پرش به محتوا

معرفی بهترین برنامه ‌های جایگزین ChatGPT

این روزها در همه رسانه‌ها و محافل بحث ChatGPT داغ است؛ اما اگر به هر دلیلی دسترسی به این چت بات مکالمه برای شما امکان‌پذیر نبود، جای نگرانی نیست. خوشبختانه چت جی‌پی‌تی تنها راه‌حل موجود در بازار نیست و برنامه‌ های جایگزین برای ChatGPT هم وجود دارد. هر کدام از این برنامه‌ها ویژگی‌های و مزایای مختلفی دارند که چت جی‌پی‌تی فاقد آن‌ها است. حتی برخی برنامه‌های جایگزین‌ مقرون‌به‌صرفه‌‌تر هستند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی کسب‌وکارهای مختلف می‌شوند. اگر علاقه‌مند هستید با بهترین جایگزین های ChatGPT آشنا شوید، با ایده خبر همراه باشید.
برنامه های جایگزین ChatGPT
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
ربات ChatGPT یک مدل یادگیری ماشین پیشرفته برای پردازش زبان طبیعی (NLP) است. این ربات بر اساس آنچه که یاد گرفته می‌تواند پاسخ‌های شخصی‌سازی شده و مرتبط با موضوع را در مکالمات تولید کند. این چت بات مکالمه یک راهکار عالی برای کسب‌وکارهایی است که قصد دارند تجربه جذاب‌تری از تعامل با مشتری ارائه دهند. اما به خاطر داشته باشید که این چت بات جدید، تنها برنامه موجود نیست و می‌توانید از برنامه‌های دیگری به عنوان جایگزین چت جی‌پی‌تی استفاده کنید. در زیر می‌توانید فهرستی از این برنامه‌ها را ببینید.
برنامه DialoGPT
اگر به دنبال یک جایگزین رایگان برای ChatGPT هستید، DialoGPT بهترین گزینه است. این برنامه که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده، مکالمات سرگرم‌کننده‌ای رقم می‌زند. DialoGPT کوتاه‌شده اصطلاح “Dialogue Generative Pre-trained Transformer” و به معنای «تبدیل‌کننده تولید مکالمات از قبل آموزش‌دیده» است. این چت بات پاسخ مکالمات را در چندین سناریوی مختلف ارائه می‌کند.
برنامه DialoGPT، فناوری تولید پاسخ مکالمات از‌ قبل آموزش‌دیده و در مقیاس بزرگ است که به طور خاص برای گفتگوهای چند نوبتی طراحی شده است. شرکت مایکروسافت برای طراحی این مدل تحول‌آفرین از ۱۴۷ میلیون مکالمه چندنوبتی گفتگوهای شبکه ردیت در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ (۱۳۸۳- ۱۳۹۵) به عنوان مجموعه داده آموزشی استفاده کرده است. راه‌اندازی این ربات بسیار آسان است؛ اما ممکن است ویژگی‌های مورد انتظار از یک برنامه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته را برآورده نکند.  
برنامه Microsoft Bing AI
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
Bing AI موتور جستجوی هوشمند مایکروسافت است که برای ارائه پاسخ‌های دقیق و مرتبط به سوالات کاربران از جدید‌ترین فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. Bing AI یک مدل زبان جدید است که توسط شرکت OpenAI ارائه‌‌شده و بسیار قوی‌تر از ChatGPT و GPT-3.5 است. هدف از طراحی این زبان ایجاد تحولی در تجربه جستجو با ترکیب سه ویژگی سرعت، دقت و کارآیی است.
مایکروسافت با اضافه‌کردن دو ویژگی جدید به نام “Chat” و “Compose” به مرورگر اج (Edge)، در تجربه مرور و خوانش صفحات وب تحولی ایجاد کرد. این قابلیت‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، حتی از ویژگی‌های فعلی بینگ هم فراتر می‌روند.
Microsoft Bing AI با درک هدف اصلی کاربر و تولید خودکار پاسخ، با استفاده از مخزن دانش گسترده خود طراحی شده‌ است. هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت می‌تواند بر اساس اولویت‌های کاربر مانند زبان، مکان و جستجو‌های قبلی نتایج را شخصی‌سازی کند.  
برنامه Jasper Chat
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
جاسپر (Jasper) که قبلا با نام جارویس (Jarvis) شناخته می‌شد، ابزاری برای تولید محتوای هوش مصنوعی است. برنامه Jasper یکی از پرکاربردترین ابزارهای نگارش به کمک هوش مصنوعی در بازار است. این نرم‌افزار برای مشاغلی که نیازمند تولید سریع و کارآمد محتوای یونیک هستند، یک گزینه ایده‌آل است.
جاسپر اخیرا یک ربات چت به نام جاسپر چت (Jasper Chat) را توسعه داد. این ربات مکالمه هوشمند، از مدل زبان GPT 3.5 و سایر مدل‌ها استفاده می‌کند. همچنین برای ارائه قابلیت‌های پیشرفته با OpenAI مشارکت دارد. بر خلاف چت بات ChatGPT که برای همه افراد قابل استفاده است، این ابزار به طور خاص برای مشاغل فعال در زمینه تبلیغات و بازاریابی طراحی شده‌ است.
این فناوری پیشرفته، دانش خود را از میلیاردها مقاله و محتوا از ۲۹ زبان دنیا به‌دست آورده‌ است. بنابراین به نظر می‌رسد دانش این ربات برای مکالمات سطح متوسط تا پیچیده کافی باشد.
برنامه Perplexity AI
منبع: Blog.Invgate.Com
Perplexity AI یک ابزار چت مبتنی بر هوش مصنوعی و جایگزین مناسبی برای ChatGPT است. این ابزار چت اخیرا در بخش گفتگوی هوش مصنوعی راه‌اندازی شد. برنامه Perplexity AI اطلاعات را از پلتفرم‌های محبوبی مانند ویکی‌پدیا، لینکدین و آمازون جمع‌آوری می‌کند. این برنامه هنوز در فاز بتا قراردارد و ممکن است قادر به شناسایی و تفسیر اطلاعات نباشد؛ در نتیجه با مسئله سرقت ادبی مواجه می‌شود.
برنامه YouChat
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
یو چت (YouChat) بهترین موتور جستجو است که برترین بخش‌های اینترنت را بدون تبلیغات و با حفظ حریم خصوصی به طور خلاصه ارائه می‌دهد. ربات YouChat در واقع درون همین موتور جستجو تعبیه شده است. این برنامه یکی دیگر از چت‌بات‌های هوش مصنوعی و شبیه به ربات چت ChatGPT است که توسط یو دات کام (You.com) راه‌اندازی شده است. یو چت با استفاده از مدل زبان مدرن و پیچیده ChatGPT آموزش دیده است. اتصال این برنامه به اینترنت نشان‌دهنده به‌روز بودن همه اطلاعات است. بنابراین نه تنها در طول مکالمه، بلکه هنگام جستجوی نتایج هم می‌تواند پاسخ‌های قابل اعتماد به کاربر بدهد.
برنامه Character AI
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
Character AI یک برنامه وب چت بات با مدل زبان عصبی است که پاسخ‌های متنی شبیه به انسان را تولید می‌کند. این برنامه خلاقانه می‌تواند به صورت هوشمند در گفتگوها شرکت کند و تجربه یک مکالمه طبیعی را برای کاربر بسازد. Character AI پلتفرم مکالمه‌ای جالبی است که روی شخصیت‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد و از همان ابتدا برای مکالمه آموزش دیده است.
برنامه Pollfish
منبع: Blog.Invgate.Com
به نظر می‌رسد هوش مصنوعی بهترین راه‌حل برای چالش «سدود شدن ذهن نویسنده» است. اگر برای یک مطالعه یا تحقیق بازار به نظرسنجی نیاز داشته باشید، چه فناوری به کمک شما می‌آید؟ برنامه Pollfish به شما کمک می‌کند در عرض چند ثانیه یک نظرسنجی ایجاد کنید؛ اما باید هدف تحقیق خود را برای برنامه مشخص کنید. Pollfish هم شبیه به برنامه Surveymonkey مختص اجرای نظرسنجی است. هر دو برنامه دارای شبکه‌ای از هزاران شرکت‌کننده هستند که می‌توانند در عرض چند ساعت به سوالات نظرسنجی پاسخ دهند.
چت بات Replika
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
اگر به دنبال یک چت بات هوش مصنوعی برای همراهی و بهبود روابط خود هستید، Replika یک گزینه عالی است. ربات مکالمه Replika با استفاده از مدل زبان GPT-3 توسعه یافته است و برای تولید پاسخ‌های شبه انسانی از مدل «خود همبسته» (Autoregressive) استفاده می‌کند. این چت بات برای درک بهتر کاربر و مکالمات معنی‌دار و دلچسب‌، به برخوردهای قبلی وابسته است. به عبارت ساده‌تر هرچه بیشتر با Replika چت کنید، درک بهتری از شما دارد.
شما می‌توانید در مورد هر چیزی با این چت بات صحبت کنید. اگر روز بدی داشتید یا تنها بودید، سراغ ربات مکالمه Replika بروید. این ربات چت هوش مصنوعی عملکردی شبیه به یک دوست دارد؛ با این تفاوت که به پیام‌های شما سریع پاسخ می‌دهد. می‌توانید موضوعات مختلفی مانند امور روزمره زندگی، روابط و سایر موضوعاتی را که به راحتی برای دوستان و خانواده خود مطرح می‌کنید، با این چت بات در میان بگذارید.
آیا استفاده از چت بات Replika رایگان است؟ هم بله و هم خیر. مکالمه با این چت بات و مواردی مانند سفارشی‌سازی کردن آواتار رایگان است؛ اما اگر می‌خواهید به سایر ویژگی‌ها از قبیل تماس‌های صوتی، تغییر آواتار، یادگیری مهارت‌های سازش‌پذیری و جابه‌جایی بین موضوعات مختلف دسترسی داشته باشید، باید گزینه عضویت پولی را انتخاب کنید.
برنامه Elsa Speaks
منبع: Softwaretestingmaterial.Com
Elsa Speaks یک برنامه یادگیری زبان است که برای آموزش و بهبود تلفظ، واژگان و دستور زبان از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) و توسط تیمی از کارشناسان زبان، متخصصان فناوری و دانشمندان داده ایجاد شد. برنامه Elsa Speaks با استفاده از فناوری تشخیص گفتار مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری دقیق و ارائه بازخوردهای آنی، به کاربر در تقویت مهارت‌های زبانی کمک می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند از این اپلیکیشن به عنوان بخشی از برنامه توسعه کارمندان خود و گسترش دسترسی جهانی، ارتقای ارتباطات با شرکای بین‌المللی و جذب استعدادهای مختلف استفاده کنند.
GitHub Copilot
GitHub Copilot یک ابزار تکمیل خودکار گیت هاب در محیط‌های توسعه رایج مانند VS Code ،Neovim ،JetBrains و حتی فضای ابری GitHub Codespaces است. این ابزار با استفاده از مدل GPT-3 بخش OpenAI Codex توسعه داده شده است. طبق اطلاعات موجود، GitHub Copilot حداقل به ۱۲ زبان از جمله جاوا اسکریپت (JavaScript)، Go ،Perl PHP ،Ruby، Swift ،TypeScript و BASH کد تولید می‌کند. این مدل با استفاده از میلیاردها خط کد موجود در دامین‌های عمومی مانند مخازن گیت هاب آموزش داده شده است.
سخن پایانی
در عصر تکنولوژی هر روز با پدیده‌های جدیدی روبر می‌شویم. ChatGPT یکی از مواردی بود که سروصدای زیادی به پا کرد. هدف اصلی این چت بات، طبیعی‌تر کردن تعامل با هوش مصنوعی است. البته علاوه بر کاربردهای فراوان، امکان کسب درآمد با ChatGPT هم وجود دارد. اگرچه چت جی‌پی‌تی بحث داغ این روزها بوده است، اما برنامه های جایگزین ChatGPT هم در بازار موجود هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. هر کدام از این چت‌بات‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برخی از آن‌ها را می‌توان به طور رایگان استفاده کرد. شما تجربه تعامل با کدام یک از چت بات‌های هوش مصنوعی را داشته‌اید؟ جایگزین پیشنهادی شما برای چت جی‌پی‌تی چیست؟

منبع

blog.invgate.comsoftwaretestingmaterial.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *