پرش به محتوا

آمریکا: برای برداشت ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های شخصی احراز هویت اجباری است!

آمریکا: برای برداشت ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های شخصی احراز هویت اجباری است! – رمز ارز

اخبار قانون‌گذاری

وزارت خزانه‌داری آمریکا قانونی را پیشنهاد کرده است که طبق آن ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال از جمله صرافی‌ها، تنها در صورتی می‌توانند به افراد اجازه برداشت به کیف پول‌های شخصی خود را بدهند که هویت وی احراز شده باشد.
به گزارش کوین تلگراف و طبق اعلام رسمی شبکه مبارزه با جرایم مالی (FINCEN)، وابسته به وزارت خزانه‌داری، این نهاد قانونی را به مراجع بالاتر ارائه کرده است که طبق آن صرافی‌های قانون‌گذاری‌شده را موظف می‌کند تا در صورت وجود شرایطی خاص، هویت کاربران را احراز کنند. اگر فردی از یک کیف پول غیرامانی یا یک کیف پول شخصی استفاده می‌کند و تراکنش وی از ۳,۰۰۰ دلار بیشتر است، صرافی موظف به احراز هویت او خواهد بود.
این قانون در حال حاضر در مرحله پیشنهاد قرار دارد و منتظر اتمام بازه ۱۵ روزه برای دریافت نظرات خواهد بود.
با وجود روی کار آمدن کابینه جدید آمریکا، استیو منوچین (Steve Mnuchin)،‌ وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ، به‌زودی جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. این در حالی است که شایعه‌ها در ارتباط با این قانون از ماه گذشته منتشر شد. به نظر می‌رسد که این قانون، آخرین اقدام منوچین پیش از خروجش باشد. او در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:
این قانون برای رفع نگرانی‌ها در ارتباط با امنیت ملی در بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. هدف از این قانون، پر کردن شکافی است که خلافکاران به‌دنبال استفاده از آن در بحث دور زدن گزارش سوابق و رصد اطلاعاتی هستند.
از سوی دیگر، برخی از قانون‌گذاران مخالفت خود را با این طرح پیشنهادی ابراز کرده‌اند. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد نزاع بر سر ذات تراکنش‌های همتا به همتا میان قانون‌گذاران آمریکایی باشیم. نباید فراموش کرد که با توجه به نبود قوانین رسمی در این حوزه، وزارت خزانه‌داری قدرت قانون‌گذاری بالایی دارد.
صد البته طرح مذکور آن طور که طرفداران تندروی بازار ارزهای دیجیتال می‌گویند هم ترسناک نیست. پیش از این، قانون انتقال اطلاعات (Travel Rule)، کسب‌وکارهایی را که در حوزه ارزهای دیجیتال خدمات ارائه می‌کردند ملزم به ثبت سوابق مشتریان و ارائه گزارش از آنها می‌کرد. قانونی فعلی هم تنها پای این محدودیت را به کسب‌وکارهایی باز می‌کند که از انواع خاصی از کیف پول‌ها پشتیبانی می‌کنند. این سقف برای شرکت‌هایی که به‌صورت قانون‌گذاری‌شده فعالیت می‌کنند، ۱۰,۰۰۰ دلار تعیین شده است.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info