پرش به محتوا

۲۵ نقل قول طلایی از هنری فورد مخترع و کارآفرین برجسته

اگر به دنیای ماشین‌ها علاقه‌مند باشید، حتماً نام هنری فورد را شنیده‌اید! او یکی از برجسته‌ترین صنعتگران آمریکا، تاجر و مخترع ماشین مدل T فورد بود. داستان زندگی او مانند هر فرد موفق دیگری بالا و پایین‌های مخصوص به خود را دارد.
آشنایی با هنری فورد
مزرعه خانوادگی هیچگاه مورد علاقه فورد نبود؛ به همین خاطر او سفر خود را به عنوان شاگرد مکانیک در دیترویت آغاز کرد. از آنجا که او با انگیزه و اشتیاق غیرقابل وصفی به انجام وظایف خود ادامه می‌داد، به عنوان مهندس ارشد شرکت ادیسون انتخاب شد. بعد از اینکه به مهندس ارشد تبدیل شد، سرمایه کافی برای انجام آزمایشات شخصی خود را به دست آورد.
تلاش‌های بی‌وقفه او در سال ۱۹۰۳ نتیجه داد و او شرکت خود را به نام فورد موتور راه‌اندازی کرد. خط تولیدی او تأثیر غیرقابل‌انکاری در صنعت اتومبیل داشت و ایده‌های او منجر به فروش میلیونی اتومبیل‌های فورد در سراسر جهان شد.
اما زندگی این فرد موفق چه درسی برای ما دارد؟ اگر همیشه در آرزوی تغییری شگرف در زندگی خود هستید، نقل قول‌های ارزشمند هنری فورد را از دست ندهید.
نقل قول هایی از هنری فورد که نباید آن ها را از دست بدهید

فرقی نمی‌کند که تصور کنید قادر به انجام کاری هستید یا خیر؛ چراکه در هر دو صورت حق با شماست.
هر کس که از یادگیری دست بردارد، پیر است؛ فرقی نمی‌کند که ۲۰ ساله باشد یا ۸۰ ساله. در مقابل هرکس که یادگیری را ادامه می‌دهد، همواره جوان می‌ماند.
شکست تنها فرصتی هوشمندانه است برای شروعی دوباره.
شهرت با کارهایی که قرار است در آینده انجام دهید، به دست نمی‌آید.
به دنبال مقصر نباشید، بلکه راه حل را پیدا کنید؛ هرکسی می‌تواند به بحث و جدل روی آورد.
تنها اشتباه واقعی ما این است که درس جدیدی نیاموزیم.
موانع همان پستی و بلندی‌های ترسناکی هستند که وقتی چشم خود را از هدف برمی‌دارید، نمایان می‌شوند.
بینش بدون اقدام، توهمی بیش نیست.
فکر کردن احتمالاً سخت‌ترین کاری است که در جهان وجود دارد؛ به همین خاطر است که افراد کمی به آن مشغول هستند.
هر مشتری این امکان را دارد که ماشین مورد‌نظر خود را به هر رنگی که دوست دارد انتخاب کند تا زمانی ماشین‌ها به رنگ مشکی هستند.
وقتی همه چیز مانع حرکت شما می‌شوند، به یاد داشته باشید که هواپیما نیز در جهت مخالف باد به پرواز در می‌آید نه در جهت وزش آن.
تجربیات به من آموخته است که گروهی از مردم زمانی جلو می‌افتند که دیگر افراد در حال هدر دادن وقت خود هستند.
کیفیت به معنی آن است که کار خود را به درستی انجام دهید؛ حتی زمانی که کسی به دنبال آن نیست.
قطعه چوب بزرگی را که در اختیار دارید، خرد کنید. همان شما را دوچندان گرم می‌کند.
هیچ کاری آنقدر سخت و ناممکن نیست تا زمانی که آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
گرد هم جمع شدن به معنای آغاز، باهم ادامه دادن به معنای پیشرفت و همکاری به معنای موفقیت است.
اگر پول و سرمایه تنها امید شما برای استقلال است، هرگز مستقل نخواهید شد. تنها امنیت واقعی که یک فرد در این دنیا می‌تواند داشته باشد سرمایه دانش، تجربه و توانایی است.
یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات یک شخص و مهم‌ترین شگفتی او این است که متوجه شوند توانایی انجام کاری را که همیشه از انجام آن واهمه داشتند، دارند.
بیشتر مردم زمان و انرژی زیادی را صرف نگرانی و بحث درباره مشکلات می‌کنند؛ به جای اینکه به حل آن‌ها روی آورند.
اگر همواره کاری را انجام دهید که پیش‌تر نیز آن را تکرار می‌کردید، همان چیزی را به دست خواهید آورد که تاکنون به دست آورده‌اید.
شما به من می‌گویید که من با هیچ شروع نکردم، درحالی‌که این گفته حقیقت ندارد. ما با هرچیزی که وجود دارد، کار خود را شروع می‌کنیم. نحوه استفاده از آن‌هاست که غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.
راز یک زندگی موفق این است که درک کنید برای چه سرنوشتی خلق شده‌اید و سپس آن را انجام دهید.
هیچ فردی در جهان وجود ندارد که توانایی انجام کاری را بیش از آنچه تصور می‌کند، داشته باشد.
شما هرگز در مدرسه یاد نمی‌گیرید که جهان سال دیگر قصد انجام چه کاری را دارد.
اگر تنها یک راز موفقیت در جهان وجود داشته باشد، آن راز توانایی نگاه کردن به مسائل از نگاه شخص دیگر درست به‌خوبی نگاه کردن به آن مسئله از زاویه خود شماست.

این مطلب را حتما بخوانید:  پلن بی کیست؟ با معرفی انواع مدل و پیش‌بینی هاچطور با تخفیف کارمزد در صرافی های رمز ارز ثبت نام کنیم؟
overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg th{border-color:black;border-style:solid;border-width:1px;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;font-weight:normal;overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg .tg-0lax{text-align:left;vertical-align:top}]]>

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

این مطلب را حتما بخوانید:  ۲۳ نقل قول الهام بخش از اسطوره تکنولوژی جهان استیو جابز به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *