با توجه به نیاز خود، بخش موردنظرتان را بررسی کنید.

وبلاگ (Blog)
با کلیک روی زبانه Blog می‌توانید آخرین اخبار، آموزش‌های منتشرشده و مرتبط با پروژه، آخرین به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات این چنینی را دریافت کنید. مطالعه و بررسی این بخش از پلتفرم نقش مؤثری در افزایش اطلاعات شما در این باره خواهد داشت؛ پس از بخش Blog غافل نشوید.

درباره کوین انجین (Aout)
وقتی روی زبانه About از نوار بالایی در صفحه اصلی پلتفرم بازی کوین انجین کلیک کنید، اطلاعاتی درباره پروژه، همکاری‌ها و تیم آن را دریافت می‌کنید؛ پس اگر دوست دارید این پروژه و پلتفرم آن و البته تیم قدرتمند بازی کوین انجین را بشناسید، به این بخش مراجعه کنید.
با مطالعه بخش About می‌توانید دیدگاه بهتری به این پروژه و آینده آن داشته باشید که با توجه به تیم بسیار قوی، اهداف کاربردی و کیفیت بالای این پروژه و البته همکاری‌هایی که با شرکت‌های شناخته‌شده دارد، می‌توان با درصد بالایی احتمال داد که این پروژه در آینده موفق باشد.

ساخت NFT، فروش و ذوب کردن آن در بازی کوین انجین
برای کسب درآمد از پلتفرم بازی کوین انجین به کیف پول مخصوص این پروژه نیاز خواهید داشت تا به این ترتیب بتوانید NFT هایی را که در پلتفرم ساخته‌اید به کیف پول انتقال دهید و در آنجا عملیات موردنظرتان از جمله فروش، ذوب‌کردن (Melt)، ارسال و انتشار را انجام دهید. در ادامه ایجاد و فروش NFT در پلتفرم و سپس فروش آن را شرح خواهیم داد.
همان‌طور که گفته شد در گام اول باید کیف پول انجین را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. بر روی پلتفرم Enjin با ایجاد حساب کاربری که بسیار ساده است می‌توانید کار ایجاد NFT را دنبال کنید.

با کلیک روی گزینه Get Started در صفحه اصلی پلتفرم، صفحه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر پیش از این برای خود حساب کاربری داشته‌اید، می‌توانید با واردکردن ایمیل و رمز عبور خود و درنهایت کلیک روی گزینه Login وارد پلتفرم شوید و از امکانات آن استفاده کنید، ولی چنانچه این اولین بار است که به پلتفرم مراجعه می‌کنید و حساب کاربری ندارید، باید ابتدا با کلیک روی گزینه Don’t have an account به معنای آنکه حساب کاربری ندارید، کلیک کنید تا بتوانید در صفحه‌ای که به شما نشان داده خواهد شد، ثبت‌نام کنید.

حال می‌توانید با واردکردن نام، آدرس ایمیل و انتخاب یک رمز عبور برای خود و البته فعال‌کردن تیک اینکه شما یک ربات نیستید (Im not a robot) و درنهایت کلیک روی گزینه SIGN UP کار ساخت حساب کاربری خود را به پایان برسانید. البته پس از ایجاد حساب کاربری ایمیلی حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود که با کلیک روی گزینه Verification کار به انتها رسیده و شما می‌توانید در پلتفرم محبوب انجین، شروع به فعالیت کنید.

پس از ورود به پلتفرم چنین صفحه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد که از طریق آن امکان ساخت آیتم برای کاربران فراهم شده است. در این مرحله باید بر روی گزینه Create Project که در تصویر نیز مشخص شده است کلیک کنید تا به این ترتیب یک از مراحل ساخت آیتم را به پایان رسانده باشید.

سپس در کادر Project Name یک نام برای پروژه خود انتخاب کنید و در کادر دوم که Project Discription است، توضیحاتی درباره پروژه‌ای که قصد ایجاد آن را دارید وارد کنید. برای بخش نام شما مجاز هستید حداکثر ۳۰ کاراکتر و برای بخش توضیحات حداکثر ۱۰۲۴ کاراکتر را وارد کنید، اما در سمت راست و با کلیک روی گزینه Upload Image تصویری را برای پروژه انتخاب و آپلود کنید و درنهایت روی گزینه آبی‌رنگ در پایین، سمت راست صفحه (SAVE CHANGES) کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کردید، ذخیره شوند.

با اتصال پلتفرم به کیف پول می‌توانید آیتم‌های ساخته‌شده را به کیف پول انتقال دهید و اقدام به فروش، ذوب‌کردن و دیگر اقدامات روی آن‌ها کنید و به این ترتیب به درآمد برسید. با کلیک روی لینک View Enjinx نیز آیتم ایجادشده خود را در مارکت مشاهده خواهید کرد.

کیف پول انجین را روی گوشی موبایل خود نصب کنید تا بتوانید دارایی‌های دیجیتال و NFT را در بازی‌ها و برنامه‌های مختلف بلاک چین جابه‌جا کنید. با اتصال کیف پول به پلتفرم دارایی‌ها در بخش ASSETS در کیف پول مشاهده می‌شود. شما می‌توانید با کلیک روی علامت سه نقطه در سمت راست آیتم موردنظر به عملیاتی که می‌توانید روی آیتم‌ها انجام دهید، دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که در شکل می‌بینید، امکان ارسال (Send)، ذوب‌کردن (Melt)، فروش (Sell)، جزئیات و به ‌اشتراک‌گذاری آیتم برای کاربران فراهم شده است. قصد ما این است که دارایی خود را که در پلتفرم ایجاد و به کیف پول ارسال کرده بودیم، بفروشیم و از این طریق درآمدی برای خود داشته باشیم؛ پس با کلیک روی گزینه Sell Item به مراحل فروش آیتم ایجادشده هدایت خواهیم شد.

در این مرحله، باید قیمتی را برحسب توکن انجین برای آیتمی که قصد فروش آن را داریم، تعیین کنیم. قیمت موردنظر خود را در کادر Price Per Item وارد کنید. درواقع این مبلغ، قیمت هر واحد از آیتم ایجادشده را نشان خواهد داد. درنهایت روی گزینه Next Step کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

درنهایت قیمت پیشنهادی شما و مبلغی که درصورت فروش آیتم به دست می‌آورد، برای شما نشان داده می‌شود. در آخرین قدم با کلیک روی List Asset For Sale دارایی شما برای فروش لیست خواهد شد. در این مرحله تنها باید منتظر باشید تا کاربران آیتم ایجادشده توسط شما را ببینند و خریداری کنند.

همان‌طور که دیدید، مراحل انجام کار بسیار ساده است و همه افراد حتی بدون دانش خاصی می‌توانند از بازی کوین انجین استفاده کرده و علاوه بر لذت‌بردن، درآمدی نیز برای خود مهیا کنند.
معرفی محبوب‌ترین بازی‌های موجود در Enjin
افراد بی‌شماری در سطح دنیا به بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند هستند، اما حقیقت این است که انجام این بازی‌ها و کسب امتیازات در آن‌ها تنها حس خوبی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد، اما هیچ نتیجه مادی برای آن‌ها نخواهد داشت. در بسیاری از موارد نیز یک گیمر برای به دست آوردن یک آیتم خاص باید هزینه‌ای را بپردازد، اما با مطرح‌شدن بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و NFT، گیمرها می‌توانند علاوه بر لذت‌بردن از بازی، با کسب امتیاز در بازی‌ها توکن‌هایی دریافت کنند که امکان فروش و تبدیل آن‌ها به پول نیز وجود دارد.
پیش از این نیز توضیح دادیم شما به‌عنوان کاربر پلتفرم بازی کوین انجین می‌توانید با انجام بازی‌های مختلفی که در ویترین پلتفرم بازی موین انجین (Enjin) قرار گرفته‌اند، به کسب درآمد بپردازید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود در انجین را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در حین لذت‌بردن از بازی، درآمد هم داشته باشید.
Kingdom Karnage (قتل عام در امپراتوری)
توکن‌های این بازی را توکن‌های Enjin یا توکن‌هایی که می‌توان به Enjin تبدیل کرد، تشکیل می‌دهند. علاوه بر امکان خرید و فروش توکن‌ها، امکان قدرت‌بخشیدن به آن‌ها از طریق طلاها و آیتم‌هایی که به دست می‌آورید در این بازی وجود دارد. همچنین امکان ادغام دو کارت سطح پایین‌تر وجود دارد تا به این ترتیب به کارتی با ارزش سطح بالاتر دسترسی داشته باشید.
از میان بازی‌های موجود در بخش ویترین (Showcase)، بازی موردنظر خود را انتخاب کنید (در اینجا انتخاب ما Kingdom Kanage است)، با کلیک روی گزینه آبی‌رنگ Play Now به پلتفرم بازی منتقل خواهید شد.

در پلتفرم مربوط به بازی و با اسکرول به پایین صفحه می‌بینید امکان انجام بازی از طریق مرورگر (Browser)، اپلیکیشن موبایل (که امکان دانلود آن از گوگل پلی وجود دارد و لینک آن در گزینه مشکی‌رنگ Google Play تعبیه شده است) و انجام بازی روی استیم وجود دارد. استیم یک پلتفرم مربوط به بازی‌های کامپیوتری است. انتخاب ما بازی از طریق مرورگر بود. با کلیک بر روی Browser یک قدم به بازی نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر پیش از این حساب کاربری داشتید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Login و سپس واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود به محیط بازی دسترسی داشته باشید، اما در صورتی که قصد ایجاد حساب کاربری داشته باشید، باید با کلیک روی گزینه Register ابتدا در پلتفرم ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام در پلتفرم بسیار ساده است و با واردکردن مشخصات می‌توانید به‌راحتی ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. علاوه بر بازی، شما می‌توانید با مراجعه به بخش Shop از نوار بالایی به آیتم‌های مختلف از کارت‌های متفاوت گرفته تا اسلحه دسترسی داشته باشید. پس از ثبت‌نام و کلیک روی گزینه Start بازی شروع می‌شود.

در این مرحله که در حال انتقال به محیط بازی هستید، کافی است تنها روی گزینه Play کلیک کنید. می‌بینید اجرای بازی چقدر ساده بود. پس از ورود به محیط بازی می‌توانید در سطوح مختلف که از سطح اول شروع می‌شود به بازی بپردازید.
با کلیک روی کارت‌ها در نوار پایینی اقلام خود را به محیط بازی منتقل کنید و به مبارزه با دشمنان خود بپردازید و به این ترتیب امتیاز کسب کنید. همان‌طور که گفته شد، اگر شما کارت‌های سطوح پایین‌تر را به دست بیاورید، می‌توانید با ادغام آن‌ها به یک کارت با سطح بالاتر که ارزش بیشتری دارد، دسترسی داشته باشید. همچنین باید بدانید با بردن در بازی، توکن انجین دریافت خواهید کرد.

۹ Live Arena
باز هم از ویترین پلتفرم انجین، بازی موردنظر خود یعنی ۹ Live Arena (9 عرصه زندگی) را انتخاب کنید. این بازی از نوع PVP یا تن به تن است که طرفداران بسیاری دارد.

زمانی که وارد پلتفرم مربوط شدید، می‌توانید برای درک چگونگی انجام بازی و شروع آن روی گزینه How To Get Started کلیک کنید. این بخش در صفحه اصلی پلتفرم قرار دارد. پس از کلیک شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که توضیحاتی درباره بازی در آن آمده است.

در این صفحه، توضیحاتی درباره بازی داده شده و لینکی برای خرید پک‌های موجود ارائه شده است که به شما امکان شروع بازی را خواهد داد. درواقع گیمرها ناچارند برای شروع بازی اقدام به خرید این پک‌ها کنند؛ درنتیجه اتصال کیف پول به پلتفرم بازی نیز باید حتماً انجام شود.
در شکل زیر فهرستی از پک‌های موجود برای شروع بازی را می‌بینید که می‌توانید پک موردنظر خود را انتخاب کرده و با خریداری آن به بازی مشغول شوید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، هر پک ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ البته بد نیست این موضوع را یادآوری کنیم که این بازی هنوز به‌صورت کامل ارائه نشده، با این حال طرفداران بسیاری یافته است.

از دیگر امکاناتی که برای گیمرها وجود دارد اوگی‌ها (OOOGIES) هستند. اوگی (OOOGY) ها دستیاران کوچکی در محیط بازی هستند که قرار است به شما در طول بازی کمک کنند. درواقع حتی زمانی که شما بازی نمی‌کنید هم این اوگی‌ها می‌توانند برای شما کار کرده و منابع موردنیاز شما برای کسب امتیاز را پیدا کنند. البته امکان خرید این دستیاران در محیط بازی نیز فراهم شده است. برای این کار شما باید پس از مراجعه به پلتفرم بازی از نوار بالایی روی زبانه OOOGY کلیک کنید.

حالا می‌توانید فهرستی از اوگی‌ها را مشاهده کنید که بنا به خواست خودتان می‌توانید بهترین اوگی را انتخاب کنید و بخرید. با داشتن اوگی‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانید سطح خود را بالا ببرید و امتیاز کسب کنید.
با مراجعه به بخش SHOP یا همان فروشگاه پلتفرم، امکان خرید آیتم‌های مختلف موردنیاز برای بازی از جمله اوگی‌ها، اسلحه و پک‌های مختلف برای گیمرها فراهم شده است که شما می‌توانید با توجه به سطح خود و نیرویی که برای کسب امتیاز به آن نیاز دارید، آیتم‌های موردنیاز خود را در این بخش خریداری کنید.

Space Misfits
بازی محبوب دیگری که در میان کاربران بسیار پرطرفدار است، Space Misfits نام دارد. این بازی رایگان است و امکان دانلود و اجرای آن روی ویندوز و به‌صورت آنلاین وجود دارد، اما برای رسیدن به محیط این بازی باید در ابتدا روی گزینه بازی در ویترین پلتفرم بازی کوین انجین کلیک کنید.

با رفتن به محیط پلتفرم بازی و انتقال به صفحه اصلی آن (Home) امکان دانلود نرم‌افزار بازی یا رفتن به بخش بازار پلتفرم وجود دارد. برای دسترسی به محیط بازی باید روی گزینه Download کلیک کنید. پس از دانلود و نصب بازی می‌توانید برای شروع بازی اقدام کنید.

اگر بار اول است که قصد استفاده از این بازی را دارید، ابتدا حساب کاربری برای خود ایجاد کنید؛ در غیر این صورت کافی است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، برای ایجاد حساب کاربری در این وب‌ سایت‌ باید یک نام کاربری، ایمیل و رمز عبور برای خود انتخاب کنید و درنهایت با کلیک روی گزینه Create an Account کار را به پایان برسانید.

بخش News از نوار بالایی نیز آخرین اخبار را منتشر می‌کند که برای آنکه اطلاعات خود را درباره این بازی به‌روز نگه دارید، باید این بخش را مطالعه کنید.

امکان معامله اقلام مختلف که در محیط بازی موردنیاز خواهند بود نیز برای گیمرها فراهم شده است. همان‌طور که در شکل نیز مشاهده می‌کنید، برخی از اقلام به پایان رسیده‌اند و Sold Out شده‌اند.

در بخش Download نیز که از طریق صفحه اصلی (Home) نیز قابل دسترسی بود، می‌توانید بازی را دانلود کنید و پس از نصب آن روی سیستم ویندوز از آن لذت ببرید و اگر بازی خوبی از خود ارائه دهید و بتوانید منابع مختلف را پیدا کنید، به درآمد نیز برسید.

پس از نصب و اجرای بازی، با محیطی مانند شکل زیر مواجه خواهید شد که با کاوش و رفتن به محیط‌های مختلف و به دست آوردن اقلام متفاوت امتیاز خود را بالا می‌برید. فراموش نکنید شما تنها نیستید و تمام افرادی که مشغول این بازی هستند، به‌دنبال یافتن این اقلام هستند تا بتوانند امتیاز خود را بالا ببرند.
در حال حاضر شما می‌توانید به دو نسخه متفاوت از این بازی دسترسی داشته باشید؛ یکی از این نسخه‌ها به‌صورت یک‌نفره انجام می‌شود. در این نسخه شما به اکتشاف فضا و دسترسی به منابع مختلف مشغول خواهید بود و از این طریق امتیازاتی کسب خواهید کرد، اما در مقابل، در نسخه آنلاین این بازی، رقبایی واقعی برای شما در بازی وجود خواهند داشت و به عبارت دیگر شما با افراد دیگر رقابت می‌کنید و نه هوش مصنوعی.

Age Of Rust
مثل دیگر بازی‌ها برای یافتن بازی موردنظر خود (این بار «Age Of Rust») از بخش ویترین یا Showcase آن را در میان دیگر بازی‌ها پیدا کرده و روی گزینه Play Now کلیک کنید تا به پلتفرم مربوط به بازی منتقل شوید.

برای انجام این بازی باید کیف پول انجین را روی موبایل خود نصب کرده و به پلتفرم بازی متصل کنید. نصب کیف پول انجین بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوط به گوشی موبایل خود (App Store / Google Play) دریافت کرده و سپس از طریق این لینک به بازی متصل کنید.

گیمرها در محیط بازی باید آیتم‌هایی را که به حل معما کمک می‌کنند، پیدا کنند و به این ترتیب پازل‌های بازی را حل کنند. نکته‌ای که درباره این بازی وجود دارد، این است که بازی Age Of Rust دیگر توکن‌های بازی کوین انجین را نیز پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب اگر شما توکنی را در بازی Kingdom Karnage به دست آورده باشید، می‌توانید آن را در این بازی یعنی Age of rust نیز استفاده کنید.

سخن پایانی
متاورس‌ها و بازی‌های بلاک چینی امروزه بسیار محبوب هستند؛ با این حال هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند این بازی‌ها در آینده به چه سمتی می‌روند، اما بازی کوین انجین و پلتفرم بسیار کاربردی آن با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، به بستری برای تعداد زیادی از بازی‌ها و متاورس‌ها تبدیل شده است.
شاید اگر قصد سرمایه‌گذاری روی یک متاورس موفق در زمان حال را داشته باشیم، نتوانیم خیلی قاطع از آینده آن نیز صحبت کنیم؛ چراکه سلیقه، نیاز و اقبال عمومی از یک نوع خاص متاورس یا بازی ممکن است در زمان‌های مختلف تغییر کند. بازی کوین انجین با بستری که فراهم کرده است، هزاران پروژه را در خود جای داده است و در صورتی که برخی از این پروژه‌ها با شکست مواجه شوند، می‌توان به بقیه امید داشت؛ درنتیجه می‌توان گفت آینده پروژه بازی کوین انجین باید درخشان باشد.
همان‌طور که دیدید این پلتفرم از راه‌های مختلف می‌تواند به کاربران خود کمک کند؛ با این حال اصطلاحات و مفاهیمی در این حوزه وجود دارند که برای فهم و استفاده از آن‌ها باید دانش خود در این زمینه را بالا ببرید. پیشنهاد ما به شما شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز است تا بتوانید علاوه بر انواع تحلیل، موقعیت‌های مختلف در حوزه بلاک چین را شناسایی کرده و درآمد خود را افزایش دهید. ما سعی کردیم در این مقاله، بازی کوین انجین و پلتفرم کاربردی آن را به شما معرفی کرده و به صورت گام به گام کارکردن با این پروژه را برای شما بیان کنیم.
پرسش‌های متداول

آیا کوین انجین یک پلتفرم بازی است؟

خیر، درواقع این پلتفرم بستری برای دیگر بازی‌ها و متاورس‌ها فراهم کرده است.

آیا امکان کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارد؟

بله، کاربران این پلتفرم می‌توانند با ساخت توکن، بازی و انجام معاملات به درآمد برسند.

مخاطبان این بازی چه کسانی هستند؟

گیمرها، توسعه‌دهندگان و صاحبان مشاغل مخاطبان این بازی هستند.

این پلتفرم چگونه بازی‌ها را توسعه می‌دهد؟

بازی‌های کامپیوتری که طرفداران زیادی دارد، می‌تواند در این پلتفرم با بلاک چین و NFT ادغام شوند و روشی برای کسب درآمد گیمرها نیز داشته باشند.

کسب درآمد در پلتفرم بازی کوین انجین چگونه است؟

گیمرها می‌توانند با انجام بازی‌های مختلف و کسب امتیازات و توکن‌های بازی، آن‌ها را به فروش برسانند و به این ترتیب درآمد داشته باشند. امکان ساخت NFT و مبادله آن‌ها نیز در این پلتفرم و به‌کمک کیف پول آن وجود دارد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *