پرش به محتوا

میهن پادکست – مسیر تبدیل شدن به توسعه دهنده بلاک چین

برنامه‌نویسی همواره یکی از حوزه‌های جذاب است و با توجه به دیجیتالی شدن امور جاری، تقاضا برای این حوزه بیش از پیش خواهد شد. در حال حاضر با داغ‌تر شدن موضوع تمرکززدایی در اینترنت و شکل‌گیری نسل سوم وب، فناوری‌های مرتبط با آن مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این تکنولوژی‌ها، بلاک چین یکی از انواع مختلف دفتر کل توزیع‌شده است. کسانی که در زمینه برنامه‌نویسی بلاک چین فعالیت می‌کنند، توسعه‌دهنده بلاک چین (Blockchain Developer) هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، در شصت‌وششمین قسمت از میهن پادکست درباره مسیر تبدیل شدن به توسعه دهنده بلاک چین صحبت و موارد لازم را برای تبدیل شدن به برنامه نویس بلاک چین، مطرح می‌کنیم.

برنامه نویسی در حوزه بلاک چین، علاوه‌بر جذابیت‌های مالی و فنی که دارد، پیچیدگی‌ها و سختی‌های مختص به خودش را نیز دارد. با توجه به آمار موجود، یک توسعه دهنده بلاک چین پس از کسب تجربه لازم، به‌صورت میانگین در نقاط مختلف جهان از حدود ۹۰ هزار دلار تا ۱۳۰ هزار دلار می‌تواند درآمد داشته باشد.
یک توسعه‌دهنده بلاک چین، همواره باید دانش فنی خود را به‌روز نگه دارد؛ زیرا این حوزه به‌طور دائم در حال تغییر است. در کنار این مساله، کسانی که می‌خواهند در مسیر تبدیل شدن به برنامه نویس بلاک چین قدم بردارند، باید به مفاهیم حوزه ارزهای دیجیتال نیز اشراف داشته باشند. به‌عبارت دیگر آشنایی و آگاهی افراد به مفاهیم برنامه نویسی، شرط لازم و داشتن اطلاعات درباره اکوسیستم رمزارزها، شرط کافی برای تبدیل شدن به یک دولوپر بلاک چین است.
در این قسمت از میهن پادکست برای درک بهتر مسیر پیش روی توسعه دهنده بلاک چین، از تجربه کسانی که در این زمینه فعال هستند، استفاده کردیم. از سپهر کیا توسعه‌دهنده بلاک چین در ایده خبر و هادی دادجوی از نفرات قدیمی تیم محتوای بلاکچین دعوت کردیم که مهمان ما باشند. هادی دادجوی یکی از نفراتی است که در دوره کانسنسیس شرکت کرد، اما به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها از این دوره حذف شد.
لینک‌های مرتبط
در این قسمت لینک مطالبی را که به درک بهتر موضوع کمک می‌کند، قرار می‌دهیم.

شما می‌توانید میهن پادکست را در پلتفرم‌های صوتی کست باکس، اسپاتیفای، اپل پادکست و همینطور در کانال تلگرامی ایده خبر بشنوید.
برای گوش دادن به بقیه قسمت‌های میهن پادکست از طریق سایت، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

میهن پادکست

پرسش و پاسخ (FAQ)

کدام دوره ها برای یادگیری برنامه نویسی بلاکچین مناسب هستند؟
دوره‌های مختلفی در سایت‌هایی مانند یودمی (Udemy)، کورسرا (Coursera)، ۱۰۱ بلاکچین (101Blockchain) و غیره وجود دارند که می‌توانند مفید باشند؛ نکته مهم به‌روز نگهداشتن دائمی اطلاعات است.
آیا برای تبدیل شدن به توسعه دهنده بلاک چین، دانستن برنامه نویسی لازم است؟
آشنایی با یک زبان برنامه نویسی و دانستن مفاهیم مرتبط با این حوزه،‍ برای شروع دید بسیار خوبی به افراد می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت نداشتن پیش‌زمینه، با زبان برنامه نویسی ساده‌ای مانند پایتون شروع کنید.
آیا برای برنامه نویسی در حوزه بلاکچین، داشتن دانش برنامه نویسی کافی است؟
از آنجایی که برنامه نویسی بلاک چین، به دو حوزه برنامه نویسی و بلاکچین مربوط است؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند باید آشنایی لازم و کافی نسبت به مفاهیم بلاک چین نیز داشته باشند.

منبع

ایده خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *