پرش به محتوا

دو شرکت بزرگ در روسیه با استفاده از گاز فلر، بیت کوین استخراج می‌کنند

شرکت گازپروم (Gazprom) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گازی روسیه، قصد دارد با ارایه گاز فلر خود برای استخراج بیت کوین، سهمی در استخراج بزرگ‌ترین رمزارز بازار داشته و ردپای خود را در آلایندگی زمین ناشی از انتشار کربن کاهش دهد.
به گزارش ایده خبر و به نقل از کوین تلگراف، دولت روسیه علی‌رغم تردید در قانونی کردن معاملات و پرداخت با ارزهای دیجیتال، همچنان به برقراری ارتباط با بازیگران اصلی صنعت استخراج رمزارزها علاقه نشان می‌دهد.

گازپروم، غول صنعت گاز دولتی روسیه، با بیت‌ریور (BitRiver)، بزرگ‌ترین تامین کننده خدمات استخراج رمزارزها در روسیه وارد همکاری شده است. شرکت گازپروم در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) رسما اعلام کرد برقی که از گاز تولید می‌شود را به BitRiver ارایه خواهد کرد. این شرکت همچنین خاطر نشان کرد تمایلی به کار با دارایی‌های دیجیتال ندارد و بیشتر به دنبال بهینه‌سازی استفاده از منابع انرژی است.
گازپروم یکی از بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز روسیه و همچنین یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان گاز اتحادیه اروپا است. طبق گزارش‌ها، این غول نفتی در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) سومین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان بوده است. بر اساس این اعلامیه، استخراج کریپتو با سوخت گاز فلر به‌ویژه هنگام کار در میادین نفتی جدید که زیرساخت انتقال گاز ندارند، امکان‌پذیر است. گزینه دیگر ایجاد چنین پروژه‌هایی در میادین نفتی دورافتاده در مناطق سیبری است؛ زیرا این میدان‌ها با برق مازاد و تدارکات گاز فلر زیان‌آور همراه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *