پرش به محتوا

رمز ارز کامپاند (Comp) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز کامپاند

نمودار رمز ارز کامپاند

معرفی رمز ارز کامپاند (Comp)
شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که برای انجام کاری به سرمایه نیاز داشته باشید و به همین دلیل تصمیم گرفته باشید که از بانک وام بگیرید، اما برای این کار موانع زیادی پیش روی ما قرار گرفته است، ضمن اینکه ما نمی‌توانیم هیچ اطمینانی از دریافت وام داشته باشیم. در این میان و در پیرو رفع مشکلات دنیای اقتصاد کنونی به‌کمک بلاک چین و ارزهای دیجیتال، این بار یک تیم حرفه‌ای اقدام به خلق پروژه‌ای غیرمتمرکز در زمینه وام و وام‌دهی کرده‌اند که اتفاقاً در این زمینه بسیار موفق هم بوده‌اند. در این مقاله قرار است این پلتفرم و رمز ارز را به‌خوبی بشناسیم و یاد بگیریم که به چه طریق می‌توانیم این رمز ارز را خریداری کنیم.
بنیان‌ گذاران رمز ارز کامپاند
رابرت لشنر (Robert Leshner)
رابرت لشنر که سمت مدیرعاملی این ارز را بر عهده دارد، یک اقتصاددان و تحلیلگر مالی قهار است. علاوه بر این‌ها او دو نرم‌افزار را که در زمینه استارتاپ کاربرد دارند، ایجاد کرده است.
جفری هیز (Geoffrey Hayes)
جفری هیز به‌عنوان مدیریت پروژه این ارز فعالیت می‌کند و علاوه بر این دو استارتاپ را نیز تأسیس کرده است.
توری اتسیتی (Torrey Atcitty)
توری بر توسعه هرچه بیشتر پروژه کامپاند فعالیت می‌کند و با مدیریت این بخش سعی دارد استفاده از این ارز را در موبایل‌ها گسترده‌تر کند. افراد زیر نیز در این پروژه نقش داشته‌اند: Calvin Liu، Coburn Berry، Jared Flatow، Joyson Hobby، Jake Chervinsky، Max Wolff، Mykel Pereira، Adam Bavosa، Nick Martitsch، Zachary Skolnik و Antonina Norair.
تاریخچه رمز ارز کامپاند

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، شاهد لیست‌شدن رمز ارز کامپاند در صرافی‌های ارزهای دیجیتال بودیم. در ابتدا این رمز ارز با قیمت ۶۴.۶ دلار در صرافی‌ها مبادله می‌شد که خوشبختانه از همان ابتدا ارزش این پروژه شناخته و این رمز ارز با افزایش تقاضا مواجه شد و روندی صعودی گرفت. در این روند صعودی، این ارز توانست پس از گذشت تنها پنج روز به قیمت ۳۳۷ دلار برسد. البته پس از ثبت این رشد قیمتی عالی، رمز ارز Comp به‌مدت دو ماه روندی نزولی را طی کرد تا آنجا که قیمت آن پس از دو ماه به ۱۲۷ دلار رسید. در طول ماه آگوست با وجود نوسانات ایجادشده، این رمز ارز باز هم سیر صعودی داشت و توانست تا ۲۵۷ دلار هم رشد کند، اما مانند هر صعود دیگری در بازارهای مالی، این صعود نیز به پایان رسید و باز هم در نمودار قیمتی این ارز شاهد افت ارزش بودیم و این کاهش قیمت تا محدوده ۱۰۰ دلار ادامه یافت. از ابتدای ماه نوامبر، یعنی ماه یازدهم سال میلادی (اواخر سال ۲۰۲۰) این رمز ارز با رشد قیمتی بی‌نظیری مواجه شد؛ تا آنجا که این ارز در ماه می سال ۲۰۲۱ توانست پس از یک صعود عالی قیمت ۸۵۴ دلار را نیز ثبت کند و این درواقع بالاترین قیمت ثبت‌شده برای این رمز ارز بود.
پس از این رشد عالی باز هم یک افت ارزش را در نمودار کامپاند می‌بینیم که سبب شد قیمت این رمز ارز تا ۲۲۱ دلار هم برسد. پس از این کاهش قیمت شاهد بودیم که این ارز باز هم توانست یک صعود خوب و البته نه به‌خوبی صعود پیشین خود را تجربه کند. با این صعود قیمت توکن Comp تا ۵۰۹ دلار در ماه سپتامبر رسید و البته بعد از آن ارزش این توکن به‌تدریج کاهش یافت. در حال حاضر که ماه آخر سال میلادی را سپری می‌کنیم، این رمز ارز پس از افت قیمتی که تجربه کرد، با قیمت تقریبی ۲۱۶ دلار در صرافی‌ها مبادله می‌شود.
ویژگی‌ های رمز ارز Comp

این ارز با بازاری به ارزش تقریبی ۳/۱ میلیارد دلار، رتبه ۸۲ را از نظر بزرگی بازار به خود اختصاص داده و ۰۵/۰ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.
این رمز ارز یک توکن ERC-20 است که روی شبکه اتریوم اجرا شد.
تعداد نهایی توکن‌های Comp مجموعاً به ۱۰ میلیون واحد خواهد رسید.
پلتفرم این ارز بستری برای اعطا و دریافت وام بر مبنای ارزهای دیجیتال است.
کامپاند (Compound) یک پروژه غیرمتمرکز است.
صرافی معتبر و شناخته‌شده Coinbase از ابتدای روی کار آمدن پروژه کامپاند از آن حمایت کرد.
پلتفرم کامپاند، ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم و توکن‌های ERC-20 را پشتیبانی می‌کند.
این پلتفرم برای افرادی که قصد سپرده‌گذاری دارایی خود را داشته یا افرادی که برای انجام کاری به سرمایه و دریافت وام نیاز دارند، بسیار کاربرد دارد.
میزان سود افرادی که در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده‌ و همچنین میزان بهره وام افرادی که از خدمات این پروژه استفاده کرده‌اند، به میزان عرضه و تقاضا در شبکه ارتباط مستقیم دارد.
قرارداد هوشمند پروژه کامپاند روی شبکه اتریوم اجرا شده است.
کاربران این پلتفرم می‌توانند علاوه بر دریافت وام یا سپرده‌گذاری، به فعالیت‌های دیگری مانند طرح پیشنهاد‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد تغییرات لازم در پروتکل، ارتقادادن ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط پلتفرم یا دیگر موارد مشابه بپردازند. پس از ارائه پیشنهاد‌ها توسط کاربران، تیم مدیریتی پیشنهادها را بررسی می‌کند و اگر پیشنهادی مورد تأیید تیم قرار بگیرد، وارد فاز اجرایی می‌شود.
افرادی که قصد سپرده‌گذاری در این پلتفرم را داشته باشند، در ازای ارزهای دیجیتال مختلفی که در اختیار استخر این پلتفرم قرار می‌دهند، توکنی به نام ctoken را دریافت می‌کنند.
Ctoken یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است که درواقع به‌منزله دارایی دیجیتال سپرده شماست. شما به‌عنوان یک سپرده‌گذار در این پلتفرم هر زمانی که اراده کنید، می‌توانید توکن‌های ctoken را تحویل داده و ارزهای دیجیتال خود را تحویل بگیرید.
توکن Comp یک توکن حاکمیتی در پلتفرم کامپاند است؛ به عبارت دیگر کاربران این پلتفرم می‌توانند به‌کمک این توکن با ارائه پیشنهاد‌ها و دخیل‌بودن در تصمیم‌گیری‌های پروژه در آینده آن سهیم باشند.
میزان بهره وام‌های اعطایی در این پلتفرم براساس الگوریتمی خاص معین می‌شود، میزان سود سپرده‌گذاران نیز به عرضه و تقاضای موجود در شبکه بستگی دارد.
نقدینگی موجود در استخر پروتکل این رمز ارز، به افرادی که درخواست وام داشته‌اند، تخصیص داده می‌شود. بهره دریافتی از شخص وام‌گیرنده بین افرادی که نقدینگی موردنیاز وی را تأمین کرده‌اند، توزیع می‌شود.
در این پروتکل، هیچ واسطی در میان وام‌گیرنده و وام‌دهنده وجود ندارد و آن‌ها به‌صورت مستقیم با قرارداد هوشمند پروتکل کامپاند ارتباط دارند.
افرادی که قصد دریافت وام از این پروتکل را داشته باشند، باید وثیقه‌ای را در اختیار شبکه بگذارند. در این پروتکل وثیقه برای دریافت وام، رمز ارز است که به شبکه منتقل می‌شود. با توجه به نوع و میزان رمز ارز وثیقه‌شده، مبلغ وام می‌تواند متغیر باشد.
اگر دریافت‌کنندگان وام، از بازپرداخت بهره وام خودداری کنند و میزان این بهره‌ها از میزان وثیقه‌ای که در اختیار شبکه قرار داده بودند فراتر برود، شبکه به نقد‌کردن مقداری از وثیقه اقدام خواهد کرد.
هیچ مفهومی به نام تضمین نقدینگی در پروژه کامپاند وجود ندارد، هرچند این پروژه یک سیاست تشویقی را برای کاربران خود در نظر گرفته و اجرا می‌کند. در این پروتکل زمانی که تقاضا بالا می‌رود، نرخ سود هم افزایش می‌یابد و به این ترتیب عده‌ای به فکر عرضه خواهند بود. از طرف دیگر زمانی که عرضه بالا باشد، نرخ سود روندی کاهشی به خود می‌گیرد که در این صورت نیز عده‌ای در گروه متقاضی قرار خواهند گرفت و به این ترتیب سعی می‌شود نقدینگی تا جای ممکن کنترل شود.
قیمت دارایی‌های موجود در پروتکل این رمز ارز به‌صورت کاملاً عادلانه تعیین می‌شود؛ برای این منظور این پروتکل با کمک‌گرفتن از اوراکل‌ها قیمت رمز ارز را در ۱۰ صرافی برتری که آن رمز ارز را لیست کرده‌اند، بررسی می‌کند و یک قیمت تقریبی براساس آن قیمت‌ها را روی رمز ارز در نظر می‌گیرد.

مزایا و معایب رمز ارز Comp

مزایا

توکن COMP در بیشتر صرافی‌های معتبر از جمله بایننس و کوین بیس لیست شده است. همچنین صرافی کوین بیس که ارزهای دیجیتال را پیش از لیست‌کردن به‌طور دقیق از لحاظ بنیادی بررسی می‌کند، از ابتدای کار پروژه کامپاند از آن پشتیبانی کرده است و این موضوع می‌تواند مهر تأییدی بر قدرت بنیادی این پروژه باشد.
مدیریت این پروژه به‌صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، کاربران می‌توانند با داشتن توکن حاکمیتی Comp پیشنهاد‌های خود را برای تصمیم‌گیری‌های جدید به تیم پروژه ارائه دهند و در رأی‌گیری شبکه شرکت کنند. نظرات کاربران به‌طور دقیق بررسی و دنبال خواهد شد.
تیم پروژه کامپاند توانسته است خود را در فهرست پروژه‌هایی قرار دهد که تکمیل شده‌اند. تعداد کمی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال به چنین مرحله‌ای رسیده‌اند.
در این پروژه احتمال وجود مشکل نقدینگی بسیار ضعیف است (به‌دلیل طرح‌های تشویقی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم).

معایب

امکان انجام معاملات آتی روی رمز ارز Comp وجود ندارد.
در خطایی که هنگام ارتقای اخیر پلتفرم این رمز ارز رخ داد، ۹۰ میلیون دلار به‌اشتباه به حساب کاربران ارسال شد. رابرت لشنر که مدیرعامل این پروژه است، طی توئیت‌های خشن و محکم خود از دریافت‌کنندگان این مبالغ خواسته بود با دریافت ۱۰ درصد از مبلغ به‌عنوان هکر کلاه‌سفید، مابقی مبلغ را پس دهند که این حرکت و لحن تند توئیت‌های وی از سمت کاربران توئیتر با انتقاد بسیاری مواجه شد.
برخی نداشتن برنامه مشخص برای آینده این رمز ارز را نقطه‌ضعفی برای آن می‌دانند؛ درحالی‌که تیم پروژه از آن به‌عنوان یک نقطه قوت یاد می‌کند؛ چراکه این ویژگی به‌دلیل دخیل‌بودن نظر و رأی کاربران در آینده پروتکل و رمز ارز آن است.

کاربردهای رمز ارز Comp

این رمز ارز، مانند دیگر ارزهای دیجیتال رایج در بازار ارزهای دیجیتال قابل‌ معامله در صرافی‌هاست. به این ترتیب سرمایه‌گذاران و تریدرها می‌توانند از اختلافات قیمتی پیش‌آمده سود کسب کنند.
پیش از این نیز اشاره کردیم که این رمز ارز با نماد اختصاری COMP یک توکن حاکمیتی است؛ بنابراین هولدرهای این توکن می‌توانند با ارائه پیشنهاد‌ها و شرکت در رأی‌گیری‌های انجام‌شده در آینده این پروتکل و رمز ارز آن نقش داشته باشند.
کاربرد دیگر این پلتفرم برای سپرده‌گذاران است که با در اختیار گذاشتن دارایی خود در استخر این پروتکل و کمک به تأمین نقدینگی آن، سودهایی را کسب می‌کنند.
از سوی دیگر، کاربرانی که برای رفع نیازهای خود به فکر دریافت وام هستند، می‌توانند با اطمینان‌خاطر به این پروتکل اعتماد کرده و وام خود را در ازای پرداخت وثیقه و دور از مشکلات موجود در گرفتن وام از بانک، دریافت کنند.
یکی از کاربردهایی که برای استفاده از این پلتفرم تعریف شده است، به کاربرانی اختصاص دارد که قصد دارند با به دست آوردن سرمایه‌ای، به برگزاری ICO رمز ارز خود اقدام کنند تا به این ترتیب سرمایه موردنیاز پروژه خود را دریافت کنند.
همچنین تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند با گذاشتن وثیقه در این پروژه، وام دریافت کرده و با آن اقدام به معامله‌گری کنند؛ البته همان‌طور که اشاره شد این روش تنها به تریدرهای حرفه‌ای توصیه می‌شود.

کیف پول‌ هایی که رمز ارز Comp را ساپورت می‌کنند

۱. کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
کیف پول‌های سخت‌افزاری و در رأس آن‌ها کیف پول لجر، از سمت افرادی که سرمایه بالایی دارند یا می‌خواهند دارایی خود را هولد کرده و برای مدت طولانی نگه‌داری کنند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف پول لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول‌های موجود برای ذخیره‌سازی این رمز ارز است.
۲. کیف پول سخت‌ افزاری ترزور (Trezor)
ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری نام‌آشناست که خوشبختانه از ارز کامپاند نیز پشتیبانی می‌کند.
۳. کیف پول سخت‌ افزاری کیپ‌کی (Keepkey)
این کیف پول سخت‌افزاری که شاید به اندازه کیف پول‌های لجر و ترزور مورد استفاده قرار نگیرد، یکی دیگر از کیف پول‌های با کیفیت و با امنیت بالاست که می‌توان رمز ارز Comp را نیز در آن ذخیره کرد.
۴. کیف پول نرم‌ افزاری متامسک (Metamask)
متامسک یک کیف پول نرم‌افزاری و یکی از کیف پول‌های رسمی اتریوم است. از آنجا که کامپاند یک توکن ERC-20 است، می‌توان آن را روی همه کیف پول‌های اتریوم ذخیره کرد. متامسک را به‌عنوان یک افزونه روی مرورگرها نصب کرده و از آن استفاده کنید.
۵. کیف پول نرم‌ افزاری اکسودوس (Exodus)
کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس به‌دلیل رابط کاربری ساده‌ای که دارد، حتی برای کاربران تازه‌وارد نیز قابل استفاده است. این کیف پول در نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ طراحی و ارائه شد و در دسترس کاربران قرار گرفت. کاربران این کیف پول می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله بیت کوین و کامپاند را ذخیره کنند.
۶. کیف پول نرم‌ افزاری کوینومی (Coinomi)
کوینومی یک کیف پول نرم‌افزاری از نوع موبایلی بود که البته در حال حاضر نسخه دسکتاپ آن نیز وجود دارد. رابط کاربری ساده این کیف پول، آن را به کیف پولی مناسب حتی برای افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.
۷. کیف پول نرم‌ افزاری میست (Mist Wallet)
کیف پول نرم‌افزاری Mist که در نسخه دسکتاپ ارائه شده، برای دارندگان سیستم‌‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده است. خوشبختانه دارندگان توکن Comp می‌توانند این رمز ارز را در کیف پول میست نگه‌داری کنند.
۸. کیف پول نرم‌ افزاری آیم توکن (Im Token)
کار با کیف پول موبایلی آیم توکن بسیار راحت است؛ به همین دلیل این کیف پول طرفداران خاص خود را دارد. اگر برای نگه‌داری ارز Comp خود به‌دنبال یک کیف پول موبایلی هستید، کیف پول آیم توکن انتخابی هوشمندانه خواهد بود.
خرید رمز ارز کامپاند

اکنون باید ببینید که آیا قصد خرید این توکن و سرمایه‌گذاری یا ترید روی آن را دارید یا نه. اگر تصمیم شما خرید این توکن باشد، باید این بخش را به‌دقت مطالعه کنید تا با فرایند کلی خرید این رمز ارز از صرافی‌های ایرانی و خارجی آشنا شوید. پیش از اینکه فرایند خرید توکن Comp را شرح دهیم، باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که تنها تصمیم به خرید یک رمز ارز سود شما را تضمین نمی‌کند؛ درواقع شما به‌عنوان یک فعال در بازار ارزهای دیجیتال، باید مناسب‌ترین قیمت را برای ورود به معامله پیدا کنید و اینجاست که نیاز به دانش تحلیل تکنیکال خود را نشان می‌دهد. توصیه ما به شما این است که با توجه به ماهیت بازار ارزهای دیجیتال و نوسانات شدید این بازار حتماً پیش از فعالیت در بازار، در یک دوره آموزش رمز ارز شرکت کنید تا بتوانید خیلی زود سودی مستمر و البته معقول را از بازار دریافت کنید.
خرید رمز ارز کامپاند از صرافی ایرانی
فرایند خرید توکن Comp از یک صرافی ایرانی کار نسبتاً ساده‌ای است. برای این کار شما ابتدا باید یک صرافی ایرانی معتبری که این توکن را لیست کرده است، پیدا کرده و در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید. حالا برای انجام معامله در صرافی به سرمایه‌ای اولیه نیاز خواهید داشت که معمولاً این کار از بخش کیف پول در پلتفرم صرافی و به‌کمک کارت بانکی‌تان به‌سادگی انجام خواهد شد. کافی است مبلغ و اطلاعات را وارد کنید تا برای پرداخت به صفحه بانک هدایت شوید و کار به انتها برسد. اکنون که حساب معاملاتی شما شارژ شده است، باید این ارز (Comp) را در محیط صرافی جست‌و‌جو کنید و با کلیک روی نام یا گزینه خرید به صفحه معاملاتی این رمز ارز هدایت شوید. در این مرحله، تنها باید مقادیر موردنظر مانند حجم و قیمت را وارد کرده و روی گزینه سبزرنگ Buy یا Buy Comp کلیک کنید.
خرید رمز ارز کامپاند از صرافی خارجی
خرید این رمز ارز از یک صرافی خارجی کار ساده‌ای است؛ با این حال برای این کار باید مراحل بیشتری را در مقایسه با خرید رمز ارز در یک صرافی ایرانی طی کنید. باز هم به یک صرافی ایرانی نیاز خواهید داشت، اما چرا؟ فعالیت در صرافی خارجی با استفاده از ریال امکان ندارد؛ درنتیجه شما برای داشتن سرمایه اولیه و فعالیت در یک صرافی خارجی به یک رمز ارز دیگر نیاز خواهید داشت که معمولاً بیت کوین یا تتر خواهد بود؛ پس ناچارید تتر یا بیت کوین را با استفاده از ریال و به‌کمک کارت بانکی در صرافی ایرانی خریداری کرده و با انتقال آن به صرافی خارجی سرمایه اولیه خود را تأمین کنید. پیش از انتقال، در یک صرافی معتبر بین‌المللی که این ارز را لیست کرده ثبت‌نام کنید. در حین فعالیت در صرافی‌های خارجی استفاده از VPN و یا VPS را فراموش نکنید. اکنون دارایی‌ای را که در صرافی ایرانی خریداری کرده بودید، به صرافی خارجی منتقل کنید.
در این مرحله باید نام توکن را در محیط صرافی جست‌وجو کنید تا وارد صفحه معاملاتی آن شوید، سپس با واردکردن مقادیر مورد نظر با توجه به نوع معامله انتخابی خودتان و درنهایت کلیک روی گزینه Buy یا Buy Comp خرید خود را تکمیل کنید. باید توجه داشت که دارایی‌های خریداری‌شده در صرافی نباید در کیف پول صرافی نگه‌داری شوند؛ زیرا در این صورت ممکن است هر اتفاقی برای صرافی بیفتد و به این ترتیب سرمایه شما از بین برود؛ درنتیجه حتماً پس از خرید ارز موردنظرتان (در اینجا توکن Comp) آن را به یک کیف پول معتبر انتقال دهید. چند مورد از بهترین کیف پول‌های مناسب برای نگه‌داری این توکن را پیش از این معرفی کردیم.
صرافی‌ های پشتیبانی‌کننده از رمز ارز کامپاند Comp
صرافی کوینبیس (Coinbase Exchange)
کوینبیس یک صرافی بسیار معتبر آمریکایی است که البته خدمات خود را به کاربران همه کشورها ارائه نمی‌دهد. این صرافی یکی از حامیان پروژه کامپاند است که از ابتدا با آن همراه بود. برای خرید ارز کامپاند از صرافی کوینبیس به دلار آمریکا یا بیت کوین نیاز خواهید داشت.
صرافی بایننس (Binance)
با اینکه صرافی بایننس سیاست‌های سختی را برای مجازشمردن کاربران در استفاده از خدمات خود تعریف کرده است، همچنان بهترین صرافی بین‌المللی با حجم بسیار بالای معاملات در آن است. کاربران صرافی بایننس برای خرید توکن Comp به یکی از ارزهای تتر، بیت کوین، BUSD یا دلار آمریکا در حساب معاملاتی نیاز دارند.
صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)
صرافی هوبی گلوبال از لحاظ حجم معاملات بعد از صرافی بایننس قرار دارد. کاربران این صرافی معتبر بین‌المللی برای خرید رمز ارز Comp به تتر، بیت کوین یا اتریوم نیاز دارند. فعالیت در این صرافی بدون گذراندن مراحل احراز هویت ممکن است و از این نظر می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای کاربران ایرانی باشد. کاربران ایرانی کافی است با استفاده از ابزار تغییردهنده IP در این صرافی فعالیت کنند.
صرافی کوینکس (CoinEx)
صرافی کوینکس در میان صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد که تعداد زیادی از توکن و کوین‌ها را لیست کرده است. انتخاب این صرافی از سمت ایرانیان به‌ویژه پس از اعمال محدودیت‌های شدید صرافی بایننس کاملاً مشهود بود. تتر، بیت کوین و اتریوم سه رمز ارزی هستند که کاربران صرافی کوینکس در صورتی که قصد خرید توکن Comp را داشته باشند به یکی از آن‌ها نیاز خواهند داشت.
صرافی کوکوین (Kucoin)
صرافی کوکوین یکی دیگر از صرافی‌های بین‌المللی است که به‌دلیل نیاز‌نداشتن به احراز هویت، از سوی ایرانیان بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران صرافی کوکوین برای خرید رمز ارز کامپاند باید استیبل کوین تتر را در حساب معاملاتی خود داشته باشند.
صرافی‌ های ایرانی برای خرید رمز ارز کامپاند

صرافی بیت برگ (Bitbarg)
صرافی تبدیل (Tabdeal)
صرافی آبان تتر (Aban Tether)

آینده رمز ارز کامپاند

تیم پروژه این رمز ارز از ابتدای کار روی این پلتفرم، سه هدف مشخص را برای خود تعیین کرده بود. آن‌ها ابتدا در نظر داشتند تا از دارایی‌های مختلف در این پلتفرم پشتیبانی کنند و سپس از دارایی‌های موجود در شبکه کمک بگیرند؛ به ترتیبی که بتوان از آن‌ها به‌عنوان وثیقه استفاده کرد. درنهایت این تیم تصمیم گرفت این رمز ارز را به پلتفرمی غیرمتمرکز و خودمختار تبدیل کند که خوشبختانه تمام اهداف خود را عملی کرد. تحقق اهداف برای یک پروژه نقطه قوتی بسیار قوی است؛ زیرا این موضوع از پشتکار و تلاش تیم توسعه‌دهنده آن نشئت می‌گیرد و از طرف دیگر تنها تعداد کمی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال تاکنون توانسته‌اند به همه اهداف خود جامه عمل بپوشانند.
موضوعی که درباره آینده پلتفرم و توکن Comp باید به آن رجوع کرد، این است که این پلتفرم غیرمتمرکز است و کاربران و دارندگان رمز ارز کامپاند می‌توانند به‌صورت مستقیم و با ارائه پیشنهادها و شرکت در رأی‌گیری‌ها در آینده این پلتفرم و رمز ارز آن نقش داشته باشند. به بیان ساده می‌توان گفت آینده این رمز ارز به نظرات و تصمیم‌گیری‌های کاربران و البته تیم مدیریت پروژه بستگی دارد. از آنجا که هر زمانی ممکن است ایده‌ای از سوی یک کاربر به تیم پروژه ارسال شود و مورد تأیید قرار گرفته و عملی شود، می‌توان گفت صحبت از آینده این رمز ارز و پلتفرم آن تقریباً غیرممکن است و نمی‌توان آینده مشخصی را برای آن متصور شد، اما از آنجا که تیم پروژه تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان داده‌ است، می‌توان انتظار داشت، تغییراتی که قرار است در این پلتفرم رخ دهند، حتماً رو به پیشرفت هستند و به بهترشدن وضعیت کمک می‌کنند. درنهایت نیز نباید تأثیر جو کلی بازار ارزهای دیجیتال را بر آینده ارزهای دیجیتال مختلف از جمله توکن Comp نادیده گرفت. بارها شاهد بودیم که با رشد بیت کوین و ارزهای دیجیتال مطرح، دیگر ارزهای دیجیتال که شاید خیلی هم مشهور نبودند، رشد خوبی داشتند. رمز ارز Comp هم در کنار دیگر ارزهای دیجیتال از جو کلی بازار و میزان استقبال عموم از ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گیرد.
سوالات متداول
۱) آیا رمز ارز کامپاند یک توکن است؟
بله، این رمز ارز یک توکن ERC-20 است که روی شبکه اتریوم اجرا شده است.
۲) کدام کیف پول‌ها از رمز ارز کامپاند پشتیبانی می کنند؟
کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، کیف پول سخت افزاری ترزور، کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (Keepkey)، کیف پول نرم افزاری متامسک، کیف پول نرم افزاری اکسودوس، کیف پول نرم افزری کوینومی، کیف پول نرم افزاری میست (Mist Wallet)، کیف پول نرم افزاری آیم توکن (Im Token).
۳) کاربرد اصلی کامپاند چیست؟
این پلتفرم را می‌توان مانند یک بانک غیرمتمرکز در نظر گرفت که در امر وام و وام‌گیری کاربرد دارد.
سخن پایانی
معمولاً ارزهای دیجیتال با هدف خاصی به وجود می‌آیند. رمز ارز کامپاند و پلتفرم مربوط به آن نیز برای آسان‌کردن وام و وام‌گیری به وجود آمده است. درواقع کاربران به‌کمک این پلتفرم می‌توانند با توجه به نوع و میزان رمز ارزی که قرار است در شبکه به‌عنوان وثیقه بگذارند، مبلغی را به‌صورت وام دریافت کنند. بهره وام دریافتی نیز بین افرادی که مبلغ وام را تهیه کردند، تقسیم می‌شود؛ درنتیجه این پلتفرم هم برای وام‌گیرندگان کاربردی است و هم افرادی که قصد دارند سرمایه‌های خود را در جایی برای خدمت به دیگران قرار داده و سود آن را نیز دریافت کنند. در این مقاله سعی کردیم ارز و پروتکل کامپاند را به‌طور کامل تشریح کنیم تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که این رمز ارز را بخرید یا نه.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *