پرش به محتوا

۱۱ روش کاربردی برای کسب درآمد از وبلاگ و پول درآوردن

امروزه به واسطه پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده، در اختیار داشتن اطلاعات اهمیت بسیار بالایی در رسیدن به موفقیت و همچنین کسب درآمد دارد. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که بدون اینترنت نمی توان به زندگی عادی ادامه داد. در واقع اینترنت وسیله ای بسیار کاربردی برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در عصر حاضر است. یکی از روش هایی که در طی سال های گذشته منجر به ارائه اطلاعات نامحدود شده، معرفی کسب و کارهای اینترنتی وبلاگ نویسی است. از همین رو در این مقاله در نظر داریم روش هایی را که منجر به رشد برند و تجارت با استفاده از وبلاگ نویسی می شود برای شما شرح دهیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال روش هایی برای کسب درآمد از وبلاگ ها هستید ما را در ادامه همراه کنید.

چگونگی ساخت وبلاگ
مطمئنا تا زمانی که اقدام به ساخت وبلاگ نکرده اید، خبری از کسب درآمد از وبلاگ نخواهد شد. به طور معمول افراد برای ساخت وبلاگ اهداف متفاوتی را در سر می پرورانند تا زودتر از آن چیزی که فکر می کنند به نتیجه برسند و مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. اولین هدفی که برای آن به سراغ وبلاگ نویسی می روید باید ارائه خدمت به مردم و یا افزایش دایره اطلاعاتی آنان باشد. در واقع شما با این روش یک تیر و دو نشان خواهید زد و علاوه بر خدمت به دیگران، درآمدی را برای خود دست و پا خواهید کرد.
برای کسب درآمد از وبلاگ چه کارهایی انجام دهیم؟
محتوایی متناسب بنویسید
مطمئنا امروزه پس از کمی سرچ در اینترنت با سایت های بسیار زیادی روبرو می شوید که هر روزه حرف هایی متفاوت برای مخاطب به اشتراک می گذارند. همه ما به خوبی می دانیم که تاکنون میلیون ها وبلاگ روی کار آمده اما سوال اینجاست که چگونه می توان به تعداد مخاطبان خود افزود؟
اصلی ترین دلیل آن را می توان رویکرد متفاوت وبلاگ ها دانست. مطمئنا وبلاگ های بسیار زیادی را دیده اید که برای انتشار مطالب از سایت های دیگر کپی می کنند و حتی یک «واو» را هم جای نمی گذارند. در واقع چنین نویسنده هایی هیچ گونه خلاقیتی در ترکیب بندی جملات از خود نشان نمی دهند و افراد پس از نگاه کردن دو ثانیه ای به مطلب، متوجه تکراری بودن آن خواهند شد. از همین رو می توان اطمینان داشت که محتوا، مانند هویت وبلاگ عمل می کند. بنابراین بهتر است برای هویت بخشیدن به وبلاگ خود به سراغ محتوایی یونیک و عاری از هرگونه کپی بروید تا بتوانید وارد فاز بعدی، یعنی کسب درآمد از وبلاگ خود بشوید.
مشخص کردن زمینه فعالیت وبلاگ
متخصصان و کسانی که توانسته اند در کسب درآمد از وبلاگ خود موفق عمل کنند، بر این عقیده اند که مشخص کردن زمینه فعالیت وب سایت تاثیر بسیار زیادی بر جذب مخاطب و همچنین کسب درآمد خواهد داشت. برای انتخاب زمینه فعالیت خود باید در ابتدا به سراغ علاقه مندی هایتان بروید و در آن زمینه ها نوشتن را آغاز کنید. زیرا پرداختن به این مسائل باعث می شود در حین نوشتن از اوج هیجان و رویاپردازی هایتان استفاده کنید و یک محتوای کاملا جدید ارائه دهید.
دقت داشته باشید هیچ نیازی نیست که نسبت به تمامی مسائل موجود اطلاعات داشته باشید؛ بلکه تنها کافی است یک زمینه را مشخص کرده و در آن راستا با قدرت پیش بروید. انتخاب زمینه ای که در آن تخصص دارید، باعث می شود که اطلاعاتی درست و مناسب را در اختیار مخاطبان قرار دهید و از طرف دیگر به کسب درآمد از وبلاگ خود بپردازید.
نوشتن متن جذاب
تاکنون به این مسئله دقت کرده اید که متن هایی که بین عکس ها نوشته می شود، جذابیت بیشتری نسبت به متن های خالی و پشت سر هم دارند؟ در واقع نوشته های یکدست مانند یک سخنرانی طولانی بوده که افراد را وادار به خمیازه می کند. در واقع برای کسب درآمد از وبلاگ و موفق بودن در این زمینه باید به گونه ای عمل کنید که مخاطب با لحن و البته محتویات نوشته ی شما به خواب خرگوشی نرود. هر چقدر که محتوای نوشته شده جذابیت بیشتری داشته باشد، مخاطبان برای خواندن سایر محتواهای منتشر شده راغب تر شده و در نتیجه بازدید سایت شما به همان نسبت نیز افزایش پیدا می کند و به هدف کسب درآمد از وبلاگ نزدیک تر خواهید شد.
بهینه کردن محتویات

یکی از مهمترین بخش هایی که منجر به کسب درآمد از وبلاگ می شود، جذب مخاطب بیشتر است. خوشبختانه این روزها روش های بسیار زیادی برای رسیدن به این خواسته وجود دارد. در واقع موتور جستجوی گوگل قابلیتی را در اختیار افراد قرار داده اند، تا نسبت به جملات و کلمات پرسرچ در زمینه کاری خود اطلاع پیدا کرده و با به کارگیری آن در محتوای خود مخاطبان را به وبلاگ مورد نظر بکشانند.
به فکر افزایش مخاطب وبلاگ خود باشید
برای این که بتوانید در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنید و وارد فاز کسب درآمد از وبلاگ خود شوید؛ در وهله اول باید مخاطب خود را شناسایی نمایید. مطمئنا صرفا نوشتن محتوایی جذاب نمی تواند دلیل خوبی برای جذب مشتری باشد. شناسایی مخاطب و همچنین مدل رفتاری آن ها کمک می کند تا شما نسبت به علایق آن ها آگاهی پیدا کرده و به سراغ تهیه مطالبی بروید که در جای دیگر نمی توانند آن ها را پیدا کنند.
امروزه با اطمینان می توان گفت که فضای مجازی بهترین بستری است که در اختیار افراد قرار گرفته و می توانند از آن به عنوان وسیله ای برای شناساندن وبلاگ خود استفاده نمایند. امروزه دریافت بازخوردها و نظرات مخاطبان از این طریق بسیار آسان تر شده است. از این رو وبلاگ نویس ها به راحتی می توانند به تعامل با مخاطبان خود پرداخته و سطح رضایت آن ها را بالاتر ببرند، در نتیجه به هدف کسب درآمد از وبلاگ خود نزدیک تر شوند. پاسخ دادن حرفه ای به نظرات و تبادل اطلاعات با مخاطبان باعث می شود که حس اهمیت دادن به نظرات آن ها در مخاطب ایجاد شود و بیشتر از هر زمانی برای وبلاگ شما ارزش قائل شوند.
به سراغ تبلیغات بنری سایت های دیگران بروید
اگر بتوانید در راه خود استوار قدم بردارید و مسیر موفقیت را در پیش بگیرید، مطمئنا زمانی وبلاگ شما آنقدر پرمخاطب خواهد شد که سایت های دیگر برای قرار دادن تبلیغ خود به سراغ شما می آیند و همین یک راه عالی برای پول درآوردن و کسب درآمد از وبلاگ تان خواهد بود. این تبلیغات که به صورت بنرهای ثابت و متحرک بوده به ازای هر کلیک، مبلغی را به حساب شما واریز می کند. این سیستم تبلیغات را تبلیغاتی کلیکی می گویند. هر چند که روش های دیگری از تبلیغات هم وجود دارد که از آن به عنوان تبلیغات نمایشی یاد می شود. در این روش تبلیغاتی شما به ازای هر بار به نمایش در آوردن بنر تبلیغاتی مبلغی را دریافت خواهید کرد و به درآمدزایی خواهید پرداخت.
به مخاطبان حق اشتراک بدهید

مطمئنا سایت های بسیار زیادی را دیده اید که به سراغ تهیه مقالات تخصصی و یا محتوای باارزش می روند و برای به نمایش در آوردن آن به صورت حق اشتراک هفتگی، ماهانه و یا سالیانه مبلغی را از مخاطبین خود دریافت می کنند. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که شما در این مسئله باید آنقدر قوی عمل کنید که مخاطب برای پرداخت هزینه و خرید اشتراک ترغیب شود. این سایت ها، معمولا تشویق هایی را برای کاربران خود قرار می دهند و با در اختیار دادن بخشی از محتوا به صورت رایگان، آن ها را برای خواندن ادامه مطلب ترغیب می کنند. اما باز هم تاکید می شود که برای رسیدن به این مرحله باید محبوبیت و اعتبار خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید؛ تا بتوانید به کسب درآمد از وبلاگ خود به روش حق اشتراک بپردازید.
کالایی خاص به فروش برسانید
اگر فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را در سر دارید، مطمئنا به ادامه این مسیر آگاهی دارید اما آن دسته از افرادی که تنها با تهیه وبلاگ و تولید محتوا توانستند موفقیتی را برای خود دست و پا کنند باید بدانند که این امکان برای آن ها نیز وجود دارد که با توجه به مقالات نوشته شده، محصولاتی را نیز به فروش برسانند و از این طریق کسب درآمد از وبلاگ خود را شروع کنند. هر چند که این روزها نمی توان با غول های فروشگاه های اینترنتی در ایران رقابتی آسان و پایاپای داشت؛ اما در گذر زمان مطمئنا رسیدن به خواسته تان و البته درآمدی معقول امکان پذیر است.
فایل های صوتی، تصویری و یا دیجیتالی به فروش برسانید
اگر توانسته اید در زمینه ای به تخصص برسید، مطمئنا راه کسب درآمد از طریق آن را نیز می دانید. درواقع تهیه فایل های محتوای صوتی مانند پادکست ها و یا فیلم های آموزشی یا فروش کتاب های الکترونیکی راهکار دیگری است که از آن می توانید برای کسب درآمد از وبلاگ خود استفاده کنید. از دیگر راه های کسب درآمد از طریق وبلاگ می توان به ترجمه کتاب های انگلیسی، ژورنال و مقاله های تخصصی اشاره کرد.
محتوای سفارشی تولید کنید

مطمئنا پس از سال ها وبلاگ نویسی انقدر در کار خود به تخصص رسیده اید که بتوانید محتوای سفارشی تولید کنید و فایل آن را به فروش برسانید. در واقع بسیاری از شرکت ها و حتی برندها، ممکن است از شما بخواهند به بررسی های تخصصی از محصولاتشان بپردازید و با به اشتراک گذاشتن آن ها در وبلاگ خود مبلغی را دریافت کنید. نکته بسیار مهم این است که نقد شما باید کاملا بی طرفانه و البته صادقانه باشد. بازاریابی رابطه ای هم از دیگر روش هایی است که می تواند در تولید محتوای سفارشی به متخصصان برای کسب درآمد از وبلاگ خود کمک کند. در این روش، مخاطب به عنوان مشتری به سایت مقصد هدایت می شود و با هر خریدی که از این طریق صورت می گیرد، درصدی از سود کالا به صاحب وبلاگ تعلق خواهد گرفت.
استفاده از رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش هایی است که از می توانید برای پول درآوردن از وبلاگ خود استفاده کنید. مطمئنا این روزها در مورد رپورتاژ آگهی نکات بسیار زیادی شنیده اید. در این شیوه وبلاگ نویس باید یک محتوا و یا گزارش کاملا بی طرفانه را بدون این که مشتری احساس تبلیغاتی بودن محتوا را داشته باشد، به نگارش در آورده و به ازای آن مبلغی را دریافت نماید. دقت داشته باشید که به اشتراک گذاشتن این محتوا در وبلاگ پربازدید می تواند هزینه ای جداگانه را برای افراد به همراه داشته باشد. این تبلیغات را رپورتاژ آگهی می نامند. برای این که بتوانید در این راستا به موفقیت دست پیدا کنید، باید اعتبار و همچنین میزان بازدید از سایت خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. همچنین باید محتوایی را در آن به اشتراک بگذارید که خودتان هم به کیفیت و یا سرویس ارائه شده اعتماد داشته باشید. به خاطر این که مخاطبان شما را امانت دار خود می دانند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۵ رای)

۴.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *