پرش به محتوا

مخالفت متخصصان: کمیسیون SEC صلاحیت قضایی بر تراکنش‌های اتریوم را ندارد

متخصصان حوزه بلاکچین و رمزارزها با ادعای کمیسیون SEC مبنی بر آنکه این نهاد بر تراکنش‌های اتریوم اختیار قضایی دارد مخالفت کرده‌اند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از نودهای اتریوم در آمریکا قرار دارند تراکنش‌های این شبکه در آمریکا انجام می‌شوند.
به گزارش ایده خبر و به نقل از کریپتو اسلیت، در این هفته کمیسیو‌ن SEC در اتهامات خود علیه ایان بالینا (Ian Balina) از فعالان کریپتو گفته است که چندین سرمایه‌گذار مستقر در آمریکا در یک استخر‌ سرمایه‌گذاری مشارکت داشته‌اند که این استخر توسط نودهای شبکه اتریوم تایید شده‌اند. کمیسیون SEC اذعان داشته است از آنجایی که بخش عمده‌ای از این نودها در آمریکا قرار دارد و تعداد نودهای مستقر در آمریکا بیش از سایر کشورها است، تراکنش‌های اتریوم در این کشور انجام شده‌اند.
طبق اطلاعات اترنودز (Ethernodes) تقریبا ۴۳٪ از نودهای تاییدکننده اتریوم در آمریکا فعالیت می‌کنند. رتبه دوم نیز متعلق به کشور آلمان است که ۱۲٪ از نودهای مذکور را در اختیار دارد.
با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص سانسور تراکنش‌ها وجود دارد، در صورتی که قانونگذاران آمریکایی بر اتریوم اختیار قضایی و حقوقی داشته باشند، به جای آنکه بر تاییدکنندگان فشار وارد کنند، می‌توانند به آسانی به سانسور تراکنش‌ها بپردازند.
مخالفت متخصصان با کمیسیو‌ن SEC
در این بین، چندین متخصص با ادعای کمیسیو‌ن SEC مخالفت کرده‌اند.
آدامز کوچران (Adams Cochran) استاد دانشگاه و مشاور شرکت Cinneamhain Ventures گفته است کمیسیو‌ن SEC بهترین شرایط را در اختیار داشته است، اما تصمیم گرفت از این شرایط در این جهت استفاده کند که تمام رمزارزها را تحت اختیارات قضایی و قانونی خود درآورد. وی در این خصوص گفت:
این اقدام کمیسیون SEC کاملا غیرقابل قبول است و باید به شدت با آن مخالفت شود.
دیلان لکلیر (Dylan LeClair) از شرکت UTXO Management گفته است در صورتی که ادعای کمیسیون SEC به یک تصمیم حقوقی و قانونی تبدیل شود می‌تواند تاثیرات بسیار نامناسبی داشته باشد.

سایر اعضای جامعه کریپتو نیز به مخالفت با کمیسیو‌ن SEC پرداخته‌اند. 

گری گنسلر رییس کمیسیون SEC گفته بود که رمزارزهایی که سهام‌گذاری را امکان‌پذیر می‌سازندممکن است طبق تست هاوی، به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. این بیانیه چند ساعت پس از انتقال اتریوم به مکانیزم اجماع گواه اثبات سهام منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *