پرش به محتوا

رشد ۲۰٪ قیمت EOS؛ هارد فورک و تغییر نام ایاس در پیش است

قیمت رمز ارز ایاس (ٍEOS) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰٪ رشد داشته و رکورد قیمت ۵ ماهه خود را شکسته است. این در حالی است که این پروژه از روز یکشنبه طرح تشویقی +Yield را برای افزایش نقدینگی استخرهای خود راه‌اندازی کرده است و قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) هاردفورکی در این شبکه انجام شود و نماد رمزارز آن به EOSIO تغییر پیدا کند.
به گزارش ایده خبر و به نقل از کوین تلگراف، قیمت ایاس با رشد ۲۰٪ در ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) تا ۱.۸۳ دلار پیشروی کرد و در مسیر ثبت بهترین عملکرد روزانه خود از می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) قرار دارد.

این مطلب صرفا ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان، توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها نیست.

قیمت ایاس با قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم همبستگی مثبت دارد و رشد قیمت ایاس همزمان با رشد این دو رمزارز (به ترتیب ۲٪ و ۳.۷۵٪) آغاز شد؛ اما با انجام به‌روز رسانی‌های قابل توجه در شبکه این رشد افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.
نمودار قیمت ایاس (EOS) در تایم‌فریم روزانه منبع:‌ تریدینگ‌ویو
راه‌اندازی طرح تشویقی ایاس
بنیاد شبکه ایاس (ENF)، یک سازمان غیرانتفاعی که بر رشد و توسعه بلاک چین EOS نظارت می‌کند، در ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد)، شروع به ثبت نام برای طرح تشویقی (incentive program) خود با نام +Yield کرد. قرار است این برنامه در ۲۸ آگوست پاداش‌ خود را فعال کند.
+Yield یک طرح تشویقی نقدینگی و برنامه پاداش برای جذب برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که برای کاربران خود بازده ایجاد می‌کند. برای انجام این کار، این سرویس با رقبای برتر بلاک چین خود در فضای DeFi، یعنی اتر، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) رقابت خواهد کرد.
از ابتدای ثبت نام Yield+، ارزش کل قفل شده (TVL) در استخرهای ایاس افزایش یافته است که نشان‌دهنده افزایش موقت تقاضا برای رمز ارز EOS است. احتمالا این شاخص در روزهای منتهی به فعال‌سازی برنامه پاداش در ۲۸ آگوست (۶ شهریور) افزایش بیشتری هم خواهد یافت.
هاردفورک ایاس در سپتامبر
ایاس اواخر این هفته به EOSIO تغییر نام می‌دهد و به‌دنبال آن یک به روزرسانی اجماع نسخه ۳.۱ به نام مندل (Mandel) در ماه سپتامبر (شهریور) انجام می‌شود. تغییر نام تجاری و به‌روز رسانی به عنوان جدایی نمادین ایاس از Block.One، شرکتی که شبکه ایاس را طراحی کرد مطرح می‌شود.
به‌روز رسانی ایاس از طریق هارد فورک انجام می‌شود، به این معنی که نسخه جدید (EOSIO) با زنجیره اصلی سازگار نخواهد بود و از قوانین اجماع جدید پیروی می‌کند.
هارد فورک همچنین به این معنی است که در صورت تقسیم احتمالی زنجیره، همه دارندگان EOS، مقدار مساوی توکن در زنجیره جدید دریافت خواهند کرد. در تئوری، این امر می‌تواند تقاضای EOS را در میان دلالان در روزهای منتهی به هارد فورک افزایش دهد، همانطور که در مورد اتریوم شاهد آن هستیم.
تشکیل الگوی فنجان و دسته در نمودار قیمت ایاس
از منظر تحلیل تکنیکال، قیمت EOS در هفته‌های آینده پتانسیل روند صعودی طولانی‌تری خواهد داشت.
همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است؛ الگوی فنجان و دسته در نمودار روزانه EOS به چشم می‌خورد که توسط مسیر قیمتی U شکل به عنوان خود فنجان و به دنبال آن شکست کانال نزولی تحت عنوان دسته تایید شده است. به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، عبور قیمت از مقاومت فنجان و دسته باید قیمت را به اندازه حداکثر عمق فنجان از نقطه شکست افزایش دهد.
الگوی فنجان و دسته در نمودار روزانه قیمت ایاس (EOS) منبع:‌ تریدینگ‌ویو
در نتیجه، هدف صعودی EOS نزدیک به ۲.۴۵ دلار است که تقریبا ۵۰٪ بیشتر از قیمت آن در ۱۷ آگوست است.
با این وجود، خطر ریزش قیمت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه EOS (موج آبی) در ۱.۷۹ دلار وجود دارد. چنین عقب‌نشینی می‌تواند باعث شود EOS میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز) را با قیمت ۱.۲۱ دلار به عنوان هدف نزولی بعدی خود آزمایش کند؛ یعنی تقریبا ۲۵٪ کمتر از قیمت فعلی آن.
ایاس از این به بعد با چه نمادی نشان داده می‌شود؟
این رمزارز پس از انجام آپدیت با نماد EOSIO نشان داده خواهد شد.
دارندگان EOS پس از هاردفورک ایاس چه کاری باید انجام دهند؟
هاردفورکی که قرار است در این شبکه انجام شود، دارایی کاربران را به زنجیره جدید نیز منتقل می‌کند. بنابرین دارندگان این رمزارز نیاز به انجام کاری برای دریافت EOSIO نخواهند داشت و این فرآیند به صورت اتوماتیک اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *