پرش به محتوا

کره جنوبی ۱۶ صرافی رمز ارز ثبت نشده خارجی را مسدود می‌کند

مقامات دولت کره جنوبی معتقدند صرافی‌های خارجی که در کره نیز فعالیت می‌کنند می‌توانند برای انجام پولشویی مورد استفاده قرار بگیرند و همچنین اطلاعات کاربران در این پلتفرم‌ها امن نیست. از این رو این صرافی‌ها در معرض مسدود شدن در کره جنوبی قرار دارند.
به گزارش ایده خبر و به نقل از cryptoslate، کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC) ۱۶ صرافی رمز ارز خارجی را به دلیل نقض قانون اطلاعات مالی خاص به آژانس‌های تحقیقاتی معرفی کرد. این صرافی‌ها از گزارش عملکرد خود به رگولاتورهای کره سرباز زده بودند و به همین دلیل مسدود خواهند شد.
قانون اطلاعات مالی خاص، از فعالیت صرافی‌های رمزارز که مجوز ندارند جلوگیری می‌کند؛ با این حال این ۱۶ شرکت از این قانون پیروی نکردند و بعضی از خدمات رمزارز را به کره‌ای‌ها ارائه داده و رویدادهایی را با هدف قراردادن کاربران کره‌ای‌ برگزار می‌کنند.
این ۱۶ صرافی عبارت‌اند از:
کوکوین، کوینکس MEXC، CoinW، ZB.com، Bitglobal، Bitrue، Poloniex، BTCEX، Phemex، XT.com، Pionex، BTCC، DigiFinex، AAX و ZoomEX.
کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی KuCoin و Poloniex را مسدود می‌کند
کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی از کمیسیون پخش و ارتباطات و کمیسیون ارتباطات کره خواسته است تا دسترسی داخل کره را به وبسایت‌های این صرافی‌ها مسدود کنند. به علاوه رگولاتورها می‌خواهند شرکت‌های کارت اعتباری را از ارائه خدمات خود به این شرکت‌ها منع کنند.
مقامات FSC این صرافی‌ها را به دلیل نداشتن گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) نامناسب توصیف کردند. این به این معنی است که کاربران آن‌ها در معرض خطر لو رفتن اطلاعات شخصی خود هستند. جدا از آن، مقامات معتقدند عوامل مخرب نیز می‌توانند از صرافی‌ها برای پولشویی استفاده کنند.
بر اساس این قانون، فردی که یک صرافی ثبت نشده و غیرقانونی را اداره می‌کند می‌تواند تا ۵ سال زندانی شود یا ۵۰ میلیون وون (۳۷٬۹۰۰ دلار) جریمه شود. این اپراتور همچنین به مدت پنج سال نمی‌تواند به عنوان اپراتور دارایی مجازی داخلی ثبت نام کند. این قانون در مورد صرافی‌های خارجی و داخلی فعال در داخل کشور کره اعمال می‌شود.
در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، مقامات کره، شرکت‌های رمزارز را موظف به دریافت گواهینامه ISMS کردند که منجر به خروج چندین صرافی رمزارز از این کشور شد.
با این حال، ۳۵ ارائه‌دهنده دارایی‌های مجازی می‌توانند به صورت محلی ثبت نام کنند؛ پنج مورد از این صرافی‌ها؛ UpBit، Coinone Gopax، Korbit و Bithumb مسئول بیش از ۹۹٪ تراکنش‌های رمزارز در کره هستند. شایان ذکر است سقوط ترا منجر به افزایش حساسیت مقامات کره جنوبی بر مقررات رمز ارز در این کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *