پرش به محتوا

معرفی بهترین کانال‌ ها و یوتیوبر های رمز ارز

فهرست این مقاله
بهترین کانال‌ های رمز ارز در یوتیوب
هم‌زمان با رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال و جلب نظر سرمایه‌گذاران تازه‌کار به این عرصه، برخی تریدرهای فعال در بازار ارزها، به عرصه یوتیوب (YouTube) وارد شدند تا دانش خود در این زمینه را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. حال برای بسیاری از افرادی که قصد دنبال‌کردن این یوتیوبرها (Youtubers) را در این شبکه اجتماعی دارند، این سؤال مطرح می‌شود که بهترین یوتیوبر های رمز ارز در حال حاضر کدام افراد هستند و ویدئوهای کدام‌یک را باید دنبال کنیم؟
پنج یوتیوبر برتر رمز ارز در سال ۲۰۲۲
در این مطلب، در راستای کمک به شما برای تشخیص اینفلوئنسرهای برتر حوزه کریپتو در فضای یوتیوب، فهرستی از پنج کانال برتر یوتیوب درباره ترید ارزها ایجاد کرده‌ایم که در این فهرست ترتیب اتخاذشده براساس تعداد دنبال‌کنندگان یا مشترکانی (Subscribers) است که این یوتیوبرها از آن برخوردار هستند.
درحقیقت در این فهرست از تریدرها و تحلیلگران باتجربه حوزه ارزها گرفته تا کارشناسان باتجربه در حوزه‌هایی مانند علم، مهندسی و برنامه‌نویسی را در نظر گرفته و برترین‌های آن‌ها ازنظر تعداد دنبال‌کنندگان را گردآوری کرده‌ایم. باید دقت داشت که توصیه‌های این یوتیوبر های رمز ارز را نباید به‌هیچ‌عنوان جایگزین تحقیقات خود در این عرصه قرار دهید؛ از این‌رو پیشنهاد ما به شما این است که همواره پیش از اقدام به ترید ارزها، بررسی‌های لازم را انجام دهید و همه جوانب سود و زیان معاملات خود را بسنجید.
۱- کوین به یورو (Coin Bureau) – ۲٫۳ میلیون مشترک

کانال یوتیوب Coin Bureau با بیش از ۲٫۳ میلیون مشترک، محبوب‌ترین کانال کریپتو در یوتیوب به‌حساب می‌آید. این کانال به رهبری گای (Guy) یکی از علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال و به‌ویژه بیت کوین، در ویدئوهای خود تمامی حوزه‌های جهان کریپتو و بلاک چین را بررسی می‌کند؛ از تجزیه ‌و تحلیل آخرین اخبار این عرصه گرفته تا پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های احتمالی پیرامون قیمت ارزهای مختلف.
از سوی دیگر،Coin Bureau به‌شکل روزانه ویدئوهای جدیدی را منتشر می‌کند که برخی از آن‌ها با بازدیدهای میلیونی کاربران یوتیوب مواجه می‌شود؛ برای ‌مثال یکی از ویدئوهای این کانال که به توضیح مفهوم ارزها برای افراد مبتدی می‌پردازد، تا بازه زمانی ده‌ماهه پس از انتشار خود، بیش از ۱٫۶ میلیون بازدید داشته است. لینک این ویدئو را در پایین می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین بد نیست بدانید که گای از سال ۲۰۱۴ روی ارز بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. درواقع وی پیش از راه‌اندازی کانال YouTube کیون به یورو، در سال ۲۰۱۹ به ایجاد یک وبلاگ آموزشی به نشانی CoinBureau.com اقدام کرده بود که در آن مطالبی را درباره تمامی مفاهیم مربوط به بلاک چین و حوزه رمز ارزها منتشر می‌کرد.
گای علاوه بر اینکه چهره‌ای مشهور و نفر اول یکی از بهترین کانال‌ های یوتیوب ارزهای دیجیتال است، در توییتر نیز حضور فعالی دارد و بیش از ۶۶۸۲۰۰ نفر آی‌دی توییتر او (@coinbureau) را دنبال می‌کنند. از طرفی، گای در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز فعال است و در حال حاضر صفحه کاربری او بانام کاربری coin.bureau بیش از ۱۴۵۰۰۰ دنبال‌کننده دارد.
غیر از این موارد، در سال ۲۰۲۲، Coin Bureau پادکستی را نیز راه‌اندازی کرد تا درباره همه جوانب حوزه ارزها صحبت کند و آموزش و اطلاعات مختلفی را درباره بلاک چین و ارزهای دیجیتال، در اختیار افراد مختلف در سرتاسر دنیا قرار دهد.
۲- بیت بوی کریپتو (Bitboy Crypto) – از بهترین یوتیوبر های رمز ارز با ۱٫۴۵ میلیون مشترک

Bitboy Crypto با بیش از ۱٫۴۵ میلیون فالوئر، در فهرست برترین و تأثیرگذاران یوتیوبر های رمز ارز ما در YouTube، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این کانال که بن آرمسترانگ (Ben Armstrong) آن را میزبانی می‌کند، در ژانویه ۲۰۱۸ (دی‌ماه ۱۳۹۶) راه‌اندازی شد و کاربران می‌توانند در آن از آخرین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال و مطالب دیگری مانند بررسی پروژه‌های جدید و مشاوره درباره خرید و فروش ارزها مطلع شوند.
درحقیقت آرمسترانگ کانال یوتیوب خود را با هدف آموزش به مخاطبان مختلف راه‌اندازی کرد تا بدین ترتیب هیچ فردی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند روزهای اولیه پیدایش بیت کوین را از دست ندهد. از سوی دیگر، یکی از دلایل محبوبیت این کانال یوتیوب، ویدئویی با عنوان «۳ کوین برتر تا قیمت ۳ میلیون دلار» است که در آن آرمسترانگ درباره توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برتر موجود در بازار ارزها صحبت کرده و ویدئوی وی با محبوبیت بسیار شدیدی روبه‌رو شده است. شما نیز می‌توانید ویدئوی فوق را از طریق کلیک روی لینک زیر مشاهده کنید.

آرمسترانگ علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین یوتیوبر های رمز ارز به‌حساب می‌آید، در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر نیز فعالیت دارد. درواقع شما می‌توانید در توییتر، آرمسترانگ را با نام کاربری @Bitboy_Crypto دنبال کنید. وی در این شبکه اجتماعی محبوب، بیش از ۸۳۳۸۰۰ دنبال‌کننده دارد که رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود.
همچنین بن وبلاگ BitBoyCrypto و پادکست صوتی Bitboy Crypto (به زبان انگلیسی) را نیز رهبری کرده و مطالب مختلفی درباره ارزها را در این دو پلتفرم منتشر می‌کند.
۳- آلت کوین دیلی (Altcoin Daily) – ۱٫۲۲ میلیون مشترک

سومین مورد از فهرست بهترین کانال‌ های یوتیوب ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به کانال یوتیوب Altcoin Daily مربوط است که ۱٫۲۲ میلیون مشترک دارد. درحقیقت این کانال یوتیوب که برادران آرون و آستین آرنولد (Aaron and Austin Arnold) آن را میزبانی می‌کنند، به بررسی آخرین اخبار مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازد و در کنار این، تحلیل‌های مختلفی را درباره روند بازار به اشتراک می‌گذارد. همچنین در کنار معرفی پروژه‌های جدید عرصه بلاک چین، مفاهیم مختلف حوزه کریپتو را به مشترکان خود آموزش می‌دهد. آرون و آستین از بهترین یوتیوبر های رمز ارز هستند.
این برادران نیز که از اولین روزهای پیدایش بیت کوین روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ادعا دارند که کانال آن‌ها تنها در راستای مقاصد آموزشی و اطلاع‌رسانی به کاربران راه‌اندازی شده و در ویدئوهای خود به‌هیچ‌عنوان هیچ‌گونه مشاوره مالی را به افراد ارائه نمی‌دهند.
درباره تاریخچه آلت کوین دیلی، بد نیست بدانید در حدود چهار سال قبل کانال آلت کوین دیلی با ویدئویی تحت عنوان «اگر امروز، برای اولین بار وارد حوزه رمز ارزها می‌شدم، ۱۰۰۰ دلار خود را چگونه سرمایه‌گذاری می‌کردم؟!» شروع به کار کرد!
از طرفی، در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۰ مهرماه ۱۴۰۰)، برادران آرنولد در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کردند که کانال آن‌ها موفق شده دکمه پخش طلایی (gold play button) را از یوتیوب دریافت کرده تا بدین ترتیب این کانال بتواند تعداد مشترکان خود را از مرز ۱ میلیون مشترک نیز فراتر ببرد.
همچنین محبوب‌ترین ویدئوی منتشرشده توسط کانال آلت کوین دیلی بیش از ۷۰۸۰۰۰ بازدید داشته است. این ویدئو که حاصل همکاری این کانال با کانال بیت بوی کریپتو (BitBoy Crypto) است، در سال ۲۰۲۱ منتشر شد که در آن، درباره سرمایه‌گذاری روی ارز ADA یا کاردانو (Cardano) صحبت می‌شود.
علاوه بر این، از دیگر ویدئوهای برتر این کانال یوتیوب می‌توان به ویدئویی با عنوان «۶ آلت کوین برتر بازار که در سال ۲۰۲۱ با انفجار قیمتی مواجه خواهند شد» و همچنین ویدئویی با همکاری تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss) سرمایه‌گذار آمریکایی و بنیان‌گذار پلتفرم مبادلاتی ارزهای دیجیتال جمینی (Gemini) اشاره داشته باشیم. شما می‌توانید این ویدئو را از طریق لینک زیر مشاهده کرده و به کانال یوتیوب آلت کوین دیلی نیز دسترسی پیدا کنید.

ضمناً بد نیست بدانید برادران آرنولد با ۱٫۱ میلیون فالوئر، از بالاترین میزان دنبال‌کننده در میان صفحات کاربری در شبکه اجتماعی توییتر برخوردار هستند.
۴- شلدون اونز (The Sheldon Evans) – ۷۴۰ هزار مشترک

کارشناس حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، شلدون اونز (Sheldon Evans) که در دیگر شبکه‌های اجتماعی، درمجموع حدود ۱ میلیون مشترک دارد، یکی از برترین یوتیوبر های رمز ارز به شمار می‌رود که کانال یوتیوب وی با همین نام، توانسته بیش از ۷۴۰۰۰ مشترک را برای خود جمع‌آوری کند.
شلدون با تجزیه ‌و تحلیل تمامی موضوعات مهم پیرامون فضای کریپتو، فناوری و البته امور مالی، یکی از علاقه‌مندان برجسته حوزه‌هایی مانند Web3 و NFT ها به شمار می‌رود. وی در کانال یوتیوب خود به بررسی تعدادی از موضوعات مهم پیرامون این حوزه‌ها مثل امور مالی شخصی افراد، اخبار حوزه ارزهای دیجیتال و همچنین راهنمای ارزهای دیجیتال برای مبتدیان می‌پردازد.
درحقیقت کانال یوتیوب Sheldon Evans چهار سال پیش به‌عنوان یک وبلاگ توسعه شخصی و سبک زندگی راه‌اندازی شد.
البته بعدها و پس از آغاز فعالیت‌های سرمایه‌گذاری اونز روی ارزهایی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) این کانال یوتیوب نیز تغییر مسیر داده و در سال ۲۰۲۰، رسماً فعالیت‌های خود را در عرصه ارزهای دیجیتال ادامه داد. از جمله برترین ویدئوهای اونز که با بیشترین بازدید روبه‌رو شده است، می‌توان به ویدئویی اشاره‌ کرد که وی در آن به تجزیه ‌و تحلیل قیمت ارز DOT یا پولکادات (Polkadot) پرداخته است.
قاین ویدئو که در ژانویه ۲۰۲۱ (دی‌ماه ۱۳۹۹) منتشر شده، تاکنون بیش از ۸۴۱۰۰۰ بازدید دریافت کرده است. در این ویدئو، او پس از بررسی دقیق کاردانو، به بررسی آلت کوین‌هایی می‌پردازد که از این قابلیت برخوردار هستند تا با رشد قیمتی ده برابری مواجه شوند. شما نیز اگر علاقه‌مند هستید این ویدئو را مشاهده کنید، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین اونز از حامیان بزرگ حوزه NFT ها به شمار می‌رود. در این باره، وی در اواخر ژانویه ۲۰۲۲ (دی‌ماه ۱۴۰۰) پروژه NFT خود با نام «خانه مادر شما (YMH)» را راه‌اندازی کرد. اولین مجموعه NFT اونز نیز NOSTALGIA نام دارد و کاربران می‌توانند آن را از طریق بازارهای خرید و فروش NFT ها مانند اوپن سی (OpenSea) که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای NFT در جهان به شمار می‌رود، خریداری کنند.
همچنین شلدون اونز یک وبلاگ نویس در حوزه ارزها به شمار می‌رود. او در شبکه اجتماعی توییتر نیز فعال است و می‌توانید صفحه کاربری وی را با نام کاربری [email protected] دنبال کنید. در حال حاضر این صفحه کاربری در شبکه اجتماعی توییتر، بیش از ۳۱۶۳۰۰ دنبال کننده دارد.
۵- بنجامین کوئن (Benjamin Cowen) – ۷۲۸ هزار مشترک

آخرین گزینه‌ای که ما در فهرست برترین یوتیوبر های رمز ارز در سال ۲۰۲۲، به سراغ آن خواهیم رفت، بنجامین کوئن است که کانال یوتیوب این یوتیوبر محبوب، هم‌اکنون بیش از ۷۲۸۰۰۰ مشترک دارد که رقم بسیار بالایی است. اساساً بنجامین کوئن در کانال یوتیوب خود به ارزهای دیجیتال از یک «دیدگاه عملی» نگاه کرده و از این دید اقدام به تجزیه ‌و تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌کند. درواقع Cowen از پیشینه علمی، مهندسی و همچنین دانش برنامه‌نویسی خود برای اطلاع‌رسانی به دنبال‌کنندگان خود بهره می‌برد.
اولین ویدئوی قرارگرفته در کانال یوتیوب او که به سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریورماه ۱۳۹۸) مربوط است، به تجزیه ‌و تحلیل تغییرات قیمتی اتریوم در یک بازه زمانی طولانی‌مدت ارتباط دارد؛ البته از آن زمان تاکنون، Cowen بیش از ۱۵۰۰ ویدئوی مختلف درباره عرصه ارزهای دیجیتال را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است که محبوب‌ترین آن‌ها که بیش از ۷۶۶۰۰۰ مرتبه مشاهده شده، به تحلیل رمز ارز کاردانو (ADA) مربوط است.
با این ‌حال، پس ‌از این ویدئو، ویدئویی که بیشترین بازدید را داشته است، به همکاری کوئن با مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیان‌گذار مایکرو استراتژی (MicroStrategy) و کارآفرین آمریکایی مربوط بوده که این ویدئو بیش از ۷۲۲۰۰۰ بار مشاهده شده است. همچنین سومین ویدیو محبوب کوئن نیز به تحلیل بلندمدت قیمت بیت کوین مربوط است که بیش از ۴۳۳۰۰۰ مرتبه بازدید خورده است. شما می‌توانید محبوب‌ترین ویدئوی کوئن را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

بنجامین کوئن روزانه ویدئوهای مختلفی را درباره ارزها در کانال یوتیوب خود پست می‌کند. او که دکترای مهندسی و پیشینه ریاضیات محاسباتی و برنامه‌نویسی دارد، جدا از این کانال یوتیوب، بنیان‌گذار وب‌سایت IntotheCryptoverse نیز محسوب می‌شود. درحقیقت کوئن در این وب‌سایت اطلاعات مختلفی را درباره تحلیل ارزهای دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.
البته این کانال کوئن دارای برخی محتواهای منحصربه‌فرد دیگر است که این ویدئوها تنها مختص مشترکان ویژه کانال او هستند.
جدا از این، Cowen یکی دیگر از اینفلوئنسرهای برتر ارزهای دیجیتال در فضای یوتیوب است که با ایجاد تعدادی از پروژه‌های NFT که همگی در قالب مجموعه‌ای بانام Into the Cryptoverse شناخته می‌شوند، در این حوزه مشغول فعالیت است.
ضمناً شما می‌توانید بنجامین کوئن را در شبکه اجتماعی توییتر نیز با نام کاربری [email protected] دنبال کنید. وی در حال حاضر در این شبکه اجتماعی بیش از ۶۲۷۳۰۰ دنبال‌کننده دارد.
کانال یوتیوب ایده خبر (Khaneh Sarmayeh)

وب سایت ایده خبر یکی از رسانه‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در کشور است که با هدف آموزش افراد برای فعالیت در بازارهای مالی گوناگون به وجود آمده است. از سوی دیگر، این وب سایت چند وقتی است که در یوتیوب نیز فعالیت می‌کند و در کانال یوتیوب خود به‌طور تقریبی هر هفته ویدئویی جدید قرار می‌دهد که بیشتر آن‌ها جنبه آموزشی دارند.
درحقیقت ویدئوهای قرارگرفته در کانال یوتیوب ایده خبر بسیار مفید هستند؛ زیرا اساساً یک آموزش تصویری می‌تواند شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مبحثی جدید آشنا کند.
علاوه بر این، در ویدئوهای کانال یوتیوب ایده خبر، به سؤالات متداول کاربران درباره عرصه ارزهای دیجیتال پرداخته می‌شود. درنتیجه اینکه اگر تمایل دارید دانش خود در زمینه ارزها را ارتقا دهید، یکی از برترین گزینه‌های پیش پای شما، کانال یوتیوب ایده خبر است. شما می‌توانید برای مشاهده ویدئوهای این کانال، از طریق لینک زیر اقدام کنید.
https://www.youtube.com/channel/UCBK58vKBmooBwkSfe3ssrpg
سخن پایانی
توجه به این نکته بسیار مهم است که این یوتیوبر های رمز ارز، به‌هیچ‌عنوان یک مشاور مالی به‌حساب نمی‌آیند و تحلیل‌های آن‌ها نباید جایگزینی برای تحقیقات کاربران باشد. درواقع بازار ارزهای دیجیتال به‌شدت بازاری پر نوسان است؛ از این‌رو تصمیم شما برای ترید یک ارز، مستقیم به مواردی مانند میزان تخصص شما در این بازار، میزان تحمل ریسک و همچنین تنوع سبد معاملاتی شما بستگی خواهد داشت؛ پس پیشنهاد می‌کنیم همواره تمام بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس به ترید در این بازار اقدام کنید.
در آخر نیز بار دیگر این نکته را گوشزد می‌کنیم که هرگز آن بخش از دارایی‌های خود را که در صورت از دست دادن آن‌ها زندگی عادی شما دچار آسیب می‌شود، وارد بازارهای مالی و به‌ویژه بازار پر نوسان رمز ارزها نکنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *