پرش به محتوا

آموزش گام به گام بروکر آلپاری (Alpari)

فهرست این مقاله
معرفی بروکر Alpari
بازارهای مالی با توجه به شرایط به وجود آمده در جهان و به‌طورکلی افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از منابع مختلف روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شوند. در هر بازار مالی به بستری مناسب برای انجام معاملات نیاز است که این بستر برای بازار فارکس و برخی دیگر از بازارها بروکر است. درواقع شما برای انجام معاملات خود نیاز دارید در یک بروکر ثبت‌نام کنید، اما زمانی که یک ایرانی تصمیم بگیرد در یک بازار مالی جهانی کار فعالیت کند، کار کمی سخت می‌شود.
به‌دلیل تحریم‌بودن ایران، امکان استفاده از بسیاری از این بسترها (بروکر، صرافی و…) غیرممکن است. با همه محدودیت‌های موجود چند بروکر معتبر با ایرانیان نیز همکاری می‌کنند که بروکر Alpari یکی از آن‌هاست. در این مقاله کارکردن با بروکر آلپاری را به شما آموزش خواهیم داد.
سایت ایده خبر بروکر آلپاری را تایید یا تکذیب نمی کند و صرفا به آموزش نحوه استفاده از آن پرداخته و مسئولیت استفاده و بررسی امنیت این بروکر کاملا برعهده کاربر است.
چطور با تخفیف کارمزد در آلپاری ثبت نام کنیم؟
بدون نیاز به vpn و vps در بروکر آلپاری وارد شوید و خرید و فروش خود را انجام دهید.
برای ثبت نام و استفاده از بروکر آلپاری، کد تخفیف کارمزد معاملاتی را با وارد کردن کد ۱۷۰۰۰۴۶۰۷ در قسمت ریفرال (referral)، هدیه بگیرید.
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در بروکر آلپاری ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
بروکر چیست؟
بروکر می‌تواند شخص یا هر مؤسسه‌ای باشد که واسط بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد و شرایط معامله را فراهم می‌کند؛ چیزی شبیه بنگاه‌های معاملاتی. زمانی که بحث بازارهای مالی و به‌ویژه فارکس به میان آید، می‌توان بروکر را پلتفرمی دانست که سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام و استفاده از خدمات آن، معاملات خود را در بازار فارکس انجام خواهند داد.
اگر با بازار بورس تهران آشنا باشید، می‌توانید بروکرها را چیزی شبیه کارگزاری‌ها بدانید. برای آنکه بتوانید معاملات خود را در بازار سرمایه ثبت کنید، نیاز دارید ابتدا در یک کارگزاری معتبر ثبت‌نام کرده، کد بورسی دریافت کرده و سپس شروع به معامله کنید. دقیقاً همین شرایط در بازار بورس جهانی یا فارکس نیز برقرار است.
حالا که متوجه شدید بروکر چیست، باید بتوانید یک بروکر معتبر را برای شروع فعالیت انتخاب کنید؛ البته همان‌طور که پیش از نیز اشاره کردیم، به‌دلیل تحریم‌بودن ایران امکان فعالیت در هر بروکری برای ایرانیان فراهم نیست. در ادامه به معرفی بروکر Alpari و پس از آن مهم‌ترین عواملی که هنگام انتخاب بروکر باید به آن‌ها توجه کرد، اشاره می‌کنیم.
بروکر Alpari

بروکر آلپاری در آخرین ماه سال ۱۹۹۸ میلادی در روسیه تأسیس شد و بلافاصله به موفقیت‌های زیادی رسید. این شرکت در سال ۲۰۰۰ پلتفرم Metaquotes و در سال ۲۰۰۲ امکان استفاده از پلتفرم Meta Trader را برای کاربران خود فراهم کرد. در این مدت آلپاری در تلاش برای توسعه و بالا بردن کیفیت خدمات خود بود. در سال ۲۰۰۴ نیز بروکر Alpari یکی از معدود بروکرهایی معرفی شد که امکان استفاده از اپلیکیشن محبوب متاتریدر را برای کاربران خود فراهم کرد.
در طول سال‌ها بروکر آلپاری موفق شد چند تأییدیه از نهادهای رگولاتور دریافت کند که این موضوع برای کاربران و اطمینان آن‌ها از بروکر بسیار مهم است. در تمام این سال‌ها بروکر آلپاری هم جوایز زیادی به دست آورد و هم جوایز و طرح‌های تشویقی بسیاری برای کاربران خود در نظر گرفت. در حال حاضر نیز یکی از بهترین بروکرها برای استفاده ایرانیان است.
نکات مهم در انتخاب بروکر
پیش از انتخاب یک بروکر باید به دو نکته توجه کنید. از طرفی تعداد بروکرها رو به افزایش است و از طرف دیگر متأسفانه به‌دلیل وجود تحریم‌های موجود علیه ایران، امکان فعالیت در هر بروکر برای ما فراهم نیست؛ پس ابتدا باید مطمئن شوید که در زمان ثبت‌نام، بروکر مربوط حتماً خدمات خود را برای ایرانیان نیز در نظر گرفته است. اکنون با لیستی از بروکرهایی که امکان فعالیت را به ایران داده‌اند نیز روبه‌رو هستید که می‌توانید بهترین را از آن میان انتخاب کنید.

تأییدیه سازمانی یا رگوله‌بودن

رگولاتورها شرکت‌ها یا سازمان‌هایی هستند که موظف‌اند کیفیت معاملات در بروکرها را بررسی کنند. چندین سازمان رگولاتور وجود دارند که ممکن است از نظر اعتبار متفاوت باشند.

بدیهی است بروکرها در ازای خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، مبلغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. یکی از روش‌های کسب درآمد بروکرها دریافت اسپرد است که به اختلاف قیمت خریدار و فروشنده اشاره می‌کند. سوآپ (swap) یا بهره شبانه یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد بروکرهاست. اگر شما این بخش را هنگام ثبت‌نام فعال کنید، در ازای بازبودن یک معامله در یک شب باید مبلغی را به بروکر پرداخت کنید و البته گاهی بروکر باید این مبلغ را به شما پرداخت کند.
کمیسیون یک معامله با توجه به میزان لات، حجم معامله و عوامل دیگر می‌تواند تغییر کند. کمیسیون در بروکرهای مختلف متفاوت است. همچنین بد نیست بدانید که حتی در یک بروکر نیز کمیسیون دریافتی از انواع حساب‌های معاملاتی یکسان نیست. هنگام انتخاب یک بروکر حتماً به این موارد دقت کنید؛ زیرا بر سود شما ‌تأثیر می‌گذارد.

شما به‌عنوان یک معامله‌گر با داشتن حق انتخاب بیشتر می‌توانید فعالیت مثبت‌تری داشته باشید و به سود بیشتر برسید. این موضوع یعنی امکان معامله روی دارایی‌های مختلف نیز می‌تواند یکی از عوامل مهم در انتخاب بروکر باشد.

پشتیبانی از پلتفرم‌ های متنوع

پلتفرم معاملاتی همچون متاتریدر یکی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌هاست؛ با این حال اگر بروکر امکان معامله در چند پلتفرم معاملاتی را برای کاربران فراهم کند، بی‌شک افراد بیشتری را می‌تواند جذب کند.

سرعت انجام معاملات

سرعت در انجام معاملات یکی دیگر از نکاتی است که هنگام انتخاب بروکر باید به آن توجه کرد. این موضوع به‌ویژه برای اسکلپرها که می‌خواهند معاملات بسیار کوتاه‌مدت را داشته باشند، اهمیت پیدا می‌کند.

روش‌ های واریز و برداشت

بدیهی است شما برای شروع فعالیت در بازار مالی باید سرمایه اولیه‌ای را به بروکر واریز کنید و پس از انجام چند معامله درصورت تمایل احتمالاً قصد برداشت کل یا بخشی از دارایی خود را خواهید داشت. سهولت امکان واریز و برداشت در بروکر از دیگر عاملی است که باید هنگام انتخاب بروکر به آن توجه کرد.

هر شخصی در هر محیطی که فعالیت کند، ممکن است با مسائلی روبه‌رو شود. در چنین شرایطی وجود پشتیبانی باکیفیت که امکان برقراری ارتباط از راه‌های مختلف را فراهم می‌کند، می‌توان نقطه قوت آن بروکر دانست.
آموزش ثبت نام و احراز هویت در بروکر Alpari
پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که برای استفاده از خدمات بروکر آلپاری شما به یک فیلترشکن نیاز دارید؛ البته دلیل استفاده از فیلترشکن محدودیتی است که کشور در استفاده از این بروکر ایجاد کرده است و نه خود بروکر. درواقع بروکر Alpari جزء چند بروکر معتبر جهانی است که خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌دهد (نیازی به استفاده از VPN با IP ثابت نیست و شما می‌توانید از فیلترشکن معمولی البته با امنیت بالا هم استفاده کنید).
در اولین قدم برای ثبت‌نام در بروکر Alpari باید به وب سایت آن به آدرس www.alpariforex.org مراجعه کنید. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، خدمات بروکر آلپاری برای ایرانیان بلامانع است. مدیران این بروکر برای راحتی ایرانیان زبان فارسی را نیز در میان دیگر زبان‌ها به این بروکر اضافه کرده‌اند. 
به این ترتیب شما به‌راحتی و با کلیک روی گزینه EN که در تصویر هم مشخص شده است، می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید. اگر بخواهید از نسخه انگلیسی آن استفاده کنید، برای ثبت‌نام باید روی گزینه Register کلیک کرده و برای ورود به حساب خود گزینه Log in را انتخاب کنید.

اما چنانچه سایت را به زبان فارسی تغییر دهید، با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد که کار با آن بسیار ساده است. برای ثبت‌نام روی گزینه‌ای به همین نام (ثبت‌نام) که در تصویر نیز مشخص شده است، کلیک کنید و اگر قصد ورود به حساب کاربری خود را داشتید نیز می‌توانید روی گزینه ورود کلیک کنید. 
همچنین اگر قصد استفاده از بروکر به زبان دیگری را داشتید، می‌توانید روی گزینه FA کلیک کنید تا لیستی از زبان‌های ساپورت‌شده توسط بروکر برای شما نمایان شود و شما بتوانید یکی از زبان‌های موجود را انتخاب کنید.

در این مرحله باید روی تب ثبت‌نام کلیک کنید و سپس اطلاعات خود شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره موبایل را در کادرهای مشخص‌شده وارد کنید. توجه کنید که اطلاعات باید به زبان انگلیسی وارد شوند. پس از واردکردن اطلاعات و فعال‌کردن گزینه پذیرش قوانین و سیاست‌های سایت و تأیید این موضوع که سن شما بالاتر از ۱۸ است، باید روی گزینه سبزرنگ ادامه کلیک کنید.
 
در مرحله بعد نیز باید کشور، تابعیت و شهر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه ادامه در پایین صفحه کلیک کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، روند ثبت‌نام در بروکر Alpari به‌دلیل پشتیبانی از زبان فارسی بسیار ساده است و ما سعی می‌کنیم نکات مهمی را که باید در روند ثبت‌نام رعایت شود، بیان کنیم.

در این مرحله بروکر Alpari یک کد برای شما ارسال می‌کند که می‌توانید از این بخش انتخاب کنید که کد مربوط را از طریق پیام کوتاه دریافت کنید یا ایمیل. روش موردنظر خود را انتخاب کنید. در کادر بعد اعداد درهمی را که در تصویر می‌بینید وارد کرده و سپس روی گزینه دریافت کد کلیک کنید. 
حال کافی است به ایمیل یا گوشی خود مراجعه کنید و کد ارسال‌شده را از ایمیل یا در میان پیام‌های گوشی موبایل خود پیدا کنید و در کادر آخر قرار دهید.

با واردکردن کد در مرحله پیش تقریباً کار ایجاد حساب به پایان می‌رسد، اما در انتها اگر مایل باشید تبلیغاتی را از سوی شرکت آلپاری دریافت کنید، می‌توانید گزینه مربوط را فعال کرده و درنهایت روی گزینه سبزرنگ اتمام ثبت‌نام کلیک کنید.

اگر دقت کرده باشید، مرحله‌ای برای انتخاب رمز عبور که اتفاقاً بسیار هم مهم است در روند ثبت‌نام در بروکر آلپاری وجود ندارد؛ زیرا بروکر پس از ایجاد حساب، یک رمز عبور و شماره کابین که می‌توان آن را به‌عنوان نام کاربری نیز در نظر گرفت برای شما ایجاد می‌کند.
شما می‌توانید با مراجعه به ایمیلی که در مراحل ثبت‌نام وارد کردید و بازکردن ایمیل از طرف بروکر Alpari این اطلاعات را مشاهده کنید، اما از آنجا که به خاطر سپردن رمز عبور ایجادشده چندان ساده نیست، شما می‌توانید از همان ابتدا رمز عبور خود را مطابق نظر خود تغییر دهید.
برای این کار در صفحه اصلی روی گزینه تنظیمات کلیک کنید و سپس از زیرمنویی که باز می‌شود، امنیتی و شخصی‌سازی را انتخاب کنید.

با رفتن به بخش امنیتی و شخصی‌سازی از مسیری که گفته شد، با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد. برای آنکه رمز عبور انتخاب‌شده از سوی بروکر را تغییر دهید، کافی است در بخش رمز عبور که در تصویر هم مشخص شده است، روی گزینه تغییر کلیک کنید.
 
با کلیک روی گزینه تغییر در مرحله پیش، چنین پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد. حال باید رمز عبور فعالی را که بروکر Alpari برای شما انتخاب کرده است، در کادر اول و دوم وارد کنید و عیناً همان رمز عبور را در کادر سوم نیز وارد کنید. رمز عبور انتخابی شما باید شامل حداقل ۸ کاراکتر از جمله اعداد، حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و برخی کاراکترهای خاص باشد.
برای تغییر رمز عبور نیز مانند ثبت‌نام یک کد برای شما ارسال می‌شود. باز هم باید یکی از روش‌های دریافت کد را انتخاب کرده و روی گزینه ارسال کد کلیک کنید و پس از دریافت کد، آن را در کادر مربوط وارد کرده و درنهایت روی گزینه سبزرنگ «تغییر» کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات
با رفتن به صفحه اصلی سایت و کلیک روی تب «حساب من» زیرمنویی برای شما باز می‌شود که باید اطلاعات شخصی یعنی اولین گزینه آن را انتخاب کنید. اگر بخواهید اطلاعات خود را تکمیل کنید یا درصورت نیاز تغییر دهید، باید این مسیر را طی کنید.
همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، اطلاعاتی از جمله جنسیت، زبان ایمیل‌های دریافتی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و… در این بخش وجود دارند که باید آن‌ها را به‌درستی وارد کنید. واردکردن اطلاعات در این بخش از این نظر مهم است که اگر در آینده رمز عبور خود را فراموش کردید یا به هر دلیلی نیازمند بازیابی اطلاعات بودید، بتوانید از این اطلاعات برای احراز هویت خود استفاده کنید.

اگر بخواهید شماره موبایل خود را تغییر دهید، می‌توانید در مرحله پیش روی گزینه «تغییر شماره» در مقابل عبارت «شماره تلفن همراه» کلیک کنید و سپس در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود، شماره موردنظر (شماره جدید) را در کادر اول وارد کنید و سپس در بخش بعد روی گزینه «بله» که نشان‌دهنده دسترسی به شماره موبایل ثبت‌شده در بروکر است کلیک کنید.
ر صورتی که روی گزینه خیر کلیک کنید، باید مدارک هویتی خود را برای بروکر ارسال کنید. در بخش بعد باید روی دکمه «ارسال کد» کلیک کنید. با این کار یک کد به شماره موبایل ثبت‌شده در بروکر Alpari ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوط وارد کرده و درنهایت روی گزینه تغییر شماره تلفن کلیک کنید. تمام اطلاعات را به همین ترتیب می‌توانید تغییر دهید.

آموزش احراز هویت در بروکر Alpari
بعد از ثبت‌نام در بروکر آلپاری حتماً احراز هویت خود را انجام دهید و تا زمانی که این کار را نکرده‌اید، فعالیتی در بروکر نداشته باشید. برای احراز هویت باید ابتدا وارد حساب شخصی یا همان کابین خود شوید و سپس از تب «حساب من» این بار گزینه «ارسال مدارک» را انتخاب کنید.
هرچند حتی با انتخاب اطلاعات شخصی (مسیری که در بخش پیش بیان کردیم) نیز می‌توانید به‌راحتی به پایین صفحه اسکرول کرده و به همین بخش یعنی ارسال مدارک دسترسی داشته باشید. در این بخش با کلیک روی بخش «انتخاب کنید» باید یکی از مدارک مانند کارت ملی، پاسپورت، کارت اعتباری، گواهی‌نامه و… را انتخاب کرده و با اسکن تصویر آن، فایل را به بروکر ارسال کنید.
با انتخاب نوع مدرک باید روی گزینه «انتخاب فایل برای ارسال» کلیک کنید تا به‌کمک پنجره‌ای که باز می‌شود، بتوانید تصویر مدرک خود را برای بروکر ارسال کنید. توجه داشته باشید که عکس آپلودشده باید یکی از انواع PDF، Doc x، Doc، PNG، TIFF، GPEG یا GIF و حداکثر ۵ مگابایت باشد.

تنظیمات کابین شخصی
برای آنکه رمز عبور خود را تغییر دهید، ورود دو مرحله‌ای را فعال یا غیرفعال کنید و همچنین برای انجام برخی کارهای دیگر باید به بخش «تنظیمات» از نوار بالای صفحه بروید و سپس از زیرمنویی که باز می‌شود «امنیتی و شخصی‌سازی» را انتخاب کنید. با این کار اطلاعات خود مانند شماره کابین و ایمیل را خواهید دید. همچنین امکان تغییر رمز عبور که پیش از این بیان کردیم، در این بخش انجام می‌شود.
اگر بخواهید برای بالابردن امنیت حساب خود ورود دومرحله‌ای را فعال کنید، باید روی گزینه «فعال» در مقابل بخش مربوط کلیک کنید. با این کار می‌توانید یکی از روش‌های دریافت SMS یا ایمیل را به‌عنوان تأییدیه مرحله دوم برای ورود انتخاب کنید.
همچنین در بخش اطلاع‌رسانی می‌توانید از بروکر بخواهید درصورت انجام هر نقل و انتقال مالی یا ورود به حساب شخصی، شما را مطلع کند. البته امکان غیرفعال کردن این بخش‌ها نیز وجود دارد.
 
افتتاح حساب در بروکر Alpari و اتصال به متاتریدر
ثبت‌نام و احراز هویت در یک بروکر یکی از کارهایی است که معامله‌گران باید انجام دهند، اما با وجود امکان انجام معامله در برخی بروکرها، افراد برای آنکه بتوانند معاملات پرسودتری داشته باشند و امکان پیگیری روند معاملات برای آن‌ها فراهم باشد، ترجیح می‌دهند از یک پلتفرم معاملاتی مخصوص استفاده کنند.
پلتفرم متاتریدر یکی از بهترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارهای معاملاتی است که افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، اما برای آنکه بتوانید از طریق حساب کاربری خود در بروکر در نرم‌افزار متاتریدر معامله کنید، باید یک حساب معاملاتی در بروکر ایجاد کرده و سپس آن را به متاتریدر وصل کنید.
برای انجام این کار در بروکر آلپاری می‌توانید از دو مسیر که در تصویر هم مشخص شده است، افتتاح حساب کنید. در بخشی که در ستون سمت راست مشخص کردیم، دو انتخاب دارید. اگر بخواهید جفت ‌ارزهای فارکس، فلزات یا CFD ها را معامله کنید، باید گزینه اول را انتخاب کنید و در صورتی که قصد انجام معاملات آپشن را داشته باشید، می‌توانید روی گزینه دوم کلیک کنید.
همچنین با کلیک روی گزینه افتتاح حساب که در وسط تصویر خودنمایی می‌کند و ما آن را در تصویر مشخص کرده‌ایم نیز امکان افتتاح حساب برای شما وجود خواهد داشت.

پس از کلیک روی هرکدام از مسیرهای گفته‌شده (البته انتخاب فارکس، فلزات و CFD از بخش سمت راست) با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد. ابتدا باید نوع حساب خود یعنی حقیقی یا مجازی‌بودن آن را در بخش «نوع حساب» مشخص کنید. 
اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید، می‌توانید نوع حقیقی را انتخاب کنید، اما در صورتی که به‌تازگی فعالیت در بازار فارکس را آغاز کرده‌اید، بهتر است نوع مجازی را انتخاب کنید و تا زمانی که به این اطمینان نرسیده‌اید که می‌توانید برآیند مثبتی در بازار داشته باشید، حساب خود را همچنان مجازی نگه دارید.
پس از انتخاب نوع حساب (حقیقی/ مجازی) باید یکی از زیرمجموعه حساب‌هایی که برای هر روش وجود دارند، مثلاً استاندارد، ECN و… را انتخاب کنید. توضیح مختصری از هر حساب را می‌توانید در ستون سمت چپ تصویر مشاهده کنید؛ برای مثال حداقل مبلغ برای افتتاح حساب مشخص‌شده چقدر است، اسپرد، پلتفرم مخصوص و دیگر ویژگی‌ها از اطلاعاتی هستند که می‌توانید در ستون سمت چپ مطالعه کنید.
در قسمت بعدی نیز می‌توانید ارز موردنظر خود را انتخاب کنید. با این کار موجودی، سود و زیان شما برحسب همان ارز (دلار آمریکا و یا یورو) مشخص می‌شود. با انتخاب تمام موارد گفته‌شده حالا کافی است روی گزینه افتتاح حساب در پایین صفحه کلیک کنید.
تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که اگر نوع حساب خود را مجازی انتخاب کنید، باید یک مبلغ را به‌عنوان سرمایه اولیه انتخاب کنید؛ برای مثال اگر شما ۵۰۰ دلار را وارد کنید، مثل این است که سرمایه اولیه شما ۵۰۰ دلار است. این مبلغ مجازی است و درصورت سود یا ضرر شما سود نکرده و متضرر نیز نخواهید شد؛ با این حال فراموش نکنید که شما در حال آزمایش خود هستید؛ پس اگر توانایی شما شروع فعالیت در بازار با مبلغ ۲۰۰ دلار است، واردکردن مبلغ ۱۰۰۰ دلار ضعف و توانایی شما را نشان نمی‌دهد و زمانی که شما معاملات را با ۲۰۰ دلار و در حساب حقیقی خود آغاز کنید، با مسائل جدیدی مواجه خواهید شد.

پس از کلیک روی گزینه افتتاح حساب صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که اطلاعات حساب معاملاتی شما برای استفاده در متاتریدر در آن قرار گرفته است. اگر نرم‌افزار متاتریدر را نصب نکرده‌اید، می‌توانید از لینکی که در همین بخش نیز قرار گرفته است استفاده کنید و برنامه را روی سیستم خود نصب کرده و بعد از واردکردن اطلاعات شروع به معامله کنید.
همچنین شما می‌توانید از بخش Platforms and Applications یا پلتفرم‌های تجاری و نرم‌افزارها به لینک دریافت متاتریدر دسترسی داشته باشید.

پس از دانلود و نصب برنامه متاتریدر با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد که در آن باید روی سروری که در زمان افتتاح حساب در بروکر Alpari انتخاب کرده بودید، کلیک کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
البته اگر سرور موردنظر خود را پیدا نکردید، می‌توانید با اسکرول‌کردن لیست سرورها و در پایین لیست روی علامت + کلیک کرده، نام سرور موردنظر خود را وارد کرده و سپس روی دکمه Scan کلیک کنید که سرور شما هم به لیست اضافه شود و امکان انتخاب‌شدن داشته باشد.

توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور و همچنین سرور باید به‌درستی انتخاب شوند. اگر در واردکردن اطلاعات با خطایی روبه‌رو شدید، برای رسیدن به صفحه قبل می‌توانید به تب File از نوار بالای صفحه بروید و سپس روی Open an Account از زیرمنویی که باز می‌شود، کلیک کنید. با این کار باز هم امکان انتخاب سرور و واردکردن اطلاعات را برای خود فراهم می‌کنید.

پس از انتخاب سرور که باید به‌درستی انجام شود، حالا باید نام کاربری و رمز عبور خود را که پس از افتتاح حساب، بروکر در اختیار شما گذاشت، در این کادرها وارد کنید. توجه داشته باشید به‌دلیل آنکه شما پیش از این و در بروکر Alpari حساب خود را ایجاد کرده بودید باید بخش بالایی یعنی Existing Trade Account را انتخاب کنید، اما اگر حساب کاربری نداشته باشید باید یکی از موارد پایین را که مربوط به ایجاد حساب واقعی و دمو می‌شوند انتخاب می‌کردید.
درنهایت با کلیک روی گزینه Finish کار به پایان می‌رسد و شما آماده انجام معاملات در متاتریدر خواهید بود.

مدیریت سرمایه (Pamm)
اگر تب مدیریت سرمایه را انتخاب کنید، می‌توانید بر دارایی دیگران مدیریت داشته باشید. درواقع در این نوع معاملات افراد بدون تحلیل و تنها با داشتن سرمایه و امید به شما و تحلیلتان به دنبال سود هستند.
در این روش تنها معاملات حقیقی را می‌توانید انتخاب کنید که در بخش بعد نیز باید یکی از انواع موجود (ECN، Standard و…) و سپس ارز موردنظر را از میان دلار و یورو انتخاب کرده و درنهایت روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید. در اینجا هم می‌توانید ویژگی هر نوع حساب را به‌طور مختصر در ستون سمت چپ مطالعه کنید.

اگر بخواهید معاملات آپشن را انجام دهید ابتدا باید تب مربوط یعنی Alpari.Fix-contracts را انتخاب کرده و در صفحه جدید تنها ارز موردنظر خودتان یعنی یورو یا دلار را انتخاب کنید و سپس روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.

واریز سرمایه به بروکر Alpari
امکان داشتن حساب برحسب دلار آمریکا (USD) و یورو (EUR) برای کاربران بروکر آلپاری وجود دارد. معمولاً ایرانیان دلار را به‌عنوان نوع حساب شخصی خود انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید که حساب شخصی همچون حساب پشتیبان است. درواقع شما با شارژکردن این حساب قادر به انجام معامله نیستید و برای آنکه بتوانید معامله‌ای را انجام دهید، باید مبلغی را بنا به نظر خودتان به یکی از حساب‌های تجاری (حساب معاملاتی) انتقال دهید. در این صورت به انتقال داخلی نیاز خواهید داشت.
انتقال دارایی بین حساب‌ها در بروکر آلپاری بسیار ساده است، اما در آینده به آن خواهیم پرداخت، چیزی که در این بخش قصد داریم توضیح دهیم واریز سرمایه برای معاملات حقیقی در بازار است. امکان فعالیت در بازار فارکس و بازارهای جهانی به‌وسیله ریال ایران وجود ندارد؛ به همین دلیل برای آنکه بخواهید مبلغی را به بروکر خود واریز کنید، نیاز به یک برنامه جانبی دارید. صرافی‌ها همین کار را برای شما انجام می‌دهند.
برای آنکه بتوانید معاملات حقیقی خود را آغاز کنید، به سرمایه اولیه نیاز دارید؛ درنتیجه باید بتوانید سرمایه خود را به بروکر Alpari واریز کنید. برای این کار پس از افتتاح حساب و با اسکرول به پایین صفحه به بخش انتقال وجه می‌رسیم که امکان واریز نیز در آن قرار دارد.
پس از رفتن به بخش انتقال وجه ابتدا نوع انتقال را روی واریز وجه تنظیم کنید. در کادر بعد باید یکی از پلتفرم‌های واسط برای واریز وجه را انتخاب کنید که ما به‌دلیل انجام عملیات بدون کارمزد و امنیت، تاپ چنج با نام اختصاری TC Pay را انتخاب می‌کنیم.
در کادر بعد نیز باید یکی از حساب‌های شخصی یا تجاری خود در بروکر را انتخاب کنید که سرمایه به آن منتقل شود. با انتخاب تمام موارد گفته‌شده باید روی گزینه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

پیش از شرح ادامه واریز وجه به حساب خود بروکر Alpari باید به این نکته اشاره شود که امکان رسیدن به بخش واریز وجه از ستون سمت راست تصویر در کابین شخصی نیز فراهم شده است. به این ترتیب شما برای واریز وجه وارد حساب خود در بروکر Alpari می‌شوید و از ستون سمت راست واریز وجه و سپس از منوی بازشده TC Pay را انتخاب کنید.

در این مرحله از واریز وجه به بروکر آلپاری باید جزئیات بیشتری را مطرح کنید. در بخش اول باید مبلغی را که قصد دارید به بروکر واریز کنید، وارد کرده و توجه داشته باشید که باید همین مبلغ یا بیشتر از آن را در صرافی تاپ چنج هم داشته باشید که بتوانید واریز را انجام دهید.
بخش بعد به‌طور خودکار و پس از واردکردن مبلغ واریزی مشخص می‌شود، درواقع این بخش مبلغی را مشخص می‌کند که به بروکر واریز می‌شود و از آنجا که با انتخاب TC Pay کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود، همان مبلغ به بروکر واریز می‌شود.
اگر احراز هویت خود را انجام داده باشید، در این مرحله باید روی گزینه سبزرنگ ادامه کلیک کنید و اگر احراز هویت خود را تکمیل نکرده باشید، باید شماره پاسپورت یا کد ملی خود و سپس تاریخ تولدتان را به میلادی در این کادرها قرار داده و سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

در این مرحله باید تأیید کنید که اطلاعات همچون مبلغ واریزی، حساب مبدأ و مقصد و… درست هستند. همچنین اگر گزینه «ذخیره به‌عنوان قالب پرداخت» را انتخاب کنید، می‌توانید یک نسخه از اطلاعات پرداخت را داشته باشید. پس از مطالعه اطلاعات و اطمینان از صحت آن‌ها باید روی گزینه «انتقال وجه» کلیک کنید.
 
با انجام مراحل پیشین، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که به صرافی TC Pay متصل است. اکنون در صورتی که سرمایه‌ای در حساب خود در TC Pay داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی آن را به بروکر Alpari انتقال دهید. در این مرحله باید نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور خود برای تاپ چنج را در دو کادر موجود در بخش Login تاپ چنج یعنی ستون سمت راست وارد کنید و سپس روی گزینه Login کلیک کنید. در ستون سمت چپ نیز می‌توانید اطلاعات واریزی به مقصد را مشاهده کنید.

برای بالابردن امنیت، صرافی تاپ چنج یک کد به ایمیل شما ارسال می‌کند که باید در این کادر وارد کرده و سپس روی گزینه Verify کلیک کنید. توجه داشته باشید که زمان شما محدود است و شما می‌توانید زمان باقی‌مانده برای انجام عملیات را در بالا و سمت راست تصویر مشاهده کنید.

حال که به حساب خود در TC Pay متصل شده‌اید، در بخش اول باید کیف پول خودتان که می‌خواهید مبلغ موردنظر را از آن واریز کرده، انتخاب کنید و در بخش دوم نیز اطلاعاتی مانند مبلغ و کارمزد را مشاهده کرده و درصورت تأیید روی گزینه Pay کلیک کنید. به همین راحتی توانستید سرمایه اولیه برای معاملات خود در بازار را به بروکر Alpari واریز کنید.
 
برداشت سرمایه از بروکر Alpari
فعالیت تریدرها در بازارهای مالی معمولاً با این هدف انجام می‌شود که پس از انجام معاملات روی سرمایه اولیه‌ای که واریز کرده بودند، سود آن را برداشت کنند. در ادامه روش برداشت سرمایه از بروکر Alpari به‌کمک صرافی تاپ چنج را توضیح خواهیم داد. در گام اول از ستون سمت راست «برداشت وجه» و سپس TC Pay را انتخاب می‌کنیم، با این کار به مرحله بعد منتقل می‌شویم.

پس از انتخاب TC Pay در مرحله پیش حال باید نوع انتقال یعنی همان «برداشت وجه» را برای گزینه اول انتخاب کنید. در بخش دوم نیز باید حسابی را انتخاب کنید که می‌خواهید سرمایه‌مان را از آن برداشت کنید و در بخش سوم نیز TC Pay را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید و درنهایت روی گزینه سبزرنگ ادامه کلیک کنید.

در این مرحله باید مبلغی که قصد برداشت آن را دارید، در کادر اول وارد کنید. سپس بروکر آلپاری با توجه به مقصد دریافت سرمایه و مبلغی که وارد کردید، مبلغ نهایی را که در مقصد دریافت خواهید کرد، به شما نشان خواهد داد. (با انتخاب TC Pay برداشت بدون کارمزد صورت می‌گیرد).
اگر مراحل احراز هویت خود را تکمیل نکرده باشید، باید تاریخ تولد خود را نیز وارد کنید. گزینه‌ای دیگر هم وجود دارد که فعال‌کردن آن اختیاری است. این گزینه، یعنی «علت برداشت» زیرمنویی را برای شما باز خواهد کرد که شما می‌توانید دلیل برداشت خودتان مثلاً برداشت بهره یا هر دلیل دیگر را انتخاب کنید یا اصلاً این گزینه را فعال نکنید و در انتها روی گزینه ادامه کلیک کنید.

در بخش بالایی این صفحه اطلاعات برداشت شما شامل مبلغ، آدرس مبدأ و مقصد را مشاهده خواهید کرد. در بخش پایین صفحه نیز باید یکی از روش‌های دریافت کد تأیید را انتخاب کنید. درواقع بروکر Alpari برای اطمینان از آنکه این شما هستید که اقدام به برداشت می‌کنید از این روش امنیتی استفاده می‌کند.
پس از انتخاب روش دریافت کد حالا باید روی دکمه «ارسال کد» کلیک کرده و کد دریافتی را در کادر مربوط وارد کنید و در سپس روی گزینه انتقال وجه کلیک کنید.

در این مرحله بروکر آلپاری شماره درخواست شما را مشخص می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد باید روی لینک مربوط که برای شما ایمیل شده است، کلیک کنید تا روند برداشت ادامه یابد. همچنین باید توجه داشته باشید لینک ارسال‌شده تنها برای ۱۵ دقیقه معتبر است. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی تاریخچه انتقالات کلیک کنید تا بتوانید انتقالات پیشین خود را مشاهده کنید.

پس از بازکردن ایمیل و کلیک روی لینکی که بروکر برای شما ارسال کرده بود، چنین صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که باید در بخش سمت راست آن نام کاربری و رمز عبور صرافی تاپ چنج را وارد کنید و سپس روی گزینه Login کلیک کنید تا به حساب خود در صرافی تاپ چنج متصل شوید.

پس از اتصال به صرافی تاپ چنج، حالا باید یکی از کیف پول‌های خود در صرافی را از بخش اول انتخاب کنید و با مطالعه اطلاعات داده‌شده و سپس کلیک روی گزینه Pay کار انتقال را به پایان برسانید.

در این مرحله صرافی تاپ چنج با ارسال ایمیل یک کد تأیید را به شما نمایش خواهد داد که شما باید آن کد دریافتی را در این کادر وارد کرده و سپس برای تأیید روی گزینه Verify کلیک کنید. به این ترتیب شما مبلغ موردنظر خود را از بروکر Alpari به صرافی تاپ چنج انتقال دادید.
اگر قصد برداشت ریالی از تاپ چنج را داشته باشید، این امکان برای شما فراهم است و کافی است به وب سایت تاپ چنج بروید و دارایی خود را از حساب دلاری به حساب ریالی (انتقال داخلی) منتقل کرده و سپس ریال خود را در حساب بانکی خود برداشت کنید که برای انجام این کار کمی کارمزد از شما کسر خواهد شد.

انتقال حساب به حساب در بروکر آلپاری
شما در بروکر Alpari می‌توانید چندین حساب تجاری و شخصی از انواع مختلف را داشته باشید. حالتی را در نظر بگیرید که شما معاملاتی را در بخش فارکس انجام داده و به سود رسیده‌اید و حالا قصد دارید سود دریافتی خود را از حساب تجاری به حساب شخصی ارسال کنید.
برای این کار می‌توانید از روش انتقال داخلی استفاده کنید. روش کار به این ترتیب است که ابتدا باید به کابین شخصی خود بروید و از ستون سمت راست، گزینه «انتقال حساب به حساب» را انتخاب کنید.

در این مرحله باید سه بخش را انتخاب کنید؛ ابتدا نوع انتقال که قاعدتاً «انتقال حساب به حساب» است. سپس برای موارد بعدی باید حساب مبدأ و مقصد را نیز مشخص کرده و درنهایت روی گزینه ادامه کلیک کنید.
 
در این مرحله باید اطلاعات دیگری درباره انتقال سرمایه خود به بروکر بدهید و آن این است که قصد دارید چه مبلغی را انتقال دهید. پس از انجام محاسبات، بروکر مبلغی را که منتقل خواهد شد، نشان می‌دهد. از آنجا که انتقال حساب داخلی است، هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود.
همچنین اگر احراز هویت خود را تکمیل نکرده باشید، طی فرایند انتقال دارایی و ایجاد تغییرات و هر عملیات دیگری در بروکر از شما اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، شماره ملی یا شما پاسپورت خواسته می‌شود. با انجام کارهای گفته‌شده به مرحله بعد هدایت خواهید شد که باید در آن اطلاعات را تأیید کنید تا انتقال انجام شود.

معاملات اختیار (Option) در بروکر Alpari
برخی کاربران بروکر آلپاری در بخش معاملات آپشن فعال هستند. در ادامه انجام این معاملات را در بروکر برای شما شرح خواهیم داد تا درصورت تمایل شما هم بتوانید از این امکان استفاده کنید.
امکان فعالیت در بخش آپشن تنها با یک حساب حقیقی ممکن است؛ با وجود این شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت Alpari و پیش از ورود به حساب کاربری خود، با اسکرول به پایین صفحه روی لینک Platforms and Applications کلیک کنید.

با کلیک روی بخش گفته‌شده در مرحله پیش، لیستی از پلتفرم‌ها به همراه لینک دانلود یا ورود به پلتفرم‌ها را خواهید دید. شما برای آنکه بتوانید معاملات اختیار یا آپشن را انجام دهید، باید به پایین صفحه اسکرول کنید؛ تا جایی که بتوانید بخش مربوط یعنی Fix-ContractsTrader را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

با رسیدن به این مرحله، بروکر مبلغی مجازی را برای شروع کار در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه بخش‌های مختلف این تصویر را که همان محیط بخش معاملات آپشن است برای شما شرح خواهیم داد.

نوع معامله در این قسمت مشخص می‌شود. شما می‌توانید معاملاتی از نوع Call/Put، Spread، Turbo و… داشته باشید که هرکدام میزان ریسک متفاوتی دارند. تمام انواع معاملات را در ادامه شرح خواهیم داد.
از بخش Asset نیز امکان انتخاب دارایی که می‌تواند جفت ارز، رمز ارز، فلزات گران‌بها یا سهام باشد، برای شما فراهم است.
در این بخش بازه زمانی (Time Frame) نیز زمان موردنیاز برای به اتمام رسیدن معامله خود را انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که در این قسمت تایم فریم نمودار قیمتی را مشخص نمی‌کنید و بازه زمانی انتخابی در این بخش مربوط به معامله‌ای است که می‌خواهید انجام دهید؛ برای مثال اگر بازه زمانی ۵ دقیقه را انتخاب کنید، با توجه به نوع معامله انتخابی شما و شرایط دارایی در بازه ۵ دقیقه، شما متضرر شده یا به سود می‌رسید؛ درحالی‌که اگر بازه ۳۰ ثانیه را انتخاب می‌کردید، شرایط باید در همان ۳۰ ثانیه پس از بستن معامله محقق شود تا شما به سود برسید (امکان انتخاب تایم فریم نمودار قیمتی برای تحلیل، در بخش داخلی نمودار قرار گرفته است).
در این قسمت نیز مبلغ مجازی را مشاهده می‌کنید که بروکر Alpari برای شروع معاملات آپشن با هدف آموزش، در اختیار معامله‌گر گذاشته است.
در این بخش نیز درصد دریافتی درصورت موفقیت‌آمیز بودن معامله را مشاهده می‌کنید؛ برای مثال اگر شما ۱۰ دلار را برای این معامله بگذارید، با ۷۵ درصد سود تعیین‌شده در صورتی که شرایط طبق پیش‌بینی شما پیش برود، مبلغ ۱۷ دلار و ۵۰ سنت دریافت خواهید کرد. گزینه‌های Buy و Sell گزینه‌های موجود هستند که با انتخاب روش Call/Put در بخش اول برای شما نمایش داده می‌شوند. با تغییر نوع معامله درصد سود دریافتی و همین‌طور گزینه‌ها متفاوت خواهند بود.
در این بخش نیز سرمایه‌ای را که قرار است درگیر این معامله کنید، در کادر مربوطه وارد کرده و درنهایت باید روی گزینه CONFIRM در همین بخش کلیک کنید.
با کلیک روی لینک History می‌توانید معاملات انجام‌شده و در حال انجام خود را مشاهده کنید.

 

پس از آشنایی با پلتفرم معاملاتی، بهتر است بخش اول و گزینه‌های موجود در آن را شرح دهیم.

این روش را در معرفی محیط معاملات آپشن بررسی کردیم.

با انتخاب این گزینه شما شرط می‌بندید که در بازه زمانی که تعیین می‌کنید، قیمت حتماً به محل مشخص‌شده برخورد خواهد کرد. در روش Call/Put میانه مسیر مهم نبود و باید در انتها قیمت به بخش تعیین‌شده می‌رسیدید، اما با انتخاب Touch در هر زمان از بازه انتخابی (مثلاً دقیقه دوم یا ثانیه آخر) اگر محل موردنظر لمس شود، شما به سود خواهید رسید.
اگر شرط به لمس محدوده مقاومتی باشد، باید گزینه Buy انتخاب شود، اما اگر فکر می‌کنید محدوده حمایتی لمس خواهد شد، می‌توانید گزینه Sell را در بخش ۵ (تصویر معرفی محیط معاملات آپشن را بررسی کنید) انتخاب کنید. درصورت محقق‌شدن شرایط انتخابی شما، ۹۰ درصد مبلغی را که درگیر این معامله کرده بودید، دریافت خواهید کرد؛ برای مثال اگر ۱۰۰ دلار برای این معامله درگیر کنید و معامله طبق پیش‌بینی شما در جریان باشد، شما ۱۰۰ دلار خود را به علاوه ۹۰ درصد آن یعنی ۹۰ دلار (جمعاً ۱۹۰ دلار) دریافت خواهید کرد.

با انتخاب این گزینه به‌جای خطوط مشخص‌کننده قیمت، یک محدوده را روی نمودار قیمتی می‌بینید که با انتخاب بازه زمانی، شرط می‌بندید قیمت از محدوده‌ای که تعیین شده است، خارج نمی‌شود.

این روش بی‌شباهت به روش Call/Put نیست؛ با این تفاوت که معامله باید با احتساب اسپرد در نظر گرفته شود؛ یعنی بالاتر یا پایین‌تر از مبلغ مشخص‌شده بسته شود. درواقع در این روش خطوط مشخص‌شده روی نمودار با احتساب اسپرد رسم شده‌اند؛ یعنی اگر شما گزینه Buy را انتخاب کنید، معامله باید به اندازه اسپرد بالاتر از قیمت حاضر بسته شود (البته همین خط در نمودار نیز نمایش داده می‌شود).

با انتخاب گزینه Turbo شما پیش‌بینی می‌کنید در ۵ حرکت آینده بازار به کدام سمت حرکت می‌کند. با انتخاب گزینه Buy شما شرط می‌بندید پنجمین حرکت صعودی خواهد بود؛ درحالی‌که اگر گزینه Sell را انتخاب کنید، به این معناست که شما چنین پیش‌بینی کرده‌اید که پنجمین حرکت نزولی خواهد بود.

ا انتخاب نوع Express شما باید سه دارایی را انتخاب کنید؛ برای مثال ۳ جفت ‌ارز مختلف. با انتخاب جفت ‌ارزها و سپس تایم فریم موردنظر برای بستن معاملات (مثلاً ۵ دقیقه) حالا وضعیت هر دارایی را پس از اتمام ۵ دقیقه تعیین می‌کنید. اگر فکر می‌کنید دارایی اول صعودی خواهد بود، باید روی مثلث رو به بالا و در صورتی که پیش‌بینی کنید دارایی نزولی خواهد بود، باید روی مثلث رو به پایین کلیک کنید.
با انتخاب سرمایه‌ای که درگیر این معامله می‌کنید، سرمایه بین ۳ دارایی تقسیم می‌شود؛ برای مثال با واردکردن مبلغ ۳۰۰ دلار برای هر معامله ۱۰۰ دلار در نظر گرفته خواهد شد که با سود ۷۵ درصدی شما مبلغ ۱۷۵ دلار از هر معامله کسب خواهید کرد؛ درحالی‌که که اگر هر سه معامله شما طبق پیش‌بینی‌تان در جریان باشند، بروکر مبلغی را علاوه بر سودی که از معاملات دریافت خواهید کرد نیز برای شما در نظر می‌گیرد.
همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در ستون سمت چپ بازه زمانی معامله و سه دارایی قابل انتخاب خواهند بود در بخش‌های مشخص‌شده در سمت راست تصویر نیز می‌توانید دارایی که به هر معامله اختصاص داده‌شده و سود دریافتی و همچنین پاداش پرداختی در صورت تحقق شرایط هر سه معامله را مشاهده کنید.
در کادر بعد نیز می‌توانید مبلغ موردنظرتان برای این معامله (البته این مبلغ تقسیم بر سه می‌شود) را وارد کرده و سپس روی گزینه CONFIRM کلیک کنید.

با توجه به حساب معاملاتی خود و فعالیتی که در بروکر دارید (برای مثال میزان مبلغ واریزی) امتیازی از طرف بروکر Alpari برای شما در نظر گرفته می‌شود که با استفاده از آن شما تخفیف در کارمزد و درواقع بازگشت قسمتی از کارمزد (Cashback) یا امتیازات دیگر را طی معاملات خود تجربه خواهید کرد.

شما می‌توانید از ستون سمت راست در کابین شخصی خود به بخش «امتیازات و طرح‌های تشویقی» دسترسی داشته باشید. با بررسی این بخش متوجه خواهید شد برای رسیدن به هر تسهیلاتی به چه میزان امتیاز نیاز دارید و با انجام چه کاری می‌توانید به این امتیاز برسید. همچنین شما با کسب امتیازات مختلف می‌توانید آن‌ها را نقد کرده و دریافت کنید.

سخن پایانی
بازار بین‌المللی فارکس از دیرباز برای معامله‌گران در سراسر جهان جذابیت داشته است. گرایش به سمت بازار فارکس و به‌طورکلی بازارهای مالی، به‌ویژه به‌دلیل نیاز‌نداشتن به حضور فیزیکی در مکانی خاص این روزها پرطرفدارتر هم شده است؛ چراکه پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد یا شغل خود را از دست دادند و با فشار اقتصادی موجود فعالیت در یک بازار مالی مجازی ایده‌ای عالی بود.
البته فراموش نکنید که بحث آموزش تحلیل، مدیریت سرمایه و هر آنچه در یک بازار مالی به آن نیاز دارید، بسیار مهم است و هر معامله‌گر و سرمایه‌گذار باید در هر بازار مالی به آن توجه کند؛ برای مثال برای کسب سود در هر شرایط بازار ارزهای دیجیتال شما می‌توانید با سپری‌کردن یک دوره آموزش رمز ارز علاوه بر آموزش انواع تحلیل، تمام پتانسیل‌های کسب درآمد از آن را شناسایی کرده و در هر شرایطی بهترین روش را انتخاب کنید. این موضوع برای بازار فارکس و دیگر بازارها نیز صدق می‌کند.
پس از آموزش در زمینه فارکس نیز انتخاب یک بروکر مناسب به میان می‌آید. متأسفانه تعداد کمی از بروکرها خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌دهند که بروکر Alpari یکی از بهترین آن‌هاست و ما سعی کردیم در این مقاله استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.
پرسش‌ های متداول
۱- بروکر چیست؟
بروکر واسطی بین خریدار و فروشنده است که شرایط معامله را برای آن‌ها فراهم می‌کند و در ازای خدمات ارائه‌شده کارمزدی را از کاربران دریافت می‌کند.
۲- آیا بروکر Alpari رگوله است؟
بله، بروکر Alpari از چند نهاد نظارتی تأییداتی را دریافت کرده است.
۳- آیا امکان استفاده از بروکر آلپاری برای ایرانیان نیز وجود دارد؟
بله، این بروکر در دسته بروکرهای معتبری است که ایرانیان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
۴- آیا واریز و برداشت در بروکر Alpari رایگان است؟
در برخی مواقع، برای مثال اگر شما برای نقل و انتقالات دارایی خود از صرافی تاپ ‌چنج استفاده کنید، این عملیات بدون کارمزد انجام خواهند شد؛ درحالی‌که روش‌های پرفکت مانی و همچنین وبمانی هزینه کارمزد نسبتاً بالایی دارند (البته امنیت این پلتفرم‌ها بالاتر است). درصورت انتقال داخلی در بروکر Alpari نیز کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌شود.
۵- بروکر آلپاری برای کدام دسته از معامله‌گران کاربردی است؟
معامله‌گران فارکس، سهام، فلزات گران‌بها و همچنین معاملات باینری یا آپشن که با نام Fix-contracts Trades مشخص می‌شود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *