پرش به محتوا

معرفی شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی Fidelity

شرکت Fidelity در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و حدود ۵۰ سال پس از آن و در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در فضای آنلاین آغاز کرد. این شرکت اکنون به نیرویی قابل‌توجه در فضای کارگزاری‌های آنلاین بدل شده است. این شرکت با استفاده از تحقیقات عالی، ابزارهای مفید و منابع آموزشی گسترده به‌طور مداوم سرمایه گذاری های ارزشمندی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.
فهرست این مقاله
تاریخچه شرکت Fidelity

این صندوق در سال ۱۹۳۰ یعنی یک سال پس از سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ و پیش از رکود بزرگ سال ۱۹۳۳ تأسیس شد. این صندوق تا ۱۳ سال پس از تأسیس به فعالیت خود ادامه داد تا پس از مدتی توسط وکیل مستقر در بوستون به نام Edward C Johnson II خریداری شد. در آن زمان و براساس اعلام این صندوق مجموع ارزش دارایی‌های تحت مدیریت Fidelity برابر با ۳ میلیون دلار بود.
سرانجام Johnson II در سال ۱۹۴۶، شرکت Fidelity Management and Research Company را که اکنون با نام Fidelity Investments شناخته می‌شود، با هدف خدمت‌رسانی به‌عنوان مشاور سرمایه‌گذاری در صندوق فیدلیتی تأسیس کرد. در هنگام اداره صندوق هدف جانسون خرید سهم‌هایی با پتانسیل رشد بود، نه لزوماً سهم‌های بلو جیپ (Blue-chip).
افزایش میزان دارایی‌های تحت مدیریت شرکت فیدلیتی
در اوایل دهه ۱۹۵۰، جانسون مهاجر جوانی به نام Tsai را که از شانگ‌های چین مهاجرت کرده بود، به‌عنوان تحلیلگر سهام استخدام کرد تا به او در اداره صندوق فیلدتی کمک کند. Tsai با خرید سهام speculative مانند Xerox و Polaroid کار خود را در این صندوق آغاز کرد. عملکرد بسیار عالی او در بازار سهام سبب شهرت او در میان سرمایه‌گذاران شد و درنهایت در ۱۰ سال، دارایی‌های با مدیریت صندوق را به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش داد.
پس از آنکه این صندوق رشد بالایی داشت، Johnson II پسرش Johnson III را برای مدیریت صندوق تازه تأسیس Trend وارد کرد. Johnson III که فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد بود، شروع به گسترش این صندوق کرد و تا سال ۱۹۶۵ به یکی از بهترین صندوق‌های رشدیافته در ایالت‌متحده تبدیل شد.
روند رشد تهاجمی شرکت فیدلیتی
در دهه ۱۹۶۰ ایالات‌متحده آمریکا با رشد اقتصادی خوبی مواجه شد. این موضوع در وضعیت صندوق Fidelity نیز تأثیر مثبتی داشت. این صندوق با راه‌اندازی شرکت‌های تابعه دیگر از این فرصت استفاده کرد تا بخش‌های دیگر خود را گسترش دهد. برخی از این شرکت‌های تابعه عبارت‌اند از Magellan Fund سال ۱۹۶۲ و FMR Investment Management در سال ۱۹۶۴، Fidelity Keogh Plan در سال ۱۹۶۷، Fidelity International در سال ۱۹۶۸،Fidelity Service Company در سال ۱۹۶۹.
مدیرعاملی پسر Johnson II در شرکت Fidelity

در سال ۱۹۷۲، جانسون سوم به‌عنوان رئیس شرکت Fidelity Investments جایگزین پدرش شد. ریاست وی از زمانی آغاز شد که بازار سرمایه متلاطم بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران به سمت روش‌های مطمئن‌تر سرمایه‌گذاری جذب می‌شدند. دارایی‌های این شرکت طی دو سال ابتدایی ریاست جانسون سوم با ۳۰ درصد کاهش به ۳ میلیارد دلار رسید. در پاسخ این وضعیت Ned با راه‌اندازی Fidelity Daily Income Trust  (FIDIT)به بازار پولی روی آورد.
درنهایت Ned در سال ۱۹۷۷ و هم‌زمان با بازنشسته‌شدن پدرش، رئیس و مدیرعامل شرکت Fidelity Investments شد. او تا سال ۲۰۱۴ یعنی زمانی که دخترش Abby Johnson رهبری شرکت را بر عهده گرفت، در این سمت خدمت کرد. همان‌طور که ملاحظه کردید، این شرکت یک تجارت خانوادگی است که از ابتدای تأسیس تاکنون توسط اعضای خانواده جانسون رهبری شده است. Abby Johnson از سال ۱۹۸۸ به‌عنوان تحلیلگر و مدیر پورتفولیو به مجموعه Fideliy پیوست و سپس توانست در سال ۱۹۹۷ به یک نقش اجرایی در مدیریت و تحقیقات فیدلیتی برسد. تا ۲۰ مارس ۲۰۱۳، خانواده جانسون ۴۹ درصد از سهام شرکت Fidelity را بر عهده داشت. Abby نیز با در اختیار داشتن ۲۴.۵ درصد از سهام شرکت، تا ژانویه ۲۰۱۸ دارایی خالص ۲۰ میلیارد دلاری را ثبت کرد.
ویژگی‌های شرکت Fidelity

۴۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان در شعب این شرکت مشغول به کار هستند.
این شرکت به ۴۰ میلیون مشتری حقیقی، ۲۲ هزار کسب و کار و ۱۳.۵۰۰ هزار مؤسسه مالی در حال خدمت است.
Fidelity حمایت بیش از ۱۳۵۰۰ مؤسسه مالی را بر عهده دارد.
مقر اصلی این شرکت در Boston آمریکا واقع شده است.
۱ تریلیون دلار دارایی، تحت مدیریت این شرکت است.
میانگین معاملات روزانه Fidelity برابر با ۲.۴ میلیون است.
برنامه موبایلی مناسبی را برای سهولت کاربران ارائه داده است.
امکان معامله ارزهای دیجیتال را به مشتریان نمی‌دهد.
منابع آموزشی بسیار خوبی را در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار می‌دهد که برای اولین بار وارد بازار می‌شوند.
این شرکت برای مواردی مانند معاملات سهام، ETF و برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود کمیسیونی دریافت نمی‌کند.
این شرکت به‌صورت مدام در تلاش برای بهبود پلتفرم‌های خود و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران است.

صندوق‌های تحت مدیریت شرکت فیدلیتی
Fidelity Investments چندین کسب و کار را که عمده آن‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و خدمات کارگزاری مربوط هستند، اداره می‌کند. بخش صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

بخش سهام (Equity)
بخش درآمد بالا (High-income)
بخش درآمد ثابت (Fixed-income)

این شرکت Fidelity Contrafund را که با بیش از ۱۰۷.۴ میلیارد دلار دارایی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک غیرشاخص (non-indexed)، در ایالات‌متحده است، اداره می‌کند. علاوه بر این، فیدلیتی مالک Fidelity Magellan است، این شرکت ۱۵.۵ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشته و پیش از این توسط مدیرعامل سابق Fidelity یعنی Ned Johnson اداره می‌شده است.
خدمات کارگزاری سرمایه‌گذاری شرکت فیدلیتی

غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت Fidelity Investments اداره یک شرکت کارگزاری را نیز بر عهده دارد. این شرکت کارگزاری در بیش از ۱۴۰ مکان مختلف در آمریکا خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۷۸ اولین سرویس کارگزاری تخفیفی را پس از آنکه نرخ ثابت (Fixed-rate) کمیسیون کارگزاری توسط دولت آمریکا لغو شد، راه‌اندازی کرد. فیدلیتی خدمات کارگزاری خود را از طریق شرکت تابعه خود یعنی National Financial Services LLC ارائه می‌دهد.
این شرکت به‌منظور ارائه تسویه کارگزاری، پشتیبانی و محصولات نرم‌افزاری برای شرکت‌های خدمات مالی، با دلالان کارگزاری، مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت‌شده و شرکت‌های سرمایه‌گذاری همکاری می‌کند. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، این شرکت کارگزاری اعلام کرد که بیش از ۵ تریلیون دلار دارایی را تحت مدیریت خود دارد.
معرفی خدمات طرح بازنشستگی شرکت Fidelity Investments
شرکت Fidelity Investments خدمات طرح بازنشستگی خود را از طریق شرکت تابعه خود یعنی Workplace and Institutional Services (PWIS) Fidelity Personal ارائه می‌دهد. این شرکت تابعه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۴ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت و ۳۲ میلیارد دلار دارایی مشارکت تعریف‌شده (Defined Contribution Assets) را گزارش داد.
‌غیر از طرح بازنشستگی، شرکت PWIS خدمات دیگری نیز مدیریت طرح سهام، خدمات ثبت سوابق، مدیریت بازنشستگی و مدیریت طرح سلامت و رفاه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
معرفی صندوق سرمایه‌گذاری Donor-Advised Fund شرکت Fidelity Investments
شرکت Fidelity Investments اداره اولین صندوق تجاری با مشاوره خیران را بر عهده دارد. این صندوق در سال ۱۹۹۱ تأسیس و بعدها با کمک‌های مردمی به بزرگ‌ترین سازمان خیریه تبدیل شد. خیران از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود در این صندوق‌ها سود کسب می‌کنند.
نظر شرکت Fidelity در خصوص بازار ارزهای دیجیتال
مشتریان کارگزاری خرده‌فروشی شرکت Fidelity نمی‌توانند هیچ‌یک ارز ارزهای دیجیتال را از طریق پلتفرم Fidelity خرید و فروش کنند. با این ‌حال افرادی که یک حساب رمز ارز در صرافی Coinbase داشته باشند، می‌توانند ترتیبی دهند که موجودی حساب خود را از طریق سایت رسمی Fidelity.com مشاهده کنند. با این ‌حال در حال حاضر پلتفرم Fidelity هیچ برنامه‌ای برای ارائه خدمات مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال برای مشتریان کارگزاری خرده‌فروشی خود ندارد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *