پرش به محتوا

تیم دریپر: نتفلیکس می‌تواند شرکت بعدی باشد که بیت کوین می‌خرد

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار معروف، معتقد است در میان شرکت‌های بزرگ، احتمال اینکه نتفلیکس شرکت بعدی باشد که بیت کوین را در ترازنامه خود قرار دهد، بیشتر است.
به گزارش کوین تلگراف، تیم دریپر میلیاردر مشهور می‌گوید از میان شرکت‌های موجود در فهرست فورچون ۱۰۰ (Fortune ۱۰۰) احتمال بیشتری وجود دارد که نتفلیکس به خرید بیت کوین روی بیاورد. او همچنین معتقد است آمازون مجبور است بیت کوین را بپذیرد.
تیم دریپر که در پادکست آنستاپبل (Unstoppable Podcast) در تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) حضور پیدا کرده بود، پیش‌بینی کرد که از بین همه نامزدهای احتمالی، از نظر او این شرکت نتفلیکس است که بیت کوین را در ترازنامه‌اش قرار می‌دهد. گفتنی است دریپر یک سرمایه‌گذار مشهور و یک هودلر بیت کوین است.
دریپر در این باره گفت:
آیا می‌دانید کدام شرکت ممکن است گزینه بعدی [برای خرید بیت کوین] باشد؟ نتفلیکس
او افزود:
فکر می‌کنم رید هستینگز (Reed Hastings) فردی بسیار نوآور و دارای تفکر خلاق است. من فکر می‌کنم او هنوز هم کنترل نتفلیکس را در اختیار دارد و بنابراین به نظر من شرکت بزرگ بعدی که به بیت کوین روی می‌آورد، نتفلیکس است.
این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که نشانه‌های واضحی از خریدهای نهادی در قیمت‌های فعلی مشاهده می‌شود. در طی هفته گذشته و در قیمت ۴۸٬۰۰۰ دلار چندین تراکنش بزرگ در کوین بیس پرو (Coinbase Pro) انجام شده است. خریدارانی چون مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و اسکوئر (Square) در این بازه قیمتی به موجودی بیت کوین خود افزوده‌اند.
چارت خروجی کوین بیس رو
دریپر که همواره دیدگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به بیت کوین دارد همچنین گفت که آمازون در آینده گزینه پرداخت مستقیم با بیت کوین را اضافه می‌کند.
 او با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان برای سال‌های متمادی قادر به استفاده غیرمستقیم از بیت کوین برای خرید محصولات بوده‌اند، گفت:
آمازون احتمالاً به‌زودی پذیرش بیت کوین را آغاز خواهد کرد.
گفتنی است آمازون این هفته اتریوم را به بلاک چین مدیریت‌شده خود اضافه کرد.
در همین حال بیت کوین روز چهارشنبه با تغییر در موقعیت خود از کانال ۴۰٬۰۰۰ دلاری خارج شد و به عدد ۵۱٬۸۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت از تاریخ ۲۵ فوریه (۷ اسفند) محسوب می‌شود.
شب گذشته اسکات ملکر (Scott Melker) تریدر معروف با نوشتن عبارت «خوب پیش رفت» در تویتتر خود، شرایط بیت کوین را این‌چنین توصیف کرد:
قیمت بیت کوین از دو الگوی پرچم صعودی و کانال نزولی خارج شد. همچنین در حال حاضر بالاتر از سطح ۵۰ درصد اصلاحی معامله می‌شود. بنابراین اگر بیت کوین بالای ۵۰٬۶۰۰ دلار را حفظ کند، یک بازار گاوی را شاهد خواهیم بود. بیایید این حرکت را حفظ کنیم.
پیش از نیز کارشناسان رکود دلار را برجسته کرده و از آن به‌عنوان یک عامل تسریع‌کننده برای سودهای کوتاه‌مدت نام برده بودند.
گفتنی است در زمان نوشتن این خبر قیمت بیت کوین مجدداً به کانال ۴۰٬۰۰۰ دلاری سقوط کرده و حدود ۴۹٬۱۵۰ دلار معامله می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *