پرش به محتوا

رفتار قیمت بیت کوین در ۶ ماه آینده چگونه خواهد بود؟ تحلیل‌گران پاسخ می‌دهند

تریدرها قیمت بیت کوین را در سطح ۲۰,۰۰۰ دلار حفظ کرده‌اند، اما اکثر معامله‌گران مطمئن هستند که قیمت BTC برای ۶ ماه دیگر نیز در این محدوده باقی می‌ماند.
به گزارش ایده خبر و به نقل از کوین تلگراف، در تاریخ ۵ جولای (۱۴ تیر) معاملات بازار رمزارزها نسبتا کاهش یافته است، زیرا اکوسیستم کریپتو هم‌چنان در حال کنار آمدن با ورشکستگی شرکت‌های Three Arrows Capital و Voyager Digital است.
اطلاعات کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین امروز بالاتر ازسطح حمایتی ۲۰,۰۰۰ دلار قرار دارد و در محدوده ۱۹,۷۷۵ الی ۲۰,۴۸۰ دلار و حجم معاملات ۲۵.۴۸ میلیارد دلار در نوسان است.
در ادامه، به نظر چند تحلیلگر درباره شرایط آتی بیت کوین‌ و سطوح مقاومتی و حمایتی که باید در صورت نوسان شدید قیمت مدنظر داشته باشیم می‌پردازیم.
مراقب تکرار الگوی مثلثی باشید
یکی از تحلیلگران رمزارز به اسم Moustache به الگوی قابل توجهی در نمودار بیت کوین قبل از اصلاح قیمتی که پس از نوامبر ۲۰۲۱ رخ داده، اشاره کرده است. وی نمودار زیر را منتشر کرده است که شباهت‌های هر کدام از این کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد.
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین. منبع: Twitter
او در این خصوص گفته است:
بیت کوین هر بار این الگو را نشان داده است، اما مثلث‌های نزولی به تدریج کوچکتر شده‌اند. در صورتی که روند نزولی دیگری رخ دهد، هدف قیمت بین ۱۴,۰۰۰ الی ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد بود.
پیتر برنت تحلیلگر معروف بازار نیز اخیرا به الگوی مثلثی تکرارشونده در نمودار بیت کوین اشاره کرده بود، اما بیان نکرده است که قیمت بیت کوین به کدام سمت پیش خواهد رفت.

افزایش تعداد آدرس‌ها با حرکت بازار به سمت کف قیمت
یکی از موضوعات مهمی که در توییتر درباره آن صحبت می‌شود، پیش‌بینی کف قیمت بیت کوین است.
طبق گزارش شرکت تحلیل رمزارز دلفی دیجیتال، در حال حاضر قیمت بیت کوین برای چهار هفته متوالی کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته بوده است. این موضوع در گذشته بیانگر رسیدن به کف قیمت بوده است.
نمودار عملکرد قیمت بیت‌ کوین. منبع: Delphi Digital
دلفی دیجیتال درباره این موضوع که آیا معامله‌گران باید منتظر بازیابی سریع قیمت بیت کوین باشند یا خیر، خاطرنشان کرده است که شرایط کنونی، بیشترین مدتی است که قیمت BTC کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته بوده است. وی به این نکته اشاره کرده است که ضریب همبستگی هفتگی بیت کوین هم‌چنان رابطه معکوسی با دلار دارد و به منفی ۰.۷۷ رسیده است که کمترین سطح خود طی ۱۷ ماه اخیر محسوب می‌شود.

اگرچه دلار قوی (بالا بودن شاخص قدرت دلار) بیانگر آن است که قیمت BTC هم‌چنان در صدد رشد و افزایش خواهد بود، اما دلفی دیجیتال به نکته نویدبخشی اشاره کرده که گویای افزایش پذیرش بیت کوین‌ است. دلفی دیجیتال بیان کرده است:
با توجه به اینکه قیمت BTC هم‌چنان در حال کاهش است، اما تعداد آدرس‌هایی که در حال انباشت بیت کوین هستند در حال افزایش است. آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین در اختیار دارند به رکورد ۸۷۷,۵۰۱ آدرس رسیده است.
پیش‌بینی بعضی از معامله‌گران درباره ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۲
یکی دیگر از تحلیلگران بازار به اسم KALEO با اشاره به اینکه عملکرد گذشته بیت کوین چه نکاتی را می‌تواند درباره آینده این رمزارز بیان کند، نمودار زیر از چرخه‌های گذشته بیت کوین را به اشتراک گذاشته است.
نمودار ۳ روزه قیمت بیت‌ کوین. منبع: Twitter
طبق این نمودار و مسیر پیش‌بینی‌شده توسط KALEO، وی اذعان داشته است که قیمت‌ بیت کوین در همین سطح باقی می‌ماند. او گفته است:
مسیر بسیار محتمل قیمت بیت کوین بین ۱۶,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰ دلار است. این محدوده قیمت سرانجام در ماه دسامبر با عبور از سطح مقاومتی شکسته می‌شود.
به نظر شما قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی چه رفتاری خواهد داشت؟ آیا روند نزولی ادامه دارد یا شاهد بازگشت قیمت به سطوح بالاتر خواهیم بود و یا در یک رنج محدود نوسان خواهیم داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *