پرش به محتوا

قیمت دوج کوین رمزارز محبوب ایلان ماسک، ۹۲٪ از اوج خود فاصله گرفته است

در می سال گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰)، ایلان ماسک در یک نمایش تلویزیونی به نام Saturday Night Live (معروف به SNL) شرکت کرد و با اشاره به دوج کوین به عنوان رمز ارز موردعلاقه‌اش باعث شد قیمت این میم کوین سر به فلک بکشد و به ۰.۷۳۷۶ دلار برسد و رکورد قیمت دوج کوین ثبت شود.
به گزارش ایده خبر و به نقل از یوتودی، ایلان ماسک باعث شد دوج کوین (Dogecoin) مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. با وجود این، قیمت دوج کوین در حال حاضر از آن روزها فاصله زیادی گرفت است و تقریبا تمام سود آن زمان را از دست داده است.
چارلی بیللو (Charlie Bilello)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Compound Capital Advisors، در صفحه توییتر به این موضوع اشاره کرد:

قیمت دوج کوین ۹۲٪ از پیک خود که با حضور ماسک در SNL شکل گرفت، پایین‌تر است.

توییت چارلی بیللو در مورد سقوط ۹۲٪ دوج کوین؛ منبع: توییتر

قیمت دوج کوین ۹۲٪ از بالاترین سطح تاریخی خود سقوط کرده است
از زمانی که ایلان ماسک از خود به عنوان «پدر دوج» یاد کرد و میزبان نمایش تلویزیونی Saturday Night Live شد، قیمت دوج افزایش یافت و در ۹ می ۲۰۲۱ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) به رکورد ۰.۷۳ دلار رسید. ارزش بازار دوج کوین در آن زمان ۹۱ میلیارد دلار بود؛ رقمی که بیت کوین دو سال قبل از دوج به آن دست یافته بود.
ماسک دربرنامه SNL، رمز ارز مورد علاقه خود را «یک وسیله مالی غیرقابل توقف» توصیف کرد که جهان را تحت کنترل خود دارد. او همچنین اظهار داشت این کوین هرچند که در ابتدا به عنوان شوخی ساخته و روانه بازار شد؛ اما در حال حاضر به شکل واقعی در حال رشد است.
با این حال، پس از سوال مجری در مورد اینکه آیا دوج کوین به اندازه دلار آمریکا واقعی است، رییس تسلا با لحنی بازی‌گوشانه اعتراف کرد که «این هم یه کاسبی دیگه‌اس».
بر اساس داده‌های قیمت ایده خبر، اکنون قیمت لحظه‌ای دوج کوین با ۱۸٪ افت در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۶ دلار رسیده است.
طرفداران دوج کوین پشیمان خواهند شد
مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، بنیانگذار گلکسی کپیتال (Galaxy Digital) و حامی مشهور بیت کوین و اتریوم، در زمان رشد ناگهانی دوج تاکید کرد «دوج کوین مانند سهام شرکت گیم‌استاپ (Gamestop) حامیان خود را پشیمان خواهد کرد».
دوج کوین در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۴) توسط مهندسان فناوری اطلاعات بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) به عنوان تقلیدی طنازانه از بیت کوین ایجاد و راه‌اندازی شد.
سال گذشته، تسلا اعلام کرد امکان خرید برخی از خودروهای شرکت تسلا با دوج کوین وجود دارد. در سال ۲۰۲۲، ماسک توییت کرد که SpaceX نیز قصد دارد به زودی از دوج کوین استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *