پرش به محتوا

نقد و بررسی صرافی بینگ ایکس (BingX) برای کاربران ایرانی

مطلب پیش رو، نقد و بررسی صرافی بینگ ایکس (BingX) است که به صورت اختصاصی، توسط تیم ایده خبر انجام شده است. به یاد داشته باشید که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، هیچکدام از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی، اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی ندارند. بعضی از این صرافی‌ها، امکان فعالیت و برداشت دارایی بدون احراز هویت به کاربران می‌دهند، اما ممکن است با مشکوک شدن به آی‌پی شما، به شما اجازه برداشت دارایی ندهند و از شما احراز هویت بخواهند. در نهایت، ایده خبر همواره این ریسک‌ها را به اطلاع کاربران می‌رساند و از کاربران می‌خواهد با دانش و آگاهی کامل در حوزه کریپتو فعالیت کنند. ریسک هرگونه فعالیت و از دست دادن دارایی ناشی از فعالیت در صرافی بررسی شده در این مطلب، به عهده خود کاربر است و ایده خبر هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و عدم امکان استفاده از صرافی‌های متمرکز برای کاربران ایرانی، ترید و معامله در بازار ارزهای دیجیتال در کشورمان به امری بسیار دشوار تبدیل شده است. همچنین در حال حاضر صرافی‌های متمرکز بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند و انتخاب یکی از آنها به منظور ترید در این بازار کار راحتی نیست. صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از صرافی‌های متمرکز در بازار ارزهای دیجیتال است که به‌طور گسترده در قاره آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صرافی در کشور سنگاپور قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است. صرافی BingX خدمات بسیار زیادی مانند فعالیت در بازار فارکس، معاملات آپشن و مشتقات، کپی تریدینگ و غیره را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین صرافی BingX به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد در این صرافی فعالیت داشته باشند و همچنین با استفاده از مدارک ایرانی در آن احراز هویت انجام دهند؛ اما از آنجایی که تمام صرافی‌های رمز ارز اجازه خدمات‌دهی به کاربران ایرانی را ندارند، در این مقاله به نقد و بررسی صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی می‌پردازیم و خطرات احتمالی استفاده از این صرافی را بیان می‌کنیم. 
به دلیل ریسک بالای فعالیت در صرافی‌های متمرکز برای کاربران کشورمان، ایده خبر در حال نقد و بررسی صرافی‌های مختلف است و میزان ریسک فعالیت در آن‌ها را بررسی می‌کند تا کاربران در جریان این ریسک باشند و با آگاهی کامل در این حوزه فعالیت کنند. شما می‌توانید نقد و بررسی صرافی‌های کراکن، کوینکس، کوکوین، هیوبی، اف تی اکس، اوکی اکس، ام اکس سی، ال بنک، هات بیت و کوین لوکالی که توسط تیم ایده خبر انجام شده است را از طریق لینک‌های زیر مطالعه کنید:

در ادامه این مقاله، به نقد و بررسی صرافی BingX برای کاربران ایرانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.
نقد و بررسی صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی
منبع: avaxholic.com
صرافی BingX یکی از صرافی‌های متمرکز بازار ارزهای دیجیتال است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ و در سنگاپور تاسیس شده است و در حال حاضر بیش ۱ میلیون کاربر فعال دارد. اکثر کاربران این صرافی متعلق به کشورهایی مانند تایوان، ژاپن، کره، روسیه و ویتنام هستند. 
قابلیت اصلی پلتفرم BingX این است که به کاربران اجازه می‌دهد در تمامی بازارهای مالی مانند سهام، شاخص و ارزهای دیجیتال معامله کنند. همچنین این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات مانند معاملات اسپات، مشتقات و خرید با ارزهای فیات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. معاملات قرارداد‌های دائمی (Perpetual Swap)، مارجین، معاملات در بازارهای مالی جهانی مانند فارکس، شاخص‌های جهانی و کامودیتی‌ها از جمله امکانات صرافی BingX هستند که این صرافی را نسبت به رقبای خود متمایز می‌کند.
وبسایت BingX یک پلتفرم ثبت‌شده در جمهوری استونی است و مجوزهای صرافی خود را تحت نهاد نظارتی AUSTRAC و مجوز کسب و کار MSB یا Money Services Business را تحت نظارت FinCen کسب کرده است. این صرافی شعبه‌هایی در آمریکای شمالی، کانادا، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ و تایوان دارد و تاییدیه نظارتی این کشورها را نیز دریافت کرده است. با این حال، گواهی‌های کسب‌شده مبنی‌بر مشروعیت این صرافی نیست و کاربران باید در هنگام استفاده از صرافی‌ها این نکته را مد نظر داشته باشند.
منبع: BingX
اما سوال اصلی این است که آیا استفاده از صرافی BingX برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است؟ در ادامه مقاله به بررسی این مورد می‌پردازیم.
از آنجایی که دفتر مرکزی صرافی بینگ ایکس در سنگاپور قرار دارد و اکثر کاربران این صرافی را کشور‌های آسیایی تشکیل می‌دهند، می‌توان گفت که بازار هدف صرافی BingX ساکنان قاره آسیا است. با ورود به سایت BingX متوجه می‌شویم که این صرافی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و حتی گروه پشتیبانی تلگرامی آن نیز با زبان فارسی وجود دارد.
منبع: BingX
همچنین بدون استفاده از VPN و با IP ایران می‌توان به وبسایت این صرافی وارد شد و یک حساب کاربری ایجاد کرد. علاوه‌بر این موارد، با پرسش از قسمت پشتیبانی صرافی BingX متوجه می‌شویم که کاربران ایرانی می‌توانند بدون هیچ مشکلی با مدارک ایرانی در این صرافی احراز هویت انجام دهند. همچنین به گفته پشتیبانی صرافی بینگ ایکس احراز هویت با مدارک ایرانی مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کند و امکان بسته شدن حساب آنها نیز وجود ندارد.
منبع: BingX
اما با وجود تمامی امکاناتی که صرافی BingX در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد، در قسمت قرارداد کاربران (Customer Agreement) این صرافی نکاتی جلب توجه می‌کند. در قسمت شرایط توافقنامه (Agreement Conditions) بیان شده است که صرافی می‌تواند تمامی شرایط فعلی را هر زمان و به صلاحدید خود تغییر دهد و کاربران باید به‌صورت مداوم این قسمت را مطالعه کنند.
در قسمت ممنوعیت‌های استفاده (Prohibition of Use) بیان شده است که با امضای قرارداد شما تضمین می‌کنید که در فهرست تحریم‌های تجاری یا اقتصادی، مانند فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که توسط OFAC تنظیم می‌شود، قرار ندارید و همچنین جزء افرادی که در فهرست افراد تحریم‌شده وزارت خزانه داری ایالات متحده (U.S. Commerce Department) نیستید. همچنین در قسمت آخر این بند نوشته شده که BingX بنابر صلاحدید خود و با توجه به قوانین قضایی می‌تواند خدمات خود را در برخی کشورها محدود یا ممنوع کند.
منبع: BingX
در بخش ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این صرافی بیان شده است که کاربران باید اطلاعات واقعی خود را ثبت کنند و اگر صرافی مواردی مبنی‌بر اینکه اطلاعات کاربران صحیح نیست، بدست آورد می‌تواند حساب افراد را به حالت تعلیق درآورد.
بنابراین با توجه به قوانین صرافی BingX و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و همچنین وجود داشتن نام ایران در لیست OFAC، کاربران ایرانی باید در نظر داشته باشند که این صرافی هر زمان می‌تواند حساب کاربران ایرانی را به حالت تعلیق درآورد. یکی دیگر از مواردی که در قسمت ریسک‌های معامله در بینگ ایکس به چشم می‌خورد، اشاره این صرافی به این موضوع است که نمی‌تواند به کشورهایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، خدمت‌رسانی کند. همچنین با توجه به سابقه صرافی‌های مختلف مانند بیترکس که در ابتدا با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی نداشته ولی در نهایت حساب آنها را تعلیق کردند، رعایت موارد ایمنی برای استفاده از صرافی BingX الزامی است.
منبع: BingX
بررسی سایت BingX
منبع: BingX
زمانی که وارد سایت bingx.com می‌شویم، با صفحه‌ای که تصویرش را در بالا می‌بینید، روبرو می‌شویم. در این صفحه اولین چیزی که به چشم می‌خورد پاداش ۵,۱۲۵ دلاری صرافی BingX است که به کاربرانی که در این صرافی حساب باز می‌کنند، داده می‌شود؛ البته جایزه ۵ هزار دلاری را باید با گذراندن مراحل بسیاری بدست آورید و صرفا با باز کردن حساب این پاداش به شما داده نمی‌شود. شایان ذکر است که پاداش‌ها یا Bonus‌ها در این صرافی قابل برداشت نیستند و تنها می‌توانید از آنها برای انجام معاملات خود استفاده کنید.
منبع: BingX
به عنوان مثال با باز کردن حساب جدید در صرافی BingX به شما ۱۲۵ دلار Bonus‌ داده می‌شود. این پاداش‌ها در حالت عادی غیر‌فعال هستند و برای اینکه بتوانید از آنها استفاده کنید، باید مراحلی را طی کنید. برای دریافت پاداش ۱۰۰ دلاری باید معاملاتی با حجم بیش از ۴۰۰۰ دلار داشته باشید. پس از انجام این معاملات پاداش ۱۰۰ دلاری به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از آن در قسمت فیوچر این صرافی معامله کنید. همانطور که گفته شد پاداش‌ها قابل برداشت نیستند و تنها در صورتی که در معاملات خود سود کنید، می‌توانید سود خود را برداشت کنید.
منبع: BingX
در سمت راست سایت بینگ ایکس و با کلیک برروی علامت دانلود، اپلیکیشن‌های موبایلی BingX را می‌بینیم که هم برای اندروید و هم IOS عرضه شده است. در بالای صفحه نیز امکانات و سرویس‌های بینگ ایکس را می‌بینید، که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
منبع: BingX
همچنین در تصویر بالا اطلاعاتی از این صرافی می‌بینیم. در این قسمت نوشته شده که صرافی بینگ ایکس بیش از ۵ میلیون کاربر دارد، حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار است و بیش از ۳۵۰ رمزارز در این صرافی لیست شده‌اند.
کمی پایین‌تر، بازارهای معاملاتی که صرافی BingX در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد قابل مشاهده است. این بازارها عبارتند از:
منبع: BingX
بازار اسپاتبازار فیوچرشاخص‌هاکامودیتی‌ها (Commodities) مانند فلزات گران‌بها، نفت و غیرهجفت ارزهای معاملاتی در بازار فارکس
در ادامه صفحه اصلی سایت بینگ ایکس یکی از محوب‌ترین سرویس‌های این سایت یعنی کپی تریدینگ معرفی شده است. در این قسمت بیش از ۸,۰۰۰ تریدر فعال وجود دارد که بیش از ۱۳۰ میلیون معامله انجام‌ داده‌اند.
منبع: BingX
کمی پایین‌تر محصولات مختلف صرافی بینگ ایکس نمایش داده می‌شود. این محصولات شامل بازارهای اسپات، فیوچرز و سرویس گرید تریدینگ (Grid Trading) است. در سرویس Grid Trading، معامله‌گران می‌توانند برای معاملات خود استراتژی‌ها مختلف تعریف کنند. پس از تعریف استراتژی صرافی به طور خودکار در بازارهای پرنوسان معاملات آنها را به‌انجام می‌رساند که در نهایت منجر به کسب سود بیشتر برای معامله‌گران می‌شود.
منبع: BingX
دوباره که کمی پایین‌تر می‌رویم، به بخش آموزش صرافی BingX می‌رسیم. در این قسمت ۳ ویدیو آموزشی برای کاربران گذاشته شده است که می‌توانند با مشاهده آنها با نحوه استفاده از این صرافی آشنا شوند.
منبع: BingX
در ادامه صفحه اصلی سایت لینک‌های دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی صرافی بینگ ایکس قرار داده شده است. همچنین کمی پایین‌تر رویدادها و مشارکت‌های صرافی در برنامه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. در ادامه همکاری‌های مختلفی که صرافی BingX با شرکت‌های مختلف داشته است، نشان داده می‌شود و در انتهای صفحه سایت نیز بخش‌های مختلف مانند سرویس‌ها، پشتیبانی، قوانین استفاده و صفحات اجتماعی بینگ ایکس را می‌بینیم.
منبع: BingX
بنیان‌گذاران و تیم مدیریتی BingX چه کسانی هستند؟
اطلاعات دقیقی از بنیان‌گذاران بینگ ایکس در سایت این صرافی در دسترس نیست. در قسمت About Us این صرافی گفته شده است که هدف صرافی BingX فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری برای تمامی افراد و به ساده‌ترین روش ممکن در بازارهای مالی است. همچنین در این قسمت نوشته شده است که صرافی بینگ ایکس خدمات خود را در بیش از ۱۰۰ کشور در جهان ارائه می‌دهد و تیم موسس آن متشکل از متخصصان پیشگام از شرکت‌های خطر‌پذیر (VC)، موسسات مالی مانند J.P.Morgan ،Standard Chartered Bank و شرکت‌های پیشرو مانند Google ،Tencent و Alibaba با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه‌های تخصصی مربوطه هستند.
اما با مراجعه به صفحه لینکدین صرافی BingX متوجه می‌شویم که بیش از ۱۲۷ نفر در این صرافی فعالیت می‌کنند. نکته قابل‌توجه در لیست کارمندان این صرافی این است که بسیاری از آنها ایرانی هستند و در ایران زندگی می‌کنند. به عنوان مثال آرش نعمتی در سمت رئیس توسعه بازرگانی در صرافی بینگ ایکس فعالیت می‌کند. همچنین Sveta Nguyen یکی از بنیان‌گذاران ویتانامی این صرافی است.
منبع: لینکدین
امکانات صرافی بینگ ایکس
صرافی BingX امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه هر یک از امکانات این صرافی را به طور اجمالی معرفی می‌کنیم.
قسمت خرید رمزارز (Buy Crypto)
در این قسمت کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات، بیت کوین، اتریوم و تتر خریداری کنند. شایان ذکر است ارز ریال در این قسمت وجود ندارد و به همین دلیل کاربران ایرانی نمی‌توانند از این قسمت استفاده کنند.

این بخش از دو قسمت بازار اسپات و تبدیل سریع یا Convert تشکیل شده است. کاربران می‌توانند در بازار اسپات سفارش‌های خود را با گذاشتن اوردر خرید یا فروش ثبت کنند و در بخش Convert می‌توانند به سرعت دارایی‌های خود را با نرخ تبدیل لحظه‌ای بخرند یا به فروش برسانند.
بازار مشتقات (Derivatives)
این قسمت نیز از دو بخش فیوچرز استاندارد (Standard Futures) و فیوچرز دائمی (Perpetual Futures) تشکیل شده است. تفاوت این دو قسمت در این است که معاملات استاندارد برای تریدرهایی با تجربه کمتر و معاملات دائمی برای تردیدرهایی با تجربه بیشتر بهینه‌سازی شده است.
در هر دو بازار کاربران می‌توانند در معاملات خود از اهرم تا ۱۵۰ برابر دارایی خود استفاده کنند. همچنین در قسمت Standard Futures کاربران می‌توانند به معامله شاخص‌ها، جفت ارزها و کامودیتی‌ها بپردازند. معاملات مربوط به بازارهای مالی تنها در این قسمت امکان‌پذیر است. برای انجام معامله در سایر بازارهای مالی می‌توانید پس از ورود به قسمت Standard Futures، از منوی کشویی بازار مدنظر خود را انتخاب کنید.
منبع: BingX
استفاده از سرویس کپی تریدینگ
کپی تریدینگ فرصتی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند معاملات تریدرهای حرفه‌ای را کپی کنند و معاملات خود را براساس معاملات آنها به انجام برسانند. کاربران با استفاده از پلتفرم کپی تریدینگ صرافی BingX می‌توانند در دو بازار اسپات و فیوچر معاملات تریدرهای حرفه‌ای را دقیقا به همان شکل انجام دهند.
با انجام این معاملات بخشی از سود کاربران به تریدرهای حرفه‌ای تعلق می‌گیرد. در این قسمت کاربران می‌توانند براساس فیلترهای مختلف پوزیشن معاملاتی تریدرهای مختلف را انتخاب کنند و مشابه آن را با سرمایه خود به انجام برسانند.
منبع: BingX
استفاده از اکانت دمو
برای استفاده از هریک از سرویس‌های صرافی بینگ ایکس، در ابتدا باید در این صرافی حساب باز کنید. استفاده از قابلیت ترید در پلتفرم دموی صرافی BingX نیز از این قاعده مستثنی نیست. پلتفرم دموی این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد بدون استفاده از پول واقعی به انجام معامله بپردازند و مهارت‌های خود را افزایش دهند.
با افتتاح حساب در صرافی BingX، به شما ۱۰۰,۰۰۰ واحد توکن VST داده می‌شود. VST توکن مجازی پلتفرم بینگ ایکس است و هر واحد آن معادل یک دلار است. برای استفاده از این توکن باید به قسمت Standard Futures مراجعه کنید و از منوی سمت راست VST Account را انتخاب کنید. شایان ذکر است توکن‌های VST قابلیت برداشت ندارند و فقط می‌توان در قسمت دمو صرافی بینگ ایکس از آنها استفاده کرد.
منبع: BingX
بررسی امنیت صرافی BingX
داشتن امنیت بالا یکی از ویژگی‌های اساسی برای تمامی صرافی‌های متمرکز محسوب می‌شود. صرافی BingX از لایه‌های امنیتی مختلفی برای حفظ امنیت دارایی کاربران خود در مقابل هک و یا اعمال خرابکارانه استفاده می‌کند. همچنین با توجه به سابقه فعالیت این صرافی از سال ۲۰۱۸ و عدم وجود مشکل در تامین امنیت، می‌توان دریافت که این صرافی از امنیت قابل قبولی برخوردار است. همچنین اطلاع‌رسانی در مورد ویژگی‌های امنیتی، بررسی IP‌ها، استفاده از سرورهای محافظت‌شده و استفاده از کیف پول‌های سرد برای نگهداری از دارایی کاربران از ویژگی‌های امنیتی این صرافی محسوب می‌شود.
از دیگر اقدامات امنیتی که این صرافی برای حساب‌های کاربران در نظر گرفته، این موارد هستند:
احراز هویت دومرحله‌ای (2FA): احراز هویت دوعاملی، با استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator برای امنیت بیشتر اکانت انجام می‌شود.استفاده از ایمیل‌ برای برداشت دارایی استفاده از پسورد برای دسترسی به دارایی‌هااستفاده از شماره همراه برای ورود به حساباعلام خطر برای ایمیل‌های فیشینگ پشتیبانی چت و ایمیل به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته
سرویس‌هایی مانند کوین گکو و کوین مارکت کپ هم در بخش Exchanges سایت خود به رتبه‌بندی صرافی‌های متمرکز می‌پردازند و براساس معیارهای مشخصی به آن‌ها نمره می‌دهند. سیستم نمره‌دهی سایت کوین مارکت کپ Exchange Score نام دارد و براساس ترافیک وبسایت، میانگین نقدینگی، حجم معاملات، معتبر بودن حجم معاملات صرافی و… محاسبه می‌شود. صرافی بینگ ایکس در کوین مارکت کپ رتبه خوبی کسب نکرده و در جایگاه ۴۴‌ام قرار گرفته است.
منبع: کوین مارکت کپ
در سایت کوین کگو معیار رتبه‌بندی و نمره‌دهی به صرافی‌ها Trust Score نام دارد و فاکتورهایی همچون حجم معاملات روزانه، عمق اوردر بوک، پوشش‌دهی API، امنیت سایبری، تیم صرافی، حوادثی که تا به حال برای صرافی رخ داده و نحوه مواجهه صرافی با آنها و… در نمره‌دهی این سایت تاثیرگذار است. صرافی بینگ ایکس در برخلاف کوین مارکت کپ رتبه خوبی در سایت کوین کگو کسب کرده و با نمره ۹ از ۱۰ در جایگاه ۱۳‌ام قرار گرفته است.
منبع: کوین کگو
همچنین از آنجایی که اثبات ذخایر در صرافی بینگ ایکس به تازگی انجام پذیرفته، اطلاعات آن هنوز در سایت‌های کوین مارکت کپ و کوین کگو درج نشده است.
بررسی قوانین استفاده برای کاربران ایرانی
همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد، استفاده از صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی مجاز است. این صرافی حتی به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد با مدارک خود در این صرافی احراز هویت انجام دهند. اما با توجه به اینکه صرافی‌های رمز ارز نباید به کاربران ایرانی خدمات دهند، این مورد یک نکته منفی درباره صرافی بینگ ایکس محسوب می‌شود. همچنین موارد مشکوکی نیز در مورد فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی به‌چشم می‌خورد.
به عنوان مثال چندین نفر از کارشناسان ایده خبر با تیم پشتیبانی صرافی BingX ارتباط برقرار کردند و هربار جوابی متفاوت گرفتند. در یکی از جوابیه‌ها که از سمت این صرافی دریافت کردیم، بیان کردند که استفاده از بینگ ایکس برای کاربران ایرانی مجاز است و محدودیتی ندارد؛ اما در جوابیه دیگر پاسخ دادند که در صورتی که با پیام کشورهای ممنوعه مواجه شدید، از VPS استفاده کنید.
منبع: BingX
همچنین در حال حاضر ایران در لیست کشورهای ممنوعه این صرافی قرار ندارد. در حالی که با توجه به قوانین بین‌المللی، این صرافی به‌طور قانونی اجازه سرویس‌دهی به کاربران ایرانی را ندارد. لیست کشورهایی که نمی‌توانند از خدمات BingX استفاده کنند را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در قوانین بینگ ایکس آمده که هر زمان می‌تواند قوانین فعلی خود را تغییر دهد. همچنین با توجه به اینکه این صرافی بیان داشته که از کشورهایی که در لیست تحریم‌های ایالات متحده هستند، پشتیبانی نمی‌کند، امکان قطع خدمات آن به کاربران ایرانی دور از ذهن نیست.
منبع: BingX
سیستم احراز هویت در بینگ ایکس
برای انجام KYC در صرافی بینگ ایکس، دو شرط لازم است: سن شما بالای ۱۸ سال باشد و کشوری که در آن اقامت دارید، جزو مناطق تحت تحریم نباشد. پس از باز کردن حساب در بینگ ایکس کافی است به قسمت Identity Verification مراجعه، کشور، نوع مدارک احراز هویت (پاسپورت یا ایدی کارت)، اسم و شماره ایدی کارت خود را وارد کنید. سپس در مرحله بعد عکس مدارک خود را ارسال کنید و در نهایت منتظر بمانید تا احراز هویت شما تایید شود.
منبع: BingX
همانطور که پیش‌تر نیز بیان شد اگر قصد دارید از این صرافی استفاده کنید، بهتر است با مدارک ایرانی احراز هویت انجام ندهید. استفاده از صرافی BingX بدون احراز هویت نیز امکان‌پذیر است و این صرافی به شما اجازه می‌دهد تا سقف ۱۰۰,۰۰۰ دلار بدون احراز هویت برداشت کنید. در جدول زیر می‌توانید تفاوت بین میزان برداشت در حساب‌های مختلف را مشاهده کنید.
منبع: BingX
جایگزین BingX برای کاربران ایرانی
از اوایل سال ۲۰۲۲ قوانین سخت‌گیرانه‌ای از طرف قانون‌گذاران برای صرافی‌های متمرکز اعمال شد. این قوانین اجازه فعالیت در بسیاری از صرافی‌ها متمرکز را از کابران ایرانی می‌گرفت و یا باعث می‌شد که استفاده از آنها با ریسک بالایی همراه باشد. صرافی BingX در حال حاضر با کاربران ایرانی مشکلی ندارد؛ اما با توجه به اینکه ممکن است این صرافی به خاطر پیروی از قوانین بین‌المللی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار دهد، توصیه می‌شود از این صرافی استفاده نکنید.
همچنین با سقوط صرافی FTX مشخص شد که استفاده از صرافی‌های متمرکز علاوه‌بر خطر معلق شدن حساب، با خطراتی مانند سوءاستفاده از دارایی کاربران نیز همراه است. هر چند صرافی بینگ ایکس به تازگی مدارک اثبات ذخایر (POR) خود را منتشر کرده است و به نظر می‌آید از نظر مالی در وضعیت پایداری به سر‌می‌برد. بنابراین توصیه اکید ما بر این است که به‌جای صرافی‌های متمرکز از صرافی‌های غیر‌متمرکز استفاده کنید.
منبع: BingX
شما می‌توانید برای مبادلات رمزارزهای خود، از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ (برای شبکه اتریوم، آربیتروم و آپتیمیزم)، پنکیک سواپ (برای زنجیره بایننس)، تریدرجو (برای شبکه آوالانچ)، کوییک سواپ (برای شبکه پالیگان) و دیگر دکس‌ها استفاده کنید. همچنین برای انجام معاملات مارجین و فیوچرز می‌توانید از پلتفرم‌های غیرمتمرکزی که در مقاله زیر آنها را معرفی کرده‌ایم، استفاده کنید.

پرسش و پاسخ (FAQ)

آیا استفاده از صرافی BingX برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟بله کاربران ایرانی در حال حاضر می‌توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند.
آیا استفاده از بینگ ایکس امن است؟با توجه به اینکه صرافی BingX ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار نداده است، استفاده از این صرافی در حال حاضر مشکلی ندارد؛ اما با توجه به سیاست‌ها و قوانین صرافی بینگ ایکس، ممکن است روزی این صرافی خدمات خود را برای کشور ایران محدود کند. اگر قصد استفاده از این صرافی را دارید، حتما از VPN یا VPS استفاده کنید و با مدارک ایرانی در آن احراز هویت انجام ندهید.
صرافی بینگ ایکس در کدام کشور است؟طبق اسنادی که از صرافی BingX منتشر شده است، این صرافی در کشور سنگاپور تاسیس شده است.
جمع بندی
صرافی BingX یکی از معدود صرافی‌های متمرکز است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. این صرافی خدمات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به همین دلیل به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای تریدرهای ایرانی محسوب می‌شود. از آنجایی که کاربران ایرانی می‌توانند با مدارک خود در این صرافی احراز هویت کنند، لازم دانستیم که به نقد و بررسی صرافی BingX برای کاربران ایرانی بپردازیم. آیا شما در صرافی بینگ ایکس حساب کاربری دارید؟ آیا در این صرافی احراز هویت انجام داده‌اید و آیا هنگام استفاده از آن به موارد ایمنی توجه می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

ایده خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *