پرش به محتوا

نمودارهای مقایسه را در تریدینگ ویو استفاده کنید!

سرفصل‌های این مقاله
نمودارهای مقایسه در تریدینگ ویو
ما در پلتفرم تریدینگ ویو برای اولین بار در بین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال قابلیت نمایش نمودارهای مقایسه را ایجاد کرده‌ایم. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید هر نمودار مقایسه‌ای را با تایپ فرمول خود در قسمت «Symbol Edit» و با استفاده از پرانتز یا چندین عملگر (+-/*) ایجاد کنید.
علاوه بر امکان استفاده از چندین نماد در این نمودارها، شما می‌توانید نمودارهایی با ثابت‌های عددی نظیر «MSFT + 50» ایجاد کنید. نمودارهای مقایسه برای تایم‌فریم‌های میان‌روزی بر اساس داده‌های باز، بسته، بالا و پایین هر کندل یک دقیقه‌ای محاسبه شده و سپس در بازه انتخابی دوباره یک نمودار جدید ایجاد می‌شود.
این رویکرد تنها روشی است که منجر به ایجاد نمودارهای مقایسه صحیح می‌گردد. ما تمام محاسبات را در سرورهای خودمان انجام داده و شما نمودار مقایسه‌ای آماده را در مرورگر خود مشاهده خواهید نمود. 
به دوره جدیدی از نمودارهای آنلاین خوش آمدید!
برای ایجاد یک نمودار مقایسه‌ای ابتدا در بخش مربوطه نماد اول را وارد نموده و به دنبال آن یک فاصله (با کلید Space) ایجاد کنید. سپس یک عملگر (-) برای تفریق، (+) برای جمع، (*) برای ضرب و (/) برای تقسیم، سپس یک فاصله دیگر و در نهایت نام نماد بعدی را تایپ کنید. در ادامه توجه شما را به چند مثال جلب می‌کنیم. 

۱/USDCHF  یا نمودار وارونگی زمانی مفید است، که شما می‌خواهید مثلاً همبستگی بین دو نمودار EURUSD و USDCHF را ترسیم کنید. در این مثال نیت شما برعکس نمودن نمودار USDCHF است. یا در مقایسه بین VIX و S&P500 اگر شما یکی از آن‌ها را برگردانید، می‌توانید خروجی این مقایسه را به صورت بصری مشاهده کنید. 
AAPL/EURUSD یا AAPL*USDRUB قیمت سهام را در ارزهای دیگری برای شما محاسبه می‌کند. 
AAPL/XAUUSD قیمت سهام شرکت اپل را در مقایسه با طلا می‌سنجد. 
BATS: AAPL-NASDAQ:AAPL برای آربیتراژ بین بازار NASDAQ و BATS به کاربرده می‌شود. 
BTCUSD-BTCEUR*EURUSD برای آربیتراژ بیتکوین کاربرد دارد. 

اندیکاتور نوسان تاریخی (HV)
این اندیکاتور جدید میزان نوسانات هر ابزار یا نماد معاملاتی را طی دوره زمانی مشخصی بررسی می‌کند. به طور کلی این مؤلفه با اندازه‌گیری میانگین انحراف نسبت به میانگین نوسانات قیمتی آن دارایی در یک دوره زمانی مشخص محاسبه می‌شود. 

در واقع اگرچه اندیکاتور انحراف معیار بسیار مرسوم است، اما تنها راه ممکن برای محاسبه نوسانات تاریخی نیست!
ابزار ترسیم الگوی سر و شانه
الگوی سروشانه یکی از متداول‌ترین و قابل اعتمادترین الگوهای نموداری در تحلیل تکنیکال است. همانطور که ممکن است از نام آن استنباط شود، این الگو از لحاظ بصری دقیقاً شبیه یک سر و دو شانه می‌باشد.
سروشانه یک الگوی بازگشتی است، که تشکیل آن از تمایل بازار برای حرکت بر خلاف جهت روند قبلی حکایت دارد. دو نوع الگوی سروشانه وجود دارد. نمایان شدن و تکمیل الگوی سروشانه سقف به معنی کاهش قیمت‌ها است، که معمولاً در نقاط اوج روندهای صعودی شکل می‌گیرد.
نوع دوم که الگوی سروشانه کف یا معکوس نامیده می‌شود، معمولاً در انتهای روند نزولی تشکیل شده و خبر از افزایش قریب‌الوقوع قیمت‌ها می‌دهد. 

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *