پرش به محتوا

مایکل سیلور: اتریوم نوعی اوراق بهادار ثبت نشده است

مایکل سیلور در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد که اتریوم یک نوع اوراق بهادار ثبت نشده است و امکان برخورد قانونی با این رمزارز و سایر آلت‌کوین‌ها نظیر ADA وجود دارد.
به گزارش ایده خبر و به نقل از کوین تلگراف، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل مایکرواستراتژی در مصاحبه‌ای با آلت‌کوین دیلی، در پاسخ به سوال در مورد طبقه‌بندی بیت کوین و اتریوم به‌عنوان «کالا (Commodity)» توسط سناتورهای آمریکایی (کریستِن جیلیبرند و سینتیا لومیس)، گفت:
فکر می‌کنم کاملا واضح است که اتریوم یک نوع اوراق بهادار است. رمزارز ETH یک ICO داشته و یک تیم مدیریتی دارد، در مورد آن پیش-استخراج (Pre-Mine) انجام شده است و اساس شبکه آن به طور مداوم در حال تغییر بوده است.
سیلور تاکید کرد برای اینکه بتوان یک دارایی دیجیتال را «کالا» طبقه‌بندی کرد، باید توسط «پروتکلی کاملا غیرمتمرکز» پشتیبانی شود که هیچ قدرت مرکزی حتی اگر بخواهد نتواند آن را به تنهایی تغییر دهد. سیلور معتقد است هیچ‌یک از تغییرات شبکه بیت‌کوین از جمله سافت فورک تپ‌روت (Taproot) در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) که هدف آن بهبود قابلیت‌های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی بیت کوین بود، تغییری اساسی در معماری شبکه و زیربنای بیت کوین نبوده است و هیچ موجودیتی به تنهایی و علی‌رغم تصمیم جمعی توان پیاده‌سازی آن را نداشته است.
سیلور در پاسخ به سوال درباره آلتکوین‌های دیگر مانند رمزارز بومی کاردانو ADA، یک بار دیگر گفت:
به نظر من تمام شبکه‌های اثبات سهام اوراق بهادار هستند و همه آنها بسیار پرخطرند. تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به تنظیم‌کنندگان مقررات مربوط می‌شود اما به نظر من این امکان وجود دارد که در دراز مدت برخورد قانون‌گذاران به نابودی تمام آلت‌کوین‌ها منجر شود.
مدیر عامل مایکرو استراتژی در ادامه خاطرنشان کرد یکی از دلایل اصلی تمرکز کامل او شرکتش بر BTC نگرانی در مورد برخورد قانونی با آلت‌کوین‌ها است. شرکت مایکرواستراتژی تا تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) دارای ۱۲۹٬۶۹۹ بیت کوین به ارزش وقت ۳.۹۸ میلیارد دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *