پرش به محتوا

معرفی ایردراپ های هفته؛ ایردراپ پروتکل Amulet را چگونه دریافت کنیم؟

در سال‌های گذشته شرکت در ایردراپ‌ها شامل انجام دادن تعدادی وظیفه ساده مثل دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی بود و البته افراد زیادی هم در Airdrop شرکت می‌کردند. روند توزیع توکن رایگان رفته رفته تغییر کرده و پروژه‌‌های جدیدتر برای مشارکت کاربران در شبکه و انجام تسک‌های پیچیده‌تر به آن‌‌ها پاداش می‌دهند. مشارکت در تست‌نت پروژه‌ها یکی از روش‌های جدید ایردراپ است که در این حالت معمولا زمان دقیق توزیع توکن مشخص نیست، اما شانس افراد برای دریافت توکن رایگان در صورت توزیع آن بسیار بالا است. در معرفی ایردراپ این هفته به پروژه Amulet Protocol خواهیم پرداخت و نحوه مشارکت در تست‌نت آن را آموزش می‌دهیم. با ایده خبر همراه باشید.

معرفی ایردراپ پروتکل Amulet 
منبع: amulet.org
پروتکل Amulet اولین پروتکل غیرمتمرکز برای محافظت در برابر ریسک در اکوسیستم‌های مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Rust است. این پروژه در ابتدا روی معروف‌ترین بلاکچین مبتنی بر Rust یعنی سولانا اجرا می‌شود و قصد دارد پوشش ریسک را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهد. توکن بومی این پروتکل AMT خواهد بود.
از سال ۲۰۲۰ حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای و ارزش کل قفل شده (TVL) در این حوزه رشد زیادی داشته است. طی سال‌های گذشته کلاهبرداری و هک‌های زیادی هم رخ داده که تقاضا برای مدیریت و پوشش ریسک را افزایش داده است.

پوشش دیفای (DeFi Cover) یک شبکه ایمن مالی را برای افراد در وب ۳ ایجاد می‌کند و برای محافظت از دارایی‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌های افراد، وجود آن ضروری است. Amulet ارائه‌کننده اولین رویکرد ارزش پذیره‌نویسی تحت کنترل پروتکل (Protocol-Controlled Underwriting Value یا به طور مخفف PCUV) است که به کاربران امکان ایجاد پوشش برای دیفای و سایر محصولات مالی را می‌دهد.
آمولت چه ریسک‌هایی را پوشش می‌دهد؟
Amulet Protocol قصد دارد تا یک پوشش دارایی دیجیتال جامع را فراهم کند که از آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند تا توکن‌های بی‌همتا را شامل شود. این پروتکل ریسک De-Peg شدن استیبل‌کوین‌ها‌ (از بین رفتن وابستگی قیمت) را هم پوشش خواهد داد. فعالان حوزه کریپتو حتما دی پگ شدن استیبل کوین UST و فروپاشی شبکه ترا را به خاطر دارند.

معرفی توکن‌های aUWT و amtSOL
amtSOL یک توکن سودده (Yield Bearing Token) در اکوسیستم سولانا است که مخصوص پروتکل آمولت است، چیزی شبیه به mSOL در Marinade.finance. سود این توکن از استیکینگ در مکانیزم اثبات سهام سولانا حاصل می‌شود. کاربران می‌توانند توکن amtSOL را در استخرهای پذیره‌نویسی (Underwriting Pools) برای محصولات پوششی استیک کنند تا هم هزینه پوشش و هم پاداش در قالب توکن AMT به دست آورند. راه دیگر استیک کردن amtSOL در استخرهای استیکینگ برای کسب توکن AMT به عنوان پاداش است. amtSOL می‌تواند برای مشارکت و کسب سود در سایر پروژه‌های اکوسیستم سولانا نیز استفاده شود.

توکن aUWT برای یکسان کردن قابلیت‌های پذیره‌نویسی مشتقات SOL که در استخرهای پذیره‌نویسی امولت استیک می‌شوند، ایجاد شده است. با مشارکت در هر یک از استخرهای پذیره‌نویسی آمولت، این توکن را دریافت خواهید کرد. امکان معامله این توکن با سایر مشتقات کوین SOL وجود دارد.
نقشه راه پروتکل Amulet
منبع: amulet.org
آمولت سال سال ۲۰۲۲ روی چگونگی ارائه پوشش ریسک در موارد مختلف از جمله دی‌پگ شدن استیل‌کوین‌ها کار می‌کند. تست‌نت این پروتکل طبق برنامه در سپتامبر ارائه شد و انتظار می‌رود تا آخر همین ماه اولین ورژن از مین‌نت نیز راه‌اندازی شود.
در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ در کنار راه‌اندازی بخش تجزیه و تحلیل، برنامه باگ بانتی (Bug Bounty) این پروتکل اجرا خواهد شد. در فصل اول سال ۲۰۲۳ استخر دارایی‌های استیبل و قابلیت ارسال نوتیفیکیشن در برنامه غیرمتمرکز پروتکل فعال خواهد شد، همچنین موارد بیشتر برای پوشش اضافه خواهد شد (موارد اولیه شامل قراردادهای هوشمند و دی‌پگ شدن استیبل ‌کوین‌ها است).

سرمایه‌گذاران Amulet Protocol
منبع: amulet.org
پروتکل آمولت لیست بلندبالایی از سرمایه‌گذاران دارد و در مجموع توانسته ۶ میلیون دلار جذب سرمایه کند. تعدادی از سرمایه‌گذاران این پروژه عبارتند از:
Cryptos CapitalSolana VenturesDeFiance CapitalAnimoca BrandsUnited Overseas BankSignum CapitalNGC VenturesDaedalusCobo WalletLongHash Ventures
اطلاعات مربوط به ایردراپ پروتکل آمولت
توکن AMT در پروتکل Amulet دارای حداکثر عرضه ۱ میلیارد واحدی است. از این میزان ۵۰ درصد برای رشد اکوسیستم و مشوق‌های بیزینسی در نظر گرفته شده است. این ۵۰۰ میلیون توکن برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند که ایردراپ نیز یکی از آن‌ها است.
در لایت‌پیپر آمولت به طور دقیق اشاره نشده که چه میزان توکن منحصرا برای ایردراپ در نظر گرفته شده است. تاکنون زمان دقیقی نیز برای ایردراپ توکن AMT اعلام نشده است، اما ارزشش را دارد تا حدود ۲۰ دقیقه زمان گذاشته و در تست‌نت این پروتکل مشارکت کنیم.
چگونه در ایردراپ Amulet Protocol شرکت کنیم؟ 
از آن‌جایی که شبکه تست آمولت روی بلاکچین سولانا قرار دارد، باید کیف پول فانتوم را روی مرورگر خود نصب کرده باشید. توصیه می‌کنیم که برای مشارکت در ایردراپ‌های تست‌نت یک کیف پول جدید بسازید و از کیف پول اصلی خود استفاده نکنید. آموزش کامل نصب و راه‌اندازی Phantom Wallet را در مقاله زیر می‌توانید مطالعه کنید.

گام اول: دریافت توکن‌های تستی
منبع: medium.com
همانطور که می‌دانید توکن‌های تستی در شبکه اصلی هیچ ارزشی نداشته و فقط در تست‌نت کاربرد دارند. برای دریافت SOl تستی به فاست سولانا مراجعه کنید. این سایت هر بار یک SOL به شما می‌دهد. بهتر است ۲۰ SOL برای مشارکت در تست‌نت آمولت دریافت کنید، چون کارهای زیادی باید انجام داد. برای این کار آدرس خود در کیف پول فانتوم را در کادر مشخص شده وارد کنید و روی Testnet کلیک کنید.
گام دوم: اتصال کیف پول به پروتکل آمولت
منبع: medium.com
وارد تست‌نت Amulet Protocol شوید و روی Connect Wallet کلیک کنید. قوانین و شرایط را بررسی کرده و تیک مربوط به آن را بزنید. در آخر کیف پول فانتوم را انتخاب کنید.
گام سوم: دریافت توکن aUWT
منبع: medium.com
توکن aUWT به شما مزایا و سهمی از جوایز را می‌رساند. برای دریافت این توکن باید SOL تستی را به aUWT سواپ کنید.
گام چهارم: استیک کردن aUWT
منبع: medium.com
به سربرگ Stake aUWT بروید. استخرهای مختلفی وجود دارند که امکان سرچ کردن در بین آن‌‌ها و همچنین مرتب کردنشان وجود دارد. روی استخر مورد نظر خود کلیک کنید و سپس روی Stake بزنید.
منبع: medium.com
مقدار مورد نظر را انتخاب و روی Confirm بزنید. تراکنش را روی کیف پول خود نیز باید تایید کنید. در مجموع باید ۵ توکن aUWT استیک کنید. پس از تراکنش موفق توکن نقدینگی (LP Token) در کیف پول خود دریافت خواهید کرد.

گام پنجم: خارج کردن از استیک (Unstake)
منبع: medium.com
پاداش‌های پروتکل در قالب aUWT پرداخت خواهد شد و به طور اتوماتیک به موجودی شما افزوده می‌شود. تا زمانی که توکن‌های خود را Unstake نکرده باشید، امکان Withdraw یا خارج کردن دارایی از پروتکل فراهم نخواهد شد. استخری که توکن‌های خود را در آن استیک کرده‌اید انتخاب و روی Unstake کلیک کنید.
منبع: medium.com
سپس باید مقدار مورد نظر خود را وارد و روی Confirm کلیک کنید. در صورت موفق بودن تراکنش مقدار توکن انتخاب شده را در موجودی خود مشاهده خواهید کرد.
گام ششم: بازخرید (Redeem) و خارج کردن (Withdraw)
منبع: medium.com
در حال حاضر فقط می‌توان توکن aUWT را به amtSOL سواپ کرد. زمانی که شبکه اصلی راه‌اندازی شود، احتمالا امکان سواپ به توکن‌های بیشتری وجود خواهد داشت. مطابق عکس فوق به سربرگ Redeem aUWT بروید. میزان توکن aUWT مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید از بین  Instant Withdraw (خارج کردن فوری با ۳ درصد کارمزد) یا Delayed Withdraw (خارج کردن با تاخیر بدون کارمزد) یکی را انتخاب کنید و روی Confirm بزنید.
منبع: medium.com
اگر Delayed Withdraw را انتخاب کنید، مثل تصویر بالا زمانی که می‌توانید دارایی را خارج کنید مشاهده خواهید کرد و تا آن زمان دکمه Withdraw خاموش خواهد بود.
منبع: medium.com
اگر Instant Withdraw را انتخاب کنید،‌ پنجره جدیدی باز می‌شود که دو گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر روی Redeem amtSOL بزنید، به قسمت Earn هدایت می‌شوید که گام هشتم در موردش توضیح خواهیم داد. اگر روی Sell amtSOL بزنید به صرافی غیرمتمرکز Saber هدایت می‌شوید. 
گام هفتم: خرید Cover 
منبع: medium.com
به سربرگ Cover رفته و Buy Covers را مثل عکس بالا انتخاب کنید. تمام Coverهای نمایش داده شده را می‌توان خرید.
منبع: medium.com
گزینه ترجیحی خود را انتخاب کنید، سپس مبلغ و بازه زمانی را وارد کنید. میزان SOL که باید بپردازید ،محاسبه شده و در باکس سمت راست نمایش داده می‌شود. روی Confirm زده و تراکنش را در کیف پولتان تایید کنید.
منبع: medium.com
در قسمت My Covers تمام خریدهای شما نمایش داده می‌شود.
گام هشتم: استیک کردن SOL
منبع: medium.com
به سربرگ Earn رفته و SOL Staking را انتخاب کنید.
منبع: medium.com
میزان SOL مورد نظر خود را انتخاب کنید، روی Stake بزنید و تراکنش را در کیف پول تایید کنید.
گام نهم: استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining
منبع: medium.com
شما با تامین کردن نقدینگی برای کاربرانی که می‌خواهند از Instant Withdraw استفاده کنند، می‌توانید سود به دست آورید. برای این کار به سربرگ Earn و قسمت Liquidity Mining بروید. در این بخش دو گزینه amtSOL-SOL و amtSOL-aUWT برای انتخاب و تامین نقدینگی کردن وجود دارد.
منبع: medium.com
شما باید در هر دو استخر حداقل به میزان ۵ SOL و ۵ amtSOL تامین نقدینگی کنید. ابتدا باید روی Manage Liquidity زده، سپس مقدار را انتخاب و روی Add Liquidity کلیک کنید. پس از افزودن نقدینگی می‌توانید مجدد روی Manage Liquidity زده و نقدینگی خود را افزایش دهید یا آن را خارج کنید.
گام دهم: ارائه بازخورد به پروژه
پس از تست کردن همه موارد گفته شده، باید بازخورد را در دیسکورد پروژه ارائه کنید. اگر باگ یا اروری در مراحل کار مشاهده کردید، در بخش Issues & bugs آن را مطرح کنید. هر نظر، پیشنهاد و انتقادی دارید یا اگر به دشواری خاصی مواجه شدید، در بخش Feedback وارد کنید. برای کسب امتیازات بیشتر در این پروژه،‌ می‌توانید به این لینک رفته و لیست وظایف و امتیاز هر کدام را مشاهده کنید.
در ایردراپ‌های تست نت حجم و تعداد تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید،‌ اهمیت داشته و شانس شما برای برنده‌شدن را افزایش می‌دهد. همچنین کیفیت بازخورد شما نیز بسیار مهم است. برای نوشتن بازخورد زمان بگذارید، هرگز کپی نکنید و صرفا به بیان رضایت یا عدم رضایت نپردازید،‌ سعی کنید توصیف کاملی از پروتکل ارائه دهید.
دریافت ایردراپ پروتکل Amulet برای کاربران ایرانی
هنگامی که می‌خواهید کیف پول خود را به این پروتکل وصل کنید، باید قوانین آن را مطالعه و تایید کنید. آن‌ها لیستی از کشورهایی که خدمات به آن‌ها ارائه نمی‌کنند را اعلام کرده‌اند که متاسفانه ایران هم در بین آن‌‌ها دیده می‌شود. بنابراین برای شرکت در این ایردراپ باید از VPN استفاده کنید. البته استفاده از VPN توصیه همیشگی ما برای شرکت در ایردراپ تست‌نت‌ها است.
جمع‌بندی
یکی از اهداف اصلی ایردراپ‌های تست‌نت این است که تعداد زیادی از کاربران یک شبکه یا پروتکل را آزمایش کنند. این موضوع باعث می‌شود تا باگ‌ها و مشکلات احتمالی پروژه نمایان شود؛ بنابراین در این مدل Airdrop تعداد تراکنش‌های انجام‌شده و نظرات کاربران اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ما در ایده خبر سه‌شنبه هر هفته به یکی از این ایردراپ‌های تست‌نت می‌پردازیم. در مقاله این هفته معرفی ایردراپ Amulet Protocol انجام و نحوه شرکت در آن آموزش داده شد. نظر شما در مورد ایردراپ‌های تست‌نت چیست؟ ترجیح شما سبک سابق و ساده ایردراپ‌‌ها است یا سبک پیجیده‌تر تست‌نت‌ها؟

منبع

ایده خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *