پرش به محتوا

معرفی تنظیمات جدید اندیکاتور و نمودارها در تریدینگ ویو

سرفصل‌های این مقاله
تنظیمات جدید برای ابزار  کراس چیر Crosshair (صلیب قیمت و زمان) و Grid Lines (خطوط شبکه‌ای در نمودار قیمت)
با اضافه شدن این قابلیت‌ شما می‌توانید رنگ، وزن و سبک خط نشانگر قیمت و زمان را روی نمودار خود تعیین کنید. همچنین می‌توانید خط شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای تعیین تنظیمات دلخواهتان باید از طریق آیکون تنظیمات در صفحه نمودار به بخش Appearance بروید و در بخش Background و سایر گزینه‌ها، تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. در این مقاله با معرفی تنظیمات جدید اندیکاتور و نمودارها در تریدینگ ویو همراهمان باشید.

آموزش جامع یک زبان برای اسکریپت نویسی
برای راحتی شما در این بخش یک آموزش دقیق در زمینه زبان برنامه نویسی در پلتفرم تریدینگ ویو ایجاد شده است. حقیقت این است که اسکریپت نویسی هیچ‌وقت آسان نبوده و معامله‌گران همیشه به دنبال یک راهکار ساده یا آموزش معتبری در این زمینه هستند. برای دسترسی به آموزش‌ها، روی گزینه Help موجود در بخش Script Editor در پایین صفحه کلیک کنید.

ساختار جدید و بهبود یافته در نمودار قیمت
ما در این بخش بر اساس بازخوردهایی که از مخاطبان به مرور زمان دریافت کرده‌ایم، به‌روزرسانی‌های بسیار عالی برای شما ایجاد کرده‌ایم. به طور مثال قابلیتی ایجاد شده که به صورت پیش فرض، آخرین تغییرات شما در هر نمودار قیمت، زمانی که شما آن را در یک پنجره جدید باز کنید، نمایش داده می‌شود و این قابلیت می‌تواند در صرفه‌جویی زمان برای کاربران بسیار موثر باشد. شما می‌توانید به آدرس www.tradingview.com/e/ بروید تا با استفاده از پیکان موجود در نوار ابزار بالا، تمام تحلیل‌های ذخیره شده به شما نمایش داده شود. اگر هیچ نمودار ذخیره شده‌ای ندارید، اولین طرح نموداری شما با عنوان «بدون نام» به صورت خودکار ذخیره می‌شود. شما می‌توانید به راحتی نام نمودارهای ذخیره شده را نیز عوض کنید. برای این منظور باید روی پیکان کنار نام نمودار کلیک کنید و گزینه تغییر نام را انتخاب کنید.

قابلیت ذخیره خودکار به شما این قابلیت را می‌دهد که هیچ کدام از کارهای خود را گم نکنید؛ اما بهتر است قبل از بستن صفحه نمودار روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا از ذخیره شدن تغییرات مطمئن شوید. همچنین اگر می‌خواهید روی همان نمودار از ابزار تحلیلی جدید و مستقلی استفاده کنید باید از بخش منو گزینه “New chart layout” را انتخاب کنید.
بهبود تغییر وضوح نمودار قیمت
بهبود راحتی کار با نمودار و سرعت آن یکی از اولویت‌های اصلی ما است؛ بنابراین ما امکان تغییر وضوح نمودار بدون استفاده از ماوس (به دلیل تقاضای اکثر کاربران) را فراهم کردیم. در این بخش به روش‌هایی که برای انجام این کار اضافه شده است می‌پردازیم:

شما می‌توانید در بخشی که نماد را وارد می‌کنید یا در قسمت “Symbol Search”، وضوح مطلوب نموداری خود را اضافه کنید. به طور مثال عبارت ” AAPL” به معنی نمودار قیمت سهام شرکت اپل در تایم‌فریم ۱۵ دقیقه‌ای است.

شما با استفاده از کلید میانبر ویرگول (,) می‌توانید یک پنجره گفتگو باز کنید و وضوح نمودار مورد استفاده خود را تغییر دهید. به عنوان مثال عبارت ۲W- به معنی تغییر وضوح به تایم‌فریم ۲ هفته‌ای است.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از ماوس کامپیوترتان روی این دکمه جدید کلیک کنید و یک پنجره گفتگو باز کنید.

حالا به نظر می‌رسد که با استفاده از این ابزار جدید، کار با نمودارهای قیمت در تریدینگ ویو آسان‌تر و سریع‌تر است!
اضافه شدن POC و VA به نمایه حجم در تریدینگ ویو!
ما قابلیت‌هایی به بخش نمایش حجم و اندیکاتورهای نشان‌دهنده رنج‌های حرکتی اضافه کردیم که شامل موارد زیر است:

POC مخفف Point of Control: یک سطح قیمتی با بیشترین حجم معاملات انجام شده در یک دوره زمانی مشخص
VA مخفف Value Area: محدوده‌ای از سطوح قیمتی که درصد مشخصی از کل حجم معاملاتی آن دوره زمانی در این سطوح بوده است.

به طور معمول این عدد روی ۷۰% تنظیم می‌شود اما در نهایت همه چیز به دیدگاه معامله‌گر بستگی دارد.
اندیکاتور Volatility Stop
اندیکاتور VS این قابلیت را دارد که روند فعلی بازار را تشخیص دهد. زمانی که روند نزولی تشخیص داده شود، یک خط قرمز بالای میله‌های قیمت در نمودار رسم می‌شود و زمانی که اندیکاتور روند بازار را صعودی تشخیص دهد، یک خط سبز رنگ پایین میله‌های قیمت نمایش داده می‌شود. از این خطوط معمولا به منظور حد ضرر متحرک (تریلینگ استاپ) استفاده می‌شود. شاخص VS بیشتر به عنوان ابزاری برای تعیین زمان خروج از موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌شود و برای تشخیص تریگرهای ورود به معامله، کاربرد چندانی ندارد. زمانی که قیمت از خطوط VS عبور کند، روند معکوس شده و خط VS در سمت مقابل تشکیل می‌شود.
اندیکاتور جدید برای نمودارهای مولتی تایم‌ فریم (چند زمانی)
اندیکاتور جدید مولتی تایم‌فریم تریدینگ ویو به شما اجازه می‌دهد که تایم‌فریم‌های بیشتری را در یک نمودار استفاده کنید.

شما می‌توانید بازه‌های زمانی زیر را انتخاب کنید:
خودکار، روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی یا ۳ ماهه و سالانه
همچنین می‌توانید مقادیر True Range (محاسبه‌گر قیمت نزدیک به رنج دوره زمانی قبلی) و Trading Range (محاسبه‌گر بالاتری و پایین‌ترین قیمت در یک دوره زمانی مشخص) را مشاهده کنید.
قابلیت ثبت تنظیمات پیش‌فرض دلخواه برای اندیکاتورها
با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید تنظیمات جدید اندیکاتور مورد استفاده‌تان را به روشی که می‌خواهید پیکربندی نموده و آن را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض ذخیره کنید. در این صورت شما هر گاه این اندیکاتور را در صفحه نمودار جدیدی استفاده کنید، نیازی به ثبت دوباره تغییرات نبوده و می‌توانید از همان ابتدا با تنظیمات مورد نظر خود کار کنید. برای انجام این کار باید بخش ویژگی‌های (properties) اندیکاتور را باز کنید و در فهرست کشویی پیش‌فرض‌ها (Defaults)، گزینه ذخیره به عنوان پیش‌فرض (Save as Default) را انتخاب کنید.

اگر هم در این فرآیند مشکلی پیش آمد، شما همیشه می‌توانید با کلیک روی گزینه تنظیم مجدد (Reset settings) در همان بخش ویژگی‌ها (properties)، اندیکاتور را به تنظیمات اولیه آن برگردانید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *