پرش به محتوا

کریس مارس زالک

فهرست این مقاله
معرفی کریس مارس زالک (Kris mars zalek)
کریس مارس زالک مدیرعامل شرکت Crypto.com بنیان‌گذار کارت‌های اعتباری رمز ارز است و در مشاغل مختلفی مانند توسعه نرم‌افزار گوشی موبایل، تجارت الکترونیک و… فعالیت داشته است. او یک کارآفرین موفق هنگ‌کنگی است که توانسته است در شرکت‌های مختلفی در این کشور فعالیت داشته باشد. کریس مارس زالک در سال ۲۰۱۶ شرکت پرداخت رمز ارز موناکو را راه‌اندازی کرد تا به‌کمک آن کاربران بتوانند کنترل بیشتری روی داده‌ها و دارایی‌های خودشان داشته باشند. در همین سال او توانست بیش از ۲۶.۷ میلیون دلار سرمایه را به‌شکل عرضه اولیه به دست بیاورد.
این شرکت در سال ۲۰۱۸ به Crypto.com تغییر نام داد تا مردم بهتر بتوانند هدف اصلی آن را که تسریع پذیرش عمومی رمز ارز است، متوجه شوند. این شرکت در حال حاضر خدمات مختلفی مانند ارائه کارت‌های اعتباری رمز ارز و خدمات صرافی متمرکز و غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. او در سال ۲۰۲۰ توانست پلتفرم Crypto.com را به ۵ میلیون کاربر برساند و برای فعالیت‌های خودش در استرالیا و چند کشور دیگر مجوز بگیرد.
کریس مارس زالک که کارآفرینی موفق است، پیش از ورود به فضای رمز ارز، چندین استارتاپ موفق از جمله استارتاپ Beecrazy را راه‌اندازی کرد. پیش از راه‌اندازی Crypto.com نیز او مدیرعامل Ensogo بود که به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های ارائه تخفیف در جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله، به فعالیت‌ها و اقدامات مهمی که کریس مارس زالک در زمینه ارزهای دیجیتال داشته است پرداخته‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.
فعالیت های مؤثر کریس مارس زالک در سال ۲۰۲۰
Crypto.com که شرکتی نسبتاً تازه‌کار در دنیای رمز ارز است، در سال ۲۰۲۰ محبوبیت بسیاری به دست آورد. در این سال Crypto.com با چند شرکت مختلف از جمله Travala.com، Ecwid و Ledger ادغام شد تا بتواند خدمات خود را گسترش دهد. به گفته مدیرعامل لجر، Pascal Gauthier مارس زالک یکی از صد فرد تأثیرگذار سال ۲۰۲۰ است. او در این باره توضیح می‌دهد: «کریس یکی از جاه‌طلب‌ترین کارآفرین‌های بین‌المللی است که می‌تواند بزرگ فکر کند و خدمات و محصولات بزرگ را در یک مقیاس خیلی بزرگ به جامعه ارز معرفی کند. کریس و شرکت Crypto.com روند رشد سریعی دارند و می‌توانند محصولاتی باکیفیت به بازار عرضه کنند».
در ماه می ۲۰۲۰ کریس مارس زالک کارت اعتباری ارز خود را در اتحادیه اروپا نیز معرفی کرد و کمی بعد توانست مجوز فعالیت آن در کانادا و استرالیا را نیز دریافت کند. او همچنین عنوان کرد که امیدوار است بتواند این کارت اعتباری را به کشورهای دیگر دنیا هم معرفی کند. در پاییز همین سال نیز با معرفی یک صرافی غیرمتمرکز به نام DeFi Swap وارد فضای بانکداری غیرمتمرکز شد. با توجه به موفقیت کارت‌های اعتباری این شرکت، افزایش کاربرد پرداخت‌های دیجیتال و علاقه کاربران به نگهداری توکن‌های بومی این پلتفرم، این شرکت توانست در مدت‌زمان بسیار کوتاهی ۵ میلیون کاربر داشته باشد.
فعالیت های تاثیرگذار کریس مارس زالک در سال ۲۰۲۱
مارس زالک گفته است که دوست دارد برای فعالیت کارت‌های اعتباری خودش در کشورهای بیشتری مجوز بگیرد و هدف بعدی او رسیدن به ۱۵ میلیون کاربر است. او امیدوار است تا ۵ سال آینده بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر برای پلتفرم خود جذب کند. همچنین فعالیت‌های Crypto.com در زمینه اقتصاد غیرمتمرکز سبب شده است کریس مارس زالک و Crypto.com جایگاه مناسبی برای سال ۲۰۲۱ داشته باشند.
انتظار داریم این شرکت به رشد و توسعه خود ادامه دهد و به شرکتی مهم برای افزایش پذیرش رمز ارز تبدیل شود. این شرکت علاوه بر اینکه مسیری ساده برای ورود به دنیای ارز است و کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن رمز ارز بخرند، به آن‌ها کمک می‌کند از ارزهای دیجیتال خودشان در فروشگاه‌هایی استفاده کنند که تنها ارزهای فیات را قبول می‌کنند. با جذب کاربران بیشتر از طریق این کارت‌های اعتباری، احتمال زیادی وجود دارد که Crypto.com بتواند خودش را به‌عنوان یک رقیب جدی برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال مهم معرفی کند.
کریس مارس زالک در Crypto.com چه خدماتی ارائه می دهد؟
مارس زالک توانسته است در این صرافی خدمات بسیار گسترده‌ای به کاربران خود ارائه دهد. کاربران این صرافی می‌توانند از کارت‌های پرداخت خودشان در فروشگاه‌های مختلفی استفاده کنند. همچنین در صرافی Crypto.com امکان خرید و فروش بیش از ۵۰ ارز مختلف وجود دارد. در صرافی غیرمتمرکز این پلتفرم نیز شما امکان سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود را هم دارید. درواقع می‌توانید با سرمایه‌گذاری ارزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید، در قبال آن‌ها سود دریافت کنید.
کریس مارس زالک و صرافی دیفای سواپ

پس از اینکه بایننس از سرویس تأمین نقدینگی خود رونمایی کرد، Crypto.com نیز تصمیم گرفت همین کار را انجام دهد. این صرافی غیرمتمرکز که DeFi Swap نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد از طریق استخرهای نقدینگی توکن‌های مختلف را با هم تعویض کنند و به تأمین‌کنندگان نقدینگی هم امکان کسب سود را می‌دهد.
مثل صرافی Uniswap نرخ کارمزد این صرافی ثابت است و برای هر تراکنش مقدار ۳/۰ درصد کارمزد از کاربر کسر می‌شود. همچنین این صرافی یک گزینه رزرو دارد که درصورت فعال‌شدن، ۰۵/۰ درصد از کارمزد هر تراکنش به یک حساب جداگانه منتقل شده و از آن برای تحقیق و توسعه پلتفرم استفاده می‌شود. صرافی غیرمتمرکز دیفای سواپ روی بستر اتریوم قرار دارد و از یونی سواپ V2 فورک شده است، اما سود Yield Farming در برخی استخرهای منتخب آن به علاوه توکن بومی CRO بیشتر است. در این صرافی از مدل بازارساز خودکار (Auto Market Maker) استفاده می‌شود. در این مدل برخلاف مدل Order Book که سفارش‌ها به‌صورت نظیر به نظیر انجام می‌شوند، از طریق استخر نقدینگی انجام خواهد شد. نقدینگی داخل استخر هم توسط کاربران دیگر در قبال دریافت سود تأمین می‌شود.
حرکاتی که Crypto.com انجام می‌دهد، شباهت بسیاری به حرکات بایننس دارد. بایننس هم به‌تازگی یک پلتفرم به نام Liquid Swap راه‌اندازی کرده که برای کاربرانی مناسب است که به خدمات صرافی در یک بستر غیرمتمرکز نیاز دارند؛ البته زمانی که از کریس مارس زالک پرسیده شد که «آیا هدف شما رقابت با بایننس است؟» او پاسخ داد: «در رقابت ما دوست داریم با مؤسسات مالی سنتی مثل بانک‌ها رقابت کنیم نه استارتاپ‌های ارزی مثل بایننس».
سخن پایانی
کریس مارس زالک یکی از افراد تأثیرگذار و چهره‌های مهم در زمینه رمز ارز است. او تجربه راه‌اندازی و مدیریت پلتفرم‌هایی مثل Beecrazy و Ensogo را دارد و پس از آن نیز توانست با راه‌اندازی استارتاپ Crypto.com به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. او امروز جایگاه خیلی مهمی در زمینه ارزهای دیجیتال دارد و توانسته است خودش را به‌عنوان یک فرد مهم در این زمینه معرفی کند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *