پرش به محتوا

پرفکت مانی چیست؟ معرفی انواع حساب های کاربری آن

در ادامه سری مقالات معرفی شبکه‌های پرداخت بین‌المللی، با معرفی شبکه پرفکت مانی همراه شما هستیم. به طور کلی پرفکت مانی و وبمانی جزء  پرکاربردترین سیستم‌های پرداخت در میان ایرانیان به شمار می‌روند و طرفداران بسیاری دارند؛ که دلیل آن می‌تواند سهولت استفاده از این شبکه‌ها در شرایط تحریمی سال‌های اخیر کشور باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدانیم پرفکت مانی چه تفاوت و مزایایی نسبت به رقبای خود دارد.
سرفصل‌های این مقاله
پرفکت مانی متعلق به کدام کشور است؟
پرفکت مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی شروع به کار کرده است. این شبکه پرداخت متعلق به Perfect Money Finance Corp است که در پاناما (معمولاً به دلیل عدم وجود قوانین سختگیرانه مالی برخی کسب‌وکارها در این کشور به ثبت می‌رسند) ثبت شده و دفتر مرکزی آن در شهر زوریخ (شهری در کشور سوئیس که مرکز امور بانکی و مالی است) قرار دارد. به طور کلی این سیستم پرداخت دفاتر متعددی در سراسر جهان از جمله هنگ و کنگ و سایر مراکز مالی مهم تأسیس نموده است.
پرفکت مانی چه کاربردهایی دارد؟
پس از حدوداً ۱۳ سال فعالیت در صنعت خدمات پرداخت، بیش از ۱۰ میلیون کاربر، ۵۰ هزار کسب‌وکار دریافت کننده سرویس پرداخت و ۲۵۰ صرافی معتبر در سطح جهان، به نظر می‌رسد پرفکت مانی کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده است.
کاربران این شبکه می‌توانند ارزهای مختلف را به صورت الکترونیکی درون این شبکه به یکدیگر تبدیل نمایند، برای خریدهای اینترنتی از موجودی کیف پول‌های خود استفاده کنند یا موجودی خود را به کارت‌های ویزا و مستر منتقل کنند.
پرفکت مانی علاوه بر ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان خرد، در چهارچوب‌های مشخصی با کسب‌وکارها نیز در راستای ارائه سرویس‌های پرداخت همکاری می‌کند.
یکی از مواردی که این سیستم پرداخت الکترونیک را از سایر شبکه‌های پرداخت بین‌المللی متمایز می‌کند، این است که کاربران می‌توانند با استفاده از موجودی کیف پول خود دلار، یورو، طلا یا بیت کوین بخرند.
نگاهی به مزایای پرفکت مانی

انواع حساب‌ های کاربری
به طور کلی در این شبکه پرداخت  سه نوع حساب کاربری برای افراد درنظر گرفته شده است. در واقع به منظور سهولت در فرآیند پرداخت، پرفکت مانی کاربران خود را بر اساس شرایطشان به سه دسته تقسیم می‌کند که شامل Normal، Premium و Partner است. همانطور که اشاره شد، هر کدام از این حساب‌ها متناسب با شرایط کاربران به آن‌ها اختصاص یافته و مزایایی (میزان دسترسی‌های مختلف درون شبکه) دارند.

این حساب برای کلیه کاربران جدیدی که در این شبکه ثبت‌نام می‌کنند ایجاد شده است. کاربران دارای حساب Normal محدودیتی در استفاده از خدمات پرفکت مانی ندارند.

افرادی که بیش از یک سال در این شبکه فعالیت داشته یا مبالغ معینی گردش مالی داشته باشند، می‌توانند با ارسال درخواست خود به بخش خدمات مشتریان، حساب عادی خود را به Premium ارتقاء دهند. کاربران این نوع حساب‌ها در برخی موارد از تراکنش‌های مالی خود، کارمزدهای کمتری نسبت به حساب‌های عادی می‌پردازند.

این حساب‌ کاربری برای افراد عادی نبوده و مختص افرادی است که کالا یا خدمات مربوط به کسب‌وکار خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند (نمایندگان شبکه پرداخت و صرافی‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند).
در واقع حساب‌های Partner به منظور بهینه‌سازی پرداخت‌های B2B این دسته از کاربران تحت ضوابط شبکه پرفکت مانی ایجاد شده است. لازم به ذکر است که این نوع حساب‌های کاربری ما به ازای تراکنشات مالی خود در این شبکه، کمترین کارمزد را می‌پردازند و همچنین نرخ سود سالانه نسبت به مانده حساب (ماهانه) مناسبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
آیا این شبکه کارت شارژ هم دارد؟
در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، بله! شما با استفاده از e-Voucher (نوعی کارت شارژ)  می‌توانید نقل و انتقالات ارزی انجام داده و به حساب خود واریز یا از آن برداشت کنید. به طور کلی هر ووچر پرفکت مانی (voucher) یک شماره دیجیتالی، کد فعال‌سازی و تاریخ صدور منحصربه‌فردی دارد.
چه کسانی از پرفکت مانی استفاده می‌ کنند؟
افراد مختلف بسته به شرایط و نیاز خود با اهداف متفاوتی از این سیستم پرداختی استفاده می‌کنند که عمدتاً شامل موارد زیر است:

دانشجویان و متقاضیان آزمون‌های بین‌المللی به منظور پرداخت هزینه‌های آمورشی یا ورودی آزمون‌ها
فریلنسرها (افرادی که اصطلاحاً آزادکار نامیده می‌شوند و غالباً از طریق دورکاری اقدام به اخذ پروژه‌های مختلف می‌کنند) جهت دریافت و نقد کردن درآمدهای ارزی خود
معامله‌گران و فعالان بازارهای جهانی جهت واریز و برداشت از حساب‌های معاملاتی
خریداران و فروشندگان کالا در پلتفرم‌های آنلاین بین‌المللی

آیا استفاده از خدمات پرفکت مانی برای ایرانی‌ ها مجاز است؟
پرفکت مانی بر خلاف سایر شبکه های پرداخت بین‌المللی ایرانیان را تحریم نکرده و شما بدون نیاز به روش‌های دور زدن تحریم‌ها نظیر استفاده از VPN یا حساب های کاربری جعلی می‌توانید افتتاح حساب نموده و از خدمات این سیستم پرداخت استفاده کنید! حتی زمانی که وارد سایت رسمی این شبکه پرداخت شوید، در منوی انتخاب زبان وبسایت، زبان فارسی نیز برای کاربران فارسی زبان قرار داده شده است.
توجه داشته باشید که برای واریز ارزی به کیف پول پرفکت خود یا تبدیل موجودی ارزی آن به ریال باید از یک واسطه (صرافی) استفاده کنید. چون سیستم بانکی ایران تحریم بوده و به شبکه جهانی متصل نیست، پیشنهاد می‌شود در این زمینه پس از انجام تحقیقات لازم، از طریق پلتفرم‌های رسمی و دارای مجوزهای مربوطه برای تبدیل وجوه مورد نیاز خود اقدام کنید.
سخن پایانی
در این مقاله سیستم پرداخت بین‌المللی پرطرفدار «پرفکت مانی» و مزایای آن را از زوایای مختلف بررسی کردیم تا شما همراهان گرامی با ماهیت کلی و نحوه استفاده از این شبکه پرداخت آشنا شوید.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *