پرش به محتوا

حمله هکرها به بازارساز وینترمیوت؛ ۱۶۰ میلیون دلار به سرقت رفت

اوگنی گائووی (Evgeny Gaevoy)، مدیرعامل و بنیانگذار وینترمیوت (Wintermute) از حمله هکرها به بخش دیفای این بازارساز و سرقت ۱۶۰ میلیون دلار خبر داد. وینترمیوت یکی از معروف‌ترین مارکت میکرهای جهان است که با صرافی‌هایی نظیر بایننس، کوین بیس و FTX همکاری دارد.
به گزارش ایده خبر و به نقل از د بلاک، گائووی در توییتی خاطرنشان کرد مبلغ به سرقت رفته به بخش دیفای این بازارساز مربوط بوده و صرافی متمرکز و بازار OTC وینترمیوت تحت تاثیر قرار نگرفته است.
وی در این رابطه گفت:
دو برابر مقدار سرمایه مسروقه برای ما باقی مانده است و قادر به پرداخت بدهی‌ها هستیم. اگر قراردادی از نوع MM (بازارساز) با وینترمیوت دارید، وجوه شما کاملا امن و محفوظ مانده‌اند. امروز و احتمالا چند روز آینده اختلالاتی در خدمات ما رخ خواهد داد و پس از آن به حالت عادی بازخواهیم گشت.
مارکت میکرها پلتفرم‌هایی هستند که در بازارهای معاملاتی (مانند صرافی‌ها) نقدینگی لازم دفتر سفارشات را تامین می‌کنند تا از ایجاد شکاف قیمتی بزرگ بین سفارش‌های خرید و فروش جلوگیری کنند.
به گفته مدیرعامل وینترمیوت، طی این حمله ۹۰ نوع دارایی به سرقت رفته است. ۲ نوع توکن هر کدام بین ۱ تا ۲.۵ میلیون دلار ارزش داشته‌اند و ارزش باقی توکن‌ها کمتر از ۱ میلیون دلار بوده است.

به گفته گائووی، این شرکت آماده است تا این فرد مهاجم را هکری کلاه سفید تلقی کند و در صورتی که وجوه مسروقه را بازگرداند، می‌تواند مقداری از آن را به عنوان پاداش برای یافتن باگ نزد خود نگه دارد.
مدیرعامل وینترمیوت در تلگرام نیز وقوع این حمله هکری را تایید کرد. با این حال، هیچ توضیح اضافه‌تری در این باره منتشر نکرد.
واکنش کاربران توییتر چگونه بود؟
افراد مطرح در حوزه رمزارزها به سرعت به اخبار مربوط به هک وینترمیوت واکنش نشان دادند.
حاسب قریشی، یکی از مدیران شرکت Dragonfly Capital در این رابطه نوشت:
اگر این مسئله برای وینترمیوت اتفاق افتاده است باید شکاک بمانید.
آرتور چئونگ، بنیانگذار DeFiance Capital که در ماه مارس (اسفند) مورد حمله هکرها قرار گرفته بود در این رابطه نوشت:
متاسفم که این را می‌شنوم، اکنون باید از آن عبور کنید. امیدوارم این مشکل در پایان برطرف شود.
ZachXBT، محقق امنیتی بلاکچین که به دلیل رشته توییت‌های خود در رابطه با کلاهبرداری‌ها و حملات مختلف در حوزه رمزارز شناخته می‌شود نیز در توییتی آدرسی که وجوه مسروقه در آن قرار دارد را به اشتراک گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *