پرش به محتوا

رمز ارز استورج (Storj) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز استورج (Storj)

نمودار لحظه ای رمز ارز استورج (Storj)

شاید اگر سال‌ها پیش درباره ارزهای دیجیتال و آینده درخشان آن ها صحبت می‌کردید، کسی باورش نمی‌شد، اما در این عصر بیشتر مردم کم‌وبیش اطلاعاتی در این باره دارند. در طول سال‌های اخیر بازار کریپتو پیشرفت چشمگیری داشته و ارزهای دیجیتال جدید با اهداف خاص‌تر به‌صورت دائم درحال‌توسعه و راه‌اندازی هستند. این رمز ارز نمونه‌ای از دارایی‌های کریپتو است. همچنین پلتفرمی بر پایه زنجیره بلوکی است که در آن مردم می‌توانند داده‌های خود را در فضایی با امنیت بالا ذخیره کنند.
این پلتفرم ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز است و محیطی باز و خصوصی با امنیت بالا را برای کاربران فراهم می‌کند. Storj در اصل یک سیستم ذخیره‌سازی ابری برای داده‌های شماست که از توکن‌های بومی برای ساده‌کردن تراکنش‌های داخلی استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۴ این پلتفرم به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد و هدف اصلی آن ایجاد فضای ذخیره‌سازی برای کاربران بود. بعدها در سال ۲۰۱۸ این سکوی ذخیره‌سازی با هدف آسان‌کردن اتصال کاربرانی که به فضای ذخیره‌سازی ابری نیاز دارند و همچنین آن‌هایی که قصد فراهم‌کردن فضای ذخیره‌سازی و فروش آن‌ها را دارند، دوباره راه‌اندازی شد.
استورج چگونه فعالیت می‌کند؟
این ارز جزء اولین بازارهای غیرمتمرکز ذخیره‌سازی ابری است و به این صورت فعالیت می‌کند که وقتی داده‌ای را در آن آپلود می‌کنید، این پلتفرم داده آپلودشده را به قسمت‌های کوچک‌تر تبدیل کرده و آن را بر تمام شبکه تقسیم می‌کند. با انجام این کار هیچ سازمان یا شرکتی توانایی دسترسی به تمام داده‌های ذخیره‌شده را ندارد. براساس قوانین Storj هر فرد مسئول داده‌های خود است و با پذیرش این قانون حق استفاده از این پلتفرم را دارد. استورج با این اقدام مالکیت بر داده‌ها را به خود کاربران واگذار کرده است.
فرایندی که طی آن داده‌ها به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند، به‌عنوان شاردینگ شناخته ‌شده است. کاربران برای دسترسی به داده‌های خود باید این تکه‌ها را از منابع مختلف و در یک‌زمان دانلود کنند. از آنجا که دانلود فایل‌های کم‌حجم سریع‌تر انجام می‌شود، Storj با انجام عمل شاردینگ در مقایسه با نمونه‌های دیگر مانند آمازون یا گوگل ابر کارها را سریع‌تر انجام می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی ابری در این ارز براساس یک بازار خدمات ابری با اسم p2p است. براساس قوانین که این بازار ابری دارد، کاربران می‌توانند فضای دیسک اضافه خود را که به آن نیاز ندارند، به افراد دیگری اجاره دهند. کاربرانی که یک فضای ابری را اجاره می‌کنند، نشانه‌های استورج را براساس فضای اجاره‌ای به دست می‌آورند. این ارز براساس سه جزء اصلی فعالیت می‌کند که عبارت‌اند از: uplinks، storage nodes، satellites.
بنیانگذاران رمز ارز استورج

شرکت Storj که یک فضای ذخیره‌سازی جهانی است، با همکاری جان کوئین و شائن ویلکینسون تأسیس شد. همان‌طور که گفتیم، استورج برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک فضای ذخیره‌سازی ابری بر پایه زنجیره بلوکی منتشر و بیانیه مربوط به آن نیز در تصویر سفید ذکر شد. دو سال بعد نسخه دیگری از این بیانیه منتشر شد که در آن نکات جدیدی ذکرشده بود.
قبل از راه‌اندازی Storj با بیانیه جدید این پلتفرم در بالای زنجیره بلوکی بیت کوین قرار داشت. سپس در سال ۲۰۱۷ به اتریوم مهاجرت کرد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و نسخه دوم آن با نام  v3در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از زمان تأسیس این شرکت تا سال ۲۰۱۹ سه دور بودجه مختلف برای آن در نظر گرفته شد. در طول دور اول بودجه استورج btc910 را منتشر کرد که بعد از مدتی حدود ۳۰ میلیون دلار در فروش توکن‌ها رشد داشت.
ویژگی‌های رمز ارز استورج
این ارز یک فضای ذخیره‌سازی ابری است که ساز و کار فعالیت آن با سایر نمونه‌های مشابه متفاوت است. Storj برای ذخیره داده‌های شما در یک فضای ابری از الگوریتم‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند. داشتن ویژگی‌های متفاوت سبب شده است این ارز به یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری بادوام و محبوب در میان کاربران تبدیل شود. در این قسمت از مقاله شما را با ویژگی‌های storj آشنا خواهیم کرد.
استفاده از رمزنگاری فوق پیشرفته
زمانی که شما قصد آپلود فایل‌هایتان را روی Storj دارید، این پلتفرم با استفاده از دستور rclone یا storj، امکان رمزنگاری صد درصدی فایل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت مستقیم از طریق یک درگاه ایمن و مشخص به تمام شبکه‌های سرور storj متصل شوید.
نداشتن ریسک از دست دادن فایل
هر فردی که قصد دارد داده‌های خود را در یک فضای ذخیره‌سازی ابری آپلود کند، این نگرانی برای او به وجود می‌آید که آیا داده‌های من سالم می‌مانند؟ یکی از ویژگی‌های معروف رمز ارز Storj حفظ سلامت و امنیت داده‌های کاربران است. زمانی که یک کاربر فایلی را در استورج آپلود می‌کند، استورج آن را به ۸۰ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت روی یک سرور در سراسر کشورها قرار می‌دهد. این کار سبب می‌شود که هیچ‌کس نتواند به همه داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد. همچنین یک سیستم ایمنی قوی این پلتفرم را پشتیبانی می‌کند تا نظریه از دست رفتن داده‌های کاربران در Storj عملاً غیرممکن باشد.
امنیت بسیار قوی
هدف صلی طراحی Storj برای کاربران ایجاد محیطی امن برای ذخیره داده‌هاست. زمانی که کاربر قصد داشته باشد فایل خود را جابه‌جا کند یا اینکه آن را دانلود کند، این ارز باید ۲۹ قطعه از این فایل را داشته باشد تا بتواند آن را بازسازی کند. حال اگر یک دزد یا هکر قصد دزدیدن اطلاعات شما را داشته باشد، باید بتواند سرورهای ۲۹ قطعه را بشکند و وارد آن شود که این عمل تقریباً غیرممکن است. با این‌ حال اگر فرد موفق به این کار شود، باز هم نمی‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد؛ زیرا تمام قطعات سرورها رمزنگاری‌شده و شخصی هستند.
دسترسی آسان به داده‌ها
در پلتفرم Storj بیشتر از ۱۰ هزار سرور در ۸۴ کشور تا زمان نوشتن این مقاله وجود دارد. این ویژگی سبب شده است عمل دانلود فایل‌های کاربر با ‌سرعت زیادی انجام شود. زمانی که کاربر قصد داشته باشد به فایل خود دسترسی پیدا کند، این پلتفرم به‌صورت خودکار بخش‌هایی از فایل را که در سرورهای نزدیک قرار دارند، دانلود می‌کند. این قابلیت برای کسانی که قصد به اشتراک گذاشتن فایل خود را دارند، بسیار مفید است. سرعت رمز ارز Storj از عواملی است که در پرطرفدارشدن این پلتفرم مؤثر بوده است.
انتخاب کیف پول مناسب برای رمز ارز استورج

همان‌طور که می دانید هر کاربر برای ذخیره ارزهای دیجیتال به یک کیف پول آنلاین نیاز دارد. از آنجا که ارز Storj توسط اتریوم میزبانی می‌شود، می‌توان این ارز را در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد. کیف پول انتخابی شما احتمالاً به این بستگی دارد که شما از آن به چه منظوری استفاده کرده و چقدر در آن ذخیره کنید. امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره رمز ارز Storj کیف پول‌های trezor یا Ledger است. این کیف پول‌های سخت‌افزاری قابلیت پشتیبان‌گیری آفلاین نیز دارند. برای استفاده از این کیف پول‌ها باید هزینه‌هایی پرداخت کنید.
گزینه دیگری که وجود دارد کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توانید رایگان از آن‌ها استفاده کنید. این مدل از کیف پول‌های آنلاین را می‌توان به‌صورت نرم‌افزار روی گوشی یا دسکتاپ نصب و از آن‌ها استفاده کرد. همچنین امنیت کمتری دارند و برای کسانی که تعداد زیادی Storj دارند، انتخاب مناسبی نیست. نوع دیگری از کیف پول‌های آنلاین کیف پول‌های وب است. دسترسی به این نوع از کیف پول‌ها در مقایسه با دو مدل قبلی بسیار آسان‌تر است و از هر دستگاهی که مرورگر داشته باشد، می‌توان به آن وارد شد. البته امنیت بسیار کمتری دارند.
چگونه می‌توان رمز ارز استورج خریداری کرد؟
این رمز ارز با توجه پیشرفت خوبی که داشته است و آینده درخشانی که دارد، توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند. این رمز ارز می‌تواند با ارزهای دیگر ADA و XRP رد و بدل شود و سودی برای دارندگان آن به وجود بیاورد. نشانه‌های Storj را می‌توان به‌راحتی طی مراحلی زیر خریداری کرد

می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری با پلتفرم تجاری کریپتو برای خرید این رمز ارز اقدام کنید.
در گام بعدی می‌توانید مقدار دلخواهی از پولتان را از طریق گزینه‌های بودجه به حساب رمزنگاری خود منتقل کرده و معامله را انجام دهید.
در این گام باید صبر کنید تا معامله شما تأیید شود. سپس می‌توانید برای خریداری این ارز اقدام کنید.

چه عاملی به رمز ارز استورج ارزش می‌بخشد؟
قیمت بازار Storj ارزش آن را بیان می‌کند؛ درحالی‌که ارزش اصلی این ارز از طریق ظرفیت فنی و فناوری تعیین می‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که در آن و خیز ارزش و قیمت Storj تأثیر دارند. یک از این عوامل محدودیت برای عرضه کل است. این ارز به‌دلیل نوسانات بسیاری که در بازار ارزهای دیجیتال دارد، به‌سرعت و به‌صورت اساسی می‌تواند در قیمت بازارهای خود ایجاد تغییر کند. بازار کریپتو در مقایسه با بازارهای دیگر از نوسانات بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل استورج و سایر ارزهای دیجیتال موجود در آن می‌توانند به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی به‌شدت افزایش یا کاهش داشته باشند.
سخن پایانی
رمز ارز استورج یک پلتفرم ذخیره‌سازی ابری است که امروزه طرفداران فراوانی دارد. این پلتفرم با ایجاد یک فضای ذخیره‌سازی خصوصی با امنیت بالا برای کاربران، قصد دارد داده‌ها و اطلاعات کاربران خود را نگه‌داری و حفظ کند. این پلتفرم خدمات خود را با سرعت زیاد به کاربران ارائه می‌دهد و این ویژگی یک وجه تمایز میان این ارز و سایر نمونه‌های موجود است. این پلتفرم با تقسیم داده‌های کاربران به قطعه‌های کوچک‌تر سعی در نگهداری طولانی‌مدت داده‌ها و جلوگیری از دزدیده‌شدن آن دارد.
پرسش‌های متداول

درصد از بین رفتن فایل‌های کاربران در پلتفرم استورج چقدر است؟

هنگام طراحی این پلتفرم تدابیری برای آن در نظر گرفته ‌شده است که اگر یک مهاجم برای نفوذ به آن اقدام کند، با سدهای امنیتی متفاوت روبه‌رو می‌شود؛ پس می‌توان گفت احتمال از بین رفتن داده‌های کاربران تقریباً صفر است.

رمز ارز استورج سرعت بیشتری دارد یا گوگل ابر؟

فضای ذخیره‌سازی ابری Storj با تقسیم داده‌ها به قطعات کوچک سبب می‌شود زمانی که کاربر قصد دانلود فایل را داشته باشد، این کار با سرعت بسیار بیشتر از گوگل ابر انجام شود.

آیا می‌توان فضای ذخیره‌سازی ابری استورج را اجاره داد؟

بله، کسانی که فضای ذخیره‌سازی خود را نیاز ندارند، می‌توانند فضای زائد خود را به دیگر کاربران اجاره دهند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *