پرش به محتوا

بررسی اسپرد آلپاری | معامله با کمترین هزینه

پیش از بررسی اسپرد بروکر آلپاری بهتر است با نحوه معامله در بازار فارکس و مفهوم اسپرد آشنا باشیم. عبارت اسپرد در بازارهای مالی مختلف، تعاریف و معانی متفاوتی دارد و به‌طورکلی در تعریفی ساده به تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک دارایی گفته می‌شود که هر چه کوچک‌تر باشد، معامله‌گر سود بیشتری دریافت خواهد کرد.
بروکرهای فعال در بازار فارکس می‌توانند اسپرد پیشنهادی مورد نظر خود را به معامله اضافه کنند یا میزان آن را افزایش دهند؛ یعنی سرمایه‌گذار هنگام خرید ارز هزینه بیشتری پرداخت می‌کند و هنگام فروش آن هزینه کمتری می‌گیرد. هر بروکر فارکس می‌تواند اسپرد متفاوتی را شارژ کرده و به هزینه معاملات فارکس اضافه کند.
بروکر آلپاری چیست؟
آلپاری یکی از معروف‌ترین و باسابقه‌ترین بروکرهای فعال در بازار فارکس است که در سال 1998 و با اصالت روسی به بازار معرفی شد. این کارگزاری از زمان تأسیس تاکنون با فراز و نشیب بسیاری روبه‌رو شده و در سال‌های اخیر حواشی بسیاری داشته است.
به‌دلیل وجود مسائلی مانند نارضایتی کاربران و ایجاد بستری برای کلاه‌برداری افراد سودجو، هیچ رگولاتوری معتبری حاضر به تأیید این بروکر نشده است. با این حال به‌دلیل وجود امکانات متنوع و ارائه خدمات به مشتریان ایرانی، این کارگزاری همچنان یکی از محبوب‌ترین بروکرها در میان کاربران ساکن ایران است.

منظور از اسپرد در بروکر آلپاری چیست؟
در بازار فارکس معامله‌گران در ازای نرخ ازپیش تعیین‌شده یک ارز را با ارز دیگر معامله می‌کنند. به این ترتیب می‌توان گفت، یک ارز براساس میزان ارزش ذاتی خود به ارز دیگر تبدیل می‌شود. اسپرد فارکس تفاوت نرخ فروش کارگزار فارکس و نرخ خرید هنگام مبادله یا معامله ارز است.
به این ترتیب به اختلاف میان قیمت خرید و قیمت فروش یک دارایی اسپرد یا شکاف قیمت گفته می‌شود. به‌طورکلی، با توجه به نوع ارز در حال معامله، زمان شروع معامله و شرایط اقتصادی اسپردها می‌توانند محدود یا گسترده‌تر شوند.
عوامل مؤثر بر Spread در بروکر آلپاری
میزان اسپرد یکی از عوامل مهم در انتخاب بروکر و تجزیه و تحلیل هزینه‌های معاملاتی است. به‌طورکلی چند عامل اصلی در تعیین میزان اسپرد بروکرها تأثیرگذار است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

دارایی‌هایی که محبوبیت و ارزش ذاتی بالایی داشته باشند به‌سرعت به پول تبدیل می‌شوند و نقدینگی بالایی دارند. به این ترتیب می‌توان گفت میزان نقدینگی براساس حجم معاملات محاسبه می‌شود. دارایی‌هایی که حجم معاملات بالایی داشته باشند، اسپرد محدودتر و دارایی‌هایی که کمتر معامله شوند، اسپرد بالاتری دارند.

زمانی که بازار در حال تغییر است و دچار نوسان می‌شود، اسپرد معاملات نیز تغییر می‌کند. با وجود نوسان‌های بازار بروکرها و بازارسازان اسپرد بیشتری از کاربران دریافت می‌کنند.

کاهش قیمت یک دارایی نوسانات بازار را افزایش و میزان نقدینگی دارایی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب کاهش نقدینگی دارایی سبب افزایش اسپرد معاملات آن خواهد شد.

اسپرد حساب‌های آلپاری چقدر است؟
بروکر آلپاری خدمات مختلفی را در قالب حساب‌های معاملاتی متنوع و منعطف به کاربران خود ارائه می‌دهد. هریک از انواع حساب‌های معاملاتی ارائه‌شده در کارگزاری آلپاری از نظر میزان اسپرد، حداقل میزان واریزی، حداکثر لوریج، میزان کمیسیون و بسیاری موارد دیگر با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی انواع حساب‌های بروکر آلپاری می‌پردازیم.
اسپرد حساب استاندارد MT4 در بروکر آلپاری
حساب استاندارد MT4 یکی از انواع حساب‌های معاملاتی ارائه‌شده در کارگزاری آلپاری است. بروکر آلپاری این امکان را فراهم کرده تا افراد بتوانند تنها با واریز 20 دلار افتتاح حساب کنند و از خدمات کارگزاری بهره‌مند شوند. به این ترتیب می‌توان گفت حساب استاندارد متاتریدر 4 برای شروع به کار افراد تازه‌کار و مبتدی گزینه مناسبی است.

اسپرد حساب استاندارد MT4 آلپاری از 0.3 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد حساب استاندارد MT5 در بروکر آلپاری
یکی دیگر از حساب‌های پشتیبانی‌شده در بروکر آلپاری حساب استاندارد MT5 است. کاربران می‌توانند با حداقل واریز 100 دلار از این نوع حساب استفاده کنند و به معامله بپردازند.

اسپرد حساب استاندارد MT5 آلپاری نیز مانند حساب MT4 از 0.3 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد حساب Nano در بروکر آلپاری
حساب نانو در بروکر آلپاری برای معامله‌گران تازه‌وارد یا حتی معامله‌گران حرفه‌ای که از استراتژی معاملاتی با ریسک پایین استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است؛ چراکه در حساب نانو بروکر آلپاری موجودی حساب کاربران براساس «سنت» نمایش داده می‌شود.

اسپرد حساب نانو آلپاری از 2 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد حساب ECN در بروکر آلپاری
یکی دیگر از انواع حساب‌های ارائه‌شده در بروکر آلپاری حساب ECN است. کاربران می‌توانند با واریز حداقل 300 دلار حساب ECN ایجاد کنند و از امکانات موجود در این نوع حساب بهره‌مند شوند. در حساب ECN آلپاری معامله‌گر می‌تواند با استفاده از تمام استراتژی‌ها در 46 جفت ارز، 18 CFD و 2 فلز سرمایه‌گذاری کند.

اسپرد حساب ECN در بروکر آلپاری از 0.1 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد حساب Pro ECN MT4 در بروکر آلپاری
براساس بروکر آلپاری، در حساب Pro ECN از تکنولوژی ECN استفاده شده است. این موضوع سبب شده تا سفارش‌ها و معاملات کاربران به‌سرعت و بدون تأخیر ثبت شود. برای افتتاح حساب PRO ECN حداقل واریز 500 دلار ضروری است.

اسپرد حساب Pro ECN بروکر آلپاری از 0 پیپ شروع می‌شود.

جدول مقایسه انواع حساب‌های بروکر آلپاری

مشخصات انواع حساب آلپاری
استاندارد MT4
استاندارد MT5
Nano
ECN
Pro ECN

حداقل واریزی برای افتتاح حساب
20 دلار
100 دلار
1 دلار
300 دلار
500 دلار

حداکثر لوریج
1.1000
1.1000
1.500
1.3000
1.3000

میزان اسپرد
از 0.3 پیپ
از 0.3 پیپ
از 2 پیپ
از 0.1 پیپ
از 0 پیپ

میانگین تقریبی اسپرد
1.8
1.8
2
1.1
1.1

استاپ اوت
20 درصد
20 درصد
10 درصد
60 درصد
60 درصد

میزان کمیسیون
ندارد
ندارد
ندارد

از 1.6 دلار

معاملة جفت ارزها
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

معامله سهام و شاخص
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

معاملة ارزهای دیجیتال
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

امکان استفاده از اکسپرت
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

 
ارتباط اسپرد و کمیسیون بروکر آلپاری چیست؟
همان‌طور که در بخش‌های قبل مشاهده کردید، میزان اسپرد در بروکرهای مختلف متغیر است و به عوامل متفاوتی بستگی دارد. همچنین انواع حساب‌های معاملاتی موجود در یک بروکر می‌توانند اسپرد متفاوتی داشته باشند. در حساب‌های استاندارد متاتریدر 4، متاتریدر 5 و Nano هیچ کمیسیونی از کاربر دریافت نمی‌شود، اما کاربران حساب‌های ECN و Pro ECN در ازای انجام معاملات خود کمیسیونی پرداخت می‌کنند.
میزان اسپرد در بروکر آلپاری
بررسی این مورد یکی از مواردی است که معمولاً معامله‌گران هنگام انتخاب مناسب‌ترین بروکر به آن توجه می‌کنند. همان‌طور که در قسمت قبل مشاهده کردید، هریک از حساب‌های موجود در بروکر آلپاری از نظر میزان اسپرد با یکدیگر تفاوت دارند؛ بنابراین دست کاربران آلپاری برای انتخاب مناسب‌ترین حساب معاملاتی باز است. به‌طورکلی در مقایسه با سایر بروکرها میزان اسپرد بروکر آلپاری در حد متوسط است.
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۳۲ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر آلپاری به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *