پرش به محتوا

معرفی انواع روش های تریدینگ در کوینکس!

معرفی فضای تریدینگ کوینکس
صرافی کوینکس بخشی به نام perpetual دارد که از طریق آن می‌توان وارد قراردادهای آتی (future) این صرافی شد و از رشد و ریزش قراردادها سود کسب کرد البته این سود به نحوه استفاده از روش‌های تریدینگ در کوینکس بستگی دارد.
نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی که در معاملات نقد (spot) صرافی‌ها مهارت کافی را کسب نکرداید به ترید فیوچر نپردازید چون ریسک از دست‌دادن سرمایه بسیار بالا می‌باشد.
صرافی کوینکس برای ایرانی‌ها
بزرگ‌ترین مزیت صرافی کوینکس این می‌یاشد که برای ایران و همچنین کشورهای تحت تحریم مانند ایران، عراق، سومالی، یمن، کره شمالی، سودان و… هیچ ممانعتی ندارد و حتی شهروندان ایرانی می‌توانند مدارک هویتی ارسال کنند و در این صرافی حتی با شماره‌تلفن ایران احراز هویت شوند و از روش‌های تریدینگ در کوینکس استفاده کنند.
چون صرافی کوینکس رابط کاربری آسانی دارد و همین باعث شده خیلی از تریدر یا معامله‌گرهای ایران به این صرافی مهاجرت نمایند و دلیل اصلی مهاجرت به کوینکس آزاد بودن در ترید و به‌دوراز تحریم‌ها بودن این صرافی است.
مقایسه کوینکس و بایننس
کوینکس با توجه به تحریم نکردن ایرانی‌ها به‌طوری عمل می‌کند که گویا، صرافی کوینکس مخصوص ایرانیان ساخته شده است. در حالی که بایننس بزرگ‌ترین صرافی دنیا می‌باشد. صرافی کوینکس به‌اندازه صرافی‌های بزرگ مثل بایننس نمی‌تواند همه نیازها را بر طرف کند، قطعاً کمبودهایی نیز در روش‌های تریدینگ در کوینکس وجود دارد.
صرافی کوینکس در رتبه جهانی۱۱٫۰۱۴ (یازده هزارمین سایت پربازدید جهان) در حالی که صرافی بایننس در رتبه جهانی ۵۲۴ (پانصد و چهارمین سایت پربازدید جهان) همچنین مقایسه رتبه کشوری نشان می‌دهد کوینکس رتبه ۴۱۲ در ایران را دارد چون بیشترین ورودی از ایران است. صرافی باینس رتبه کشوری ۷۷۵ در آمریکا را دارد چون بیشترین ورودی برای این صرافی از آمریکا است.
معایب تریدینگ در کوینکس

در این قسمت به طور مختصر معایب یا دقیق‌تر کمبودهایی که در روش‌های تریدینگ در کوینکس وجود دارد در مقایسه با صرافی‌های دیگر مطرح می‌گردد.
۱- در بخش فیوچر، از ارزهای کمی پشتیبانی می‌گردد در حالی که در صرافی بایننس از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌شود.
۲- در صرافی کوینکس برای معامله روی هر یک از ارزها لازم است وارد آن قرارداد شده و از قسمت اسپات صرافی نوع ارزی که مشاهده می‌کنید و انتخاب نموده‌اید را به بخش فیوچر صرافی انتقال دهید. ولی در بایننس این امکان فراهم شده که هر دو این حالت را داشته باشیم یعنی هم با خود ارز مثل بیت کوین اتریم و… ترید خودتان را در بخش فیوچر انجام دهید و هم می‌توان با استیبل مثل تتر همان جا ترید را انجام دهید.
۳- در صرافی‌هایی مثل بیت مکس یا بایننس فیوچر یک نسخه test net وجود دارد که می‌توان قبل از ورود به پلتفرم اصلی و پرریسکی مانند فیوچر مهارت خود را در این نسخه سنجید و بعد از اینکه مدت زمانی به آزمون و خطا سپری شد و تجربه و مهارت موردنیاز کسب شد به ترید در محیط اصلی اقدام نمود که متأسفانه در صرافی کوینکس این قابلیت مشاهده نشده است.
تنها روش‌های تریدینگ در کوینکس که باعث محبوبیت این صرافی شده این است که در قسمت فیوچر این صرافی قراردادهایی که بدون تاریخ انقضا هستند، پشتیبانی می‌شوند. یعنی قراردادهای آتی که می‌بندیم، مادامی‌که خودمان آن را نبندیم دارای اعتبار است. همین امر باعث استفاده  کاربران زیادی این صرافی شده است.
اصطلاحات کوینکس
برای آموزش روش‌های تریدینگ در کوینکس لازم است با برخی از اصطلاحات آشنایی پیدا نمود.
۱- پوزیشن لانگ (Long position): کسب سود از رشد قیمت‌ها درست مثل چیزی که در اسپات صرافی‌ها وجود دارد.
۲- پوزیشن شورت (short position): کسب سود از ریزش قیمت‌ها یعنی در مواقع نزولی بود قیمت‌ها بتوان استفاده نمود.
۳- اهرم (leverage): با کمک این اهرم می‌توان سود یا زیان را افزایش داد. اهرم ۱۰ یعنی سود و زیان با ضریب ۱۰ محاسبه می‌گردد مثلاً ۱۰درصد سود با این اهرم یعنی ۱۰۰درصد سود به دست آمده است.
۴- لیکویید شدن (liquidations): در پلتفرم فیوچر این اصطلاح بسیار کاربرد دارد از این نظر که اگر پوزیشن به آن عدد برسد کل سرمایه که اختصاص داده شده از دست می‌رود. این امر در قسمت اسپات صرافی هیچ‌وقت رخ نمی‌دهد. توجه به لیکویید شدن در قسمت معاملات آتی بسیار مهم است زیرا ممکن است کل سرمایه در عرض یک ساعت یا یک ماه یا یک سال از دست رود.
اکسچنج کوینکس
کوینکس یک اکسچنج یا صرافی بین‌المللی برای ارزهای رمزنگاری شده (رمز ارز) می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ تأسیس شد. مؤسس سایت کوینکس یانگ هایپو (Yang Haipo) نام دارد. وی در کارنامه کاری خود راه‌اندازی استخر ماینینگ یا همان استخراج رمزارزهای معروف به اسم ViaBTC را دارا می‌باشد. یانگ با دور هم جمع‌کردن برنامه‌نویسان و متخصصان حوزه بلاک‌چین و اینترنت موفق به راه‌اندازی سایتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شد.
آشنایی با قسمت  crypto-crypto trading

برای بررسی روش‌های تریدینگ در کوینکس ابتدا ورود به کوینکس لازم است. سپس باید یک ارز مرجع را وارد حساب کاربری خود در صرافی نمود بعد جفت ارزی که مد نظر است انتخاب و ترید کنیم. برای دسترسی باید به بخش مارکت یا اکسچنج وارد شد. در بخش مارکت تمام جفت ارزهایی که در صرافی کوینکس وجود دارد و پشتیبانی می‌شود و در قسمت crypto-crypto trading نمایش داده شده است. در اینجا می‌توان مارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. فرض کنید ۱۰۰ تتر وارد حساب صرافی کرده‌اید. با توجه به جفت ارز اصلی که وارد صرافی کوینکس کرده‌اید پیشنهاد می‌شود از بیت کوین یا تتر استفاده شود چون این جفت ارز در مارکت کریپتوکارنسی محبوب‌تر هستند بقیه زیاد نقدشوندگی ندارند.

انواع روش‌ های تریدینگ در کوینکس

برای روش‌های تریدینگ در کوینکس ۳ گزینه برای قسمت اسپات قرار داده است:
۱- Limit: محیط بسیار آسان و کاربردی برای کاربرانی که تازه‌کار هستند می‌باشد. در اینجا برای خرید یا فروش قیمت ارزی که مدنظر دارید را وارد کنید همچنین این امکان وجود دارد تا از درصدهای پیش فرضی که قرار داده شده تعیین کنید چه مقدار از دارایی کیف پول را اختصاص می‌دهید لازم به ذکر است قابلیت دستی واردکردن قیمت نیز وجود دارد.
۲- Market: اگر نیاز دارید که سفارش خرید یا فروش فوری و لحظه‌ای قرار دهید از این بخش استفاده کنید. لازم به تأکید است که کارمزد در این سفارش بیشتر از حالت قبل می‌باشد. ولی برای سرعت بالا در خرید یا فروش می‌تواند گزینه مناسبی باشد در اینجا کافی است که مقدار ارزی که می‌خواهید را وارد و از طریق درصدهای پیش‌فرض یا به‌صورت دستی مقدار دارایی که می‌خواهید اختصاص دهید را تعیین کنید.
۳- Stop order: در این بخش کاربران می‌توانند به‌صورت شرطی عمل کنند. مثلاً یک قیمت را برای خرید یا فروش وارد می‌کنید زمانی که قیمت به آن چیزی که تعیین شده است برسد سفارش به طور کامل انجام می‌شود درغیر این صورت این سفارش حذف می‌گردد. به طور دقیق‌تر در نمودار عرضه و تقاضا عمق بازار نشان داده می‌شود مادامی‌که عدد تعیین شده به عدد بازار نرسد اصلاً در این نمودار قرار نمی‌گیرد. اکثر افرادی که به دنبال یک معامله شرطی طبق تارگت‌هایی که پیش‌بینی کرده‌اند هستند، از این گزینه استفاده می‌کنند.
نحوه فعالیت کوینکس
شرکت CoinEx دقیقاً همانند “Binance” و “Bitifinex” در هنگ‌کنگ ثبت شده است و یک برند فرعی از “ViaBTC” می‌باشد. کوینکس با مجموعه‌های دیگر در بخش رمزنگاری ارتباط و همکاری تنگاتنگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها “Blockchair” و “Bitcoin Cash” می‌باشند. سابقه فعالیت صرافی کوینکس تقریباً ۳ سال می‌باشد و روزانه به شمار طرف‌داران و کاربران آن افزوده می‌شود.
مزایای اکسچنج و صرافی کوینکس

با نصب کیف پول شخصی صرافی کوینکس، می‌توان دارایی را به‌راحتی بین صرافی کوینکس و کیف پول امن آن که به اسمViawallet است انتقال داد. همچنین می‌توان از کیف پول‌های Atomic و Coinomi نیز بهره برد.
در داخل صرافی کوینکس می‌توان به استخر ماینینگ ViaBTC وصل شد. با توجه به اینکه استخر استخراج ViaBTC یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین استخرهای ارزهای رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود.
می‌توان از بخشcloud mining یا همان استخراج ابری یعنی ماینینگ بدون پرداخت پول برق و بدون داشتن دستگاه ماینینگ استفاده نمود و به استخراج ابری دسترسی پیدا کرد و با خرید تعرفه‌های مختلف ارزهای دیجیتال را ماین و استخراج نمود.
از دیگر امکانات و مزیت‌های صرافی کوینکس استفاده از مارجین می‌باشد که تریدرهای حرفه‌ای با لحاظ‌کردن ریسک می‌توانند بااهرم یاLeverage به ترید کردن بپردازند.
این صرافیCoinEx Dex یا همان صرافی غیرمتمرکز در رمزارزها محسوب می‌شود.

احراز هویت در کوینکس

سؤالی که مطرح می‌شود این است آیا بدون احراز هویت می‌توان در این اکسچنج ثبت‌نام شد و ترید نمود پاسخ مثبت است. صرافی کوینکس برای تأیید هویت کاربران از سه سطح استفاده می‌کند:
سطح اول کاربران تایید نشده است. اگرفقط شماره تلفن و آدرس ایمیل توسط کاربر تأیید گردد مجاز به شروع  معاملات خواهد بود. در سطح اول می توان هر روز تا ۱۰،۰۰۰ دلار برداشت نمود.
سطح دوم یا Basic امکان برداشت پول تا ۱ میلیون دلار را به کاربر در هر روز می‌دهد. برای این سطح باید پاسپورت اسکن شده یا مدرک دیگری برای اثبات هویت به‌صورت آنلاین در سایت بارگذاری گردد.
سطح سوم پیشرفته یا advanced می‌باشد. در این سطح هیچ محدودیتی برای برداشت وجود ندارد. تأیید هویت در سطح ۳ از طریق برنامه گوشی همراه و با استفاده از تأیید وب کم انجام می‌پذیرد.
باید به محدودیت برداشت پول در کوینکس توجه نمود در صرافی کوینکس تا مبلغ ده‌هزار دلار در روز می‌توان انتقال وجه و برداشت وجود دارد. در صورتی که مدارک ارسال شود و احراز هویت انجام پذیرد، روزانه تا سقف یک میلیون دلار هم می‌توان برداشت نمود.
برای واردکردن پول به این اکسچنج هیچ محدودیتی وجود ندارد. در ادامه مراحل احراز هویت شرح داده می‌شود.
۱- برای ورد به کوینکس ابتدا باید وارد سایت اصلی به آدرس https://www.coinex.com شده و اقدام به نصب کوینکس نمایید.
۲- در قسمت اکانت گزینه KYC را انتخاب و سپس در فیلد دوم کشور محل سکونت را انتخاب کنید.
۳- در ۲فیلد بعدی به ترتیب نام و نام خانوادگی را به لاتین وارد کنید سپس گزینه Next را بزنید.
۴- در مرحله بعد لازم است آیدی خود را وارد نموده و سپس عکس از پاسپورت خود بگیرید و آن را در این قسمت آپلود کنید.
۵- در مرحله آخر ضروری است از یک  فرد تقاضا کنید از شما در حالی که در یک دست یک برگه که روی آن کوینکس و در پایین آن به میلادی تاریخ را با دست خط خود نوشته‌اید را نگه دارید و در دست دیگر پاسپورت خود را جوری نگه دارید تا عکس روی پاسپورت شما مشخص باشد، عکس بگیرد. بهتر است از دوربین با کیفیت بالا استفاده کنید تا خللی در احراز هویت شما ایجاد نگردد. سپس عکس گرفته شده را در این مرحله آپلود کنید.
۶- مرحله بعد پذیرش قوانین و تأیید مدارک ارسالی شما می‌باشد که با علامت زدن (تیک زدن) عبارت پایین صفحه انجام می‌پذیرد.
۷- مرحله پایانی زدن گزینه submit به‌منظور تکمیل مراحل احراز هویت در کوینکس می‌باشد.
کارمزد  صرافی کوینکس
کارمزد و یا همان فی (Fee) معاملات در صرافی کوینکس معادل ۰٫۱۲% از حجم معاملات می‌باشد. یعنی به ازای هر ۱۰$ حدود ۱ سنت یا ۰٫۰۱۲$ دریافت می‌کند. رمزارز صرافی کوینکس به نام CET در خود اکسچنج خریدوفروش می‌شود.
در صورت خریدار این رمزارز و نگهداری در کیف پول فی صرافی کوینکس از ۵۰% کمتر می‌شود و کارمزد صرافی از همین ارز CET برداشت می‌شود. یعنی به‌جای اینکه از ۱ سنت بابت هر ۱۰ دلار کم شود، این ۱ سنت از ارز CET کم خواهد شد. می‌توان گفت کوینکس جزء صرافی‌هایی است که کارمزد خیلی کمتری از تریدرها و معامله گران دریافت می‌کند.
اگر ارزی به صرافی کوینکس وارد شود (Deposit) هیچ کارمزدی دریافت نمی‌گردد. اما برای خارج نمودن هر ارزی از حساب برداشت زده شود (Withdraw) با توجه به نوع رمزارز مبلغ ناچیزی را دریافت خواهد شد.
در واقع این فی شبکه برای انتقال رمز ارز است که در همهٔ اکسچنج ها از جمله خود بایننس هم این مبلغ گرفته می‌شود. روش‌های تریدینگ در کوینکس با مبلغ کارمزد ناچیزی محسوب می‌شود.
نحوه انتقال پول به کوینکس

شارژ حساب در صرافی کوینکس و یا به عبارتی نحوه واریز پول به‌منظور ترید کردن ارزهای مختلف یا خرید و فروش می‌باشد، در این خصوص باید مراحل زیر طی شود.

لازم است که وارد اکانت که از قبل ثبت‌نام‌شده است در کوینکس شد.
بعد از ورود به اکانت از منوی بالای سایت گزینه “Assets” را بیابید سپس از کشوی زیر منو گزینه Deposit را انتخاب کنید.
در صفحه جدید در قسمت Coin Type باید رمزارزی که قصد واردکردن آن به کوینکس دارید را انتخاب نمود. مثلاً ارز تتر با علامت اختصاری USDT انتخاب می‌شود در قسمت بعدی نوع بستر وارد می‌شود. مثلاً USDT در بستر اتریوم یا ترون می‌باشد. بهتر است برای انتخاب بستر از Trc20 استفاده نمود که بستر رمزارز Tron می‌باشد و کارمزد نزدیک به صفر دارد.
در قسمتDeposit To می‌توان آدرس تتر را مشاهده کرد. با کلیک روی دکمه Copy address آدرس کپی می‌شود. با این آدرس هرکسی می‌تواند برای کاربر در بستر Tron دلار و یا همان USDT واریز کند. در واقع این همان آدرسی است که وقتی از صرافی‌های ایرانی دلار خرید می‌شود باید به آنها داد تا بتوان USDT کاربر را به آن انتقال بدهند.

امنیت در صرافی کوینکس CoinEx
برای برقراری امنیت روش‌های تریدینگ در کوینکس از یک Captcha مشابه نمونه‌ای که بایننس پیاده‌سازی کرده است استفاده می‌شود. در واقع Captcha برنامه ای است که وب سایت ها را در مقابل ربات ها محافظت می کند.توسط تولید و درجه بندی تست هایی که انسان می تواند پاسخ دهد اما برنامه های رایانه تعبیه شده برای ربات قادر به پاسخ گویی نمی باشند.
برای امنیت بیشتر حساب، کاربران می‌توانند از تأییدیه SMS یا احراز هویت دو عاملی با احراز هویت تجاری استفاده کنند. همچنین کوینکس یک سیستم هشدار را ارائه می‌دهد که هرگاه کاربر فعالیتی را در حساب خود انجام دهد از قبیل ورود به سیستم یا انجام معاملات اطلاع‌رسانی کند.
سایت observatory.mozilla.org، نمره امنیتی F به کوینکس داده است. این نمره بالاتر از میانگین معمول در صنعت صرافی‌‌‌های رمز ارز می‌باشد که صرافی کوینکس را در زمره صرافی‌‌‌های برتر رمز ارز از نظر امنیتی قرار داده می‌دهد. با این وجود در حال حاضر حدود ۵۰۰ صرافی در لیست صرافی‌‌‌های رمز ارز قرار گرفته است که اکثر آنها نمره F را دریافت نموده‌اند.
کیف پول صرافی کوینکس
این صرافی رمزگذاری نشده است لذا کیف پول‌های کوینکس از فضای آفلاین (cold storage) استفاده نمی‌کنند. با این حال بسیار ایمن هستند و تاکنون گزارشی از هک شدن توسط هکرها منتشر نشده است.
cold storage یک کیف پول آفلاین می‌باشد که روی سکویی ذخیره و به اینترنت وصل نمی‌شود، از این طریق، از کیف پول در برابر دسترسی غیرمجاز، هک‌های سایبری و سایر آسیب‌پذیری‌هایی که یک سیستم متصل به اینترنت دارد، محافظت و صیانت می‌کند.
هزینه معاملات روش های تریدینگ در کوینکس
پلت فرم معاملاتی صرافی کوینکس هزینه‌‌‌های متفاوت را بین دریافت کنندگان و پرداخت کنندگان تحمیل نمیکند. در مقابل، مدل هزینه ای به نام “مدل هزینه سرراست” استفاده می کند. مبلغ پیشنهاد شده برای هزینه سر راست ۰.۱۰ درصد است. این هزینه کمی پایین تر از میانگین معمول در بازار معاملات رمز ارز می باشد. تقریباً متوسط هزینه در صرافی‌ها ی دیگر ۰.۲۵ درصد است.
هزینه برداشت صرافی کوینکس، ۰.۰۰۰۶ بیت‌کوین در هر برداشت بیت‌کوین منظور می‌گردد. این هزینه تقریباً برطبق میانگین معمول در این صنعت است. آخرین مطالعه تجربی نشان می‌دهد که میانگین هزینه جهانی برداشت بیت‌کوین، حدود ۰.۰۰۰۸ است.
سطح هزینه‌های این صرافی مطابق با میانگین صنعت رمز ارز است. البته صرافی‌‌‌های زیادی وجود دارند که در هر برداشت ۰.۰۰۰۵ شارژ می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت که ۰.۰۰۰۵ بیت‌کوین در حال پذیرش به‌عنوان نرخ متوسط جدید در دنیای معاملات رمز ارز می‌باشد.
سپرده‌ گذاری در صرافی کوینکس

سرمایه‌گذاران در صرافی کوینکس محدود به ترید با رمز ارز هستند. این صرافی رمز ارز، هیچ روش دیگر سپرده‌گذاری را جز رمز ارز معتبر نمی‌داند. برای مبادله در این صرافی ابتدا باید ارز موردنیاز را از صرافی دیگر خریداری و سپس، به‌عنوان سپرده، آنها را در کوینکس واریز نمود.
چگونه در کوینکس سپرده‌گذاری می‌شود؟
۱-مراجعه به وب‌سایت صرافی کوینکس، در گوشه بالا سمت راست گزینه دارایی‌ها یا Assets را باید انتخاب نمود.
۲- سکه‌ای واریزی را انتخاب کرده و سپس بر روی سپرده یا Deposit کلیک نمایید.
۳- برای واریز BTC به مقصد موردنظر از دو طریق می‌توان وارد عمل شد. راه اول از آدرس برای واریز استفاده کرد. برای کپی‌کردن آدرس در کلیپ بورد، کافی است روی نمادی که در سمت راست آن کلیک شود. سپس کپی را در آدرس خروجی پلتفرم ارسال‌کننده قرار داده و درخواست واریز BTC را در کوینکس Submit نمایید.
راه دوم برای واریز استفاده از کد QR می‌باشد. برای این منظور بهتر است BTC را از پلتفرم ارسال‌کننده خارج کنید و از اسکنِ کد QR بهره بگیرید، کد QR ارائه شده توسط پلتفرم ارسال را اسکن کنید تا بتوانید BTC را در صرافی کوینکس واریز نمایید.
جمع‌ بندی
۱- در حال حاضر روش‌های تریدینگ در کوینکس، خدمات کوینکس در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در دسترس است، حتی مناطقی را که ارزهای دیجیتال را ممنوع شده است را شامل نمی‌شود. به‌جرئت می‌توان گفت در مقایسه با سایر صرافی کوینکس کوینکس از بهترین‌‌‌های جهان محسوب می‌شود.
۲- در حالی که بسیاری از صرافی‌‌‌های رمز ارز در جهان مانند صرافی بایننس و صرافی بیتمکس و …. ایرانی‌ها را تحریم کرده‌اند ولی روش‌های تریدینگ در کوینکس هیچ مشکلی برای کاربران ایرانی نداشته و با آنها همکاری می‌کند و یکی از دلایل محبوبیت آن در بین ایرانی‌ها شمرده می‌شود. دیگر نیازی به مخفی کردن آی پی نیست و با پاسپورت ایرانی به‌راحتی می‌توان احراز هویت شد و سقف تراکنش‌‌‌ها را بالا برد.
۳- در صورتی که کاربران توکن CET که همان توکن صرافی کوینکس است را خریداری نمایند و در کیف پول دارایی‌‌‌ها در این صرافی ذخیره کنند، تا ۴۰ درصد تخفیف در کمیسیون‌‌‌های مبادلات به آن‌ها داده می‌شود. برای بدست آوردن توکن کوینکس مقداری رمز ارز تتر Tether یا هر ارز دیگری را که در کیف پول موجود است را به توکن کوینکس تبدیل نمود و در کیف پول آن را نگهداری و ذخیره کرد. هر بار که یک تبدیل یا انتقال انجام می‌شود از توکن کوینکس کسر می‌گردد و همچنین ۴۰ درصد تخفیف داده مبذول می‌شود.
۴ – بدون نیاز به احراز هویت تا روزانه ۱۰ هزار دلار انتقال یا برداشت انجام داد، و با احراز هویت روزانه تا یک میلیون دلار می‌توان فعالیت داشت. ولی بدون احراز هویت استفاده از امکانات سپرده‌گذاری کوینکس و دریافت سود بهره امکان‌پذیر نمی‌باشد.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی کوینکس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *