پرش به محتوا

رشد بیت کوین و صعود چشمگیر برخی آلت‌کوین‌ها؛ شرایط بازار پیش از اعلام CPI دسامبر چگونه است؟

در روز گذشته حرکت صعودی آغاز شده در قیمت بیت کوین ادامه پیدا کرد و قیمت BTC را به سطح ۱۷٬۵۰۰ دلار رساند. با این حال در روزهای اخیر عمده مومنتم صعودی بازار توسط آلت‌کوین‌ها جذب شده است و تعداد زیادی آلت‌کوین‌ سراغ داریم که در حال حاضر ۲۰ یا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت هفته گذشته خود معامله می‌شوند. همچنین شرایط GBTC در حال بهبود است و فاصله ارزش آن با ارزش بیت‌کوین‌های تراست گری اسکیل در حال کاهش است.
به گزارش ایده خبر، رالی صعودی قیمت بیت کوین در حالی ادامه پیدا کرده است که مهم‌ترین اتفاقی که بازار در انتظار آن است، اعلام CPI ماه دسامبر در ساعت ۵ عصر پنجشنبه است. برآورد‌ها از CPI ماه دسامبر ۶.۵٪ است و در صورت پایین‌تر بودن نرخ اعلامی از این سطح، امکان دارد ادامه روند صعودی تسهیل شود.
بازار بیت کوین به سخنرانی جروم پاول در روز گذشته واکنش مهمی نشان نداد. جروم پاول که دیروز در سمپوزیوم بین المللی استقلال بانک مرکزی در مقر بانک مرکزی سوئد در استکهلم صحبت می‌کرد، از صحبت در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده به طور کامل اجتناب کرد. در نتیجه این سخنرانی اثر چندانی روی بازار نداشت؛ تنها قیمت بیت کوین ساعاتی قبل از آغاز سخنرانی تا حدود ۱۷٬۱۰۰ دلار کاهش یافت و پس از اتمام سخنرانی رو به افزایش گذاشت و در پایان روز گذشته به ۱۷٬۵۰۶ دلار رسید. قیمت BTC در زمان نگارش خبر ۱۷٬۴۴۶ دلار است.
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی؛ منبع: بیت استمپ
با نگاهی کلی به وضعیت بازار کریپتو می‌توان دید که در روزهای اخیر بازار آلت‌کوین‌ها رشد قابل توجهی داشته است. در میان ۱۰۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار، ۱۰ رمز ارز در هفته اخیر بیش از ۲۰٪ رشد را تجربه کرده‌اند. قیمت کاردانو به ۳۴ سنت رسید؛ قیمت سولانا که اخیرا تا ۸ دلار سقوط کرده بود سطح ۱۶ دلار را تجربه کرد؛ قیمت لیدو در صعودی خیره‌کننده سطح ۲.۶ دلار را (هرچند برای مدتی کوتاه) لمس کرد و قیمت توکن گالا بعد از اعلام برنامه توکن سوزی خود بیش از دو برابر شد. حتی قیمت توکن صرافی ورشکسته FTX از کف خود فاصله قابل توجهی گرفته است.
بهترین آلت‌کوین‌ها از نظر عملکرد در هفته اخیر؛ منبع: کوین مارکت کپ
این ارقام رشد هرچند چشمگیر باشند برای سرمایه‌گذاران بلند مدت چندان هیجان انگیز نیستند زیرا نشان می‌دهند هنوز لورج زیادی در بازار موجود است و در بازار خرسی اخیر که از سال ۲۰۲۲ آغاز شده است هنوز به کف نرسیده‌ایم.

منبع

ایده خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *