پرش به محتوا

شبکه BNB Chain از برنامه امنیتی جدید خود رونمایی کرد

بلاکچین BNB Chain برنامه امنیتی تحت مدیریت و اداره جامعه جدیدی به اسم AvengerDAO را عرضه کرده است‌. این برنامه به کاربران کمک می‌کند تا از خود در مقابل کلاهبرداری‌ها، عوامل مخرب و اکسپلویت‌های بالقوه محافظت کنند.

به گزارش ایده خبر و به نقل از کوین تلگراف، AvengerDAO با همکاری چند شرکت برتر در حوزه تحلیل و امنیت بلاکچین و پروژه‌های برتر دیفای توسعه یافته است.

این DAO امنیت محور با همکاری شرکت‌های برتر امنیتی و پروژه‌های محبوب کریپتو نظیر سرتیک (Certik)، تراست ولت، پنکیک سواپ و اپرا توسعه یافته است.

برنامه امنیتی AvengerDAO شامل سه مولفه اصلی است که عبارتند از یک سیستم API منفعل به اسم Meter، یک سیستم اعلام هشدار مبتنی بر حق اشتراک (Subscription) به اسم Watch و یک سیستم مدیریت صندوق قابل برنامه‌نویسی به اسم Vault.

هنگامی که کاربران بلاکچین BNB Chain با هر کدام از برنامه‌های این شبکه تعامل برقرار می‌کنند، AvengerDAO لایه امنیتی به این فرایند اضافه می‌کند. سیستم Meter رتبه‌بندی قراردادهای هوشمند، دامنه‌ها و آدرس‌ها را دریافت کرده و در صورت مشاهده و شناسایی آسیب‌پذیری امنیتی به کاربران هشدار می‌دهد. سیستم Watch به طور همزمان به کاربران درباره اکسپلویت‌های موجود هشدار می‌دهد و سیستم Vault نیز به عنوان یک اسکرو (Escrow) عمل می‌کند که طی آن، صندوق‌ها تنها در صورتی عرضه می‌شوند که شرایط پیش‌نیاز محقق شود.

گوئندولین رجینا (Gwendolyn Regina) رییس بخش سرمایه‌گذاری BNB Chain در مصاحبه با تلگراف توضیح داده است که جامعه چگونه می‌تواند در خصوص تصمیمات امنیتی مسئول باشند. رجینا گفته است که جامعه از ارائه‌دهندگان سرویس حسابرسی امنیتی نظرسنجی می‌کنند تا مشخص شود که کدام نوع از آسیب‌پذیری‌های امنیتی رایج وجود دارد. وی افزود:

ما معتقدیم هنگامی که شرکت‌های متخصص حسابرسی امنیتی به عنوان اعضا به این DAO ملحق شوند، در کنار یکدیگر می‌توانیم به شناخت دقیق‌تری از چشم‌انداز امنیتی دست یابیم و بر روی ارتقا و بهبود این چشم‌انداز کار کنیم.

بعضی از اعضای AvengerDAO نظیر برنامه غیرمتمرکز امنیتی هش‌دیت (Hashdit) هم‌اکنون نسخه‌ای برای پنکیک سواپ عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا رتبه‌بندی امنیتی قراردادهای هوشمند که از ابتدای ماه سپتامبر با آنها در تعامل بوده‌اند را به دست آورند.

شبکه BNB Chain توجه ویژه‌ای به امنیت کاربران داشته و طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی طی چند ماه اخیر عرضه کرده است. BNB Chain قبل از عرضه AvengerDAO به عرضه Dappbay با ویژگی جدیدی به اسم هشدار قرمز (Red Alarm) پرداخته بود. این ویژگی، سطح خطر و ریسک پروژه‌ها را به صورت همزمان ارزیابی می‌کند و در خصوص برنامه‌های غیرمتمرکز خطرناک به کاربران هشدار می‌دهد.

ویژگی هشدار قرمز در ماه اول عرضه خود بیش از ۵۰ پروژه را شناسایی کرده است که ریسک قابل توجهی برای کاربران به همراه داشته‌اند. این ویژگی امنیتی فقط در ماه جولای ۳۳۰۰ قرارداد هوشمند را تحلیل کرده است.

اگرچه ویژگی هشدار قرمز تنها به منظور شناسایی پروژه‌ها و قراردادهای هوشمند آسیب‌پذیر که خطرات مالی به همراه دارند توسعه یافته است، اما AvengerDAO در صدد این است تا به برنامه امنیتی چندبعدی با تمرکز بر شناسایی همزمان اکسپلویت‌ها و آسیب‌پذیری‌ها تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *