پرش به محتوا

رمز ارز الیپسیس (EPS) چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قمت لحظه ای رمز ارز الیپسیس (EPS)

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”8938″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
نمودار رمز ارز الیپسیس

معرفی رمز ارز الیپسیس
پلتفرم EPS در شبکه بایننس اسمارت در چین راه‌اندازی شده است. همچنین صرافی غیرمتمرکزی دارد که در آنجا می‌توان خرید و فروش ارزها را به‌راحتی انجام داد. صرافی بایننس به‌طور کامل از کسانی که در حال پیشرفت و توسعه الیپسیس‌ها هستند، حمایت و پشتیبانی می‌کند. این صرافی‌ها سبب گرایش و جذب مشتری‌ها و کاربران به سمت خود می‌شوند؛ زیرا به سرمایه کاربران توجهی ندارند و هزینه‌های مربوط به کارهای خودشان را تا حد امکان کم می‌کنند. این دلایل موجب جذب و گرایش کاربران به‌سوی این صرافی‌ها می‌‌شود.
تاریخچه رمز ارز الیپسیس
در آوریل سال ۲۰۲۱ قیمت این رمز ارز EPS چیزی حدود ۶/۹ دلار بود که پیش از آن در ماه اکتبر ۲۰۲۱ به ۰/۵ دلار رسید و در این ماه‌های اخیر پیشرفت خوبی داشت. در ابتدا بسیاری از کاربرانی که این ارز را داشتند، از داشتن آن ناراضی بودند، اما پس از گذشت زمان قیمت این ارز روند نزولی یافت و سبب ثبات قیمت آن شد.
ویژگی های الیپسیس
همه ارزها اهداف و ویژگی‌هایی دارند. در ادامه با چند ویژگی رمز ارز الیپسیس آشنا می‌شوید.

دارای استخر مبتنی بر بیت کوین و پشتیبانی و همکاری با ren
ساخت استخرهای متا
بررسی کدها و قراردادهای پیشرفته این پلتفرم
همکاری با کسانی که پول نقد جمع‌آوری می‌کنند.
گروه تبلیغات بزرگ و گسترده

مزایا و معایب الیپسیس
بازار این کار با اتفاقات ناگهانی مواجه است؛ به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران کوچک می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و در یک شب به پول زیادی برسند. هرگونه شفاف‌سازی و ایجاد فضای عادلانه که وضعیت شرکت‌ها را بررسی می‌کند، به نفع و صلاح سرمایه‌داران است، اما برخی تغییرات موجب ضرر این نوع شرکت‌ها می‌شوند؛ برای مثال در شبکه‌های GPS اخباری غلط و شایعه‌هایی گفته می‌شود که مردم را دچار ترس و اضطراب می‌کند؛ به همین دلیل، سرمایه‌گذاران بی‌تجربه از سرمایه‌کردن دارایی‌ خود خودداری می‌کنند.
عملکرد رمز ارز الیپسیس
این پتلفرم مانند سایر صرافی‌های دیگر، از استخرهای نقدینه و قراردادهای هوشمند برای تعیین نرخ قیمت استفاده می‌کند. تأمین نقدینگی توسط افرادی انجام می‌شود که از آن محل تراکنش پاداشی دریافت می‌کنند و آن افراد خود کاربران هستند. رمز ارز EPS دو نوع استخر دارد که شامل استخرهای پایه و استخرهای متا می‌شود. استخرهای پایه نیز شامل ۲ نوع هستند؛ استخر ۳pool که از تتر (AUSDT) یو اس دی کوین (USDC) و دلار بایننس (BUSD) تشکیل شده است. استخر دیگر نیز btcEPS و متشکل از renBTC  است. در همه صرافی‌ها تنها یک جفت رمز ارز وجود دارد، اما در اینجا بیشتر از یک‌ جفت آمده است. کاربران برای تأمین‌ نقدینگی می‌توانند تمامی ارزهای استخر را تأمین کنند. استخرهای متا از ۲ ارز تشکیل شده است که یکی برگرفته از استخر پایه و دیگری جدا از ارزهای دیجیتال است. این نوع استخرها که استخرهای ترکیبی نام دارند، دارای مزایایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

از کاهش نقدینگی استخرها جلوگیری می‌کند.
به پلتفرم الیپسیس اجازه‌ می‌دهد تا دارایی‌هایی را که نقدینگی کمتری دارد، لیست کند.
حجم مبادله را بیشتر می‌کند که این‌ کار سبب افزایش پاداش تأمین‌کنندگان نقدینگی است.

تمامی نقدینگی استخرهای پایه در داخل استخرهای متا وجود ندارد و آن دسته از تأمین‌کنندگانی که دارایی و سرمایه خود را درون استخر پایه امانت گذاشته‌اند و تمایلی به گذاشتن دارایی خود در استخر متا ندارند، از ریسک و خطر سیستماتیک در امان هستند.
 معرفی سرویس های پروژه الیپسیس
سرویس‌هایی که به‌کمک صرافی‌های معتبر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از:

سرویس مبادله (Swap)

در این سرویس کاربران می‌توانند استیبل کوین خود را به استیبل کوین دیگری تبدیل ‌کنند. کارمزد هر تراکنش در این بخش مساوی است با ۰۴/۰ ارزش هر مبادله‌ای که انجام می‌شود. از این مقدار معین‌شده نصف کامل به تأمین‌کنندگان نقدینگی داده شده و نصفی دیگر پاداش استیک ارز می‌شود.

استخرهای نقدینگی

تأمین‌کنندگان نقدینگی ابتدا باید استخر مورد نظر خود را انتخاب کنند و سپس برای سرمایه‌گذاری وارد آن شوند. همچنین امکان تأمین نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران برای هریک از استیبل کوین‌های موجود در استخرها وجود دارد.
۳. استیک توکن نقدینگی (Stake LP)
کاربران می‌توانند با استیک توکن‌های نقدینگی خود در قالب این سرویس، به گرفتن پاداش در قالب رمز ارز اقدام کنند، اما برای دریافت چنین پاداشی، ابتدا باید مدتی از استیک توکن‌های نقدینگی آن‌ها گذشته باشد.
۴. برداشت ایردراپ (Clim Airdrup)
صرافی‌های الیپسیس و کرو فایینس با یکدیگر به توافق رسیده‌اند که به مالکان توکن‌های اختصاصی صرافی‌های کرو فایینس در هفته یک بار پاداش بدهند.
کیف پول های رمز ارز الیپسیس

این ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز بایننس قرار دارند و به همین دلیل از کیف پول‌های همین شبکه حمایت و پشتیبانی می‌کنند. بارزترین کیف پول‌ها شامل کوینومی، متامسک، تراست والت، اتمیک و کیف پول سخت‌افزاری لجر است.
۱. کیف پول کوینومی
این نوع کیف پول آنلاین و چندارزی است که جرج کیمیونیس در سال ۲۰۱۴ آن را ایجاد کرده است. این کیف پول قدیمی‌ترین کیف پول است که کاربران بسیار زیادی دارد. در سال ۲۰۱۷ ابتدا نسخه اندروید و سپس نسخه iOS و بعد از آن نسخه دسکتاپ این کیف پول منتشر شده است. مبادله، مدیریت و ذخیره مطمئن این ارزها تنها با کیف پول کوینومی امکان‌پذیر است.
مزایا

حمایت و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و توکن‌های متعدد
نصب و راه‌اندازی راحت
امکان استفاده راحت این کیف پول درون تلفن همراه یا پلتفرم‌های مختلف دسکتاپ
نیاز به فضا، حافظه و رم کم در موبایل
امکان متصل‌شدن به سایر صرافی‌های چنجلی، کوین سوییچ و توتال سوآپ
امکان تولید کیف پول‌های FLO را دارد.
تراکنش‌ها و آدرس کیف پول ناشناخته می‌ماند.
امکان تهیه چند مورد کیف پول از یک رمز ارز وجود دارد.
از صرافی‌ها حمایت و آن‌ها را هدایت می‌کند.
از سوی زبان‌های دیگر حمایت می‌شود.

معایب

گاهی اوقات برای موجودی گرفتن یا همگام‌سازی چندین ساعت زمان می‌برد.
امنیت کوینومی از سوی یکی از کاربران که در سال گذشته تمامی سرمایه خود را از دست داد، زیر سؤال رفت.
این کیف پول از نسخه ۲۴ کلمه‌ای استفاده می‌کند؛ درحالی‌که سایر کیف پول‌ها از نسخه ۱۲ کلمه‌ای استفاده می‌کنند.
کاربران ایرانی دسترسی آسانی به دانشنامه کوینومی ندارند.

۲. کیف پول متامسک
بنیان‌گذار این کیف پول آرون دیویس و دن فینلای هستند. این کیف پول برای نسخه اندروید و نسخه iOS به بازار فرستاده شد. متامسک بخش عمده و مهمی از جامعه و انجمن‌های اتریوم است که بیش از ۱ میلیون کاربر فعال و ۴۰ هزار فالوئر دارد. همچنین امروزه از ۱۸ زبان متنوع حمایت می‌کند.
مزایا

این کیف پول آزاد است؛ یعنی همه کدهای آن و دسترسی به آن رایگان و آسان است.
این کیف پول از تنظیمات HD برخوردار است.
این کیف پول با صرافی‌های ShapeShift و Coinbase تلفیق شده تا تمامی توکن‌ها راحت و آسان شود.
کیف پول متامسک پشتیبانی و حمایتی قوی دارد.
استفاده و کار با این کیف پول متامسک راحت است.

معایب

این کیف پول به‌تنهایی بر اطلاعات و سرمایه شما دسترسی ندارد، اما با مرورگری که روی صفحه شما نصب می‌شود، می‌تواند همه اطلاعات شما را زیر و رو کند.
این کیف پول‌ها در معرض خطر هک‌شدن هستند.

۳. کیف پول تراست والت
این کیف پول چندارزی است که مدیریت و پشتیبانی آن توسط صرافی بایننس صورت می‌گیرد. همچنین بهترین و امن‌ترین کیف پول در گوشی‌های اندروید است. در ابتدا این کیف پول تنها از ارزهایی پشتیبانی می‌کرد که با استاندارد ERC20 و ERC223  به وجود آمده بودند، اما با گذشت زمان این رمز ارزهای پشتیبانی‌شده بیشتر و بیشتر شدند.
ویژگی های تراست والت

متن آزاد و کدهای بررسی‌شده برای ایجاد امنیت بیشتر وجود دارد.
نیازی به اطلاعات شخصی فرد نیست.
کلید خصوصی در دستگاه کاربر نگهداری می‌شود.
کل سرمایه و دارایی دیده می‌شود و تسلط کامل بر اطلاعات وجود دارد.
رمز عبور دوم و جداگانه‌ای برای اطمینان بیشتر وجود دارد.

چگونگی ایجاد کیف پول تراست والت
ابتدا این کیف پول را روی گوشی دانلود و نصب کرده و پس از آن حساب کاربری ایجاد می‌کنید. در این کیف پول، هیچ اطلاعات هویتی از شما خواسته نمی‌شود. سپس با ایجاد رمز عبور ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای حساب جدیدی برای شما به وجود می‌آید. این رمز عبور تنها روی گوشی خود شما ذخیره می‌شود و هیچ جای دیگر ذخیره نمی‌َ‌شود؛ از این‌رو باید رمز خود را جز داخل تلفن همراه خود، در جایی دیگر ذخیره و یادداشت کنید تا اگر گوشی شما سرقت شد، رمز را در دسترس داشته باشید تا از سرقت کیف پول خود جلوگیری کنید.
روش افزودن ارز جدید به تراست
برای این‌ کار کافی است در آیکون سمت راست قسمت بالای صفحه کلیک کنید. سپس می‌توانید تمامی را که در این کیف پول وجود دارد، ببینید. به‌کمک کیف پول تراست می‌توان ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کرد که این ‌کار تنها با استفاده از گزینه Swap انجام می‌شود.
۴. کیف پول اتمیک
شناخته‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول، کیف پول اتمیک است که کاربران زیادی را جذب خود کرده و کاربرد بسیاری دارد. این کیف پول برای استفاده از قابلیت Atomic Swaps و تبدیل‌شدن به یک اکوسیستم رمز ارز تولید شده است. این کیف پول را فردی به نام کنستانتین گلادیچ، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Changelly.com ایجاد کرده است. کیف پول اتمیک از ۵۰۰ کوین و توکن حمایت می‌کند و با سیستم‌های ویندوز، مک OS، اوبونتو، فدورا و دبیان تشکیل شده است. به گفته بنیان‌گذار این کیف پول، اتمیک از سه اصل امنیت، ناشناس بودن و غیرمتمرکزسازی ساخته شده است.
ویژگی های کیف پول اتمیک

حمایت و پشتیبانی از ۵۰۰ کوین و توکن
داشتن رمز در کلیدهای جداگانه برای دستگاه
استفاده راحت، امکان جابه‌جایی و تبدیل توکن‌ها به کیف پول کاربر
آمیخته‌شدن با تمام سیستم‌‌عامل‌های روز مانند ویندوز، مک، اندروید، لینوکس
مجازبودن خرید رمز ارز در داخل اتمیک والت
حمایت و پشتیبانی نکردن این ‌کیف پول از کیف پول‌های سخت‌افزاری

میزان امنیت کیف پول اتمیک
این کیف پول تا مدت زمانی که کاربر دچار هیچ اشتباه و خطایی نشود، از امنیت بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان قابل هک‌کردن نیست. اطلاعات مهم این کیف پول مانند رمز کیف پول خود به‌صورت محرمانه تنها برای خودتان است؛ از این‌رو اگر کیف پول شما روی کامپیوتری باشد که بدافزار داد یا به شبکه‌های وای‌فای ناامن متصل شده باشد، کیف پول شما با خطراتی مواجه می‌شود.
۵. کیف پول سخت‌افزاری لجر
این کیف پول امنیت فوق‌العاده‌ای دارد و سراسر رمزگذاری شده است. این کیف پول سیستم امنیتی جداگانه‌ای برای حفظ دارایی و سرمایه کاربر ساخته است که مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها ledger nano s و ledger nano x  است.
مزایای لجر
۱. کیف پول لجر امن‌ترین مکان برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید؛ زیرا دارای سخت‌افزار است و از هک‌کردن سایر سخت‌افزارها و خطرات دیگر جلوگیری می‌کند.
۲. این کیف پول روکش‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ دارد که در مقابل همه‌چیز مقاومت بالایی دارد؛ برای مثال اگر آن دستگاه از دست شما به زمین بیفتد، خطرات کمتری دارد.
معایب کیف پول سخت‌افزار لجر
۱. این کیف پول برعکس کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان نیست.
۲. کارکردن با این کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار دشوارتر از کارکردن با کیف پول‌های نرم‌افزاری است.
نکته: کیف پول سخت‌افزاری لجر را تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوان از وب سایت‌های رسمی خریداری نکنید.
مقایسه کیف پول‌های لجر نانو ایکس (leder nano x) و کیف پول‌های لجر نانو اس (leder nano s)

کیف پول‌های لجر نانو ایکس از کیف پول‌های لجر نانو اس کمی سنگین‌تر و پرحجم‌تر هستند.
دکمه‌های تأیید تراکنش و جهت‌یابی‌ها برای کیف پول‌های لجر نانو اس در کنار دستگاه تعبیه قرار دارد، اما دکمه‌های تأیید تراکنش و جهت‌یابی‌ها برای کیف پول‌های لجر نانو ایکس در هر دو طرف دستگاه تعبیه واقع شده است.
در کیف پول لجر نانو ایکس تراکنش‌ها به‌صورت آنلاین و از طریق بلوتوث انجام می‌‌شود؛ یعنی به‌کمک این کیف پول شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای leder live روی دستگاه موبایل خود و دسکتاپتان تراکنش انجام دهید. برای این کار نیازی ندارید بهUSB متصل شوید، اما کیف پول لجر نانو ایکس از نوع C پورت USB است و این پورت برای مواقعی است که می‌خواهید به همان روش قدیمی کار کنید. در کیف پول لجر نانو اس پورت Micro-USB  قرار دارد.
کیف پول لجر نانو ایکس فضای ذخیره‌سازی بیشتری را از کیف پول لجر نانو اس دارد. براساس گزارش داده‌شده لجر نانو ایکس می‌تواند تا ۱۰ نرم‌افزار را ذخیره کند که هرکدام از آن‌ها برای رمز ارز جداگانه‌ای است.
کیف پول لجر نانو اس در مقایسه با کیف پول لجر نانو ایکس ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است.

خرید رمز ارز الیپسیس

برای خرید یا فروش این رمز ارزها باید صرافی‌های مطمئن را پیدا کنید و خرید خود را انجام دهید. برای خرید رمز ارز الیپسیس باید مراحل ثبت‌نام را از سایت بایننس طی کنید. در مرحله اول به سایت وارد می‌شوید، آدرس و مشخصات کامل خود را وارد کرده و سپس احراز هویت و اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کنید. بعد از آن به بخش خرید و فروش و به بخش خرید از الیپسیس وارد می‌شوید و کیف پول آنجا را انتخاب می‌کنید و خریدتان را انجام می‌دهید.
پروژه های رمز ارز الیپسیس
در اسفند سال ۱۳۹۹ پتلفرم الیپسیس راه‌اندازی شد که طی گذشت چند ماه رشد و پیشرفت چشمگیری داشت و سبب شد کاربران بسیاری را مجذوب خود کند. در پروژه الیپسیس برنامه و نقشه‌هایی آماده شده که عبارت‌اند از:

به وجود آوردن برنامه‌های بازرگانی و تبلیغاتی بسیار
رایزنی برای جذب‌ تأمین‌کنندگان نقدینگی
اجرای استخر برای بیت کوین
بررسی دقیق و جا‌به‌جایی کدها و قراردادهای هوشمند و پیشرفته پروتکل

آینده این رمز ارز الیپسیس
اگر به بازار استیبل کوین‌ها مراجعه کنید، متوجه پیشرفت و ارتقا آن خواهید شد. سرمایه‌گذاران متعددی سرمایه‌هایشان را در اینجا گذاشته‌اند. همچنین این صرافی قصد دارد با جذب کاربران تأمین‌کننده نقدینگی، سرعت و کیفیت کارها و خدماتشان را تقویت کند. همین دلایل سبب می‌شود آینده صرافی و ارز EPS روشن به نظر بیاید.
توکن الیپسیس (EPS)
توکن کاربردی EPS پلتفرم Ellipsis است که با استیک‌کردن این توکن می‌توان از درآمد و حقوق پلتفرم استفاده کرد. پخش و عرضه این توکن حدوداً به ۱ میلیارد می‌رسد که این تعداد طی گذشت ۵ سال منتشر می‌شود.
روند توزیع این توکن به‌صورت زیر است:

ابتدا ۵۵ درصد از آن به پاداش برای تأمین‌کنندگان نقدینگی و بیلد فارمینگ داده می‌شود. این قسمت طی گذشت ۵ سال به‌صورت نزولی و آهسته به اتمام می‌رسد. در ماه اول ۵ درصد، ماه دوم ۴ درصد، ماه سوم ۳ درصد و در ماه‌های دیگر تا به حال ۲ درصد از توکن‌ها توزیع شده است. به همین ترتیب در سال اول ۲۰ درصد، در سال دوم ۵/۱۲ درصد، در سال سوم ۲۵/۶ درصد و طی سال‌های چهارم و پنجم ۱۲۵/۳ درصد از توکن‌ها به گردش درمی‌آیند.
۲۵ درصد از توکن‌ها به ایردراپ veCRV داده شده است که به‌صورت هفتگی در یک سال به گردش درمی‌آید.
۲۰ درصد دیگر نیز به تیم توسعه‌دهنده و پشتیبان‌کننده اختصاص می‌یابد و طی یک سال این بخش قفل شده و سپس به‌مرور زمان آزاد می‌شود.

این توکن نیز با توجه به استاندارد BEP-20 بایننس تشکیل شده و قیمت آن حدود ۶۴/۰ دلار است. توکن الیپسیس رتبه ۲۴۵ رمز ارزهای بازار و ارزش آن تقریباً ۲۳۸ میلیون دلار است. بیشترین قیمت آن ۳۹/۲۱ دلار بوده که در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به دست آمده و کمترین قیمت آن ۳۴/۰ دلار بوده که در تیرماه ۱۴۰۰ رقم خورده است.
نتیجه گیری
صرافی‌های مطمئن و غیرمتمرکز که صرافی الیپسیس نیز از جمله آن‌هاست، روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند. ارز EPS با کاهش قیمت روبه‌رو شد و امید کاربران را قطع کرد، اما به‌تازگی شاهد پیشرفت و اتمام کاهش قیمت آن هستیم.
سوالات متداول
۱. بهترین صرافی‌های معتبر برای خرید رمز ارز را نام ببرید؟
صرافی‌هایی مانند بایننس و صرافی پنکیک سواپ از معتبرترین آن‌ها هستند که خرید و فروش ارزها را به‌صورت کامل انجام می‌دهند.
۲. بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال الیپسیس کدام است؟
به دلیل اینکه ارز EPS در بستر اسمارت بایننس چین اجرا شده است، قطعاً می‌توان از کیف پول‌هایی مانند تراست والت، متامسک بایننس و بایننس چین والت برای نگهداری سرمایه خود به‌عنوان کیف پول استفاده کرد.
۳. آیا صرافی‌های ایرانی رمز ارز الیپسیس را پیشنهاد می‌دهد؟
صرافی‌هایی ایرانی کمتر این ارزها را ارائه می‌دهند؛ برای مثال صرافی بیت برگ از کمترین صرافی‌هایی است که رمز ارز الیپسیس را در معاملات خود قرار می‌دهد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *