پرش به محتوا

کوینکس یا بایننس؟ مقایسه کامل این دو صرافی محبوب!

این دو صرافی از صرافی‌های بزرگ، برتر و معتبر جهانی هستند که محبوبیت زیادی را در بین کاربران ایرانی دارند. اما سوال اینجاست که بین کوینکس یا بایننس کدام‌ یک را انتخاب کنیم؟ اینکه کدام‌یک از این دو صرافی مراحل ساده‌تری را پیش روی ما گذاشته‌اند؟ و… سؤالاتی است که بدون شک در ذهن شما به‌عنوان خواننده این مقاله ایجاد شده است.
ما در این مقاله قصد داریم تا ابهامات ذهنی شما را در خصوص این دو صرافی برطرف کنیم تا اندکی از سردرگمی بین انتخاب کوینکس یا بایننس درآیید و در پایان خواندن این مقاله بتوانید مناسب‌ترین صرافی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. همچنین قصد داریم که به آموزش ثبت‌نام در صرافی بایننس و ثبت‌نام در صرافی کوینکس، آموزش صرافی کوینکس و… بپردازیم و به شما در خصوص تحریم‌های ایران در دو صرافی کوینکس یا بایننس توضیح دهیم و راه دورزدن تحریم‌ها را بیاموزیم. آیا واقعاً در صرافی کوینکس یا بایننس ایران تحریم است؟  کارمزد معاملات در این صرافی‌ها چقدر است؟
صرافی بایننس Binance چیست؟
بایننس بزرگ‌ترین و درعین‌حال معتبرترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده است که بیش از ۱۲۴۰ ارز دیجتال از جمله Bitcoin (BTC) ، Ethereum (ETH) ، Litecoin (LTC) و Binance Coin (BNB) را ارائه می‌دهد. این صرافی که از سال ۲۰۱۷ در کشور مالت فعالیت خود را آغاز کرده است به دلیل تنوع بالای دارایی‌های قابل معامله، امنیت و ایمنی بالا از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران برخوردار است. نام Binance برگرفته از ترکیب دوکلمه binary و finance است. این صرافی توان پردازشی بالا با ظرفیت پردازش حدود ۱.۴ میلیون سفارش در ثانیه را دارد.
صرافی کوینکس CoinEx چیست؟

دراین‌بین صرافی دیگری به نام صرافی کوینکس وجود دارد که از ماه دسامبر در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را در هنگ‌کنگ آغاز کرده است. این صرافی نیز مانند بایننس از سیستم‌های امنیتی بسیار بالا استفاده می‌کند و به نظر متخصصان این صرافی برای پروژه‌های مختلف  قابل‌اعتماد و با کیفیت است. در یک‌کلام مبادله سریع، آسان برای استفاده و ایمن بودن ویژگی این صرافی است.
صرافی کوینکس در بین ۳۰۰ صرافی برتر دنیا (در زمان نوشته شدن این مقاله) رده ۵۱ ام قرار گرفته است و هر روز در حال ارتقا است و روزبه‌روز لیست ارزهای دیجیتال موجود در آن گسترده‌تر می‌شود.
اما به‌راستی بین کوینکس یا بایننس کدام‌یک گزینه مناسبی برای انجام معاملات علی‌الخصوص در ایران است؟ ما در ادامه به نقد و بررسی و مقایسه این دو صرافی می‌پردازیم تا به پاسخ سؤال خود برای انتخاب یکی از این دو مورد برسید.
مزیت‌ های اصلی صرافی رمز ارز کوینکس

امکان خرید به‌ وسیله کارت‌های اعتباری بانکی مانند ویزاکارت و مستر کارت یا هر کارت بانکی بین‌المللی
فراهم‌کردن شرایط لازم برای انجام معاملات مارجین در اکسچنج برای تریدرهای حرفه‌ای
عدم نیاز به احراز هویت برای برداشت دارایی تا سقف ۱۰ هزار دلار در روز (در صورت نیاز به انتقال یا برداشت بیش‌تر از این سقف می‌توان با ارسال مدارک هویتی خود تا سقف روزانه یک میلیون دلار برداشت کرد.)
فراهم‌کردن شرایط استفاده از صرافی در تمامی کشورها؛ این صرافی با کاربران ایرانی نیز مشکلی نداشته و کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت و بدون نیاز به vpn یا vps در این صرافی احراز هویت کنند و در حال حاضر تحریمی برای ایران از طرف این سایت صورت نگرفته است. 
استفاده از کیف پول Viawallet با امنیت بسیار بالا و محیطی آسان با  دسترسی به تمامی گزینه‌ها برای بررسی میزان دارایی، انتقال،واریز، برداشت و…
استفاده از استخر استخراج ViaBTC که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین استخرها برای استخراج رمز ارز در جهان است و محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران دارد.
امکان اجرای یک ربات تریدر رمز ارز، ربات قیمت گرفتن ارزهای دیجیتال و… بر روی پلتفرم صرافی کوینکس با استفاده از بخش API 

کوینکس یا بایننس (مقایسه دو صرافی)

ثبت‌ نام در صرافی بایننس

ثبت‌نام در صرافی بایننس رایگان بوده و تنها با واردکردن یک جیمیل انجام می‌شود و تا زمانی که روزی ۲ عدد بیت‌کوین بخواهیم برداشت کنیم نیازی به احراز هویت نیست. در این صرافی به دلیل اینکه ایران تحریم است باید خودمان را ناشناس جلوه بدیم زیرا نمی‌توانیم به عنوان یک ایرانی احراز هویت بکنیم. توجه کنید که بایننس برای امنیت بیشتر تایید دومرحله‌ای گذاشته است اما به علت اینکه ایران تحریم است، نمی‌توانیم از تایید دومرحله‌ای از طریق SMS آن استفاده کنیم و فقط از طریق نرم افزار گوگل اتنتیکیتور میتوان تایید دو مرحله ای بایننس را تکمیل کرد.
اما راه دورزدن بایننس و استفاده از این صرافی برای انجام معاملات چیست؟ برای ثبت‌نام در این صرافی باید همیشه از VPN با آی پی ثابت یا VPS استفاده کنیم. اما به همین سادگی‌ها هم نیست و باید نکاتی را همیشه در هنگام فعالیت در این صرافی رعایت کنید تا بایننس متوجه اینکه شما شهروند ایرانی هستید نشود که در زیر به این نکات می‌پردازیم:

برای استفاده از VPN همیشه باید از یک کشور متصل شویم.
داخل اپلیکیشن به‌هیچ‌عنوان نباید دسترسی لوکیشن دهیم زیرا بایننس متوجه می‌شود که ایران زندگی می‌کنیم و قصد دورزدن آن را داریم.
باید ساعت کامپیوتر خودمان را با آن کشوری که همیشه با VPN به آن وصل می‌شویم ست کنیم و نباید با تایم ایران باشد.

کوینکس یا بایننس؛ بهترین صرافی خارجی
ریسک کارکردن با صرافی بایننس یا هر صرافی خارجی دیگری هیچ‌وقت صفر نمی‌شود زیرا ایران تحریم است.
اما در مقایسه با سایر صرافی‌های خارجی و حتی ایرانی مشکلات کارکردن با دو صرافی کوینکس یا بایننس کمتر است و در صورت بروز هرگونه مشکل با ارسال یک تیکت انگلیسی به‌راحتی می‌توان مشکلات حساب کاربری را برطرف کرد.
اما اینکه بین دو صرفی کوینکس یا بایننس کدام‌یک برای انجام معاملات شهروندان ایرانی مناسب‌تر است و دردسرها و مشکلات آن کمتر است؟ باید بگوییم که داشتن محدودیت‌های بایننس سبب برتری کوینکس نسبت به بایننس است زیرا کوچک‌ترین خطا برای افراد مبتدی در بایننس سبب مسدود شدن حساب می‌شود.
آموزش صرافی کوینکس
آموزش ساخت حساب در کوینکس

برای اینکه بخواهیم حساب کوینکس بسازیم باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

ابتدا وارد سایت www.coinex.com می‌شویم.
 پس از وارد شدن به صفحه گزینه sign up را زده و ایمیل خود را وارد می‌کنیم.
 سپس پسورد مورد نظر خود را که از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علامت‌ها ساخته شده باشد وارد می‌کنیم.
 در قسمت پایین مجدد پسورد را وارد می‌کنیم (confirm password).
در بخش referral code می‌توانیم کدهای تخفیف یا مزایای دیگر آن استفاده کنیم (این کد به‌صورت کد معرف در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می توانید برای اولین بار کد رفرال”  ghx3r “ایده خبر را وارد کرده و از مزایای آن استفاده کنید.)
سپس تیک پذیرفتن شرایط را می‌زنیم.
 در قسمت پایین ایمیل بر روی get code کلیک کرده تا کد تأیید به ایمیل شما ارسال شود.
 با وارد کردن عدد ایمیل شده برای شما در بخش email verification code گزینه sign up برای شما فعال می‌شود.
 با کلیک بر روی sign up وارد صفحه جدیدی می‌شوید و پیغام successful registaration. Welcome to coinEx! را مشاهده می‌کنیم.
در این بخش از شما می‌خواهد که از طریق یکی از راه‌های قرار داده شده با عنوان TOTP یا SMS code تأییدیه مرحله دوم را انجام دهید. (پیشنهاد ما این است که از sms code استفاده نکنید.) چرا؟ زیرا روش sms code ممکن است که اگر روزی کوینکس ایران را تحریم کند پیغام دهد که چون شما با شماره ایران وارد شده بودید و ما در حال حاضر ایران را تحریم کردیم اکانت شما را مسدود می‌کنیم. 

دور زدن تحریم‌ ها در کوینکس
اما سؤالی که پیش می‌آید این است که ما با آی پی ایرانی از ابتدا مشغول فعالی بوده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم. در اینجا راه‌حل چیست؟ در پاسخ باید گفت که برای این مورد در صورت تحریم کردن صرافی کوینکس، شما می‌توانید با وصل کردن vpn یا vps ثابت یک کشور دیگر به آن‌ها تیکت دهید و بگویید که من در آن زمان در ایران زندگی می‌کردم و ایرانی نیستم. اما زمانی که شماره کشور ایران را با پیش‌شماره‌های ایرانی در این صرافی ثبت کرده باشید نشان می‌دهد که شما شهروند ایرانی هستید و در ایران ثبت‌نام خود را انجام داده‌اید و حساب شما برای همیشه مسدود می‌شود؛ بنابراین بهترین انتخاب استفاده از TOTP است.
TOTP چیست؟ مراحل تأیید شدن با روش TOTP

بر روی TOTP کلیک کنید … 
سپس نرم افزار  Google Authenticator را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید … 
بعد از دانلود به صفحه TOTP که بر روی آن کلیک کرده بودید و صفحه‌ای که باز شده بود برگردید و بر روی NEXT کلیک کنید …
 در داخل برنامه Google Authenticator بر روی علامت بعلاوه (+) که در صفحه اصلی آن مشاهده می‌کنید کلیک کرده و scan QR code  را بر روی QR کدی که در صفحه TOTP قرار دارد ببرید و آن را اسکن کنید تا کد را به شما بدهد … 
پس از دریافت کد بر روی NEXT کلیک کرده و کد را در قسمت مربوطه وارد کنید … 
توجه کنید که قبل از وارد کردن کد در قسمت SEND CODE بر روی آن دکمه کلیک کنید تا یکبار دیگر یک کد به ایمیلتان ارسال شود … 
همچنین توجه کنید که مدت‌زمان وارد کردن کد authenticator نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد و مجموعاً این مرحله را باید در کمتر از ۳۰ ثانیه به اتمام برسانید. زیرا این کد بعد از ۳۰ ثانیه باطل می‌شود … 
حال SUBMIT را زده و اکانت کوینکس شما آماده و ساخته شده است.

انتقال وجه یا واریز وجه در کوینکس

در اکانت شما بخش Assets بخش دارایی های شما است و هر آنچه که دارایی در حساب کوینکس خود داشته باشید در این بخش قابل مشاهده است. برای واریز یا انتقال وجه در حساب کوینکس باید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد بخش Assets می‌شویم … 
در قسمت Spot Asset دارایی‌های ما را نشان می‌دهد… 
در همین بخش با فعال‌کردن تیک Hide Small Asset دارایی‌های کوچک مخفی می‌شوند و فقط دارایی‌هایی که در حال حاضر داریم برای ما نمایش داده می‌شود و بقیه موارد مخفی می‌شوند …
حال می‌خواهیم از حساب A به‌حساب B انتقال وجه انجام دهیم …
فرض کنید می‌خواهیم ۵۰ دلار از حساب A که حساب ترید است به‌حساب B انتقال دهیم …
دارایی که می‌خواهیم انتقال دهیم را انتخاب می‌کنیم …
با نگه‌داشتن نشانگر موس بر روی هر دارایی یک گزینه deposit و یک گزینه Withdraw را مشاهده خواهیم کرد …
Deposit یعنی دریافت کردن از کسی و Withdraw یعنی ارسال کردن برای کسی
بنابراین ما برای انتقال وجه بر روی Withdraw باید کلیک کنیم …
در بخش Withdraw، ۳ نوع پروتکل پیش روی ما است … (پیشنهاد ما استفاده از پروتکل ترون است USDT-TRC20 که در بستر بلاک‌چین ترون می‌باشد، است … زیرا هم کارمزد پایین‌تری دارد و هم برای انتقال‌ها به‌صرفه‌تر است).
حال به‌ حساب B که می‌خواهیم پول را به آن انتقال دهیم می‌رویم و دارایی که می‌خواهیم دریافت کنیم را انتخاب می‌کنیم و بر روی Deposit آن کلیک می‌کنیم …
با کلیک بر روی Deposit یک آدرس به ما داده می‌شود که با کلیک بر روی copy address به‌راحتی کپی می‌شود (توجه کنید که هیچگاه به‌صورت دستی آدرسی را کپی نکنید)
حال آدرس کپی شده را در اکانت A در قسمت Withdraw Address با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+v در این قسمت وارد می‌کنیم …

توجه! 
دقت کنید که شما در اکانت A بر روی بستر USDT-TRC20 در حال انتقال هستید، بنابراین حتماً در اکانت B نیز آدرسی که کپی می‌کنیم باید در بستر USDT-TRC20 باشد. به عبارت ساده‌تر هر آدرسی که در اکانت انتقال‌دهنده پروتکل آن انتخاب شده است باید در اکانت دریافت‌کننده نیز همان باشد زیرا در غیر این صورت پول شما از بین می‌رود.

در قسمت Actual در اکانت A میزان دارایی که میخواهید انتقال دهید را وارد می کنید… در این قسمت کارمزدی که از شما دریافت می شود نیز نشان داده خواهد شد…
پس از مشخص‌کردن میزان دارایی که می‌خواهید انتقال دهید بر روی Submit کلیک می‌کنید …
پس از Submit از شما می‌خواهد که کدی را که به authenticator شما فرستاده است را وارد کنید …
با وارد کردن کد authenticator و زدن اینتر وارد مرحله بعد می‌شوید و در این مرحله از شما می‌خواهد که به آن ایمیلی که به شما ارسال می‌کنید بروید و بر روی Verification آن کلیک کرده و آن را تأیید کنید …
پس از Confirm ایمیل در یک فاصله مشخص مقدار دارایی که انتقال داده‌اید از حساب A شما به‌حساب B شما انتقال میابد …
پس از واریز دارایی به‌حساب B شما می‌توانید مبلغ واریز شده را از قسمت Assets_ spot Asset مشاهده کنید …

سخن آخر!
به‌عنوان جمع‌بندی نهایی می‌توان با اندکی مقایسه متوجه شد که در حال حاضر بین دو صرافی کوینکس یا بایننس، صافی کوینکس گزینه مناسب‌تری برای کاربران ایرانی به‌خصوص افرادی که به‌ تازگی قصد شروع کار با صرافی‌های خارجی را دارند است. زیرا آموزش کوینکس و نحوه ورود و ثبت‌نام آن تا این زمان که هنوز تحریمی علیه ایران توسط این صرافی صورت نگرفته بسیار ساده‌تر است. نظر شما چیست؟ شما کدام‌یک از دو صرافی کوینکس یا بایننس را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *